تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797668191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهر گزارش مي‌دهد/احداث جاده ساحلي بندريگ به گناوه/ خروج بندرريگ از بن‌بست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش مي‌دهد/احداث جاده ساحلي بندريگ به گناوه/ خروج بندرريگ از بن‌بست
احداث جاده ساحلي بندريگ به گناوه/ خروج بندرريگ از بن‌بست
بوشهر - خبرگزاري مهر: اتصال شهرهاي گناوه و بندر ريگ از طريق جاده ساحلي علاوه بر كوتاه شدن مسير بين اين دو شهر، در خروج بندرريگ از بن بست نيز نقش مهمي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرهاي گناوه و بندريگ با توجه به داشتن تعداد بسيار زياد تجار و ملوانان كه همواره به شغل تجارت و بازرگاني با كشورهاي حوزه خليج فارس مشغول هستند، داراي بازارهاي فروش بزرگي براي كالاهاي خارجي هستند.

همين بازارها و فروش اجناس خارجي با قيمت‌هاي مناسب سبب شده تا در فصول مختلف سال و به ويژه در فصل زمستان و ايام نوروز كه مسافران زيادي به استان بوشهر مي‌آيند، اين شهرها مملو از جمعيت مسافران باشد.

بندرريگ كه از طريق ساحل فاصله چنداني با گناوه ندارد به نوعي در بن بست قرار گرفته و احداث جاده ساحلي بين اين دو شهر علاوه بر كاهش فاصله بين اين دو شهر، مي‌تواند نقش مهمي در ارتباط بيشتر بين اين دو شهر و همچنين خروج بندر ريگ از بن بست داشته باشد.

آغاز مطالعات راه ساحلي گناوه به بندر ريگ

مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر در ارتباط با ايجاد اين مسير به خبرنگار مهر گفت: ايجاد اين جاده مي‌تواند نقش بسيار مهمي در خروج بندر ريگ از بن‌بست داشته باشد و ما نيز همه تلاش خود را براي رفاه حال مردم اين شهر به كار خواهيم گرفت.

عليرضا صفايي‌بوشهري به آغاز مطالعات راه ساحلي گناوه به بندر ريگ كه به موازات دريا قرار دارد اشاره كرد و ادامه داد: مطالعات راه ساحلي گناوه به بندر ريگ را امسال به مشاور داده ايم.

وي به مزاياي ايجاد اين مسير پرداخت و اضافه كرد: كوتاه شدن مسير بين دو شهر، نقش آفريني در پدافند غيرعامل براي هر دو شهر، كاهش ميزان مصرف سوخت و انرژي و بهبود وضعيت حمل نقل بار و مسافر بين اين دو شهر از مهمترين مزاياي ايجاد اين مسير است.

مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر از در اختيار گرفتن طرح مطالعات اين مسير در اختيار مشاور اين اداره كل خبر داد و افزود: پس از انجام مطالعات، اين راه را هم در برنامه كاري خود گذاشته ايم كه سال آينده در كميته برنامه‌ريزي استان و شهرستان تأمين اعتبار شود كه بتوانيم از اعتبارات استاني اين پروژه‌ها را هم عملياتي كنيم.

پيشرفت 80 درصدي جاده بوشهر - شيف - گناوه

وي همچنين در ارتباط به جاده بوشهر - شيف - گناوه اظهار داشت: پروژه بوشهر- شيف – گناوه در هشت قطعه به طول 88 كيلومتر با سه شيفت كاري در حال اجرا است و حدود 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اعتبارات ملي و استاني همواره در سال گذشته و امسال دارد.

صفايي‌بوشهري خاطرنشان ساخت: با نگاه ويژه‌اي كه دكتر حسنوند استاندار بوشهر به اين منطقه دارند و با توجه به اعتبارات خوبي كه توسط مقام عالي وزارت راه و شهرسازي براي پروژه اي كه 49 ميليارد تومان اعتبار داشته و در حال حاضر 24 ميليارد آن تأمين شده و اختصاص يافته است.

وي افزود: اميدواريم كه مابقي آن نيز با توجه به نگاه ويژه مقام عالي وزارت و توجه ويژه استاندار بوشهر همواره با اين نگاه و سه شيفت كارگاهي، در پايان آذرماه مورد بهره برداري قرار گيرد و تحويل مردم استان بوشهر، به‌ويژه مردم شريف، نجيب و شهيد پرور شهرستان گناوه شود.

مدير كل راه و شهرسازي استان بوشهر بيان داشت: اين پروژه در اكوسيستم دريايي، تجارت سنتي دريايي، كشاورزي، آبزي پروري و مسائل زيست محيطي و در حمل و نقل كالا و مسافر بسيار تأثيرگذار است و از نظر سوخت و انرژي و كاهش مسافت كه چيزي معادل 35 كيلومتر كريدور جنوبي به كريدور شمالي را كمتر مي كند.

وي اذعان داشت: همچنين ترافيك موجود شهرستان بوشهر و تمام شهرستان‌ها يا استانهاي مجاور را نسبت به شهرستان بوشهر كمتر مي‌كند و باعث كاهش تصادفات و افزايش ايمني جاده‌ها مي‌شود.

فاصله بندر ريگ به بندر گناوه به 12 كيلومتر كاهش مي‌يابد

شهردار بندر ريگ نيز در گفتگو با خبرنگار مهر از آغاز مطالعه طرح ميدان امام علي (ع) بندر ريگ خبر داد و افزود: با توجه به مسائل ترافيكي در حال مطالعه ميدان امام علي (ع) هستيم و پيگير آن هستيم كه به جاده ساحلي وصل شود و همين جاده ساحلي كه از بوشهر به سمت گناوه در حال احداث است، از پشت پليس راه و جاده عرش به شهر گناوه متصل مي‌شود.

عبدالرسول استادزاده اضافه كرد: با احداث اين جاده فاصله بندر ريگ به بندر گناوه از اين مسير به 12 كيلومتر كاهش مي يابد كه نقش بسزايي در كاهش مصرف سوخت و مديريت زمان براي شهروندان اين شهر خواهد داشت و ديگر مجبور به عبور از مسير فعلي جاده گناوه به برازجان نيستند و شهروندان گناوه با عبور از جاده عرش و بندر ريگ به سمت بوشهر مي‌روند.

وي ادامه داد: عمده ترين پروژه اي كه ما براي سفر آينده رئيس جمهوري به استان پيگير آن هستيم، طرح مطالعه متصل كردن ساحل بندر گناوه به بندر ريگ است كه به طرح ساحل به ساحل در بين مسئولين شهرستان مشهور شده است.

شهردار بندرريگ خاطرنشان ساخت: اگر بتوانيم با شورا و شهرداري گناوه تعامل سازنده‌اي در اين زمينه داشته باشيم اتصال اين مسير هفت كيلومتري ساحل گناوه به ساحل بندر ريگ كه آرزوي ديرينه اهالي آنهاست، دور از دسترس نخواهد بود.

خروج بندرريگ از بن‌بست با احداث اين مسير

استادزاده گفت: با احداث اين مسير و اتصال ساحل اين دو شهر در آينده اي نه چندان دور شهر بندر ريگ از بن بست كنوني خارج و تجارت در منطقه گسترش چشمگيري پيدا مي كند و مسافراني كه به گناوه مي آيند، مي توانند با طي مسافت كمتري به بندر ريگ مسافرت كنند.

وي تصريح كرد: اين مسير در حقيقت نقش پشتيباني از گناوه در ايامي كه مسافرپذير است را بازي خواهد كرد و مسافران با طي مسافت كوتاه تري از گناوه به بندر ريگ و بوشهر تردد خواهند كرد.

شهردار بندرريگ افزود: با پيگيري‌هاي صورت گرفته، توانستيم اعتباراتي را جذب كنيم كه بر اين اساس در حال عقد موافقتنامه براي آنها هستيم.

وي ادامه داد: يك ميليارد و 500 ميليون ريال از اين اعتبارات پيگيري شده براي تأمين روشنايي مسير سه‌راهي بندر ريگ از اتوبان گناوه – برازجان تا مركز شهر ريگ است. تأمين اين روشنايي نقش زيادي در زيبا سازي و تأمين امنيت اين مسير خواهد داشت.

استادزاده اظهار داشت: به دليل آنكه مسير ياد شده در حوزه اداره راه و ترابري شهرستان گناوه قرار دارد، با دستور فرماندار گناوه 50 ميليون تومان از اعتبارات اين اداره براي خريد و كاشت درخت نخل از سه راهي بندر ريگ تا مركز شهر آن هزينه شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|12|ا|مهر|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1701]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن