تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796922389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر سريال‌هاي خارجي تلويزيون كه اين روزها در حال پخش است؛ تكرار رنگ ‌باختگي


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: مروري بر سريال‌هاي خارجي تلويزيون كه اين روزها در حال پخش است؛ تكرار رنگ ‌باختگي
فرهنگ‌وهنر- سريال‌هاي خارجي، مي‌توانند يكي از جذاب‌ترين و پرمخاطب‌ترين برنامه‌هاي تلويزيون باشند اما نگاهي به سريال‌هاي خارجي كه اين روزها از شبكه‌هاي مختلف سيما روي آنتن مي‌روند، نشان مي‌دهد برخي از اين سريال‌ها حداقل دو دهه از مخاطب امروز، عقب‌تر هستند.
همچنين با نگاهي به سريال‌هاي حال حاضر سيما مي‌توان متوجه شد كه چرا اين آثار نه تنها نمي‌توانند در جذب مخاطب اقبالي داشته باشند، بلكه با تصاوير بي‌كيفيت و داستان‌هايي كه براي مخاطب جذاب نيستند، بيننده‌ تلويزيون را از اين دست آثار، دل‌زده مي‌كنند.
اين روزها آنتن شبكه‌هاي سيما از سريال‌هاي تكراري و قديمي خارجي پر شده و مخاطبي كه به انواع شبكه‌هاي ماهواره‌اي و فيلم‌هاي به‌روز سينماي هاليوود و اروپا دسترسي دارد، اقبال چنداني به سريال‌هاي چند بار تكراري سيما كه با گذشت بيش از دو دهه از ساخت برخي از آن‌ها،‌ كيفيت رنگ و تصوير خود را از دست داده‌اند و قديمي‌تر از آنچه كه هستند به نظر مي‌رسند، نشان نمي‌دهد.
عقب ماندن آنتن از مخاطب (به خصوص در شبكه‌هاي پرمخاطبي چون شبكه سه و شبكه ملي)، در شرايطي كه تعداد زيادي از مخاطبان به پخش زنده‌ اينترنتي بسياري از شبكه‌هاي تلويزيوني، فيلم‌ها و سريال‌هاي روز دنيا و دي‌وي‌دي سريال‌هاي جديد در نمايش خانگي دسترسي دارند،‌ موجب مي‌شود مخاطبان تلويزيوني به دنبال راه‌هاي جديدي به جز تلويزيون ملي براي تماشاي سريال‌هاي روز دنيا باشند. به نوشته ايسنا؛ شبكه سه سيما، از چند روز پيش سريال هندي «دختر مهاراجه» را روي خروجي آنتن خود قرار داده است. اين سريال، با داستان پليسي، درام خود، محصول سال 1994 است و براي دومين بار از شبكه سه روي آنتن مي‌رود.
«عامل ناشناخته» نيز سريال ديگري است كه از شبكه سه سيما پخش مي‌شود. اين سريال نيز اين ‌بار در پخش چندين‌باره‌ خود از شبكه سه، در آنتن صبحگاهي سيما قرار گرفته است. «عامل ناشناخته» كه محصول سال‌هاي 1996تا2000 ميلادي است، به داستان‌هاي عجيب و غيرقابل باور، اما واقعي مي‌پردازد.
شبكه‌هاي ديگر سيما نيز سريال‌هاي قديمي دهه‌90 را روي آنتن دارند. بر اين اساس، شبكه دو سيما،‌ سريال «معلم»، محصول سال1992 ايتاليا را پخش مي‌كند. اين سريال قرار است تا پايان امسال، در كنداكتور چهارشنبه شب‌هاي شبكه دو قرار داشته باشد.
البته شبكه دو سيما به عنوان شبكه «كودك، نوجوان و خانواده»، به ‌روزتر از شبكه‌هاي ديگر عمل مي‌كند و دو سريال تقريبا جديد را روي آنتن دارد؛ «دهكده خاطرات» كه تا پايان امسال، پخش مي‌شود، محصول سال ‌2008 كشور انگليس است كه در سال2009 به عنوان بهترين سريال درام تلويزيوني، جوايز باشگاه راديو و تلويزيون را از آن خود كرده است. اين شبكه، همچنين سريال «بچه‌هاي بازيگوش» را هر روز پخش مي‌كند؛‌ اين مجموعه‌ انگليسي كه از سوي شبكه بي‌بي‌سي تهيه شده، يك كمدي موقعيت است كه حال و هوايي بريتانيايي دارد و محصول سال2007 است؛ اين سريال نيز قرار است تا پايان سال 1390 روي آنتن باشد.
شبكه تهران، به عنوان شبكه پايتخت نيز سريال‌هاي تقريبا جديدي را در ژانرهاي اكشن و پليسي پخش مي‌كند، «گروه پليس»(2002)، «عمليات ويژه نجات» (2009) و «هشدار براي كبري11» (2008ـ1996)، سريال‌هاي خارجي شبكه تهران هستند كه پخش آن‌ها تا پايان امسال، تمام مي‌شود. سريال «هشدار براي كبري11» نيز كه از آبان ‌ماه سال1387 روي آنتن شبكه تهران است، با پايان امسال، به اتمام مي‌رسد و مخاطبان با اين مجموعه تلويزيوني اكشن كه حدود دو سال و نيم، شاهد آن بودند خداحافظي مي‌كنند.
و اما از ميان شبكه‌هاي سيما، شبكه اول سيما (شبكه ملي) مدتي است كه پخش سريال‌هاي خارجي خود را قطع كرده؛ اين شبكه، پيش از اين سريال موفق و دنباله‌دار «پرستاران» را روي آنتن داشت و قرار نيست سريال خارجي جديدي را تا پايان امسال، پخش كند.

ارسال نظر

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3423]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن