تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797542496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش تاملي بر آموزش تيزهوشان عنوان شد: پرورش شخصيت چالش اصلي آموزش و پرورش است به جاي افزايش پژوهش سرا، مدارس سمپاد افزايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در همايش "تاملي بر آموزش تيزهوشان" عنوان شد: پرورش "شخصيت" چالش اصلي آموزش و پرورش است به جاي افزايش پژوهش سرا، مدارس سمپاد افزايش مي‌يابد


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش

عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد گفت: چالش‌هاي مختلفي در آموزش و پرورش تيزهوشان مطرح است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محسن اصغري نكاح در همايش "تاملي بر آموزش تيزهوشان در ايران" خاطرنشان كرد: رويكردهاي آموزشي، مفهوم شناسي، تشخيص و آزمون‌گري، سيطر‌ه‌ برنامه‌هاي غير رسمي، نيروي انساني، مسائل تربيتي و فرهنگي از چالش‌هاي آموزش و پرورش تيزهوشان است.

وي ادامه داد: آموزش يك فرآيند چند بعدي و محصول نهايي آموزش نيز چند بعدي است؛ در گذشته تيزهوش كسي بود كه بهره هوشي فرد بالاي 120 باشد، اما بعد از آن فردي تيزهوش است كه داراي استعدادهاي ديگري از جمله خلاقيت وغيره باشد، در حالي كه فرد تيزهوش نيز نيازمند تدابير آموزش ويژه و تربيت شخصي است.

اصغري نكاح در خصوص چالش اصلي آموزش و پروش تيزهوشان ابراز كزد: پرورش شخصيت، چالش اصلي آموزش و پرورش تيزهوشان است، امروزه تعريف تيزهوش و شناساندن آن تغيير كرده است. در گذشته تيزهوشي معادل هوش بالا و خصيصه‌هاي مربوط به هوش ثابت و غيرقابل تغيير بود و پيش پرده مدارس تيزهوشان هم همين ديدگاه تلقي مي‌شده، اما در ديدگاه جديد تيزهوشي يك فرآيند رشدي و چند بعدي است.

وي خاطرنشان كرد: در كشور ايران شناسايي، متمركز بر آزمون است؛ اما متاسفانه در اين آزمون‌ها برخي افراد شناسايي نمي‌شوند. در رويكرد جديد به بافت و فرهنگ نيز اهميت داده مي‌شود و خانواده در سطوح مختلف شناسايي و آموزش داده مي‌شود، رويكرد جديد زمينه محور است و به تنوع هوش اهميت مي‌دهد و مفهوم جديدي از هوش و تيزهوشي ارائه كرده است.

عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد اظهار كرد: انتخاب افراد با آزمون‌ها، خانواده‌ها را در جهت خاصي قرار داده است؛ خانواده‌ها سعي مي‌كنند فرزندان خود را به صورت همه جانبه پرورش دهند، اما اگر آموزش تيزهوش را معادل آمدن به مدرسه تيزهوشان بدانيم، اين امر سبب مي‌شود خانواده‌ها براي آمدن به مدارس تيزهوشان رقابت كنند و تب قبولي در تيزهوشان رايج شود.

وي در خصوص آسيب‌هاي تيزهوشان تصريح كرد: برخي از مدارس براي بالا بردن تعداد قبولي شان در تيزهوشان، علاوه بر بالا بردن هزينه والدين، برنامه‌هاي حاشيه‌اي را وارد و كتاب‌هاي درسي را به حاشيه مي‌برند و در يك پروسه زماني كوتاه تدريس مي‌كنند و به جاي پرداختن به مسائل تربيتي، كتاب‌هاي كمك درسي را كار مي‌كنند كه بچه‌ها براي شركت در تيزهوشان تست بزنند در حالي كه اين مساله باعث مي‌شود شخصيت كودك شناخته نشود و بچه‌ها به جاي ياد گرفتن با هم زيستن، مهارت‌هاي زندگي، كاوش و جستجو كردن، به سراغ تست زني صرف بروند.

استاد روانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد ادامه داد: رويكرد فعلي تعليم و تربيت كيفي است، البته در آموزش تيزهوشان و قبل از آن كمي‌نگر، استرس‌زا و فردنگر است و البته ذات برنامه‌هاي فشرده استرس‌زا بودن است. تست زدن باعث خلاقيت كشي است به اين دليل كه خلاقيت با تفكر واگرا پيوند خورده است؛ اگر فرد تيزهوش نباشد و با تست زني وارد مدارس تيزهوشان شود، دچار آسيب‌هاي بهداشت رواني و انزجار از تحصيل مي‌شود و در موارد بسيار اندكي به بيماري‌هاي رواني دچار مي‌شود.

عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد در خصوص راهكارهاي كلان براي آموزش تيزهوشان نيز گفت: رويكرد در جوامع علمي، پرورش استعداد در جريان آموزش عمومي، تغيير سبك شناسايي تيزهوشان و تغيير رويكرد آموزشي افراد با استعداد است و راهكار بعدي اطلاع‌رساني عمومي است كه متاسفانه در اطلاع‌رساني عمومي هم موفق نيستند و تيزهوشان يكي از بسته‌ترين محيط‌ها در زمينه پژوهش هستند.

انتهاي پيام

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن