تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797622970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين: مديران صنايع قدر دانشگاه را نمي دانند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين: مديران صنايع قدر دانشگاه را نمي دانند
رسالت دانشگاه به فعليت درآوردن استعدادهاي دانشجويان است./دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، 20 سال بعد از تاسيس، از جايگاه ممتازي در سطح كشور و جهان برخوردار شده است.


ايلنا- قزوين: دكتر موسي خاني، رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين گفت: اگر اين دانشگاه با گذشت 20 سال از عمرش موفقيت هاي بسياري در كشور و جهان به دست آورده، به دليل حمايت هاي امام جمعه قزوين، وزير امورخارجه و ديگر اعضاي هيات موسس اين دانشگاه، نمايندگان مختلف استان در مجلس شوراي اسلامي، استانداران، فرمانداران، شهرداران، مديران استان و تلاش هاي خالصانه اعضاي هيات علمي، همكاران و دانشجويان در اين مدت بوده است.

به گزارش ايلنا از قزوين؛ موسي خاني در نشست خبريكه به مناسبت بيستمين سالگرد تاسيس اين دانشگاه برگزار شد؛ با تشكر از نقش مهم اصحاب رسانه در موفقيت اين دانشگاه افزود: امروز به يمن همه اين تلاش ها و از خودگذشتگي ها، دانشگاه آزاد اسلامي قزوين از جايگاه ممتازي در بين دانشگاه هاي كشور و جهان برخوردار شده است.

وي سپس ضمن مثبت ارزيابي كردن فعاليت هاي اين دانشگاه در بخش هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، دانشجويي و عمراني يادآور شد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامي قزوين به واسطه ي ايجاد زيرساخت هاي لازم در حوزه هاي مختلف، دانشجويان بسيار خوبي آموزش داده و خروجي هاي آن از نظر سطح تعالي و كمال قابل توجه بوده است و موجبات به فعليت در آوردن استعدادهاي جوانان به عنوان كارآفرينان صنعت ايران شده و حضور فارغ التحصيلان اين دانشگاه به عنوان استادان مطرح دانشگاه هاي درجه اول دولتي شايان توجه است.

دكتر موسي خاني افزود: اكنون دانشجويان ِدانشگاه آزاد اسلامي قزوين به عنوان دانشجويان برتر و شاخص در سطح داخل و خارج كشور در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا مطرح و پذيرفته مي شوند .

رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با اشاره به فعاليت هاي گسترده پژوهشي در اين دانشگاه اظهار داشت: دست آوردهاي پژوهشي در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين همچون كسب مقام هاي برتر مسابقات بين المللي روبوكاپ آزاد ايران، مسابقات جهاني روبوكاپ، مسابقات ملي و بين المللي بتن، پل شبيه ساز ماكاروني مجارستان، برگزاري نمايشگاه ها، حضور استادان و دانشجويان در كنفرانس ها، سمينارها و همايش هاي علمي، داخلي و خارجي، ثبت اختراعات متعدد، حضور موفق خودروي خورشيدي هاوين در مسابقات جهاني استراليا، كسب دو مقام قهرماني خودروهاي الكتريكي و هيبريدي در مسابقات ملي خودرو به ميزباني دانشگاه صنعتي شريف، طراحي و ساخت هواپيماي خورشيدي بدون سرنشين و بسياري فعاليت هاي ديگر پژوهشي مرهون لطف خداوند، توسل به ائمه اطهار (ع) به ويژه امام رضا (ع) است به همين دليل هرسال كاپ هاي اين دانشگاه به آستان قدس رضوي اهدا مي شود.

جهت گيري دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در دهه سوم حيات، اهتمام به پژوهش هاي كاربردي است

دكتر موسي خاني در ادامه به سياست ها و چشم اندازآينده دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در دهه سوم حيات اشاره كردو يادآور شد: تلاش و اهتمام دانشگاه آزاد اسلامي قزوين براي آغاز دهه ي سوم توجه به پژوهش هاي كاربردي و مورد نياز كشور است و همان طور كه مقام معظم رهبري بر نقش دانشگاه ها و ايجاد شور و نشاط علمي و انجام تحقيقات مورد نياز كشور تاكيد داشتند براي استقلال هرچه بيشتر ايران عزيز و خودباوري ملي در نسل جوان و در رقابت نزديك با دانشگاه هاي معتبر جهان تلاش مي كنيم.

وي افزود: دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در صحنه هاي جهاني و در ميادين بزرگ توانستند با دانشگاه هاي مطرح جهان همچون MIT،CMU و بركلي رقابت نزديكي داشته باشند و اميدواريم اين روند هر روز بيشتر شود و به دليل دست آوردهاي علمي، خودباوري ملي و نشان دادن نقش ايران در حاضر كشورمان به عنوان يك كشور در حال توسعه در جهان مطرح است.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين خاطر نشان كرد: همه اين دست آوردها به دليل وجود استعدادهاي بالقوه در بين جوانان ايراني است و رسالت اصلي دانشگاه به فعليت در آوردن اين پتانسيل و استعدادها است .

وي افزود : به همين منظور توسعه رشته هاي مقاطع تكميلي در برنامه هاي دوساله ويژه مقطع كارشناسي ارشد و پنج ساله ويژه مقطع دكترا در اين دانشگاه برنامه ريزي و تدوين شده است و اميدواريم افزايش رشته ها در مقطع ارشد به 68 رشته و در مقطع دكترا به 20 رشته را شاهد باشيم.

دكتر موسي خاني در خصوص تعداد دانشجويان و رشته هاي موجود در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين گفت: در حال حاضر 26 هزار و 117 دانشجو در 116 رشته تحصيلي در فضايي به مساحت 220 هزار مترمربع در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند كه از اين تعداد 30رشته متعلق به مقطع كارداني ، 48 رشته كارشناسي، 35 رشته مقطع كارشناسي ارشد و 3 رشته به مقطع دكترا تعلق دارد. اين در حالي است در سال 71 اين دانشگاه با دو رشته كامپيوتر و صنايع و با 300 دانشجو كار خودش را شروع كرد ولي در حاضر اين دانشگاه با 33 هزار فارغ التحصيل سهم مهمي در تامين نيازهاي نيروي انساني متخصص استان و كشور داشته است .

وي ادامه داد: در روز اول تاسيس به قول امام فخر رازي چيزي داشتيم كمتر از هيچ اما با حمايت هاي مسوولان و تلاش هاي همكاران و استادان مجرب، هم اكنون دانشگاه آزاد اسلامي قزوين نسبت به تربيت نيروهاي شايسته براي نظام مقدس جمهوري اسلامي اهتمام ويژه اي داشته است.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين تصريح كرد: اين 220 هزار متر مربع فضاي آموزشي و رفاهي شامل پنج دانشكده ، مركز رشد وفن آور، كتابخانه ، سايت ، سلف سرويس ، بوفه ها ، مسجد امام رضا (ع) ، پاركينگ ، دو مجموعه ورزشي آقايان و بانوان، استخرهاي مستقل، سالن هاي چند منظوره، مجموعه خوابگاهي دختران و پسران با ظرفيت 3 هزار و 100 دانشجو، استخدام 314 عضو ثابت و تمام وقت هيات علمي از شاخص هايي است كه اين دانشگاه به آن دست پيدا كرده و هم چنين در جهت رسيدن به شاخص هاي واقعي مورد نياز كشور در حال حركت است .

وي سپس به تقاضاي اين دانشگاه براي راه اندازي رشته هاي پزشكي، دندان پزشكي و دارو سازي اشاره كرد و گفت: البته براي راه اندازي اين رشته ها نياز به موافقت و مصوبه وزارت علوم و بهداشت است و با ابلاغ مصوبه، ساخت بيمارستان استاندارد مورد نياز خواهد بود پيگير اين موضوع هستيم.

دكتر موسي خاني پاسخ گويي به نيازهاي دانشجويان داخلي را اولويت اصلي دانشگاه دانست و گفت: در جذب دانشجويان خارجي محدوديت هايي داريم و نيز بايد زيرساخت هاي لازم در كشور فراهم شود . در كنار اين مساله ، پاسخ گويي به تقاضاهاي بسيار جوانان ايراني براي تحصيل در مقاطع تحصيلات تكميلي اولويت اصلي دانشگاه است.

قطعاً مديريت آينده دانشگاه آزاد اسلامي در جهت تحقق اهداف نظام حركت مي كند

رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در پاسخ به سوالي مبني بر مديريت آينده دانشگاه آزاد اسلامي گفت: قطعا مديريت بعدي دانشگاه براساس دست آوردهاي بزرگ و در ادامه تحقق اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي حركت خواهد كرد چرا كه دانشگاه آزاد اسلامي با حمايت امام (ره) و حضور بزرگان نظام نظير مقام معظم رهبري، آيت اله هاشمي رفسنجاني، مرحوم حاج سيد احمد خميني به عنوان يك سرمايه براي نظام محسوب مي شود و مطمئناً هر عزيزي كه در مسند مديريت اين دانشگاه حضور پيدا كند در جهت تحقق اهداف عاليه نظام حركت خواهد كرد .
وي در خصوص همكاري دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با دانشگاه هاي خارجي گفت: امضاي تفاهم نامه همكاري با دانشگاه هاي كنكورديا ، كارلتون و بوازيچي تركيه در مرحله مذاكره نهايي است.

مديران صنايع قدر دانشگاه را نمي دانند

رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين سپس به اهميت لزوم ارتباط بيشتر مديران صنعت با دانشگاه اشاره كرد و گفت : مديران صنايع ما قدر دانشگاه را نمي دانند چرا كه در حال حاضر انسان هايي شايسته و فرهيخته و كم توقعي در دانشگاه ها براي خدمت به نظام، تلاش شبانه روزي مي كنند و مديران صنايع مي توانند با اعتماد بيشتر به دانشگاه هاي معتبر، زمينه كاهش وابستگي كشورمان به ديگر كشورها و محصولات خارجي را فراهم كنند؛ متاسفانه مديران ما مي خواهند در فوتبال برند شوند در حالي كه مي توان از طريق محصولات ساخته شده استاندارد و با كيفيت بالا در كشورمان و صادر كردن به دنيا برند شد.

دكتر موسي خاني در ادامه به هجمه هاي مختلف عليه اين دانشگاه اشاره كرد و گفت : اين دانشگاه با اين همه كسب افتخار و درخشش در عرصه هاي ملي و جهاني ،باز هم مورد بي مهري قرار مي گيرد. اگر از 26 هزار دانشجو100دانشجو با ظاهر نامناسب وجود داشته باشد نبايد همه دست آوردها و نكات مثبت را ناديده گرفت و نكات منفي را بزرگ جلوه داد .

وي سپس ياد آورشد: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري دانشجويان فرصت و سرمايه هاي اصلي نظام هستند و هميشه نظر معظم له نسبت به دانشجويان مثبت بوده است. به همين دليل وظيفه دانشگاه اين است كه از اين گوهر مراقبت و حفاظت كند. در شرايط امروز اجتماعي كه هجمه هايي همچون سايت ها و ماهوراه ها به ترويج عليه بي ديني عليه جوانان مي پردازند ساير نهادهاي مهم همچون خانواده ها ، آموزش و پرورش و رسانه ها مي بايست در كنار دانشگاه در جهت محافظت از اين سرمايه ها گام بردارند.

دكتر موسي خاني افزود : خوشبختانه در اين دانشگاه فعاليت هاي بسيار خوب فرهنگي انجام شده كه حضور بيش از 5 هزار دانشجو و استاد در مسابقات قرآن و عترت ، شركت بيش از 400 دانشجو در ايام اعتكاف ، حضور پرشور دانشجويان در ايام عزاداري سالار شهيدان و برپايي هيات عزاداري دانشجويي محبان اهل بيت (ع) در دانشگاه و عزاداري اين هيات در مشهد مقدس، كسب مقام هاي برتر در مسابقات احكام ، نماز و قرآن در دانشگاه هاي كشور نشان از فعاليت هاي چشم گير اين دانشگاه در عرصه هاي فرهنگي دارد.

وي با اشاره به تاسيس و راه اندازي 3 دانشكده جديد در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين گفت: در حال حاضر پنج دانشكده مصوب در اين دانشگاه داريم و راه اندازي 3 دانشكده جديد از وزارت علوم را درخواست كرده ايم كه در حال بررسي است و با موافقت وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري دانشگاه هاي عمران از معماري، برق از كامپيوتر و صنايع از مكانيك تفكيك و 3 دانشكده جديد به دانشكده هاي اين دانشگاه افزوده مي شود.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در پايان با اشاره به اهتمام ويژه اين دانشگاه در برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي گفت : اعتقاد و پياده سازي فرمايشات مقام معظم رهبري به عنوان خط مشي فراگير براي مسوولان اين دانشگاه يكي از دغدغه ها و وظايف اصلي است و در خصوص برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي با هماهنگي و همكاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري ، بسيج اساتيد ، بسيج دانشجويي ، معاونت فرهنگي قائم مقام رياست دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در صدد هستيم تا منويات مقام معظم رهبري در اين خصوص محقق شود .

پايان پيام

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن