تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797070138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هزينه سرسام آور آرايشگاه مردانه در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: هزينه سرسام آور آرايشگاه مردانه در ايران
يعني ريمل، كرم پودر و رنگ‌هاي گريم كه اگر به اين لوازم، كرم، ژل مو و اسپري‌هاي خوشبوكننده را هم اضافه كنيم، آمار از اين بالاتر مي‌رود. اين در حالي است كه ايران در مصرف لوازم آرايشي مقام دوم آسيا و مقام هفتم جهان را دارد و سن استفاده از اين لوازم نسبت به دو دهه قبل، ۱۰ سال كاهش يافته و به ۱۷ سال رسيده است.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، رنگ و مش موي مردان تفاوت چنداني با زنان ندارد. البته من خودم مش سوزني را به مش‌هاي ضخيم ترجيح مي‌دهم.

در گذشته اگر سبيل‌هاي چرب شده و ريش‌هاي پر پشت، براي مردان افتخار و ارزش محسوب مي‌شدند، اين روزها ريش ستاره‌اي و موي خامه‌اي جاي آنها را پر كرده اند.

يكي دو روز پيش، آماري از مصرف لوازم آرايشي در ميان مردم اعلام شد كه غافلگير كننده بود. اين آمارها نشان مي‌داد كه 7درصد از پسران ايراني از لوازم آرايشي استفاده مي‌كنند كه صرفا زنانه هستند.

يعني ريمل، كرم پودر و رنگ‌هاي گريم كه اگر به اين لوازم، كرم، ژل مو و اسپري‌هاي خوشبوكننده را هم اضافه كنيم، آمار از اين بالاتر مي‌رود. اين در حالي است كه ايران در مصرف لوازم آرايشي مقام دوم آسيا و مقام هفتم جهان را دارد و سن استفاده از اين لوازم نسبت به دو دهه قبل، ۱۰ سال كاهش يافته و به ۱۷ سال رسيده است.

سالن يا آرايشگاه

اگر به چند آرايشگاه مردانه در چهار گوشه تهران سري بزنيد، مي‌بينيد كه برخي آرايشگاه‌ها ليست خدماتشان پربارتر از ساير جاهاي ديگر است. شايد به همين دليل است كه نام خود را از آرايشگاه به سالن تغيي داده اند. به عبارت ديگر آنها فقط موي س نمي‌زنند، انواع و اقسام خدمات آرايشي را هم ارائه مي‌دهند.

وقتي وارد يكي از همين سالن‌ها در غرب تهران مي‌شوم اولين چيزي كه توجهم را جلب مي‌كند شلوغي آنجا و گروه سني تقريبا يكسان مشتريان است. اغلب كساني كه مراجعه كرده اند بين 18 تا 30 سال سن دارند. تمام آرايشگران، جوان و ظاهر آراسته‌اي دارند كه شايد در جلب نظر مشتريان تاثير بگذارد.

يك ژورنال خارجي از مدل‌هاي مو و آرايش مردانه روي ميز است. مشتري‌هايي كه در نوبت نشسته اند، ژورنال را دست به دست مي‌چرخانند و ورق مي‌زنند. روي صفحه نمايش يك لپ تاپ هم مدل‌هاي مو به نمايش درآمده است.

محمدرضا جوان 22 ساله‌اي است كه در يونيت آرايشگري نشسته. مي‌گويد مي‌خواهد مدل موهايش را خامه‌اي بزند. آرايشگر مي‌گويد خامه‌اي تقريبا همان كرونري قديم است كه آن موقع‌ها مي‌گفتند كرنلي. مدلي كه دور سر كوتاه مي‌شود اما موهاي وسط سر بلند است. در مدل خامه‌اي، تفاوت كوتاهي و بلندي بسيار فاحش است. محمدرضا مي‌گويد كه كار ابرو هم دارد و اين يعني كه بايد ابروهايش مرتب شود. در آرايشگاه‌هاي مردانه مشتري‌ها علاقه چنداني به استفاده از عبارت ابرو برداشتن ندارند.

مجيد آرايشگري كه روي موهاي محمدرضا كار مي‌كند مي‌گويد: «بستگي به خود مشتري دارد كه تا چه ميزان دست ما را باز بگذارد. اگر فقط در حد مرتب كردن باشد احتياجي به مو چين نيست. با استفاده از قيچي و تيغ اين كار را مي‌كنيم اما اگر مشتري بخواهد تغيير بيشتري كند بالطبع از موچين استفاده مي‌كنيم.» بيشتر مردان روي نازكي ابرو حساسيت نشان مي‌دهند. آنها ترجيح مي‌دهند ابروهايشان فقط كمي مرتب شود تا اينكه كاملا زنانه بردارند.

ماسكي براي پوست سر

كمي آن طرف‌تر از محمدرضا مردي حدودا سي ساله نشسته است كه صورتش پوشيده شده از ماسك است و تنها حلقه چشمان و لب‌هايش پيداست. عرفان، همان جوان سي ساله، مي‌گويد كه براي جوش‌هاي سر سياهش آمده است و بايد چند جلسه به طور مرتب بيايد تا نتيجه بگيرد. هزينه اين كار برايش كمتر از 50 هزار تومان در نمي‌آيد.

در منوي ماسك‌هاي سالن، به جز ماسك جوش، نام ماسك‌هاي ميوه اي، كرم خاويار، نعنايي و آلوورا هم به چشم مي‌خورد كه آرايشگر مي‌گويد كاربردشان در شاداب سازي پوست است.

خط بعد از آن در ليست، مخصوص كساني است كه پوست سرشان شوره مي‌زند يا پوست سرش دچار آسيب شده ست. ماسك‌هايي كه بايد روي سر ماليده شوند و بعد از 5 دقيقه شسته شوند.

اسكلت يا ستاره؟

«نظر من را بخواهي، ستاره قشنگ‌تر است!» اين جمله را يكي از آرايشگران به مشتري‌اش مي‌گود. روي ميز چند شابلون چيده شده كه هر يك شكلي دارند. انتخاب سخت است. اسكلت، جمجمه، ستاره يا خط‌هاي موازي؟!

مشتري مردد مانده است بين ستاره يا خط موازي براي طرح پشت سرش. اين طرح‌ها مي‌توانند در هر قسمتي از سر استفاده شوند. از ريش صورت گرفته تا موي پشت سر و يا حتي گيجگاه. آرايشگران طرح‌ها را با استفاده از ماشين مخصوص و شابلون روي موهاي مشتري در مي‌آورند. طرح‌هايي كه از ميان آنها، خط‌هاي موازي طرفداران بيشتري دارد.

براشينگ، روزي 15هزار تومان

عليرضا سعيدي، صاحب سالن مي‌گويد كه برخي مشتريانش براي سشوار و فرم‌دهي هر روزه با آدامس مو يا كرم‌هاي مخصوص حداقل روزي 15 هزار تومان هزينه مي‌كنند. آدامس مو براق كننده و نگهدارنده قوي مو است كه معمولا براي مو‌هاي انعطاف پذير استفاده مي‌شود و به كساني كه موهاي نرم دارند، كمك مي‌كند به راحتي به موهايشان فرم دهند. اين مبلغ سواي هر پانزده روزي است كه مشتريان بايد براي اصلاح و روتوش مويشان بيايند تا مدل اصلي مو همچنان حفظ شود و با بلند شدن موها، مدل از بين نرود. كساني هم كه مشتري ماسك‌هاي صورت براي پاكسازي هستند هفته‌اي 3 جلسه بايد مرجعه كنند.

او مي‌گويد مشتريانش حاضرند مبالغ بيشتري هم بدهند تا رنگ مو فرم و مدل مو و صورتشان شبيه مدل انتخابي ژورنال شود. طبيعي است هر چقدر مدل پيچيده‌تر باشد مبلغ بالاتر مي‌رود.

پلاتيني؛ رنگ محبوب آقايان

فرشيد مشتري ديگري است كه منتظر است تا نوبتش شود. يك تكه از موهاي جلوي سرش را پلاتينه رنگ كرده است و حالا آمده تا براشينگ كند. مي‌گويد رنگ‌هاي سرد را دوست دارد و ترجيح مي‌دهد مش موهايش با رنگ‌هاي سرد انجام شود: «رنگ استخواني و نقره‌اي چهره مردان را جذاب‌تر مي‌كند. ژورنال را هم كه نگاه كنيد، مدل‌هاي مو مشكي مش‌شان همين رنگي است.»

فرشيد درباره تفاوت رنگ مو در مردان و زنان مي‌گويد: «رنگ و مش موي مردان تفاوت چنداني با زنان ندارد. البته من خودم مش سوزني را به مش‌هاي ضخيم ترجيح مي‌دهم.»

دواي درمان كم موها هم اينجاست! كلاه گيس‌هايي كه روي ديوار آويزانند اولين چيزي هستند كه توجه مشتريان كم مو را جلب مي‌كنند؛ با رنگ‌ها و مدل‌هاي مختلف شان كه قابليت كوتاه شدن هم دارند. عليرضا سعيدي مي‌گويد كه اين كلاه گيس‌ها از موي طبيعي هستند و قيمت‌شان بسته به سايز و كيفيت از 70 هزار تومان تا 800 هزار تومان متغير است.

آرايش مردان بود افزون ز عروسان!

به مغازه‌هاي لوازم آرايشي و بهداشتي سري هم بزنيد مي‌بينيد كه هر روز ست‌هاي آرايشي بهداشتي مردان پر و پيمان‌تر از روز قبل مي‌شوند. كرم‌هاي ضد چروك، ژل‌هاي دور چشم يا تونيك‌هاي ترميم كننده ي پوست، ماسك صورت، آدامس مو، چسب مو، انواع كرم برنزه كننده، سايه دور چشم و خيلي موارد ديگر را مي‌توانيد در قفسه‌ها ببينيد. آن‌وقت است كه اپيلاسيون مردان را هم باور مي‌كنيم!

اما با اين وجود، تغيير تنها در سالن‌هاي آرايشي صورت نمي‌گيرد. در بعضي باشگاه‌هاي بدن‌سازي دستگاه‌هاي سولاريوم براي برنزه كردن پوست وجود دارد. مراكز زير زميني تاتو هم هستند كه خال‌كوبي‌هاي رنگي را مطابق با الگوهاي جديد روز روي بدن مشتريانشان انجام مي‌دهند كه قيمت آنها بسته به اندازه و نوع رنگي كه استفاده مي‌شود، متفاوت است. مثلا هزينه يك تاتوي كوچك با رنگ امريكايي از 100هزار تومان شروع مي‌شود و بسته به پيچيدگي طرح، تا يك ميليون تومان مي‌رسد. اما همين تاتو اگر قرار باشد با رنگ كم كيفيت‌تري طراحي شود، ممكن است حداكثر 300هزار تومان قيمت داشته باشد. درباره تاتوهاي بزرگ و طرح‌هاي دشوار و چند رنگ هم اين قيمت گاهي تا 3ميليون تومان هم مي‌رسد.

مواد لازم جهت داماد شدن

اينجا داستان داماد شدن مشتري‌ها با آنها كه براي آرايش روزمره شان مراجعه كرده‌اند، كمي متفاوت است. داماد اگر بخواهد تمام مراحلي را كه براي شب عروسي ارائه مي‌شود طي كند، بايد از روزهاي قبل دست به كار شود.

اين موضوع بستگي به خود داماد هم دارد كه چقدر اين مساله برايش مهم است. مثلا بعضي افراد از مدت‌ها قبل براي آماده شدن شب عروسي شان اقدام به شاداب سازي و پاك سازي پوست مي‌كنند. در اينجا از كرم‌هاي لايه بردار يا ماسك استفاده مي‌شود. اگر فرد احتياج به رنگ مو داشته باشد چند روز قبل از عروسي آرايشگر برايش انجام مي‌دهد.

روز عروسي هم كارهايي مثل اصلاح و تميز كردن ابرو انجام مي‌شود. همچنين از انواع كرم پودرها براي صاف كردن پوست و پنكك‌هاي خشك براي جلوگيري از عرق كردن استفاده مي‌شود.

مدير سالن آرايش در اين باره مي‌گويد: «معمولا از كرم‌هايي كه براي گريم در سينماها رواج دارد استفاده مي‌شود. مثلا با كرم گريم مي‌توانيم صورت‌هاي لاغر را پرتر كنيم. از سايه هم براي يرگي‌هاي دور چشم استفاده مي‌كنيم. يا از برخي كرم‌هاي ضد چروك يا دور چشم براي جوان‌تر كردن پوست مورد استفاده قرار مي‌گيرد. البته همه اين‌ها به رضايت خود فرد برمي‌گردد. مدل موهاي داماد هم بستگي به خودش دارد. سشوار و تافت كه براي تثبيت و حالت دادن مو استفاده مي‌شود.» با اين تفاسير آرايشگاه داماد حدود 200 تا 250 هزار تومان هزينه خواهد داشت.

شنبه|ا|28|ا|مرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن