تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797699552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همه چیز در مورد لاک ناخن و نکات استفاده از آن


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: لاک ناخن از جمله وسایلی است که انواع و اقسامش روی میز آرایش هر خانمی پیدا میشود؛ به خصوص که در این محصول، علاوه بر تنوع رنگ، تنوع غلظت و مدل هم وجود دارد. برخی لاکها فقط رنگ دارند و برخی اکلیلی هستند. از سوی دیگر، برق ناخن و لاکهای طراحی ناخن هم انتخاب را دشوارتر میکنند...
به گزارش تماشاگران ساخت لاک ناخن در کارخانه مشکلات زیادی دارد. برای این که بخواهیم از یک لاک ناخن راضی باشیم، قاعدتا باید این خصوصیات را داشته باشد:
بتوانیم از آن به سهولت استفاده کنیم؛ در زمان مناسبی خشک شود و جلوه زیبایی داشته باشد و در عین حال دوام خوبی هم داشته باشد. سهولت استفاده بسیار مهم است. اگر لاک خیلی رقیق باشد، به هنگام مالیدن روی ‏ناخن پخش خواهد شد و پوشش یکدستی را ایجاد نخواهد کرد و اگر خیلی غلیظ ‏باشد، لایه لختهلخته و برجستهای تشکیل خواهد شد.
به عبارت سادهتر، غلظت لاک ‏باید چنان باشد که به هنگام مالیدن روی ناخن، رد و اثر فرچه برجا بماند.‏ زمان خشک شدن لاک باید طوری باشد که روی استعمال قبلی بتوان استفاده مجدد ‏انجام داد. بدیهی است، این در لاکهایی مصداق پیدا میکند که نیازمند دو بار ‏استعمال متوالی هستند.
لایه خشک باید جلوهای صاف داشته باشد و عاری از هرگونه نقطه، حباب، خط، اثر و ‏ناصافی باشد. درنهایت، یک لاک خوب ناخن باید به مدت 5 تا 7 روز روی ناخن بماند، بی‏آنکه شفافیت و جلوه اصلی خود را از دست دهد و آثاری از ترک و پوستهپوسته شدن ‏نشان دهد.‏

شیمی لاک ناخن
لاک ناخن در اصل نوعی لاک یا ورنی است، لاک ناخن از نیتروسلولز، یک پلاستیسایزر (ماده نرمکننده پلاستیکها)، یک حلال و احتمالا نوعی رنگینه ساخته میشود. ‏به جای نیتروسلولز، میتوان مولکول پلیمر دیگری که خواص مشابه با نیتروسلولز ‏داشته باشد، به کار برد. تبخیر حلال، قشر نازکی از نیترو سلولز، پلاستیسایزر، رزین و ‏رنگینه به جا میگذارد.
نیتروسلولز قشر نازک براقی ایجاد میکند و پلاستیسایزر از ‏شکنندگی این قشر نازک میکاهد و رزین، سبب بهتر چسبیدن آن به ناخن میشود و از ‏پوستهپوسته شدن آن جلوگیری میکند. افزودن عطر به لاک ناخن، بوی اجزای آن را ‏میپوشاند.‏

پاککننده لاک
پاککننده لاک ناخن، حلالهایی هستند که قشر نازک به جا مانده از لاک ناخن را حل میکنند. این حلالها به طور عمده مرکباند از استون یا اتیل استات یا هر دو که به آنها مقادیر ‏اندکی بوتیل استئارات و دیاتیلن گلیکول و مونواتیل اتر افزوده شده است تا اثر خشک‏کنندگی حلال را کاهش دهد. هم لاک ناخن و هم پاککنندههای لاک ناخن بسیار آتشگیرند و ‏باید مراقبتهای لازم به عمل آید تا هرگز این مواد در مجاور شعله باز یا سیگار روشن ‏مصرف نشوند.‏
رنگهای لاک
رنگهای استفاده شده ممکن است در داخل لاک حل شود یا سوسپانسیون باشد. برای ‏حصول جلای شفاف پایدار، رنگهای محلول در الکل استفاده میشود، مانند کارموسین، ‏نارنجی روغنی و... روش خوب برای تهیه محلولهای غلیظ از رنگهای گوناگون این است که در داخل جلاهای ‏مناسب تهیه شود. چون درجه انحلالپذیری متغیر است، ارزش آن را دارد که بدانیم چه ‏حلالی برای هر رنگ بهترین نوع است. اگر تهیه محلولهای غلیظ امکانپذیر باشد، ساده‏ترین راه این است که پایه بیرنگی همراه با آن محلول رنگی غلیظ که مقدار اندکی از آن ‏شدت رنگ مناسب ایجاد میکند، تهیه شود.‏ رنگهای قرمز به دلیل نامحلول بودنشان میتوانند مستقیما به پایه بیرنگ افزوده شوند.
‏تقریبا 3 درصد رنگ کافی است، ولی باید خرد و الکشده باشد و با کمی از پایه بیرنگ ‏مخلوط شود و بقیه پایه بیرنگ به تدریج اضافه شود.‏

مخاطرات یک لاک
لاک ناخن با همه زیبایی و جذابیتی که دارد ممکن است برای برخی از افراد خطرناک هم باشد. بعضی افراد به مواد شیمیایی آن حساسیت دارند و این باعث میشود که پس از استفاده از این مواد دچار علایم حساسیت در دور ناخنهای خود شوند. از سوی دیگر، استفاده از لاک ناخن برای کودکان زیر 4 سال توصیه نمیشود چون ممکن است کودکان با به دهان بردن دستشان و جویدن ناخن و لاک روی آن دچار مسمومیت شوند.
اگر کودک شما به عادت جویدن ناخن مبتلا است بهتر است برای او لاک نزنید. در لاک ناخن مواد شیمیایی نیز وجود دارند که میتوانند برای سلامت خطرناک باشند. تولوئن یکی از این مواد است. عوارض تولوئن که از دیگر مواد تشکیل دهنده لاک است، بیشتر در افرادی مشاهده می شود که از نظر بدنی به این ماده حساس هستند یا زیاد و نامناسب از آن استفاده می کنند. بسیاری از آثار تولوئن با تنفس حلالهای آن ظاهر میشود.
فتالات یکی دیگر از مواد تشکیلدهنده لاک است در سال 2006 بسیاری از تولیدکنندگان معتبر لاک ناخن و دیگر فرآوردههای آرایشی، این ماده را از محصولات خود حذف کردهاند، ضمن اینکه در سال 2007 تحقیقی در دانشگاه روچستر نشان میدهد، محصولات ناشی از سوخت و ساز فتالات در بدن که در ادرار تجمع مییابد، موجب افزایش اندازه دور کمر آقایان و مقاومت سلولها به انسولین میشود که در نهایت ممکن است فرد را در معرض ابتلا به دیابت قرار دهد.

طراحی ناخن
در ماههای اخیر لاکهایی به بازار آمدهاند که برای طراحی ناخن استفاده میشوند. نوک فرچه این لاکها از فرچه لاکهای معمولی کوچکتر و ظریفتر است و باعث میشود که شما بتوانید از آن برای طراحی روی ناخنهایتان استفاده کنید. از این لاکها برای طراحی روی ناخن پس از پدیکور و مانیکور هم استفاده میشود.

آرایشگاه و تهویه قوی

در بسیاری از افراد كه در سالنهای زیبایی به طور دایم با لاكها سروكار دارند، مشكلات زیاد حساسیتی یا ریوی دیده شده است. توصیه شده كه در این سالنها حتما از تهویههای قوی استفاده شود و این افراد در هنگام بارداری تا حد ممكن به این محیطها نروند. البته بعضی لاكهای سالم هم وجود دارند كه در ساختمان آنها از دیبوتیل فتالات یا فرمالدیید استفاده نشده است.
یكی از آنها لاكی با پایه آب و مخلوطی تهیه شده از عسل است. این لاك، مواد شیمیایی بحثانگیز را ندارد اما اشكال آن، این است كه چند ساعت وقت میبرد تا خشك شود و اگر این زمان را صرف نكنیم، زود از روی ناخن كنده میشود. مصرف چنین لاكی وقتگیر است ولی شاید ارزش امتحان كردن را داشته باشد. مواد سازنده لاک ناخن
نیترو سلولز ‏15 درصد
استون (حلال)‏ ‏45 درصد
آمیل استات (حلال)‏ ‏30 درصد
بوتیل استئارات (پلاستیسایزر) ‏5 درصد
صمغ استری (زرین) ‏5 درصد
عطر و رنگ به مقدار لازم
لاک زدن در بارداری
اشکالی ندارددر دوران بارداری، هر خانمی چون دستخوش تغییرات جدی هورمونی میشود، ممکن است در کمال تعجب متوجه شود مواد آرایشی و کرمهایی که قبل از بارداری بدون هیچ مشکلی از آنها استفاده میکرده است، برایش ایجاد حساسیت میکند .
البته خانمها باید بدانند که این مطلب در همه آنها عمومیت ندارد. با اینکه تحمل خانمها به دلیل این تغییرات هورمونی کاسته میشود اما بسته به شرایط جسمی اشخاص و بسته به نوع ترکیبات خاص بهداشتی آرایشی که استفاده میکنند، واکنشهای مختلفی در افراد بروز خواهد کرد، بنابراین مصرف بعضی از مواد آرایشی را در بارداری بلامانع میدانیم و برای برخی دیگر ممنوعیت قایل هستیم.
مثلا شما خانمها میتوانید در دوران بارداری و شیردهی خود از لاک ناخن استفاده کنید و هیچ اشکالی هم ندارد (مورد سوال خانم صفری، تهران) زیرا لاک یک ماده رنگی غیرقابل جذب است. حتی آستون هم که برای پاک کردن ناخن کاربرد دارد، غیرقابل جذب عمومی از ناخن است و مانعی وجود ندارد که از لاک زدن پرهیز کنید. در مورد مواد آرایشی بهداشتی خاص مثل کرمهای مرطوبکننده و ضد آفتابها نیز ممنوعیت نداریم.
اتفاقا توصیه میشود ضد آفتاب حتما استفاده شود و خانمهای باردار خود را هم از نظر حفاظت با وسایل فیزیکی مثل کلاه و دستکش مناسب و هم از طریق کرمهای مناسب پوستشان در برابر اشعههای مضر آفتاب محافظت کنند. از آنجا که تغییرات هورمونی در بارداری میتواند به تغییرات رنگ پوست منجر شود و یا لکهایی را به وجود آورد، این حفاظت و پیشگیری بسیار کمککننده خواهد بود.
اما در مورد یک فرآورده آرایشی تاکید داریم که ممنوع است. کرمهای ضد چروک که حاوی رتینول هستند در بارداری ممنوع هستند چون از راه پوست جذب شده و میتواند روی جنین شما اثر بگذارد. اگر فرآوردههای ضد چروک استفاده میکنید، دقت کنید که بدون مشورت پزشک و تجویز و نظارت او در دوران بارداری صورت نگیرد زیرا امکان دارد شما در مورد کرمهای خاصی که عدم تحمل نداشتید در دوران بارداری با مشکل مواجه شوید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2750]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن