تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797830955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژه برندهاي جهاني در قلب تهران + عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رژه برندهاي جهاني در قلب تهران + عكس
انقلاب اسلامي ايران با يك برنامه براندازي نرم از سوي طبقه بورژوا روبروست. گسترش زندگي لوكس، كه بالاترين سطح سبك زندگي آمريكايي است، در سام سنتر را بايد حد غايي يك زندگي دنيوي دانست كه متاسفانه در پايتخت جهان اسلام به آن دامن زده شده است.
با گذشت مدتي از افتتاح برند لاگژري مون بلان(Monblanc) طراح و سازنده قلم، عينك هاي آفتابي، جواهرات، محصولات چرمي و عطر در مركز خريد سام سنتر كه با جمع شدن تعدادي از بازيگران و ديگر چهره هاي مشهور ورزشي، فرهنگي! و هنري همراه بود بار ديگر رويدادي در خور توجه در راستاي رقم زدن ديپلماسي عمومي(public diplomacy) از طريق شركت هاي خصوصي رخ داد.
با گذشت مدتي از افتتاح برند لاگژري مون بلان(Monblanc) طراح و سازنده قلم، عينك هاي آفتابي، جواهرات، محصولات چرمي و عطر در مركز خريد سام سنتر كه با جمع شدن تعدادي از بازيگران و ديگر چهره هاي مشهور ورزشي، فرهنگي! و هنري همراه بود بار ديگر رويدادي در خور توجه در راستاي رقم زدن ديپلماسي عمومي(public diplomacy) از طريق شركت هاي خصوصي رخ داد.

افتتاح يكي از بزرگترين فروشگاه هاي برند لاگژري مون بلان در مركز تجاري سام سنتر

حضور بازيگران و فوتباليست هايي كه به مدد درآمدهاي چند صد ميليوني و ميلياردي خود، با واژه هايي همانند تحريم، اقتصاد مقاومتي، توليد ملي، سرمايه ايراني، كارگر وطني، عزت ملي و ... بيگانه اند.

در روز هاي گذشته بار ديگر خبري نه چندان پر سر و صدا از مركز خريد سام سنتر، كه از زمان افتتاح تا به امروز به عنوان مكاني براي رژه طبقه بورژوا جا افتاده است، مخابره شد.
خبري مبني بر اينكه كمپاني ايتاليايي اِرمنجيلدو زينا (Ermenegildo Zegna)، فعال در عرصه مد و لباس مردانه، در روز هاي 29 تا 31 فروردين ماه در مركز خريد سام سنتر، واقع در خيابان فرشته تهران، برنامه اي ويژه براي اندازه گيري لباس مردان و دوخت آن در ميلان ايتاليا و ارسال آن بعد از شش تا هشت هفته براي مشتريان دارد.

بررسي جوانب فرهنگي و ابعاد اقتصادي اين رويداد با توجه به شرايط خاص كشور ضرورت پيدا مي كند.

نيم نگاهي به مركز تجاري سام سنتر:
در اواخر زمستان 1390 و دقيقاً در سال جهاد اقتصادي، مركز تجاري سام سنتر با هدف ارائه خدمات به مشتريان در تراز جهاني، با حضور برندهاي معتبر بين‌المللي كالاهاي مختلف نظير كيف، پوشاك،كفش، لوازم جانبي و نيز اقلامي مانند طلا، جواهرات، ساعت، لوازم آرايشي و ادكلن با عرضه محصولات برترين برندهاي لوكس دنيا آغاز به فعاليت كرد.

مجتمع تجاري سام با داشتن زميني به مساحت 1750 متر مربع، در 9 طبقه، شامل، 26 فروشگاه تجاري در ابعاد 35 تا 200 متري در دو طبقه همكف و اول، 200 پاركينگ در طبقات دوم تا هفتم، يك طبقه آشپزخانه در طبقه هشتم و 1200 متر فضاي رستوراني در طبقه نهم با چشم اندازي كوهستاني در بهترين نقطه شهر تهران به مركز خريد كم نظيري مبدل شده است.

اين مجتمع كه تنها براي طبقه اي محدود از ساكنين شهر تهران كارآمد است با سردادن شعار "زندگي لوكس(Luxe Life)"كه در عمق وجوديِ سازه آن قابل رويت است، يك امپراطوري اليگارشي را به وجود آورده يطوريكه به نظر مي رسد انقلاب اسلامي ايران با يك براندازي نرم از سوي طبقه بورژوا روبروست. گسترش زندگي لوكس، كه بالاترين سطح سبك زندگي آمريكايي است، در سام سنتر را بايد حد غايي يك زندگي دنيوي دانست كه متاسفانه در پايتخت جهان اسلام به آن دامن زده شده است.

يكي از شعار هاي اصلي اين مركز تجاري "استفاده از تجربيات برندهاي معتبر بين‌المللي و الگوبرداري از آن" (Using the experience of international brands) معرفي شده است. هر چند استفاده از تجربه ديگران به خودي خود امري پسنديده است اما اتفاق روي داده در مركز خريد سام سنتر كپي برداري كامل از روند مدرنيته در كشور-هاي اروپايي است.

كمپاني Chopard در مركز تجاري سام سنتر

شركت سوئيسي سازنده ساعت، جواهرات و لوازم جانبي لوكس است
كه در سال ۱۸۶۰ ميلادي توسط لويي اوليس شوپارد تاسيس شده است

به اعتراف بازديد كنندگان، مركز تجاري سام سنتر يكي از لوكس ترين مراكز خريد شهر تهران محسوب مي‌شود كه با داشتن غرفه هاي شيك و گران قيمت مشتريان خاصي را براي خود رقم زده است.
مركز خريد سام سنتر را تنها از نظر موقعيت جغرافيايي مي‌توان با ديگر مراكز خريد معتبر جهاني متفاوت دانست چرا كه تمامي اِلمان هاي به كار رفته در ساختمان و معماري صورت گرفته در آن به طور مطلق در پارادايم معماري مدرن قرار گرفته است به نحوي كه با مقايسه سام سنتر با ديگر مراكز خريد بين المللي در امارات متحده و بلاخص شهر دبي تفاوت چشم گيري جز وسعت مركز خريد و وضعيت پوشش لباس! نمي‌توان ديد.

با نيم نگاهي به غرفه هاي مركز تجاري سام سنتر مي‌توان، تهاجم نرم فرهنگي و اقتصادي را مشاهده كرد به نحوي كه در آن ها هيچ رگه اي از تمدن ايراني و اسلامي وجود ندارد، گويي اين فروشگاه ها در جزيره اي جدا از جمهوري اسلامي ايران به وجود آمده اند.

كمپاني TAG Heuer در مركز تجاري سام سنتر

از جمله برندهاي سوئيسي است كه در زمينه طراحي و ساخت
ساعت هاي لوكس فعاليت داشته و چهارمين برند در رده بندي گرانترين ساعت هاي لوكس دنيا محسوب مي شود

كمپاني FRATELLI ROSSETTI در مركز تجاري سام سنتر

كمپاني TRUSSARDI در مركز تجاري سام سنتر

اين برند در سال 1911 ميلادي توسط دانته تروساردي (Dante Trussardi)
در ايتاليا راه اندازي شد و تا امروز مجموعه‌اي كامل از سبك ايتاليايي «Italian Style»
در عرصه مد را به جهان عرضه كرده است

كمپاني Van Laack در مركز خريد سام سنتر

كمپاني آلماني فعال در عرصه مْد است و در سال 1881 ميلادي در برلين فعاليت خود را آغاز كرد.

كمپاني ROJE JEWELRY در مركز خريد سام سنتر

جواهرفروشي "بولگاري" در مركز خريد سام سنتر

بولگاري، جواهرفروشي مشهور و گران‌قيمت ايتاليايي استكه در سال ۱۸۸۴
ميلادي تاسسيس شداين كمپاني ابتدا با يك مغازه جواهرفروشي در رم، ايتاليا كار خود را شروع كرد.
سپس درديگر زمينه‌هاي هاي مد نظير لباس و عطريات فعاليت خود را بسط داد.
شركت جواهرسازي بولگاري، يكي از گران‌ترين، اشرافي‌ترين و از معروف‌ترين نام‌ها در بازار جواهر جهان است.

با تمام نكات ذكر شده، وجود مركز تجاري سام سنتر محدود به نوع معماري و يا شكل وجودي آن نمي‌شود، مقوله اي كه موجب مي‌شود اين پديده در پايتخت انقلاب اسلامي ايران مورد ملامت قرار گيرد شرايط فرهنگي و اقتصادي موجود در كشور است.

درست در شرايطي كه تحريم حاصل از خشم دشمنان از شكوه امت مسلمان، به مردم مظلوم و شهيد پرور ايران فشار هايي را وارد كرده است، با ساخت پروژه چند ميلياردي مركز خريد در بهترين نقطه تهران و دادن امتياز ويژه براي ورود برند هاي مشهور و بين المللي به آن، زمينه خروج ميليون ها دلار ارز از كشور مهيا شده است. البته با نگاهي دقيق تر همين موضوع را مي‌توان در راستاي تحريم هاي اقتصادي دانست، چرا كه دشمنان به خوبي مي دانند خروج ارز از كشور درست در شرايطي كه كشور نياز مبرم به ارز دارد خود نوعي تحريم است. ورود كالاهاي لوكس و خريد آن توسط عده اي از ثروتمندان و متمولان جامعه كه اغلب دل در گرو آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي ندارند، به نوعي تقويت اين قشر غرب گراي جامعه و به تبع آن خروج ارز بيشتر از كشور مي باشد و اين امر دقيقا همان خواسته دشمنان ايران اسلامي است.

در اين ارتباط مي‌توان با پرداختن به موضوع خياطان ايتاليايي و ورود آن ها به تهران، اين مقوله را شفاف سازي كرد.

درباره كمپاني اِرمنجيلدو زنيا:
كمپاني خصوصي ارمنيجيلدو زنيا متعلق به خانواده زنيا، در سال 1910 بنا شد. از عمر اين كمپاني بيش از يك صد سال مي گذرد و مركز آن در ميلان ايتاليا واقع شده است.

هم اكنون رئيس هيئت مديره اين شركت پائلو زينا(Paolo Zegna) از نسل چهارم خانواده زينا است.

زينا علاوه بر توليد كت و شلوار براي ليبل هاي خود، براي ديگر برندها‌ي مشهوري نظير گوچي(Gucci) ايو سن لوران (Yves Saint Laurent) و تام فورد (Tom Ford) نيز توليد دارد.

كمپاني زنيا در حال حاضر يكي از شركت هاي پيشرو در عرضه پارچه و پوشاك لوكس در جهان محسوب مي‌شود. اين شركت با توليد سالانه 2.3 ميليون متر پارچه با كيفيت و در آمد سالانه بيش از 1 ميليار يورو يكي از ركورد دار-هاي توليد لباس محسوب مي‌شود. از جمله برنامه هاي آن گسترش به سمت الحاقيات جانبي پوشاك و چرمي مي باشد.

در گذشته اين كمپاني با واي اس ال بيوتي (YSL Beauté) يكي از ادكلن هاي زينا را با نام اسينزا دي زينا (ESSENZA DI Zegna) توليد مي كرد. اما از سال 2011 با امضاي قراردادي با كمپاني استي لآندر(Estée Lauder) شريك جديدي براي خود انتخاب كرد. در حال حاضر ادكلن هاي متفاوتي از اين شركت در بازار هاي جهاني وجود دارد.

زينا هم اكنون مالك 560 بوتيك در سراسر دنياست كه بيش از 300 عدد از آن ها بطور كامل به خانواده زينا تعلق دارد.

ساختمان شركت زينا در هونگ كنگ

برند زينا به طور نسبي يكي از گران ترين برند هاي جهاني محسوب مي‌شود، كت و شلوارهاي توليدي اين كمپاني در ايالت متحده آمريكا قيمتي حدود 2300 تا 4500 دلار را دارند.

كت و شلوارهاي اين گروه با ليبل "Su Misura" از نوع سفارشي است كه مي توان آن را از طريق فروشگاه هاي طرف قرار داد اين شركت سفارش داد. قيمت هاي اين ليبل به طور معمول 15 تا 20 درصد بيشتر از ديگر محصولات عادي زينا است. اما اين خدمات به مشتريان امكان مي دهد تا كت و شلوار را با مشخصات دلخواه خود سفارش دهند و نام آن ها بر ليبل كت چاپ شود.

در ايران نيز اين كمپاني بعد از آغاز فعاليت مركز خريد سام سنتر يكي از بهترين غرفه هاي اين مركز را از آن خود كرد. اخيراً نيز طبق اطلاعات اعلام شده از سوي كارگزار اين شركت در ايران، دو خياط اختصاصي به نام هاي سالواتوره استراچه(Salvatore Starace) و كارلو مينو جتي (Carlo Minojetti) از سوي كمپاني اِرمنجيلدو زينا به تهران مي‌آيند. اين برنامه كه با نام «هنر شخصي دوزي در نهايت برازندگي» يا Made to Measure به اجرا در مي‌ ‌آيد، شامل اندازه گيري، انتخاب پارچه و مدل در تهران و دوخت در ايتاليا است. كارگزار اين شركت با دادن يك ساعت وقت به مشتريان به دلخواه آن ها عمل كرده و خياطان ايتاليايي مدل مورد نظر مشتري را طراحي مي‌كنند. در اين دوره، لباس هاي لوكس در اشكال كت و شلوار، پالتو، كت تك، پيراهن و كروات تعيين اندازه شده و پس از دوخت به سفارش دهندگان تحويل خواهد شد.

به وضوح مشخص است كه كمپاني زينا با رصد جامعه ايران و به خصوص طبقه بورژوا از به دست آوردن سود سرشار در جامعه مصرف گراي ايران آگاه است و فرستادن دو خياط اختصاصي از سوي كمپاني اين امر را تاييد مي‌كند.

با بررسي ميداني اين فروشگاه و هزينه تحميلي به كشور براي دوخت هر دست كت و شلوار مشخص شد اساساً واحد پولي تومان در اين فروشگاه جايگاهي نداشته و قيمت مدل هاي گوناگون كت و شلوار اين كمپاني از 2000 تا 4000 هزار يورو در نوسان است كه با قيمت هر يورو در بازار امروز، رقمي معادل 10 تا 20 ميليون تومان براي هر كت و شلوار رقم خواهد خورد.!!!!

اين امر دقيقا در زماني اتفاق افتاده كه افزايش شديد قيمت انواع ارز، زندگي اقشار متفاوت جامعه را تحت فشار قرارداده است. و نمي‌توان پذيرفت علي رغم بيان شدن شعار سال 90 تحت عنوان جهاد اقتصادي و سال 91 با محوريت توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني كه از ملزومات هميشگي در عرصه پيشرفت و توسعه اقتصادي محسوب مي شوند، به سادگي توسط طبقه اي خاص از جامعه سرمايه ملي به خارج از كشور روانه شود و جداي از مشكلات عديده فرهنگي و سياسي كه در نتيجه تغيير سبك زندگي مردم ايجاد مي‌شود، تبعات اقتصادي آن گربانگير ديگر مردمان اين سرزمين شود.

به واقع حمايت از توليد ملي صرفاً با دادن وام هاي كلان براي افراد خاص حل نخواهد شد چرا كه تنها و تنها با جلوگيري از اين قبيل مسائل مي‌توان به حمايت واقعي از توليد ملي برخواست. اتفاقاتي از اين دست و خروج ده ها هزار يورو از كشور تنها به خاطر دوخت كت و شوار نوعي گرفتن ماليات از فقرا و دادن آن به ثروتمندان است، چرا كه در ازاي خروج هر يورو از كشور لقمه اي از دهان يك انسان ايراني شريف و نجيب ِ پايبند به ارزش هاي الهي و انساني خارج شده است.

دوشنبه|ا|23|ا|ارديبهشت|ا|1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4622]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن