تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793248800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول ارتوپدي بخش سلول درماني پژوهشگاه رويان عنوان كرداستفاده از سلول‌هاي بنيادي در درمان آرتروز و استخوان جوش نخوردهخبرگزاري فارس: پژوهشگران موسسه رويان با استفاده از سلول‌هاي بنيادي در زمينه ارتوپدي توانستند به درمان‌هايي از جمله ترميم آرتروز زانو، درمان استخوان‌هاي جوش نخورده، بهبود روند خون رساني به استخوان سرلگن و درمان اختلاف طول اندام تحتاني دست پيدا كنند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول ارتوپدي بخش سلول درماني پژوهشگاه رويان عنوان كرداستفاده از سلول‌هاي بنيادي در درمان آرتروز و استخوان جوش نخوردهخبرگزاري فارس: پژوهشگران موسسه رويان با استفاده از سلول‌هاي بنيادي در زمينه ارتوپدي توانستند به درمان‌هايي از جمله ترميم آرتروز زانو، درمان استخوان‌هاي جوش نخورده، بهبود روند خون رساني به استخوان سرلگن و درمان اختلاف طول اندام تحتاني دست پيدا كنند.
خبرگزاري فارس: پژوهشگران موسسه رويان با استفاده از سلول‌هاي بنيادي در زمينه ارتوپدي توانستند به درمان‌هايي از جمله ترميم آرتروز زانو، درمان استخوان‌هاي جوش نخورده، بهبود روند خون رساني به استخوان سرلگن و درمان اختلاف طول اندام تحتاني دست پيدا كنند.


فاطمه محسني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد طرح‌هاي در دست اجراي پژوهشگاه رويان اظهار داشت: طرح‌هاي ما در 3 بخش خاتمه يافته، در حال اجرا و طراحي طرح هايي است كه مي‌خواهيم شروع كنيم.

ترميم آرتروز زانو با استفاده از سلول‌هاي بنيادي

وي ادامه داد: يكي از طرح‌هاي خاتمه يافته كه خيلي خوب جواب داده ترميم آرتروز زانو با استفاده از سلول‌هاي بنيادي است. بيماران با توجه به شرايط اوليه‌اي كه دارند ۵۰ تا ۸۰ درصد نتيجه گرفته‌اند و اين طرح مقاله در AIMS چاپ شده در كنگره زانو هم ارائه شده است.

محسني در مورد نحوه انجام اين نوع درمان گفت: از خود بيمار نمونه مغز استخوان مي‌گيريم، بعد سلول‌هاي خود بيمار را كشت مي‌دهيم و به غضروف آسيب ديده زانو تزريق مي‌كنيم بعد از معاينه‌هاي انجام شده و MRI بهبود قابل توجهي در عملكرد غضروف زانو و در تصويربرداري ديده مي‌شود و اين عمل از ۱۸ تا 65 سال پاسخ مثبت مي‌دهد.

استفاده از سلول‌هاي بنيادي براي درمان استخوان‌هاي جوش نخورده

مسئول ارتوپدي بخش سلول درماني پژوهشگاه رويان گفت: طرح ديگري براي درمان استخوان‌هاي جوش نخورده داريم كه سلول بنيادي را در محل نقص تزريق مي‌كنيم تا سلول‌سازي انجام شود. چرا كه استخواني كه بيش از ۹ ماه پس از درمان شكستگي بهبود نيابد را جوش نخورده مي‌گوييم و اين روش درمان نتيجه خوبي داشته است.

بهبود روند خون رساني به استخوان سرلگن

وي طرح بعدي كه در پژوهشگاه رويان در حال اجراست را طرح سياهي استخوان سرلگن عنوان كرد و گفت: بر اثر عدم خون رساني، مفصل سر استخوان لگن تخريب مي‌شود و فرد در راه رفتن و حركت با محدوديت شديد و لگني مواجه مي‌شود.

محسني گفت: براي بهبود خون‌رساني و استخوان‌سازي باز از سلول بنيادي استفاده مي‌كنيم و تا به حال براي بيماراني كه تزريق سلول بنيادي انجام داده ايم، مفصل سر لگن اين بيماران(مفصل HIP) بهبود خوبي داشته است.

درمان اختلاف طول اندام تحتاني با كمك سلول‌هاي بنيادي

محسني به طرح ديگري اشاره كرد و گفت: در بيماراني كه اختلاف طول اندام تحتاني دارند به عنوان مثال يك پا از پاي ديگر كوتاهتر باشد باز سلول‌بنيادي تزريق مي‌كنيم و اين اختلاف طول را به صورت قابل قبولي جبران مي‌كنيم.

مسئول ارتوپدي بخش سلول درماني پژوهشگاه رويان گفت: در حال حاضر هم ۲ طرح در دست اجرا داريم و از سلول‌هاي بنيادي در درمان استئو ميليت (عفونت استخوان) مزمن استفاده مي‌كنيم.

وي افزود: همچنين در طرح ديگري با عنوان كين باخ يكي از استخوان‌هاي مچ دست دچار عدم خون‌رساني مي‌شود كه سلول‌هاي بنيادي را در محل، تزريق مي‌كنيم و خون‌رساني دوباره بر مي‌گردد و سبب استخوان‌سازي و خون‌رساني مجدد مي‌شود.

پژوهشگاه رويان هشتم خرداد سال 1370 به عنوان مركز جراحي محدود با هدف ارائه خدمات درماني به زوج‏هاي نابارور و پژوهش و آموزش در زمينه علوم باروري و ناباروري توسط زنده ياد دكتر سعيد كاظمي آشتياني و گروهي از پژوهشگران و همكارانش در جهاد دانشگاهي علوم پزشكي ايران تاسيس شد.

اين مركز در سال‏هاي 1377 و 1387 به ترتيب مجوز مراكز تحقيقات علوم سلولي و مركز تحقيقات پزشكي توليد مثل را از شوراي گسترش دانشگاه‏هاي علوم پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي دريافت كرد و آبان 1388 شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با ارتقاي آن از پژوهشكده به پژوهشگاه رويان موافقت كرد.

در اين پژوهشگاه كارهاي نويني در زمينه علوم توليد مثل، كاربرد سلول‌هاي بنيادي در زمينه‌هاي مختلف و زيست فناوري انجام مي‌شود.

انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2943]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن