تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797693615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احساني در گفتگو با مهر:دفاع مقدس بخشي از تاريخ و هويت ما محسوب مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احساني در گفتگو با مهر:دفاع مقدس بخشي از تاريخ و هويت ما محسوب مي شود
دفاع مقدس بخشي از تاريخ و هويت ما محسوب مي شود
سمنان -خبرگزاري مهر: مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس بخشي از تاريخ و هويت ما بوده و هست.

سرهنگ حسينعلي احساني در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بيان اينكه مردان و زنان سرزمين ايران در دوران دفاع مقدس حماسه آفريدند افزود: شهداي زيادي را فدا كرديم و رزمندگان بسياري هم جانباز و مجروح شدند اما دشمن را ناكام گذاشتيم.

وي اضافه كرد: براي پشتيباني و حمايت از رزمندگان در پشت جبهه تلاش هاي فراواني انجام شد.

سقوط نظام ايران از مهمترين اهداف استكبار براي جنگ بود

مدير كل حفظ و آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اين مطلب كه صدام با بهانه هاي واهي به ايران حمله كرد و تسلط كامل اروند رود، جداسازي استان خوزستان از ايران، از بين بردن حيثيت سياسي جمهوري اسلامي و سقوط نظام از مهمترين اهداف استكبار براي جنگ بود گفت: سقوط انقلاب اسلامي هدف نهايي و خوشايند آمريكا بود و علي رغم پشتيباني هاي زياد از صدام، دشمن پس از هشت سال جنگ نتوانست به هدف خود برسد واين براي كشور ما موفقيت بود.

احساني ايستادگي و خود باوري را از مهمترين درس هاي دفاع مقدس دانست و گفت:با خود باوري در زمينه هاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي، علمي، صنعتي و تكنولوژي روز مي توانيم به بالاترين درجه ها و مدارج علمي جهان برسيم.

ايستادگي و خود باوري بزر گترين درس دفاع مقدس مي باشد

وي افزود: از روز اول حرف جمهوري اسلامي اين بود كه صدام متجاوز است و جمهوري اسلامي مظلوم و مدافع بود اما حاضر نبودند اين حرف را قبول كنند، امام، رزمندگان و مردم با ايستادگي توانستند سازمان ملل و شوراي امنيت را متقاعد كنند كه به متجاوز بودن عراق اعتراف كنند و دشمنان در سال 1370محكوم شدند.

وي تصريح كرد: در جنگ هاي 200سال قبل از دفاع مقدس، هر جنگي كه بر ايران تحميل مي شد، جدايي بخشي از خاك ايران را بدنبال داشت، اما در هشت سال دفاع مقدس يك وجب از خاك ايران جدا نشد و اين به خاطر حماسه آفريني مردم بود.

كمك 46 كشور به عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس

مدير كل حفظ و آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان سمنان از كمك 46 كشور به عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: در اين دوران 10كشور در زمينه نيروي انساني، هفت كشور عربي با كمك نقدي توسط فروش نفت و كشورهاي شرقي و غربي در زمينه هاي مختلف نظامي و اطلاعات به كشور عراق كمك كردند.

احساني با يادآوري اينكه، جمهوري اسلامي با توكل به خدا، اطاعت از رهبري حضرت امام (ره) و پيروي از ولايت به پيروزي رسيد، تصريح كرد: بايد جوانان امروز از دوران دفاع مقدس آگاهي داشته باشند و با ايستادگي در برابر دشمنان متجاوز محافظ دين، هويت و كشور باشند.

ايران جز ده كشور اول فناور جهان است

احساني با بيان اينكه قبل از دوران انقلاب كشورايران جز كشورهاي عقب مانده منطقه و جهان بود، افزود: هم اكنون در بسياري از زمينه ها مانند فناوري، استفاده از انرژي هسته اي، علوم نانو، ماهواره، سد سازي، پزشكي و... جز 10كشور اول جهان هستيم و اين از بركات دفاع مقدس است.

وي ياد آور شد: جنگ خسارت زيادي را به همراه داشت اما خوشبختانه پس از جنگ در زمينه هاي مختلف پيشرفت خوبي داشتيم و اين امر با ايستادگي، مقاومت و دفاع در مقابل تمام ظالمان اتفاق افتاده است.

احساني معتقد است: با استفاده از اين درس ها مي توانيم در ركاب امام زمان (عج) گام برداريم و در مقابل ظالمان ايستادگي كنيم و با رهبري اين حضرت جهاني پر از عدل داشته باشيم.

تبليغات به تنهايي براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس كافي نيست

وي با تاكيد به اين موضوع كه درس تاريخ براي آيندگان است، گفت: اقدامات خوبي براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس براي نسل جوان انجام شده اما باتوجه به عظمت و گستردگي دفاع مقدس كافي نيست.

اين رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اينكه به عنوان فردي كه در حوزه دفاع مقدس مشغول فعاليت است گفت: از اين ميزان فعاليتي كه در اين زمينه انجام شده راضي نيستم.

وي همچنين اضافه كرد: البته با بودجه و امكاناتي كه براي اين موارد هزينه شده خوشبختانه در سالهاي اخير با رشد خوبي مواجه بوده ايم.

اقدامات قابل توجه استان سمنان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اين مطلب كه در زمينه هاي مختلف تحقيق، جنگ، تحليل عمليات، داستان، خاطره، رمان، تاريخ، شعر و... تا كنون بيش از هشت هزار عنوان كتاب تهيه شده است افزود: در اين بين حداقل بيش از 100عنوان كتاب خوش درخشيدند و پاره اي از كتاب ها به بيش از 100 مورد تجديد چاپ رسيده اند.

وي با اشاره به اينكه در پنج سال اخير در استان سمنان قدم هاي خوبي براي حفظ ارزش هاي دفاع مقدس برداشته شده، افزود: بيش از 90عنوان كتاب در حوزه دفاع مقدس با همكاري حفظ و آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران، ستاد كنگره سرداران و سه هزار شهيد و حوزه هنري استان سمنان تاليف و به چاپ رسيده است.

چاپ 25عنوان كتاب دفاع مقدس در استان سمنان

احساني با يادآوري اينكه هم اكنون بيش از 25عنوان كتاب در زمينه دفاع مقدس توسط همين سازمان ها دراستان سمنان براي چاپ در دست اقدام است، افزود: البته اين استان داراي ظرفيت هاي خوبي از نظر نويسندگان، موضوعات، سوژه ها و مطالب جالب است كه اميدواريم با رفع مشكلات اعتباري بتوانيم گام ها ديگري را در زمينه تاليف كتاب و ترويج ايثار و شهادت برداريم.

تدريس تجربيات و فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه ها

اين رزمنده معتقد است در زمينه فيلم اقدامات خوبي انجام شده اما متاسفانه كافي و راضي كننده نبوده است.

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان تصريح كرد: بايد درس دفاع مقدس بلافاصله پس از جنگ تجربيات و فرهنگ دفاع مقدس در دانشگاه ها تدريس مي شد.

وي با بيان اينكه بايد بالا فاصله پس از جنگ هشت سال دفاع مقدس اين دروس در دانشگاهها تدريس مي شد، گفت: درس آشنايي با دفاع مقدس از ترم اول سال 1387در دانشگاه آزاد اسلامي با پنج كلاس در استان و 40 كلاس در كشور به دانشجويان به صورت واحد اختياري ارائه شد.

احساني همچنين با اشاره به اينكه از سال 1387 تا كنون در 9ترم درس دفاع مقدس ارائه شده كه در ترم نهم 62كلاس در استان و دو هزار و 243 كلاس در كشور برگزار شد، افزود: در مجموع تا كنون هشت هزار و 110كلاس در كشور بر گزار شده كه 332 هزار و 470 نفر دانشجو اين درس را گذرانده اند و سهم استان سمنان از اين تعداد 191 كلاس و هشت هزار و 568 دانشجو است.

استقبال بي نظير دانشجويان استان سمنان از درس دفاع مقدس

احساني در خصوص رشد چشمگير اين درس در دانشگاه ها و استقبال دانشجويان، افزود: در مدت سه سال و نيم از ارائه اين درس، انتخاب اين دو واحد رشد 50 برابري داشته است كه در نوع خود اتفاقي ارزشمند و مهم محسوب مي شود و اين مهم نشان از تاثير گذاري مطلوب آن بر دانشجويان دارد و پيشرفت 30درصدي در هر ترم حاكي از اين واقعيت است.

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان در خصوص نحوه جذب اساتيد اين درس اظهار داشت: رزمندگاني كه داراي يك سال سابقه جبهه با عضويت سپاه و ارتش و بسيجياني كه داراي شش ماه سابقه و مدرك حداقل كارشناسي ارشد را دارا مي باشند با معرفي به پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و پس از طي مراحل لازم و بررسي هاي علمي، مجوز تدريس دريافت مي كنند.

وي تصريح كرد: در اين راستا بيش از 38 پرونده تشكيل شده كه از اين تعداد 22 استاد تا كنون مجوز تدريس دريافت نموده اند.

باز شدن دريچه اي جديد به روي دانشجويان با دورس دفاع مقدس

وي افزود: دانشجوياني كه درس را فرامي گيرند به علت آشنايي كمي كه از دفاع مقدس داشته اند در جلسه هاي اول در ذهن آنها سوال و ابهام وجود دارد و انتظار آنها اين است كه در جلسات نخست به خيلي از مسائل دفاع مقدس آگاهي پيدا كنند، اما با گذشت زمان پس از بر گزاري چند جلسه از كلاس با موضوعات بيشتري آشنا مي شوند.

احساني همچنين اضافه كرد: در اين كلاس ها براي درك بهتر دانشجويان از وسايل كمك آموزشي مانند فيلم هاي مستند دفاع مقدس، عكس و پاور پونت استفاده مي شود.

اين رزمنده با بيان اينكه خيلي از دانشجويان در پايان ترم ابراز مي كنند كه دريچه اي جديدي بر روي آنها باز شده، عنوان كرد: از سال 1389رشته كارشناسي ارشد ادبيات مقاومت به رشته هاي دانشگاهي اضافه شد و تا كنون يك دوره از دانشجويان در اين رشته از دانشگاه سمنان فارغ التحصيل شدند.

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان گفت: براي دانش آموزان هم در قالب درس آمادگي دفاعي اقدامات خوبي انجام شده و معلماني براي تدريس اين درس مشخص شده اند تا با فرا گرفتن آموزش هاي دوره اي، دانش آموزان را تا حدودي با فرهنگ دفاع مقدس آشنا كنند و اين هم با همكاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و وزارت آموزش و پرورش در دست اجرا است.

راه اندازي سايت ساجد در استان سمنان

احساني با اشاره به اين مطلب كه امروزه فضاي مجازي بخش عمده اي از رسانه را فرا گرفته، افزود: در اين راستا با ايجاد سايتي مانند دفاع مقدس به عنوان "ساجد"، اطلاعات و اقدامات خوبي در ترويج فرهنگ ايثار شهادت و دفاع مقدس انجام مي شود.

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان در پايان خاطرنشان كرد: اين استان حدود هشت ماه است كه سايت "ساجد" را راه اندازي كرده است و با توجه به اطلاعاتي مفيدي از استان در حوزه هاي مختلف وارد شده و بر اساس آمار دريافتي ميانگين در هر لحظه حدود 50نفر از اين سايت بازديد مي كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|7|ا|مهر|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 573]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن