تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796922323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه هاي متخصص قلب و عروق را جدي بگيريد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: توصيه هاي متخصص قلب و عروق را جدي بگيريد
بيماري هاي قلبي، عامل 45 درصد مرگ و ميرها در كشورمان است اما نگران نباشيد، چون اگر مواظب آن باشيد، از عوارضش در امان مي­مانيد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،فراموش نكنيد كه قلب، عضو سخت جاني است و حتي بيرون از بدن هم به تپيدن ادامه مي­دهد.

اصلا وقت نداريم چون در هر ساعت، بيش از 15 نفر در ايران جان خود را به دليل ابتلا به بيماري هاي قلبي از دست مي دهند.

بنابر اين بايد هر نوع درد قفسۀ سينه را كه توأم با احساس سنگيني باشد و به كتف ها، گردن يا فك پايين انتشار يابد يا با احساس سوزش سردل و تهوع يا استفراغ همراه شود جدي گرفت چون مي­تواند از علائم بيماري­هاي قلبي باشد و لازم است هرچه سريع تر بيماري تشخيص داده شود.

در صورت داشتن هريك از اين علائم، به پزشك مراجعه كنيد. از اين جاي قضيه به بعد را به پزشك معالج خود بسپاريد، او با روش هاي تقريبا ساده اي مي­تواند پي ببرد مشكل قلب­تان چيست؟ اما اين روش ها كدام اند؟

رييس بيمارستان گلستان اهواز در پاسخ به اين سوال كه يك متخصص قلب چگونه مي فهمد در قلبمان چه مي­گذرد گفت: هيچ عضوي به اندازۀ قلب پرحرف نيست، قلب انسان در هر دقيقه حدود صد بار مي تپد، يك متخصص قلب با ترجمه اين تپش ها مي­فهمد درد قلب چيست و از چه چيزي مي نالد.

دكتر "حبيب حي بر" در خصوص اين موضوع كه ترجمه اين تپش ها، به چه روش هايي انجام مي شود اظهارداشت: نوار قلب، اكو كارديوگرافي، تست ورزش و آنژيوگرافي مهم ترين اين روش ها هستند.

وي افزود: نوار قلب نسخه نوشتاري آواهاي دلنشين قلب است و در اصل نوار قلب، نمايشگر تكانه هاي الكتريكي قلب است كه باعث انقباض قلب و پمپاژ خون مي شود.

حي بر ادامه داد: اين تكانه ها به سطح پوست منتقل و با همان برچسب هاي رنگي كه به پوست مي چسبانند، به يك ورقه منتقل و ثبت مي شوند.

اين متخصص قلب و عروق تصريح كرد: نوار قلب در عين سادگي، كاربردهاي وسيعي دارد كه مهم ترين آنها تشخيص ريتم ضربان قلب، علائم حملۀ قلبي، ضخيم شدگي عضلات ديوارۀ قلب، پريكارديت و همچنين آمبولي و وجود لخته هاي خوني است.

وي با اشاره به اينكه بايد نوار قلب افرادي كه درد قفسه سينه يا علائمي از بيماري عروق كرونري يا آريتمي دارند بررسي شود گفت: نوار قلب در 50 درصد موارد مي تواند بيماري انسدادي عروق قلبي را نشان دهد البته يك نوار قلب خوب و طبيعي هم رد كننده انسداد عروق قلب نيست و بايد براي تشخيص قطعي از روش هاي تشخيصي ديگر نيز استفاده كرد.

دكتر حي بر تصريح كرد: خوشبختانه گرفتن نوار قلب به آمادگي قبلي نياز ندارد و معمولاً بدون هرگونه عارضه اي است.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي اهواز با اشاره به اينكه براي تشخيص قطعي بيماري هاي قلبي، بايد از روش هاي ديگر به غير از نوار قلب استفاده كرد اضافه كرد: مهم ترين روش، اكو كارديوگرافي است و اگر نوار قلب را برگه نوشتاري صداي قلب بدانيم، اكو كارديوگرافي، سيماي قلبتان است.

وي با بيان اينكه نوار قلب و اكوي قلب، صدا و سيماي قلب هستند ادامه داد: در اكو كارديوگرافي، با استفاده از امواج فراصوت، تصوير نسبتاً واضحي از قلب تهيه مي شود كه نشان دهندۀ وضعيت عضله و دريچه هاي قلب است و در صورتي كه سكته قلبي اتفاق افتاده باشد، به دليل از بين رفتن قسمتي از عضلۀ قلب، اختلال عملكرد آن در اكو نشان داده مي شود.

دكتر حي بر اظهارداشت: همچنين در اكو مواردي مانند ضخامت عضلۀ قلب، شل شدگي دريچه ها يا تنگي دريچه هاي قلب و يا وجود بيماري هاي مادرزادي قلب مشخص مي شود.

رييس بيمارستان گلستان اهواز گفت: خوشبختانه اكو كارديوگرافي نيز مانند نوارقلب، نياز به آمادگي قبلي ندارد و بدون درد يا هرگونه عوارض جانبي ديگر است زيرا در اين روش بر خلاف عكس برداري از قلب كه با استفاده از اشعه انجام مي گيرد، فقط از امواج صوتي استفاده مي شود.

وي افزود: در برخي افراد كه نتايج اكوي قفسه سينه به تنهايي قابل تشخيص نباشد و متخصص شك باليني بالايي به وجود بيماري هاي خاصي مانند مشكلات دريچه اي يا عفونت هاي درون قلبي و مشكلات مادرزادي داشته باشد، از اكوي مري استفاده مي شود.

دكتر حي بر تصريح كرد: در اين حالت پروب مخصوص اكو، مانند آن چيزي كه در اندوسكوپي اتفاق مي افتد، از طريق مري به سمت قلب هدايت مي شود تا تصوير واضحي از قلب تهيه شود، به اين روش اكو مري گفته مي شود كه براي انجام اكو مري، لازم است بيمار از سه ساعت قبل و دو ساعت بعد از انجام آن از خوردن و آشاميدن خودداري نمايد.

اين متخصص قلب و عروق در خصوص تست ورزش گفت: روش هايي مانند نوارقلب و اكو كارديوگرافي، قلب را در حالت استراحت بررسي مي كنند، اما همه ما مي دانيم كه فعاليت، بر عملكرد قلب تأثير مي گذارد بنابراين بايد از طريقي پي برد كه آيا قلب در شرايط فعاليت و استرس كارآيي مناسب دارد يا نه؟

وي اظهارداشت: به عبارت بهتر، تست ورزش مشخص مي كند كه آيا قلب، مرد عمل است يا فقط در شرايط استراحت و خوشي، پاسخگوي نيازهاي بدن خواهد بود؟

دكتر حي بر اضافه كرد: با اين منظور از بيمار خواسته مي شود روي دستگاه تردميل شروع به راه رفتن كند و به طور منظم نوار قلب، فشار خون و ضربان قلب ثبت مي شود. سپس به تدريج به سرعت دستگاه مي افزايند، اگر فرد بتواند بدون هيچ گونه مشكلي تا حد فعاليت نهايي كه متناسب با سن و جنس اوست، به دويدن ادامه دهد، يعني قلب او سالم است و به گرفتگي عروق كرونري مبتلا نيست.

رييس بيمارستان گلستان اهواز در خصوص آنژيوگرافي گفت: اين روش نيز در سال هاي اخير رواج بسياري يافته است، و بسياري نيز از آن وحشت دارند.

وي ادامه داد: در اصل آنژيوگرافي يعني تهيه عكس از عروق كرونر كه مي تواند مسدود بودن و محل انسداد را مشخص كند.

دكتر حي بر توصيه كرد: هر شخصي كه علائم درد قفسه سينه دارد، به ويژه گروه هاي پرخطر شامل افرادي كه سابقه قند، چربي، فشارخون و صرف دخانيات دارند و اشخاصي با سابقه خانوادگي سكته قلبي، تحت معاينه هاي دوره اي قلب قرار گيرند تا از عواقب آن در امان باشند. /س

چهارشنبه|ا|12|ا|مهر|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9803]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن