تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796435893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجسمه‌هاي پليمري از مشاهير ايران+عكس


واضح آرشیو وب فارسی:جهان نیوز: مجسمه‌هاي پليمري از مشاهير ايران+عكس
به گزارش جهان به نقل از فارس،شايد بسياري از شما با مجسمه هاي مومي موزه «مادام توسو» آشنايي داشته باشيد و تصاويري از اين مجسمه‌ها را در كنار شخصيت هاي واقعي آن ديده باشيد و حيرت كنيد از اين همه تشابهي كه ميان يك مجسمه مومي با نمونه واقعي آن وجود دارد تا اندازه اي كه تشخيص اصل را از بدل براي شما ناممكن مي سازد.

كالين فرث بازيگر هاليوودي در كنار مجسمه مومي‌اش در موزه مادام توسو

موزه مادام توسو، موزه مشهوري است كه مركز اصلي آن در شهر لندن قرار دارد. در اين موزه تنديس‌هاي مومي افراد مشهور و تاريخ‌ساز شامل هنرمندان،‌ سياستمداران و نخبگان علمي ساخته و نگهداري مي‌شود. اين موزه براي اولين بار توسط «مادام توسو» در سدهٔ هجدهم ميلادي پايه‌گذاري شد و حالا شعباتي را در ديگر كشورهاي جهان نيز دارد.

موزه هاي «مادام توسو» يكي از ديدني هاي شهرهاي مهم جهان است و توريست هاي بسياري از اين موزه حيرت انگيز ديدن مي كنند و در كنار چهره هاي سرشناس هاليوودي، دنياي موسيقي، مد و سياست عكس يادگاري مي گيرند.

مجسمه مومي نيكلاس كيج بازيگر هاليوودي در موزه مادام توسو

حالا فكرش را بكنيد كه ما هم در ايران چنين مجسمه هايي را داشته باشيم كه با نمونه واقعي آن مو نمي زند، اگر سري به موزه مجلس شوراي اسلامي ايران زده باشيد با گردهمايي 30 مجسمه مومي از شخصيت هاي تاريخي و سياسي ايران به طور يك جا رو به رو خواهيد شد.

مجسمه هاي مومي (پليمري) در مجلس شوراي اسلامي

مجسمه هاي مومي (پليمري) در موزه مجلس شوراي اسلامي

اگر امكان بازديد از اين موزه منحصر به فرد تاكنون براي شما ممكن نبوده است، مي توانيد از نمونه هاي ديگر اين مجسمه ها در خانه هنرمندان ايران و مجموعه فرهنگي و هنري كاخ سعدآباد ديدن كنيد وهر وقت كه دلتان خواست در كنار شخصيت هاي بزرگ دنياي هنر چون «حميد سمندريان» ، «عزت الله انتظامي»، «مرتضي مميز»، «علي نصيريان» و «محمود فرشچيان» عكس يادگاري بگيريد.

«مجسمه عزت الله انتظامي در خانه هنرمندان ايران با ابهت و اقتدار درست همچون شخصيت واقعي او در بالاي پله هاي طبقه دوم همگان را به نظاره ايستاده است.

تنديس «مرتضي مميز» كه از او به عنوان پدر گرافيك ايران ياد مي‌شود نيز در يكي از گالري‌هاي خانه هنرمندان ايران كه به نام خود اوست، تماشاگران مشتاق آثار هنري را به سوي خود مي‌خواند.

تنديس «مرتضي مميز» پدر گرافيك ايران در خانه هنرمندان

مجسمه «حميد سمندريان» كه چندي پيش جامعه تئاتري ايران را با رفتنش عزادار كرد، درست مقابل تماشاخانه ايرانشهر در خانه هنرمندان ايران متبسم و مهربان چشم انتظار تماشاگران مشتاق تئاتراست.

تنديس «حميد سمندريان» در خانه هنرمندان ايران

اين ها تنها نمونه هايي از آثار هنرمند جوان ايراني است كه در طول سالها تلاش موفق به ساخت اين تعداد مجسمه مومي شده است.

البته خود او اصرار دارد كه به اين مجسمه ها «مومي» اطلاق نشود و در اين باره توضيح مي دهد: «تكنيك مومي براي اولين بار در ساخت مجسمه هاي موزه مادام توسو به كار گرفته شد و چون اين تكنيك ثبت شده است، نبايد در آن دخل و تصرف شود و بايد در ساخت مجسمه هاي شبيه سازي اصول اين كار حفظ شود به همين دليل همه مجسمه هاي شبيه سازي را با عنوان «مومي» ياد مي كنند در حالي كه مجسمه هايي كه من ساخته ام همه با تكنيك «پليمري» ويا «سليكوني» بوده است كه نسبت به موم مانگاري و مقاومت بيشتري دارد.موم نسبت به دما، نور، رطوبت و آفات طبيعي حساس است اما پليمر اين مشكلات را ندارد.»

حميد كنگراني فراهاني متولد 29 دي ماه سال 1358 در تهران است كه شروع كار هنري اش را از 5 سالگي عنوان مي كند و مي گويد: در همان حدود 5 و 6 سالگي نقاشي مي كردم و با انواع چيزهاي دم دستي مثل قير و خمير نان حجم هاي كوچكي مي ساختم، رفته رفته نقاشي برايم جدي تر شد و بعد از دوران ابتدايي به تشويق خانواده ام سراغ استادي به نام «حسين روستائيان » رفتم و نقاشي مي كردم، استادم از تابلوهايي كه كشيده بودم در گالري اش به عنوان آستر كار استفاده مي كرد.

او از همان دوران به موازات نقاشي، مجسمه هم مي ساخت كه بيشتر آنها فيگورهاي حيوانات مختلف بود و تا اين مرحله اثري از ساخت تنديس هاي انساني نبود. او دوره دبيرستان هم با توجه به اهميتي كه نقاشي برايش داشت ، نزد استاد «عباس اينانلو» دوره كوتاه نقاشي را پي مي گيرد، تا سال آخر و دوره پيش دانشگاهي كه به طور اتفاقي با مجسمه هاي موزه « مادام توسو» آشنا مي شود.

خودش مي گويد: «من علاوه بر نقاشي و مجسمه سازي به گريم هم خيلي علاقه داشتنم و با ديدن آثار موزه مادام توسو احساس كردم هنري را پيدا كرده ام كه به هر سه علاقه من پاسخ مي دهد.»

او حالا 20 سال است كه نقاشي و مجسمه سازي مي كند و حدود 14 سال است كه تنها روي تكنيك مجسمه هاي شبيه سازي پليمري كار مي كند.

با او همراه مي شويم تا درباره اين مجسمه ها بيشتر بدانيم:

اولين تنديس ها در موزه عبرت

اولين مجسمه هايي كه ساختيد كدام بود؟

حدود سال 78 بود كه موزه «عبرت» فراخوان داد و تعدادي از مجسمه هايي را كه ساخته بودم ارائه كردم كه هنوز هم در اين موزه وجود دارد كه البته اين مجسمه ها شبيه سازي نبود.
مجسمه هاي پليمري موزه عبرت

شروع شبيه سازي ها با تنديس استاد انتظامي

شروع كار مجسمه هاي شبيه سازي از چه شخصيتي شروع شد؟

شروع كار مجسمه هاي شبيه سازي من از استاد «انتظامي» بود. من ايشان را از دوران كودكي ام دوست داشتم، يك بار همراه يكي ا ز دوستان تئاتري ام «داريوش نصيري» خدمت استاد انتظامي رفتيم و ايشان نمونه هاي آثار من را كه ديدند از ايده ساخت مجسمه خودشان استقبال كردند كه بعد از آن كه اين مجسمه را ساختم ايشان هم آن را به موزه سينما اهدا كردند.
تنديس عزت الله انتظامي در موزه سينما

تحصيلات شما در دانشگاه ارتباطي با مجسمه سازي ندارد چگونه اين تكنيك هاي مجسمه سازي را ياد گرفتيد؟

تحصيلات من در زمينه دامپزشكي است و مجسمه سازي را به صورت آكادميك دنبال نكرده ام اما با مطالعه بسيار زياد، جست و جوي بسيار و تلاش و پشتكار زياد آن چه را كه بايد، در زمينه تكنيك هاي مختلف مجسمه هاي شبيه سازي به خصوص تكنيك پليمري آموخته ام.

به نظر مي آيد در زمينه ساخت مجسمه هاي شبيه سازي يكه تاز ميدان باشيد؟

كمتر پيش مي آيد كه دانشجويان مجسمه سازي وارد موضوع مجسمه هاي شبيه سازي شوند، بيشتر فارغ التحصيلان مجسمه سازي هم به سمت آثار مدرن و معاصر رغبت نشان مي دهند و كمتر به كار شبيه سازي با اين همه دقت و حوصله روي مي آورند.

پليمر واقع نمايي و مقاومت بيشتري نسبت به موم دارد

چرا پليمر را انتخاب كرديد و چرا به سراغ موم نرفتيد؟

پليمر را انتخاب كردم چون واقع نمايي بيشتري در اثر دارد. اولين بار در دنيا «آنا ماريا توسو» مجسمه هاي مومي را ساخت كه الان به نام او موزه هاي فراواني در دنيا هست كه همچنان با همان تكنيك مومي حفظ شده است اما موم محدويت هايي هم دارد. تكنيك مومي به اين دليل همچنان از آن در دنيا استفاده مي شود چون ثبت شده است و نبايد دخل و تصرفي در آن صورت بگيرد، اما به لحاظ ماندگاري موم نسبت به دما، نور، رطوبت و آفات طبيعي حساس است در حالي كه پليمر اين مشكلات را ندارد.

من نقاش و طراحم بعد مجسمه ساز

شما را بيشتر در زمينه مجسمه هاي شبيه سازي مي شناسند، علاقه شما بيشتر در چه زمينه اي است؟

اگر چه بيشتر من را درساخت مجسمه هاي شبيه سازي مي شناسند، اما من خودم را ابتدا طراح و نقاش و بعد مجسمه ساز مي دانم و در زمينه مجسمه سازي هم بيشتر به اسطوره سازي و مجسمه سازي به سبك سورئال علاقه مندم البته فرصت كار كردن دراين زمينه را ندارم چون سفارش هاي بسياري دارم كه بايد انجام دهم اما بعد از اتمام سفارش هايي كه دارم، قصدم اين است كه يكي دو سال را تنها به مطالعه بپردازم.

دعوت به همكاري از سوي موزه مادام توسو آلمان

اگر قرار باشد مقايسه اي ميان آثار شبيه سازي خودت با آثار موزه مادام توسو داشته باشيد، به نظر شما كيفيت كار شما در اين مقايسه چگونه است؟

جالب است كه بدانيد؛ بهمن ماه سال 90 از موزه مادام توسودر آلمان با من تماس گرفتند و از من خواستند كه براي همكاري با آنها در مدل سازي ها به آن جا بروم. به من گفتند كه خيلي دنبال من گشته اند تا سراغي از من پيدا كرده اند.

چرا نرفتيد؟

آن زمان هنوز مشكل سربازي نرفتن را داشتم كه اين مشكل حالا رفع شده است اما بايد پيگيري كنم كه ببينم آيا هنوز هم مي توانم با آنها همكاري كنم يا نه.

غير از تكنيك مجسمه سازي پليمري مجسمه هاي ديگري هم ساخته ايد؟

بله مجسمه سازي با برنز، فايبرگلاس و گچ هم داشته م كه مجسمه آتش نشانان كه در ميدان حسن آباد نصب شده است، از جمله آثار من است.

چه شخصيت هايي را تاكنون شبيه سازي كرده ايد؟

از چهره هاي هنرمندان: عزت الله انتظامي، علي نصيريان، حميد سمندريان، علي حاتمي،‌محمود فرشچيان،‌ حسن تاجبخش (چهره نامدار دامپزشكي)، ‌چهره هاي سياسي مثل حضرت امام (ره)، آيت الله مدرس، دكتر مصدق ،‌رضا شاه پهلوي، شيخ فضل الله نوري و ... كه از جمله 30 شخصيت سياسي هستند كه در موزه مجلس شوراي اسلامي به نمايش گذاشته شده است و موزه عبرت تهران، موزه رئيس علي دلواري در بوشهر. موزه خانه مشروطه اصفهان، كاخ موزه گلستان. موزه و سراي چهره هاي ماندگار در كاخ سعدآباد. خانه هنرمندان از جمله اماكني است كه مجسمه هاي شبيه سازي را آن جا خواهيد ديد.
مجسمه هاي از تاريخ مشروطه خواهي ايران در موزه مجلس

درباره شبيه سازي 30 شخصيت سياسي كه در موزه مجلس نگهداري مي شوند بيشتر توضيح دهيد؟ اين شخصيت ها مربوط به چه دوره اي هستند؟

اغلب اين شخصيت ها مربوط به تاريخ مشروطه خواهي در ايران مي شوند كه ساخت اين مجسمه ها حدود سال 87 از سوي دكتر رباني رئيس مركز مطالعات تاريخ معاصر ايران و موزه مجلس شوراي اسلامي به من سفارش داده شد.

سفارش‌هاي خارج از ايران هم داشته‌ايد؟

بله. چند كار براي آلمان ساختم از جمله چهره « دكتر مهدي روشندل» سرپرست بنياد نوابغ برلين و جمال دولت آبادي خواننده اپرا در آلمان.

براي موزه علما در شهر نجف عراق نيز حدود 50 اثر را در دست ساخت دارم كه البته برخي از شخصيت هايي كه سفارش داده اند ايراني هستند مثل «آيت الله ميرزاي شيرازي» و« آسيد كاظم يزدي».

پس سفارش‌هاي بسياري داريد كه هنوز شروع نكرده‌ايد؟

بله. تعدادي كار هم براي موزه دفاع مقدس به من سفارش شده است كه برخي از آنها پست هاي مهم نظامي دارند و برخي از آن ها هم شهيد شده اند. البته كار ساخت اين مجموعه را هنوز شروع نكرده ام. البته مجسمه‌اي از دكتر سندوزي هم ساخته‌ام ايشان خودشان نقاش، طراح و مجسمه ساز نيز هستند، اين مجسمه آماده است و قرار است در موزه‌اي كه به نام خودشان دارند نصب شود.

ساخت مجسمه پروفسور سميعي جراح مغز را در حال ساخت دارم و ساخت مجسمه شهيد مطهري را هم به تازگي سفارش گرفته ام كه قرار داد آن بسته شده است.

محمد نوري، نوذري و دكتر حسابي را دوست دارم بسازم

خودتان دوست داريد چه شخصيت هايي را بسازيد؟

در علم، ادب، فرهنگ و هنرافراد شاخص بسياري هستند اما خودم خيلي دوست داشتم مجسمه «محمد نوري» خواننده ايراني را بسازم كه البته زمان درگذشت ايشان هم اين پيشنهاد را داده بودم ولي هيچ كس استقبال نكرد.

از ديگر هنرمنداني كه دوست دارم آن ها را شبيه سازي كنم، مرحوم «منوچهر نوذري» است.

در ميان شخصيت هاي علمي هم مجسمه «دكتر حسابي» را خيلي دوست دارم بسازم، البته پسرشان هم استقبال كرده بودند از پيشنهاد من ولي بعدها پيگيري نشد.

ساخت خاطره انگيز تنديس يك شهيد

از ميان همه مجسمه هايي كه تاكنون ساخته ايد كدام يك براي شما خاطره آفرين بود و از ساخت آن لذت برديد؟

يكي از مجسمه هايي كه برايم بسيار لذت بخش بود، ساخت مجسمه شهيد «ذاكري» بود كه براي جزيره قشم ساختم و خاطره آن روزي كه از آن رونمايي شد هرگز از ياد نمي برم.
من معتقدم كه ما خيلي به شهدا مديون هستيم و ساخت مجسمه اين شهيد هم براي من بسيار لذت بخش بود و با شخصيت آن ارتباط خوبي برقرار كردم. روزي كه اين مجسمه به من سفارش داده شد، پسر اين شهيد كه در سه سالگي پدرش را از دست داده بود، به من گفت كه هميشه آرزويش اين بوده كه يك بار ديگر بتواند پدرش را ببيند. او مي گفت: وقتي شما به قشم آمديد احساس كردم خدا مي خواهد آرزويم را برآورده كند.

من در تمام مدتي كه روي اين مجسمه كار مي كردم مرتب با خانواده او در ارتباط بودم، خاطرات پسر اين شهيد را مي شنيدم و محل زندگي اش را از نزديك ديده بودم، مي خواستم اثري بسازم كه اين خانواده با آن به خوبي ارتباط حسي برقرار كند.

خانواده شهيد ذاكري در مراسم رونمايي از تنديس

در روز رونمايي از مجسمه شبيه سازي شهيد ذاكري همه گريه مي كردند و حال و هواي خاصي در مراسم بود كه همه را تحت تأثير قرار داده بود. مدتي بعد پسراين شهيد با من تماس گرفت و گفت: نمي داني با خانواده ما چه كردي. برخي بستگان ما بعد از ساخت اين مجسمه خواب پدرم را ديده اند. من هم خوشحال بودم كه مجسمه تأثيرگذاري را ساخته بودم و خاطره يك شهيد را براي خانواده اش به طور ملموس زنده كردم.
براي آموزش اين تكنيك به علاقه‌مندانش چه كرده‌ايد؟

متأسفانه اصلا وقت آموزش دادن ندارم، ولي معتقدم بايد از طريق سي.دي هاي آموزشي به هر حال اين تكنيك را آموزش داد. چون معتقدم تجربه هايي كه من در مسير آموختن اين تكنيك كرده ام، نيازي نيست ديگران هم همين مسير را طي كنند.

آيا در مسير ساخت مجسمه‌هاي شبيه‌سازي در ايران فعاليت‌هاي جديد ديگري مي‌شود؟

اين مجسمه ها تأثيرگذار بوده و گروه هاي بسياري را علاقه مند به ساخت چنين مجسمه هايي كرده است كه البته برخي از آن ها هم توانسته اند تكنيك هاي تازه اي را داشته باشند.
يعني ممكن است رقيبي براي شما محسوب شوند؟

اثر هنري مثل اثر انگشت است بنابراين من رقيب هيچ كسي نيستم. هيچ كس نمي تواند شبيه ديگري اثر هنري بسازد و هر كس در جايگاه خودش قرار دارد.

تاكنون به ساخت مجسمه از خودتان هم فكر كرده ايد؟

نه. ساخت مجسمه خودم برايم جالب نيست.

ساخت تنديس استاد انتظامي برايم پربركت بود

وقتي مجسمه استاد انتظامي، فرشچيان و يا نصيريان را ساختيد يادم هست كه خود اين هنرمندان در مراسم رونمايي تنديس هايشان حضور داشتند چگونه ارتباط برقرار كردند؟

ابتدا بايد به اين موضوع اشاره كنم كه اولين بار وقتي مي خواستم تنديس استاد انتظامي را بسازم ايشان به من گفت: «كنگراني تو اگر تنديس من را بسازي، برايت خيلي بركت به همراه دارد» و واقعا هم اين طور بود چون شروع كار من در مجسمه هاي شبيه سازي با تنديس استاد انتظامي بود و بعد از آن تنديس هاي بسياري را ساختم به طوري كه جرياني را در هنر مجسمه سازي كشور ايجاد كرد، تا پيش از آن مجسمه هاي مومي تنها در موزه هاي مردم شناسي ديده مي شد ولي جريان آن به شكل جدي بعد از ساخت مجسمه استاد انتظامي شروع شد.

ماجراي برخورد هنرمندان با تنديس هاي شبيه خود

همه اين شخصيت هاي هنري ارتباط خوبي با تنديس هاي خود برقرار كردند، يادم هست زماني كه استاد انتظامي تنديس خودش را ديد آنقدر آن را دوست داشت كه به مزاح مي گفت بايد برايش زن بگيرم! استاد فرشچيان هم خيلي از تنديسي كه از او ساخته بودم تعريف كرد ودر مراسم رونمايي از تنديس خودش هم، لپ تنديس را كشيد و گفت: طراحي و نقاشي زياد كار كن!

استاد فرشچيان به مجسمه خود توصيه كرد كه طراحي و نقاشي زياد كار كند!

فرشچيان در مراسم رونمايي از تنديس علي نصيريان به من گفت: «پسر تو چه كار كرده‌اي من بيشتر موزه‌هاي دنيا را رفته و مجسمه‌هايش را ديده‌ام اين كار تو بسيار عاشقانه ساخته شده است.» كه البته به هر حال اظهار لطف و مهرباني ايشان نسبت به من بود.

يادم هست كه استاد علي نصيريان هم تنديس خودش را خطاب قرا داد و گفت: به خودت غره نشو!

علي نصيريان به مجسمه خود نهيب زد كه: زياد به خودت غره نشو!

به نظر مي آيد كه در زمينه نگهداري از مجسمه هاي مومي يا پليمري بايد دقت و مراقبت بيشتري نسبت به ساير نمونه هاي مجسمه سازي صورت بگيرد. مجسمه ها و تنديس هايي كه شما ساخته ايد چگونه نگهداري مي شوند؟

اين تكنيك در ايران بسيار جوان است و براي نگهداري آثاري با اين تكنيك هم مشكلاتي وجود دارد. اين تنديس ها در يكي دو سال اول خوب هستند اما رفته رفته خاك مي گيرند و بايد خوب تميز شوند، كه البته وظيفه ما سازنده هاست كه نحوه نگهداري از آنها را آموزش دهيم ولي متاسفانه فرصتي براي آن تاكنون نداشته ام.

آثاري كه در موزه مادام توسو نگهداري مي شود با توجه به اين كه موم مقاومت چنداني ندارد و در معرض انواع آسيب هاست، چگونه نگهداري مي‌شوند؟

در موزه هاي مادام توسو گروهي هستند كه هر هفته لباس مجسمه ها را تعويض مي‌كنند، گرد وغبار زدايي مي‌كنند به همين دليل هر وقت شما اين مجسمه ها را مي‌بيني هميشه تازه و تميزند. اما اينجا مجسمه هايي كه رونمايي مي شود بعد از شش ماه يك خروار خاك روي آن است.

به هر حال اين تكنيك مجسمه سازي در ايران جوان است و بايد مراقب اين نهال بود تا در مسير درست خودش پيش برود.

براي پيشرفت بيشتر در اين تكنيك مجسمه‌سازي چه برنامه‌اي داريد؟

بعد از يكي دو سال آينده كه سفارش‌ها را به اتمام رساندم، دوست دارم مدتي را در آكادمي هاي كشورهايي چون فرانسه آموزش ببينم ،فكر مي‌كنم نياز است كه بيشتر مطالعه كنم و حرف تازه يا رويكرد تازه‌اي را در كارم ايجاد كنم.

به گزارش جهان به نقل از فارس، حميد كنگراني متولد 29 دي ماه سال 58 است داراي تحصيلات كارداني دامپزشكي و ليسانس افتخاري مجسمه سازي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي.

او تاكنون موفق به دريافت لوح تقدير از بنياد كنرادآدناوربرلين «انستيتو نوابغ برلين»،‌ستاد چهره هاي ماندگار،‌موزه سينماي ايران، خانه هنرمندان ايران، لوح سپاس از اولين همايش مهندسان هنرمند و ميراث فرهنگي و گردشگري ايران شده است.

نمايشگاه هاي دائمي او را در موزه مجلس شوراي اسلامي،‌موزه خانه مشروطه اصفهان،‌موزه عبرت ايران،‌موزه رئيس علي دلواري بوشهر،‌موزه سينماي ايران،‌موزه كاخ گلستان (تالار عاج)،‌تالار ايرانشهر و ... مي‌توانيد شاهد باشيد.

تنديس امام خميني(ره) در موزه مجلس،‌تنديس عزت‌الله انتظامي (موزه سينما)،‌تنديس زنده ياد علي حاتمي (موزه سينما)،‌تنديس انتظامي در خانه هنرمندان،‌ تنديس حميد سمندريان (تالار ايرانشهر)،‌ تنديس استاد شهريار (بانك مركزي كشاورزي)،‌تنديس محمود فرشچيان (ستاد چهره هاي ماندگار)،‌ تنديس علي نصيريان( ستاد چهره هاي ماندگار)،‌ تنديس دكتر حسن تاج‌بخش (ستاد چهره‌هاي ماندگار) تنديس دكتر مهدي روشندل (سرپرست انستيتو نوابغ برلين در برلين) تنديس دكتر جمال دولت آبادي (خواننده اپرا در برلين) از جمله آثار اوست.

يکشنبه|ا|1|ا|مرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جهان نیوز]
[مشاهده در: www.jahannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن