تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797743971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري جشنواره ساخت ماكت به همراه روايت‌گري عاشورا در دانشگاهها؛ مديركل امورفرهنگي وزارت علوم: محرم در دانشگاهها با تعابير جديدي مورد توجه قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: برگزاري جشنواره ساخت ماكت به همراه روايت‌گري عاشورا در دانشگاهها؛ مديركل امورفرهنگي وزارت علوم: محرم در دانشگاهها با تعابير جديدي مورد توجه قرار گيرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي - فرهنگي

مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم،‌ تحقيقات وفناوري با بيان اينكه مراسم ماه محرم در دانشگاه‌ها به گونه‌اي تنظيم شود كه محرم با تعابير و مفاهيم جديدي مورد توجه قرار گيرد، گفت: بايد پيرامون ايجاد فضاي "محرم ديگر" در دانشگاهها كار شود و در واقع با نگرش‌هايي كه با زمان به موضوع نگاه مي‌كنند به اين مساله در دانشگاهها پرداخته شود.

دكتر محسن اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به آغاز ايام سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسين، گفت: در اين ايام با توجه به اينكه دانشجويان در فرجه امتحانات پايان ترم به سر مي‌برند ممكن است اقدامات محدودي در دانشگاهها صورت گيرد ولي در عين حال برگزاري برنامه‌هاي سوگواري در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

جشنواره ساخت ماكت روز عاشورا در دانشگاهها برپا مي‌شود

ماكت‌ها بر اساس مستندات تاريخي و با مطالعه مقاتل عاشورا ساخته مي‌شوند

وي با بيان اينكه براين اساس مسابقه ساخت ماكت روز عاشورا شامل صحراي كربلا و حادثه روز عاشورا تنظيم و پوستر اين مسابقه براي كليه دانشگاه‌هاي كشور اعم از دولتي و آزاد ارسال ‌شده است، گفت: بر اين اساس هر دانشگاهي كه بخواهد مي‌تواند در اين همايش شركت كند.

وي با بيان اينكه انجمن‌هاي علمي معماري مسوول برگزاري اين جشنواره هستند، گفت: بر اين اساس مقرر شده، دانشگاه‌ها گروه‌هاي 5 تا 10 نفره‌اي را براي ارائه ماكت‌هاي ساخته شده معرفي كنند.

به گفته وي، ماكت‌ها در خود دانشگاه‌ها با اعزام داوراني داوري خواهند شد، بر اين اساس به بهترين ماكت‌ها سفر عتبات عاليات جايزه داده مي‌شود كه خود ماكت در دانشگاه‌ها باقي مانده و عكسي از ماكت براي ما ارسال مي‌شود.

رونمايي از ماكتهاي عاشورايي با برگزاري مراسم روايتگري همراهي خواهند شد

كارگاههاي آموزشي شامل تاريخ اجمالي عاشورا و همچنين فن روايت‌گري براي راويان برگزار مي‌شود

دكتر اسلامي با بيان اينكه رونمايي از ماكتهاي عاشورايي با برگزاري مراسم روايت‌گري همراهي خواهند شد، خاطر نشان كرد: بر اين اساس از سوي هر گروه يك راوي بايد معرفي شود تا بتواند واقعه روز عاشورا را به صورت هنري روايت كند و در واقع همزمان با رونمايي از ماكت‌ها در دانشگاه‌ها كار روايت‌گري‌ نيز برگزار مي‌شود.

وي افزود: بر اين اساس براي راويان تا 25 بهمن ماه كارگاههاي آموزشي شامل تاريخ اجمالي عاشورا و همچنين فن روايت‌گري با حضور اساتيد هنر برگزار مي‌شود و در واقع راوي مخصوص واقعه عاشورا و نهضت حسيني بر اساس مستندات تاريخي و با مطالعه مقاتل عاشورا و بهره‌گيري از تاريخ مستند تربيت مي‌شود.

دكتر اسلامي با بيان اينكه داوري‌ها در روز اربعين حسيني كه دانشجويان در دانشگاه حضور دارند، برگزار مي شود، گفت: معرفي شدگان نهايي در روز شهادت حضرت رسول(ع) معرفي خواهند شد.

وي افزود: اين مراسم از سوي انجمن‌هاي علمي معماري، دانشجويان هنرو معاون عتبات سازمان حج و زيارت برگزار مي‌شود و دانشگاه شهيد رجايي نيز ميزبان دبيرخانه است.

مراسم شب شعر عاشورايي در نيم‌سال دوم تحصيلي برگزار مي‌شود

مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم در ادامه با بيان اينكه برگزاري شب شعر عاشورايي از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در اين ايام است، گفت: اين برنامه به دليل محدود بودن تعداد دانشجويان حاضر در دانشگاه‌ها در حال حاضر براي نيمسال دوم تنظيم شده است.

وي افزود: دانشگاه‌ها با توجه به فضاي موجود خود برنامه‌ريزي‌هايي براي سخنراني، حضور در يادمان شهدا، حضور در بهشت زهرا(س) و سخنراني در ايام دارند ولي با توجه به اينكه دانشجويان در فرجه به سر مي‌برند، احتمال مي‌رود كه برنامه‌هاي محرم به هيات علمي‌ها و كاركنان محدود شود.

وي افزود: بر اين اساس براي نيمسال دوم و اربعين حسيني برنامه‌ريزي‌هاي خاص و متمركزي در دانشگاهها صورت مي‌گيرد.

دكتر اسلامي ادامه داد: براي روز16 دي ماه، روز شهداي دانشجو نيز از دانشگاه‌ها خواسته شده تا متناسب با فضاي محرم مراسمي در قالب گالري‌ و نمايشگاه‌ برگزار كنند.

برنامه‌هاي دانشگاهها در دهه فجر

مدير كل امور فرهنگي وزارت علوم در خاتمه با بيان اينكه ستاد سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب در دانشگاه‌ها نيز تنظيم شده و مسووليت كميته دانشجويي دهه فجر به ما واگذار شده است، گفت: با توجه به سي امين سالگرد پيروزي انقلاب، دانشگاه‌ها برگزاري اين مراسم را پرتوان دنبال مي‌كنند و ترويج فضاهاي سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب در كل دانشگاه‌ها مدنظر قرار دارد و دانشگاه‌ها نيز برنامه‌هايي از قبيل نمايشگاه دستاوردهاي دانشگاه‌ها و مراسم مختلف را براي برگزاري اين مراسم با شور و نشاط خاصي دنبال مي‌كنند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2682]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن