تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796422461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زندگی نامه ابی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
ابراهيم حامدي : يكي از ماندگارترين خوانندگان ايراني مي باشد كه از صدايي فوق العاده خوب و استثنايي برخوردار مي باشد. ابراهيم حامدي ملقب به ابي در سال 1328 در تهران به دنيا آمده ولي مادرش و خانوادهء مادري او اهل كرج هستند. در سال 1353 ازدواج كرده ( اولين ازدواج رسمي ) وسه فرزند دختر حاصل اولين ازدواج او مي باشد ؛ اولين فرزند خاتون متولد 1354 و دندانپزشك ودومين فرزند سايه متولد 1355 و سومين فرزند او عسل متولد 1357 كه همگي تحصيلات دانشگاهي دارند. در مورد دومين ازدواج , ابي در مصاحبهء 25/8/1375 با برنامه روزهفتم راديوBBC تكذيب كرد كه دوباره ازدواج كرده اما بعدها معلوم شد كه قبل از اينكه اين موضوع را تكذيب كند اين امر خير اتفاق افتاده ( تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها ) و از ازدواج دوم با خانم « مهشيد » صاحب يك پسر به نام « فرشيد » شده است. ابي خيلي دوست داشته خلبان شود اما در سال 1348 ودر سن بيست سالگي از وادي هنر سردرآورده است. شروع كار هنري او با گروه بلك كتز Black Cats بوده كه ترانه هاي انگليسي مي خواندند بعداز جدايي از بلك كتز اولين ترانه اي كه اجرا كرد « عطش » بود اما با ترانهء « شب » با آهنگ محمد شمس و شعر اردلان سرفراز در شويي به نام ميخك نقره اي مرحوم فريدون فرخزاد معروف شد. با شهرام شب پره نيز ترانه هاي دو صدايي اجرا كرده مثل « چليپم » . اكثر كارهايي كه قبل از انقلاب اجرا كرده از بابك بيات و ايرج جنتي عطايي است . ابي در طول سالها فعاليت هنري خود چندين آلبوم موفق ازجمله كوه يخ , معلم بد , خليج فارس , اتل متل , عطر تو , ستاره هاي سربي , طلوع و... و يك آلبوم بازخواني از ترانه هاي ماندگار شاه ماهي موسيقي ايران « گوگوش » را به بازار عرضه كرده است و از ماندگارترين ترانه هاي او مي توان از هزارويك شب , همدم , سبدسبد , ستاره دنباله دار , محتاج , مست چشات , آخرقصه , گريه نكن , غربت , كي اشكات و پاك مي كنه , قبله و...و...و... نام برد






زندگي نامه :
ابراهيم حامدي ملقب به ابي ، متولد 29 خرداد ماه سال يكهزار و سيصد و بيست و هشت خورشيدي در خيابان فوزيه تهران است . وي مدتي در گروهِ كوچكSun Boysبه عنوان خواننده و نوزانده.ي جاز فعاليت نمود . سپس در دوران جواني با شهرامو شهبال شب پره آشنا شد و به همراه آنها در گروهBlack cats تجربيات نويي را كسب نمود .حاصل همكاري دو خواننده.ي جوان (ابي و شهرام) ترانه هاي بسياري به زبانهاي مختلف دنيا بود ، كه از نامدارترين آنها مي توان به ترانه.ي «چلي پوم» اشاره نمود .بعد از حدود 4 سال ابي از گروه بلك كتز جدا شده و به تنهايي با سبك و سياق منحصر بفرد خويش كار خوانندگي را ادامه داد.
از اولين ترانه هاي ابي مي توان به ترانه هاي «عطش» ، «چرا چرا» و «شب» اشاره نمود . ترانه.ي شب با اجراي بسيار بي نظير ابي و كلام اردلان سرفراز و آهنگ منصور ايران نژاد ، زمزمه هاي شهرت ابي را ذره ذره تبديل به فريادي بلند نمود .
ابي براي فيلمهاي عطش ، هياهو ، کندو ، ذبيح ، قاصدک ، بت شکن ، گل هاي کاغذي ، شبِ زخمي ، خاکستري ، باغ بلور ، تُهمت ، بر فراز آسمانها و بوي گندم ، ترانه اجرا كرده است . وي همچنين در فيلم «بوي گندم» در زمينه.ي بازيگري فعاليت نموده است.
ابي در سالهاي قبل از انقلاب چهار آلبوم روانه.ي بازار كرد كه به ترتيب عبارتند از : تپش ، نازي ناز كن ، شب زده و كوه يخ .
وي در حدود دو سال پيش از انقلاب بخاطر اجراي يكسري كنسرت در امريكا از ايران خارج شده و بدليل شكل گرفتن انقلاب در همانجا ماندگار شد.
ابي در اين سالهايِ تلخِ غربت آلبومهاي : خليج ، باتو ، ستاره.ي دنباله دار ، غريبه ، معلم بد ، اتل متل ، ستاره هاي سربي ، عطرِتو ، تاج ترانه ، طلوع كن و شب نيلوفري را روانه بازار نمود و هيچگاه مسئوليت خويش مبني بر احترام به هوش و گوش شنوندگان آثار هنري را از ياد نبرده و با انتخاب وسواسانه..ي كلام و آهنگ ، آثار ماندگار و ارزشمند بسيار زيادي را به ثبت رسانيده است .
ابي از همسر اول خودفروغ سه دختر بنامهاي خاتون ( 27 ساله ، وكيل ) ، سايه ( ليسانس كامپيوتر )، و عسل ( دانشجوي موسيقي فيلم) بيادگار دارد .
همچنين فرزند پسر ابي فرشيد (18 ساله) از لاله همسر دوم او مي باشد .
ابي هم اكنون در كنار همسرش (مهشيد ) به دور از فضاي مسموم لس آنجلس در سوئد زندگي مي كند .
با آرزوي موفيقت روزافزون براي ابي عزيز و خانواده.ي. محترمش






ابی در طول سالهايی که در ايران بود با صدا و احساس پاکش سکانسهايی را خلق کرد که در سينمای ايران بی همتا شد ... سکانسهايی چون سکانس بهم ريختن هفتمين کاباره توسط جوان خلافکاری که نقشش را بهروز وثوقی بازی می کرد در فيلم " کندو" ساخته فريدون گله و با موسيقی زنده ياد واروژان و ترانه بی همتای ايرج جنتی عطايی ، که از نظر بسياری ، اين سکانس با صداي ابی و بازی بی نظير بهروز وثوقی و موسيقی متفاوت واروژان تبديل به يکی از سکانسهای به ياد ماندنی سينمای ايران شد .
و يا سکانس آخر فيلم " بوی گندم " که در آن سيامك که نقشش را فرزان دلجو بازی می کند، چاقو خورده و سوار بر موتور به سمت فرودگاه و در پی پيوستن به دختر مورد علاقه اش است و در همين صحنه ترانه پيچک ، ساخته سياوش قميشی و با شعري زيبا از شرمين شجره توسط ابی خوانده می شود که به راستی يک سکانس بی نظير است.
و يا در سکانس آخر فليم " بر فراز آسمانها" ساخته زنده ياد محمد علی فردين، درصحنه ای که مادر پيری پسر گمشده اش را که اكنون خلباني موفق است , باز می يابد و در همان حال تصاويری از پرواز هواپيماها و خاطرات گذشته مادر نمايش داده می شود ... ابی در اين فيلم يکی از بی نظيرترين اجرا های خود را بر روی ملودی بی همتای زنده ياد واروژان انجام داده و لحظاتی بی تکرار را در سينمای ايران رقم زده است .
و همچنين سکانسهايی زيبا در ديگر فيلمهايی که ابی روی آنها خوانده است .
جالب است بدانيم که ابی بر روی فيلمهايی خوانده که بازيگران بسيار مشهوری در آنها بازي كرده اند . از جمله بهروز وثوقی , زنده ياد فردين ، سعيد راد ، ايرج قادری ، منوچهر وثوق ، زنده ياد پرويز فنی زاده و فرزان دلجو ... و از در هم آميختن هنراين بازيگران و صدای ابی لحظاتی زيبا و ماندگار در سينماي ايران خلق شد .
ابی يکبار نيز خود را در زمينه بازيگری آزمود ودر فيلمی که توسط "سازمان مبازه با مواد مخدر" و با کارگردانی مشترك امير مجاهد و فرزان دلجو به نام " بوی گندم " ساخته شد , ايفای نقش کرد . در اين فيلم فرزان دلجو ، آيلين ويگن و شهرام شب پره نيز ايفای نقش می کردند . ابی در اين فيلم نقش معتادي را بازی می کند كه در پايان به همين دليل هم جان خود را از دست مي دهد ...
ابی در مورد بازيگری و علت عدم ادامه اين کار عليرغم نقش آفريني بسيار حسي و حرفه اي می گويد : " من اين يک فيلم را بازی کردم و تمام اين سالها به سختی پشيمان هستم . چون در کاری که حرفه ام نبود و آشنايی با آن نداشتم دخالت کردم ، در سينمايی که ما بازيگران بزرگی داشتيم بازی کردن من چيز جالبی نبود ."
اوهمچنين در سالهای آغازين غربت و با اصرار دوستان در ساخت سريالي با عنوان " خداحافظ تهران" همراه با فرزان دلجو ، شهرام شب پره و آيلين شرکت کرد كه به دليل پاره اي مشکلات اين مجموعه هيچگاه پخش نشد .
تاثير صدای ابی بر سينماي ايران محدود به سالهای پيش از انقلاب نمی شود ، زيرا پس از انقلاب نيز کارگردانان ، آهنگسازان و آوازخوانانی با آرزوی بازسازی خاطرات گذشته ، موسيقی هايی بر روی يکسری از فيلمها قرار دادند که بسيار الهام گرفته از کارهای پيش از انقلاب ابی و همكارانش بود... نمونه برداری هايی بسيار غير حرفه ای که در بعضی از آنها به غير از شبيه سازی صدا حتی از نام فيلمها و ترانه هايی که ابی روی آنها اجرا کرده بود نيز برای جلب مشتری سوء استفاده شد ... مانند فيلم " عطش" يا " خاکستری " و چند نمونه ديگر... به هر صورت نمي توان نقش ابي را در سينماي ايران ناديده گرفت






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14566]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن