تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796762817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوشاك ايراني با مارك خارجي؛ حراج حيثيت توليد ملي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: پوشاك ايراني با مارك خارجي؛ حراج حيثيت توليد ملي
زائران خارجي از كشورهاي عربي، پاكستان و حتي كشورهاي آسياي ميانه مشتريان خوبي براي پوشاك ايراني هستند اما زائران ايراني بيشتر اجناس چيني را مي پسندند و علت اصلي آن قيمت پايين و متناسب با جيب ايراني است.
هموطن آنلاين_ سيدمحمود معلمي _ مقام معظم رهبري در «سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» در مورد واردات بي رويه و غيرضروري پوشاك فرمودند: اين تفاخر غلطي است كه ما مارك هاي خارجي را در پوشاكمان، در وسايل منزلمان، در مبلمانمان، در امور روزمره و در خوراكي هايمان ترجيح بدهيم به مارك هاي داخلي، در حالي كه توليد داخلي در خيلي از موارد بسيار بهتر است... من شنيدم پوشاك داخلي را كه در بعضي از شهرستان ها توليد مي شود مي برند مارك خارجي مي زنند، برمي گردانند.
اگر همين جا بفروشند ممكن است خريدار ايراني رغبت نكند اما چون مارك فرانسوي دارد، خريدار ايراني همان لباس را، همان كت و شلوار را، همان دوخت را انتخاب مي كند، اين غلط است.
واردات پوشاك به روايت آمار

آمار و ارقام نشان مي دهد كه در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ حدود 11.64 درصد واردات پوشاك افزايش داشته و در سال گذشته ۲۲ ميليون دلار صرف خريد پوشاك وارداتي شده است.
«مهر» مي افزايد: آمار گمرك ايران نشان مي دهد كه امارات متحده عربي، ايتاليا و چين ۳كشور عمده مبداء واردات پوشاك به ايران در سال ۱۳۹۰ بوده و بر همين اساس در سال گذشته معادل ۸ ميليون و ۹۴۹ هزار دلار پوشاك از امارات متحده، ۴ ميليون و ۶۶۹ هزار دلار از ايتاليا و ۴ ميليون و ۳۷ هزار دلار پوشاك از چين ميزان خريد ايران از اين كشورهاست.
وزن محموله هاي پوشاك صادر شده به ايران نيز از امارات معادل ۹۸۶ تن، از ايتاليا۱۶۷ تن و چين ۵۴۹ تن اعلام شده و چيني ها با ارسال پوشاك ارزان رتبه اول صادرات ارزان پوشاك به ايران را به خود اختصاص داده اند.
انتخاب در تركيه، خريد در امارات، تحويل در ايران

يك سايت تجاري تركيه كه در تجارت الكترونيك و ترانزيت كالا فعاليت مي كند در بخش پوشاك و كفش، ضمن معرفي چند نوع لباس براي فصل پنجم (برخي از كشورهاي اروپايي و آمريكايي علاوه بر ۴ فصل سال، فصل پنجمي را بين زمستان و بهار در نظر گرفته اند) به معرفي و تبليغ پوشاك چيني مي پردازد و به طور مشخص براي بازار ايران هدف گذاري كرده است.
اين سايت در زيرنويس خود ضمن معرفي چند نوع كت و شلوار چيني، شلوار جين تايلندي، لباس فصل پنجم كودكان و كفش توليد هنگ كنگ مي نويسد:«انتخاب در تركيه، خريد در امارات، تحويل در ايران» و به اين ترتيب روند سفارش، خريد و مصرف كالا را به طور مشخص معرفي كرده است.
در بخش ديگري از اين سايت كه به معرفي كالاي توليد چين براي بازارهاي آسيا پرداخته، اين گونه مي نويسد: ليسانس استانداردهاي توليد محصولات چيني براي بازارهاي آسيايي و آفريقايي از حمايت بهترين نشان هاي تجاري آمريكا و اروپا برخوردار است و فروشگاه هاي بزرگ ژاپن، مالزي و ايراني دريافت كنندگان عمده محصولات چيني با ليسانس هاي درجه۲ آمريكا و اروپا محسوب مي شوند.
«مركز تجارت جهاني دبي» موسوم به DWTC نيز براي بازارهاي ايراني اين گونه آگهي تجاري مي دهد:«با افتتاح حساب در بانك هاي امارات، كالا را در بازار مقصد تحويل بگيريد» و سپس به معرفي نماينده DWTC در تهران مي پردازد و تجار ايراني را براي خريد از بازارهاي دبي راهنمايي مي كند!
مسموم شدن بازار پوشاك

«بازار پوشاك داخل كشور توسط نشان هاي تجاري نامرغوب چيني، مسموم شده است» اين جمله را «محمد حميد امير» از توليدكنندگان پوشاك در گفت وگو با خراسان بيان مي كند و مي افزايد: توليدكنندگان ايراني بايد با عرضه نشان هاي تجاري مرغوب ملي، سهم خود را از چيني ها پس بگيرند.
مديرعامل گروه توليدي پوشاك با اشاره به واردات ۲۰ ميليوني پوشاك در سال ۹۰ افزود: بخش عمده اي از پوشاك چيني وارداتي به ايران به علت ارزان بودن قيمت در بازار داخلي با استقبال مواجه مي شود اما اين كالاها به دليل عمر كوتاه و كيفيت نازل هم به توليدكنندگان داخلي صدمه مي زند و هم مصرف كنندگان زيان مي بينند.
«امير» بخشي از اين مشكل را متوجه توليدكنندگان داخلي مي داند ومي افزايد: به دليل اين كه توليدكنندگان داخلي صاحب نشان تجاري، بيش از آن كه متوجه مصرف كنندگان كم بضاعت باشند، متوجه اقشار با درآمد بالا هستند، مي بينيم كه بازار به راحتي در اختيار توليدكنندگان چيني و محصولات بي كيفيت آن ها قرار مي گيرد و سهم بازار توليدكنندگان داخلي در بازار پوشاك ارزان به سرعت كاهش مي يابد.
وي تاكيد مي كند: امروزه در فضاي توليد پوشاك ايراني، جاي نشان هاي تجاري براي قشرهاي آسيب پذير خالي است و در صورتي كه توليدكنندگان ايراني به سوي توليد محصولات ارزان با نشان تجاري شناخته شده بروند مي توان اميد داشت كه از واردات چيني در بازار پوشاك كاسته شود.
ما هم مي توانيم

مدير فروشگاه بزرگ عرضه كننده پوشاك خارجي در كوچه برلن تهران درباره چرايي عرضه پوشاك خارجي و استقبال خريداران از اين اجناس مي گويد: اجناس خارجي علاوه بر تنوع زياد، اندازه هاي گوناگون، قيمت مناسبي در بازار دارند و از اين رو مشتري در خريد پوشاك مورد نياز دچار مشكل نمي شود.
وي توضيح مي دهد: اجناس چيني از نوزادي تا بزرگسالي بسيار متنوع و در اندازه هاي گوناگون وارد بازار مي شود و قيمت ها هم به گونه اي است كه مشتري را به خريد ترغيب مي كند به طوري كه الان لباس نوزادي، لباس اندازه بزرگ، لباس مد روز (شلوار و حتي مانتو)، لباس مجلسي زنانه و كت و شلوار هم در انحصار چين است و قيمت ارزان اين اجناس هيچ راهي را باقي نمي گذارد مگر اين كه مشتري از اجناس چيني خريد كند.
وي درباره اين كه چرا توليدكنندگان ايراني نمي توانند اجناس را با تنوع و كيفيت مناسب و قيمت مشتري پسند توليد كنند؟ مي گويد: ما هم مي توانيم اما مشكل اصلي توليد پوشاك در ايران كارگاهي بودن آن است يعني توليدكننده ايراني در يك كارگاه كوچك فقط به توليد يك نوع پوشاك مي پردازد زيرا دستگاه هاي آن كارگاه اجازه تنوع در توليد را نمي دهد ضمن اين كه توليد در سطح كارگاهي گران تمام مي شود بنابراين فكر مي كنم اگر كارگاه ها را به گونه اي ساماندهي كنيم كه با هماهنگي يكديگر تنوع توليد را با توليد انبوه آغاز كنند هم قيمت تمام شده كمتر خواهد بود و هم مي توانند متناسب با مشتريان توليد خود را عرضه كنند.
اين توليدكننده درباره كيفيت كالاي ايراني نيز مي گويد: اجناس ايراني از كيفيت بالايي برخوردار است زيرا نظارت هاي صنفي بر توليد كيفيتي اعمال مي شود و البته بخشي از علت گران بودن كالاي ايراني نيز همين است كه توليدكننده داخلي از مواد اوليه باكيفيت استفاده مي كند و قيمت تمام شده بالا مي رود و اين در حالي است كه مواد اوليه محصولات خارجي به ويژه چيني و تايلندي كيفيت مناسبي ندارد و توليدكنندگان خارجي نيز محدوديتي از نظر استفاده از نشان هاي تجاري خارجي و تقلب در استفاده از نشان هاي تجاري اروپايي ندارند بنابراين توليد اين كشورها به آساني در بازار ايران كه مشتري آن خواهان جنس خارجي ارزان قيمت است، به فروش مي رسد.
«زارع حقيقي» بنكدار پوشاك در ميدان ۱۷شهريور مشهد نيز ضمن تاييد گفته هاي همكار تهراني به منشاء ورود اجناس چيني به كشور اشاره مي كند و مي گويد: بخشي از اجناس چيني از فروشگاه هاي بزرگ چين در چابهار به سراسر كشور توزيع مي شود و بخشي از آن را نيز مسافران و تاجران غيررسمي از پاكستان به بازار تهران و مشهد وارد مي كنند.
زارع حقيقي مي افزايد: كيفيت پوشاك ايراني بسيار بالاتر از پوشاك چيني است اما قيمت ارزان «چيني ها» بازار ايراني ها را كساد كرده و مي توان با توليد انبوه، كالاي ايراني را به بازار وارد و چيني ها را از بازار خارج كرد.
وي ادامه مي دهد: زائران خارجي از كشورهاي عربي، پاكستان و حتي كشورهاي آسياي ميانه مشتريان خوبي براي پوشاك ايراني هستند اما زائران ايراني بيشتر اجناس چيني را مي پسندند و علت اصلي آن قيمت پايين و متناسب با جيب ايراني است.
زارع حقيقي به نكته مهم ديگري هم اشاره مي كند: بازار پوشاك بسيار تابع مد است و برخي از كالاها فقط چند ماه مد روز است و به سرعت مدهاي جديد جاي آن را مي گيرد يكي از ويژگي هاي اجناس خارجي به روز و تابع مد روز بودن است به طوري كه وقتي يك لباس در اروپا مد روز مي شود به سرعت در چين توليد و به سراسر دنيا ارسال مي شود حتي در پاكستان و تايلند هم توليد و به سرعت به بازار ايران وارد مي شود و اين در حالي است كه توليدكننده ايراني به دليل برخي محدوديت هاي فني از قافله مد روز عقب مي ماند و به توليد سنتي خود ادامه مي دهد و در عمل بازار را از دست مي دهد.
دولت بايد وارد ميدان شود

در همين باره عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بازار شكننده توليد پوشاك داخلي مي گويد: توليدكنندگان داخلي پوشاك در حال حاضر رقيب اصلي خود را پوشاك وارداتي درجه ۲و۳ چيني مي دانند بنابراين انگيزه خود را براي توليدات باكيفيت از دست داده اند و فقط به كاهش قيمت با هر روشي مي انديشند.
دلخوش افزود: ارتزاق افراد زيادي به پارچه و توليد پوشاك در داخل بستگي دارد و واردات پوشاك خواسته يا ناخواسته به اين افراد ضربه مي زند و حتي موجب بيكاري آنان مي شود بنابراين با حمايت از توليدكنندگان داخلي پوشاك و ساير اجناس پارچه اي در جهت افزايش كيفيت و كاهش قيمت تمام شده و همچنين جلوگيري از واردات بي رويه انواع اجناس پارچه اي آماده از چين، مي توان بازار مصرف پارچه در داخل را از محاصره چيني ها درآورد اما اين مسئله به سياست ها و تصميم دولت بستگي دارد.
مدير فروش يكي از نشان هاي تجاري معروف داخلي نيز با اشاره به لزوم حمايت دولت از توليدكنندگان داخلي پوشاك مي گويد: مهم است كه بدانيم حداقل ۲نشان تجاري پوشاك ايراني شهرت جهاني دارد و محصولات اين دو شركت جزو گران ترين محصولات بازارهاي اروپا و آمريكاست بنابراين فكر مي كنم كه توان توليد پوشاك باكيفيت بالا در داخل وجود دارد و اگر سياست هاي تنظيم بازار و تضمين كيفيت در داخل رعايت شود محصولات چيني، تايواني و هنگ كنگي به طور طبيعي از بازار كشور كاسته خواهد شد و به نظر من سال ۱۳۹۱ مي تواند سرآغاز اين حركت مهم و درآمدزا باشد.
وي ادامه مي دهد:در سال ۸۹و۹۰ معادل 8.5ميليون دلار صادرات كت و شلوار به خارج از كشور داشتيم و شايد مهم تر از آن نسخه برداري نشان تجاري ايران در چين باشد كه نشان دهنده كيفيت محصول ايراني است و در اين ميان تنها چيزي كه مي ماند حمايت هاي دولتي و پشتكار توليدكنندگان داخلي است تا شاهد حذف محصولات بي كيفيت از بازار مصرف ايران باشيم.
با توجه به توان مهندسي، طراحي و توليد پوشاك و شناخته شدن نشان تجاري محصولات پوشاك ايراني در بازارهاي جهاني مي توان اميدوار بود كه هم افزايي سرمايه و تجارت ۵۰ميليون دلاري پوشاك ايران به اقتصاد ملي بازگردد و شاهد توليد محصولات صادراتي و تسخير بازارهاي منطقه باشيم چرا كه خريد پوشاك توليد داخلي با نشان هاي خارجي، تفاخر آزاردهنده براي ملت ايران خواهد بود. چكيده گزارش

بازار پوشاك ايران پذيراي تجارت وارداتي ۲۰ ميليون دلاري محصولات چيني است. اين حجم واردات در حالي است كه به اعتقاد كارشناسان با توجه به زيرساخت ها و زمينه هايي كه در ايران حداقل از نظر توليد پوشاك وجود دارد نبايد هر سال شاهد حجم زيادي از واردات پوشاك بي كيفيت چيني باشيم. كارشناسان بر اين نظرند كه مي توان توليد انبوه پوشاك در ايران را در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني آغاز و در اقدامي جهادگونه محصولات باكيفيت پوشاك ايران را جايگزين پوشاك چيني كرد و ارزش افزوده پوشاك ايران را به اقتصاد ملي بازگرداند و اجازه نداد كه سرنوشت كفش براي پوشاك تكرار شود!

دوشنبه|ا|4|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9042]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن