تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797836513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گراميداشت روز جهاني معلولان در خوسف


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: گراميداشت روز جهاني معلولان در خوسف
مشمولي- روز جهاني معلولان در خوسف گرامي داشته شد.

رئيس مركز آموزش پويش خوسف در مراسم گراميداشت روز جهاني معلولان گفت: اين مركز آموزشي زير نظر مديريت آموزش و پرورش استثنايي استان 70 دانش آموز جذب كرده كه 35 نفر در دو مقطع ابتدايي و راهنمايي در اين مركز و 35 نفر نيز به صورت تلفيقي در ديگر مدارس منطقه در مقاطع سه گانه مشغول به تحصيل هستند.

مهندس عرب افزود: بايد براي شنيدن درد دل والدين اين دانش آموزان وقت گذاشت و مرهمي بر دردها و زخم هاي آن ها بود و والدين نيز بايد نقاط قوت فرزندانشان را تقويت و روي نقاط ضعف آن ها انگشت نگذارند.

وي افزود: بايد به طرق مختلف زمينه جذب و حضور اين گونه دانش آموزان را فراهم كنيم تا از ديگر افراد جامعه عقب نمانند و سرخورده نشوند.

وي ادامه داد: ما وظيفه داريم كه حتي تا زمان ازدواج هم اين افراد را تنها نگذاريم و زمينه رشد و تعالي تا سطوح بالاي تحصيلي را براي آن ها فراهم كنيم.

وي با گلايه از مسئولان آموزش و پرورش استثنايي استان كه با وجود دعوت قبلي در اين جلسه شركت نكردند، افزود: سال گذشته آموزش و پرورش استثنايي، كميته امداد امام(ره) و بهزيستي به هر دانش آموز مقطع ابتدايي 180، راهنمايي 280 و متوسطه 380 هزار ريال كمك هزينه اعطا كردند و در حال حاضر از نظر امكانات، تجهيزات و وسايل كمك آموزشي و تحصيلي مشكل خاصي وجود ندارد.

وي تصريح كرد: از آن جا كه تعدادي از دانش آموزان روستاهاي اطراف در اين مركز درس مي خوانند نيازبه تغذيه، صبحانه و يك وعده غذايي دارند كه در اين خصوص مشكلاتي وجود دارد هر چند با حمايت و همكاري خيران، بهزيستي، كميته امداد، بخشداري و شهرداري مقداري مواد غذايي تامين شده و آمادگي براي جذب كمك هاي مختلف وجود دارد ولي به دليل گنجايش نداشتن مركز و نبود اتاق و آشپزخانه هايي براي تهيه غذاي گرم در منزل يك فرد صورت گرفته است.وي اضافه كرد: آموزش و پرورش خوسف و به خصوص مسئولان مراكز شبانه روزي شهر خوسف، بخشداري و شهرداري در زمينه تهيه غذاي گرم همكاري كردند.

رئيس نمايندگي بهزيستي خوسف نيز با بيان اين كه 34 دانش آموز تحت حمايت اين نهاد از خدمات مستمري برخوردار و محصلي مي گيرند، گفت: 31 نفر نيز پشت نوبت هستند تا از طريق اين سازمان كمك هزينه دريافت كنند.حسن شرفي در خصوص خدمات رساني به دانش آموزان تحت حمايت افزود: از ابتداي سال تحصيلي 80 درصد محصلان از سبد لوازم التحرير برخوردار شدند و هم اكنون نيز آمادگي براي تامين سبد لوازم التحرير 10 نفر، سبد غذايي 15 نفر، وسايل توان بخشي، ويلچر، سمعك وجود دارد و در پايان هر سه ماه نيز دانش آموزان برتر و ممتاز تشويق خواهند شد.

وي درباره معلولان در آستانه ازدواج افزود: در صورت مراجعه يا معرفي افراد اين گونه ، بهزيستي آمادگي دارد، نسبت به مشاوره ژنتيكي رايگان كه هزينه هاي زيادي نيز در بردارد خدمات ارائه كند تا از بسياري از نارسايي ها پيشگيري شود.

معاون پشتيباني و اداري و مالي آموزش و پرورش خوسف نيز با اشاره به شعار روز جهاني معلولان گفت: در گذشته مقصر اصلي معلوليت ها را خانواده و جامعه قلمداد مي كردند و سه عامل مادرزادي قبل، هنگام و بعد از تولد را در معلوليت افراد تاثيرگذار مي دانستند، اما امروز سوانحي مانند حوادث رانندگي، مواد شيميايي و جنگ ها، آمار معلولان را در جامعه و جهان بالا برده و در دنيا 600 ميليون نفر معلول جسمي- ذهني يا تركيبي از هر دو وجود دارد كه نيازمند حمايت و توجه هستند.

محمد حسن اكبري افزود: نگاه معلولان، مربيان و جامعه به معلولان نبايد نگاهي ترحم آميز باشد بلكه بايد از ترحم به توجه تبديل شود و سازمان بهزيستي و آموزش و پرورش استثنايي با داشتن 3 مسئوليت پزشكي، آموزشي و پيشگيري مي توانند خدمات زيادي به اين افراد ارائه دهند.وي مي افزايد: وظايف سازمان هاي مختلف آگاهي دادن به افراد در مورد ازدواج ها، رانندگي و ديگر حوادث است تا شاهد كاهش حوادث و معلوليت باشيم.

قرائت پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت روز جهاني معلولان، دكلمه از سوي يكي از دانش آموزان نيمه بيناي آموزشي پويشي و سرودي از سوي ناشنوايان هنرستان رسالت بيرجند از ديگر برنامه هاي اين روز بود.

در حاشيه:
* مهندس جعفري رئيس جهاد كشاورزي خوسف ماهانه 100 هزار ريال كمك هزينه غذايي اين دانش آموزان را تقبل كرد.

*با وجود دعوت از اولياي دانش آموزان فقط 3 نفر شركت كرده بودند.

*ميهمانان استاني در جلسه حضور نداشتند.
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3604]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن