محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797059696
وحدت اسلامي از ديدگاه امام خميني (ره)
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وحدت اسلامي از ديدگاه امام خميني (ره)
خبرگزاري فارس: «وحدت » از مفاهيمي است كه فهم آن بسيارسهل است ولي همواره عوامل و موانعي بوده است كه جوامع اسلامي در عمل نشان دادهاند كه در فهم همين مفهوم ساده توانايي و لياقت شايسته نشان ندادهاند و يا اينكه نخواسته اند نشان بدهند.
امامخميني(ره):اگر معنويت داشته باشيد، فرياد تفرقه افكنان برشما تاثيري نخواهد داشت
«وحدت » از مفاهيمي است كه فهم آن بسيارسهل است ولي همواره عوامل و موانعي بوده است كه جوامع اسلامي در عمل نشان دادهاند كه در فهم همين مفهوم ساده توانايي و لياقت شايسته نشان ندادهاند و يا اينكه نخواسته اند نشان بدهند. مهم ترين دليل اين امر نيز همين است كه بيش از 150 سال افراد آگاه جهان اسلام پيرامون ضرورت بسيار بالاي وحدت سخن گفتهاند ولي هنوز نيز عدم اتحاد مسلمانان دربرابر دشمنان ازمشكلات اساسي جوامع اسلامي به حساب مي آيد. البته منظور ما از جوامع اسلامي مفهومي اعم است و همه اقشار جوامع اسلامي را شامل مي شود يعني از نخبگان و حكومت گران و اهل علم و انديشه و...گرفته تا مردم عادي كه در يك جامعه زندگي مي كنند و عضوي از آن محسوب مي شوند. يقينا در ميان هر يك از اقشار جوامع اسلامي افراد آگاه و عميقي كه عملا نشان داده اند كه فهم عالي و بالايي از وحدت دارند وجود دارد ولي متاسفانه اگر بخواهيم كارنامهاي از برآيند تلاش تاريخي معتقدان به وحدت ارائه دهيم و همچنين اگر بخواهيم در عرصه عمل تاثير تلاش وحدت گرايان را بيازماييم مينگريم كه هنوز با وضعيت مطلوب فرسنگها فاصله داريم . به همين دليل امروز نيز از يك سو تفرقه از مهم ترين مصايب جهان اسلام است و از سوي ديگر دشمنان جهان اسلام نيز به سبب تفرقه مسلمانان بزرگ ترين ضربات را به جوامع و كشورهاي اسلامي وارد مي كنند ذخاير و امكانات مادي و اقتصادي جوامع اسلامي را غارت مي نمايند ،كشورها و جوامع اسلامي را اشغال مي كنند براي از بين بردن فرهنگ اسلامي هر روز گستاخ تر مي شوند در بسياري از جوامع اسلامي حكومت هاي دست نشانده و مورد نظر خود را روي كار مي آورند و...
اگر به سخنان امام خميني و سلوك سياسي و اجتماعي ايشان دقت كنيم در مي يابيم كه از نظر ايشان وحدت صرفا يك توصيه اخلاقي و يك ارزش فرهنگي و اجتماعي نيست بلكه بزرگترين راهبرد و بهترين روش سياسي براي قدرتمند شدن جوامع اسلامي براي مقابله با دشمنان و براي قد علم كردن در برابر تجاوزگران نيز محسوب مي شود. به همين دليل است كه دشمنان جهان اسلام نيز صدها سال است كه ايجاد تفرقه در ميان جوامع اسلامي را به عنوان بزرگ ترين و بهترين راهبرد براي تسلط و يا استمرار تسلط بر جوامع اسلامي برگزيده اند و از اين طريق به همه اهداف استعماري و دشمنانه خود دست يافته اند. اتفاقا شگفت همين است كه چرا عموم اقشار جوامع اسلامي آن طور كه شايسته است نسبت به فهم اين راهبرد كه حدود دويست سال سرنوشت آن ها را به تباهي كشانده است بلوغ و لياقت و درايت كامل نشان نداده اند و نتوانسته اند بعد از 200 سال پرونده وحدت را كامل كنند و باانسجام واقعي و سازمان يافته خود در مقابل راهبرد تفرقه افكنانه دشمنان به راهبرد وحدت توجه عملي و واقعي نشان بدهند تا امروز بعد از 150 سال هنوز نيز عدم وحدت مشكل اساسي محسوب نشود.در اين جا بايد اعتراض كرد كه دشمنان ما بهتر از ما توانسته اند به راهبردشان جامه عمل پوشانند و ميان جوامع اسلامي تفرقه ايجاد كنند.
نشان موفقيت دشمنان نيز همين است كه آن ها از طريق ايجاد تفرقه هنوز در حالت غلبه هستند و جوامع اسلامي نيز به دليل ناتواني در پيش بردن و عمل كردن به راهبرد وحدت هنوز در تفرقه مي باشند. به عبارت ديگر تفرقه ما ضامن غلبه دشمن شده است و هر زماني كه اين معادله منحوس برهم بخورد و وحدت ما سبب نكبت و هزيمت دشمنان شود مي توانيم با افتخار ادعا كنيم كه راهبرد وحدت را به خوبي پيش برده ايم .
گاهي دشمنان اسلام در ايجاد تفرقه در ميان جوامع و ملل اسلامي چنان موفق بوده اند كه وضعيت جوامع و ملل اسلامي از حالت تفرقه معمولي و عدم معاضدت يكديگر فراتر رفته و به حالت نزاع و درگير شدن جوامع اسلامي با يكديگر تبديل شده است . معمولا اين وضعيت اوج رضايتمندي دشمن از اجراي راهبرد تاريخي ايجاد تفرقه است كه در دوره هايي از تاريخ معاصر به وجود آمده است يعني همان چيزي كه هم اكنون نشانه هايي از آن در برخي مناطق و جوامع اسلامي پديد آمده و دشمن با دست زدن به انواع نيرنگ ها و صرف هزينه هاي هنگفت مي خواهد به هر نحوي كه ممكن است جنگ فرقه اي راه بيندازد تا جلوي احياي مجدد قدرت اسلامي را بگيرد. از دشمن هيچ انتظاري نيست كه دست روي دست بگذارد و تمام توان ذهني سياسي نظامي عملياتي تبليغاتي و اقتصادي خودرا صرف ملي كردن راهبرد تاريخي خود (ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان ) ننمايد زيرا حيات تجاوز كارانه و سلطه ظالمانه او با اين راهبرد بستگي كامل دارد. از مزدوران و وابستگان سياسي فرهنگي و مذهبي دشمن نيز چندان انتظاري نيست كه حالت عامل و مزدور بودن خود را كنار بگذارند و آلت بسيار كارساز دشمن براي ايجاد تفرقه و بالاتر از آن ابزاري براي ايجاد نزاع فرقه اي و مذهبي بين جوامع و ملل اسلامي نشوند زيرا حيات و شهرت و دنياي اين مزدوران و نشو و نماي آن ها نيز در گروي مزدوري آن ها و در گروي اين است كه در لباس خودي و در لباس عضوي از جوامع اسلامي و در لباس يك فرد بومي سخن دشمن را تكرار كنند سياست ها و افكار دشمن را توضيح بدهند نشاني هايي اشتباه به مردم بدهند و توجهات را از دشمن اصلي كه غرب صليبي و مستكبران است باز گردانند و سعي نمايند مسلمانان را درگير فتنه هاي قومي و فرقه اي بنمايند. به اين دليل مي گوييم از گله مزدوران انتظاري نيست كه در طول دهه ها و سده هاي اخير ثابت كرده اند راهي غير از مزدوري و خيانت نپيموده اند و هر زمان فرصت يافته و يا اينكه ماموريتي به آن ها محول شده است همه چيز اعم ازدين ميهن و حتي حرمت جايگاه اجتماعي و شخصي خود را فداي مزدوري كرده و همه خيانت ها و مزدوري هاي خود را نيز با يافتن زمين و آسمان به يكديگر توجيه نموده اند. متاسفانه در ميان گله مزدوران از هر جنسي پيدا مي شود.برخي در لباس روشنفكري و دموكراسي بازي ظاهر شده و در اين عرصه به مزدوري پرداخته اند برخي در لباس فعال سياسي و فرهنگي و اجتماعي به خودنمايي و خيانت مشغول شده اند برخي جامه تعصب و حميت جنون وار ديني به تن كرده و به اربابان استعمارگر خود خدمت نموده اند برخي از طريق خرافه سازي و خرافه بازي در خدمت به دشمن كمربسته اند حتي برخي به ريا لباس عالمان و مفتيان را به تن نموده اند و با اظهارنظرهاي خود به راهبرد دشمن در ايجاد تفرقه كمك بي بديل كرده اند. از حكومت ها و دولت هايي هم كه همانند مزدوران مذكور بنيادشان به دست استعمارگران و دشمنان مي باشد و با حركت انگشت آن ها رفتار مي كنند نيز براي محقق كردن راهبرد تاريخي وحدت انتظار چنداني نمي توانيم داشته باشيم . بنابراين فقط آن هايي كه حيات و منافع آن ها و بنيادشان با دشمنان وابستگي ندارد بايد به فكر پيشبرد راهبرد وحدت باشند. اين افراد كه شامل عموم ملت هاي مسلمان و عموم افراد غيروابسته به دشمنان و استعمارگران مي باشند در صورتي مي توانند راهبرد تاريخي وحدت را به پيش ببرند كه اولا نسبت به مفهوم وحدت و اهميت آن درك كامل داشته باشند ثانيا خود صاحب روح معنوي و اهداف الهي باشند. اگر انسان به حقانيت و درستي چيزي معرفت و بصيرت كامل داشته باشد قطعا به سراغ آن خواهد رفت . منتها پيش زمينه معرفت معنويت است . اگر كسي داراي روح و اهداف و انگيزه هاي الهي باشد نه تنها به طور طبيعي از انگيزه هاي دنيايي و شخصي تهي مي شود و به سوي وحدت گام برمي دارد بلكه فرياد تفرقه افكنان نيز در او تاثير نخواهد داشت و به دليل فرقاني كه تحصيل مي كند فريادهاي شيطاني و آواهاي رحماني را به خوبي از يكديگر تميز مي دهد. امام خميني معتقدند در ميان هياهوي مستمر و پرشمار تفرقه افكنان داشتن معرفت و روح معنوي بهترين عاملي است كه انسان را از گرفتار شدن در دام تفرقه افكنان نجات ميدهد. امام خميني در اين باره ميفرمايد: ما بايد دنبال تحكيم وحدت خودمان باشيم . ملت و دولت مان خيال نكنند كه او دولت است و آن ملت . همه مال يك كاروان هستيم كه روبه آن عالم مي رويم و بايد اطاعت خدا بكنيم و با هم بايد باشيم . اگر اين طور باشد پيروزي هيچ اشكال ندارد كه نصيبتان مي شود و اين پيروزي اي است كه خدا مي دهد اين نصرتي است كه خدا مي دهد او را ما با جان و دل قبول مي كنيم چون هديه خداست . و اگر خداي نخواسته اين طور نباشد و ما با زور شمشير فرض كنيد و با زور تفنگ پيروز بشويم و پيروزي را از خودمان بدانيم اين پيروزي نيست اين شكست است حالا شما خيال مي كنيد پيروزي است اما اگر پرده برداشته بشود مي بينيد يك شكست بزرگ است بايد با هم باشيد. براي اطاعت خدا كه فرموده است كه بايد با هم باشيد وحدت بايد داشته باشيد اختلاف نبايد داشته باشيد. ما بايد وحدت داشته باشيم يعني حفظ كنيم وحدت را وحدت هست لكن ادامه ميخواهد. ادامه بايد بدهيم ما اين وحدت را و او اين است كه به حرف كساني كه خداي نخواسته مي خواهند تفرقه بيندازند به حرف آنها گوش ندهيم اصلش . البته در هر جايي هستند اشخاصي كه بخواهند كه فساد بكنند لكن وقتي يك ملتي براي خدا وحدت را مي خواهد ايجاد كند و واحد باشد با ديگران اين ديگر گوشش به حرف اين كسي كه فساد مي خواهد بكند بدهكار نيست . گوش آن آدمي بدهكار است كه در او يك سستي هست در اين جهت .در جهت معنويت و الهيت وقتي كه يك سستي باشد آن وقت آن چيزهايي كه گفته مي شود در انسان تاثير مي كند. تاثيرش هم كم كم زياد مي شود يك وقتي انسان هم مي شود از آن وري . اما اگر اين جهت را محكم كرديم ما كه ما براي خدا از خدا هستيم و براي خدا بايد عمل بكنيم و به خدا مراجعه مي كنيم انالله و انااليه راجعون ما از اوييم به او برمي گرديم او فرستاده برمي گرديم اگر ما اين را تحكيم كنيم در قلبمان كه ما از او هستيم و هر چه او گفته است بايد بكنيم . گفته است كه با هم بايد باشيد كه اگر با هم باشيد كسي نمي تواند شما را چه بكند ما هم با هم بايد باشيم براي اطاعت خدا (صحيفه امام جلد 19 ص 206 و 207 ) انتظار اينست كه عموم مسلمانان در اين دوره حساس تاريخ اسلام با معرفتي كه از طريق تحصيل معنويت به دست مي آورند به هياهوي تفرقه افكنان بي اعتنا شوند و توطئه مشترك استعمارگران و تفرقه انگيزان را به شكست كامل برسانند.
* امام خميني : بايد وحدت داشته باشيم و آن را ادامه دهيم . بايد به حرف كساني كه از تفرقه صحبت مي كنند به هيچ وجه گوش ندهيم . آن هايي كه وحدت را هدف قرار مي دهند فساد مي كنند. اگر مي خواهيد وحدت داشته باشيد به حرف آن هايي كه فساد مي كنند گوش ندهيد. اگر مي خواهيد حرف تفرقه افكنان در شما اثر نكند معنويت داشته باشيد و الهي باشيد. حرف تفرقه افكنان در كساني اثر مي كند كه در معنويت سستي داشته باشند .
** حدود 150 سال است كه بزرگان آگاه جهان اسلام از وحدت در برابر استعمارگران غربي سخن گفته و تفرقه را بزرگ ترين مشكل جهان اسلام اعلام كرده اند ولي هنوز نيز مساله تفرقه مسلمانان بزرگ ترين مشكل جهان اسلام محسوب مي شود. اين موضوع نشان مي دهد كه جهان اسلام راهبرد مقابله با تفرقه و تلاش براي وحدت را آن طور شايسته مي باشد به پيش نبرده است در حالي كه استعمارگران و دشمنان اسلام راهبرد ايجاد تفرقه را كه مهم ترين ابزار سلطه آن ها بر جهان اسلام است تاكنون به خوبي به پيش برده و اكنون نيز مسلمانان را با مشكل تفرقه درگير نموده اند.
*** تفرقه جهان اسلام ضامن غلبه تاريخي دشمنان بر مسلمانان شده است و تا زماني كه اين معادله منحوس برقرار مي باشد اميدي براي خروج جهان اسلام از زير سلطه غرب وجود ندارد بنابراين تمام اهتمام مسلمانان بايد صرف برهم زدن اين معادله باشد و آن دسته از نيروها و هسته هاي مقاومت اسلامي كه اهداف اسلامي دارند بايد به جاي پرداختن به يكديگر و دامن زدن به نزاع هاي فرقه اي متعهدانه و متحدانه به دشمن مشترك بينديشند.
**** از انبوه مزدوران استعمار كه در داخل جوامع اسلامي هستند و گاهي در جامه روشنفكر و فعال سياسي گاهي در لباس تعصب و حميت جنون آميز ديني گاهي در كسوت خرافه سازي و خرافه بازي و گاهي به ريا در لباس مفتيان و عالمان ظاهر شده اند انتظاري نيست كه به وحدت بينديشند، زيرا بنياد همه اين ها و بنياد همه حكام مزدور به دست استعمار است بنابراين خود مسلمانان بايد بدون توجه به غوغاهاي تفرقه آميز مزدوران استعمار دست وحدت به هم بدهند.
..................................................................................
انتهاي پيام/
چهارشنبه 25 دي 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]
-
گوناگون
پربازدیدترینها