تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796953627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايستاده با مُد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


رفتارها- سعيده امين:
پاريس، ميلان،ريودوژانيرو، لندن، نيويورك؟ هيچ كدام. اين بار تهران است كه تبديل شده به جايي براي «سان» ديدن از فشن پوش هاي شهر.ديگر لازم نيست هفت تير و ميدان وليعصر و شهرك غرب را بالا پايين كني براي پيدا كردن چند مدل جديد. اين جا تا دلت بخواهد مدل وجود دارد با چاشني برازنده يك بانوي ايراني.
سالن بزرگ شو كمي تاريك است. پروژكتورهاي نوراني و رقصان سكو يا به اصطلاح cat walk روشن است. از پشت دكور شاپركاني صورتي رنگ، دختراني با اندام كشيده و لباسهايي كاملا جديد و خوش رنگ و لعاب، يكي يكي وارد ميشوند.
قدمهايشان با موزيك ملايم صحنه، استيل جذابي به هيبت اين مانكنها بخشيده است. دختركان در بدو ورود به cat walk ابتدا با توقفي كوتاه نمايي كلي از لباس را به تماشاگران ارايه ميدهند.انگار دارند از زير طاق نصرت ميگذرند. سپس با قدمهايي آرام، به سمت جلوي سكو ميآيند يا به اصطلاح «دفيله» ميروند. جلوي سكو، با مكثي چند ثانيهاي ميايستند و نمايش خود را از لباس كامل ميكنند، دست به كمر.
دكور حرير صورتي به cat walk سفيد جلوه خاصي داده است. اولين مانكن، با مانتوي خوش دوختي ظاهر ميشود. حاشيههاي پايين مانتو با بتهجقه تزيين شده و سر دستهايش هم به رنگ سبز يشمي با رنگ شلوار و شال هماهنگ شده است. مانكن دوم، ژيله قرمز رنگ بلندي به تن دارد و آن را با دامن مشكي به تن كرده است. يكي از دخترها با جليقه بلندي كه آن را روي سارافون پوشيده، جذابتر از بقيه به نظر ميرسد. بعضي از مانتوها را فقط بايد با چكمه بلند پوشيد تا خودش را نشان دهد. يكي از مانتوها دو تكه است و رنگهاي شادي در آن به كار رفته. مانكن بلندقامتي، مانتوي راحتي زيبايي از كتان پوشيده و از همان پارچه، كيف شيكي را دور گردنش انداخته است.مانتوها در هر طرح و رنگي، طراحي و دوخته شده است.
طرح چادرها هم جالب است. خصوصيت مشترك تمام اين چادرها، حالت شنل مانند آنهاست، جوري كه به راحتي از سر نميافتد و مانكن آنها را مثل لباس يا مانتو ميپوشد. در سالن جاي سوزن انداختن نيست. دوربين به دستها هيچ فرصتي را از دست نميدهند. يكي از چادرها كلاه دارد و مانكن زير كلاه يك شال يا روسري با رنگ مخالف سرش كرده است. چادر ديگري، آستين دوردوزي شده دارد كه با طرحهاي متداول در چادرهاي ايراني يك كم توفير دارد. 60 مانتو و پنج چادر. يكي از يكي زيباتر چشم ها را به دنبال خود ميكشند.
بعد از 5 سال
30 دختر بلند قامت در اتاق پرو پشت صحنه در تكاپوي پوشيدن لباس براي دفيله هستند.
از يكي از دختران كه مانتوي سنگين و رسمي پوشيده ميپرسم: «حاضري با اين مانتو بيرون بروي؟» با خندهاي زيركانه ميگويد: «نه!» اشاره ميكند كه نسل جوان امروز به دنبال رنگهاي شاد و لباسهاي راحت و اسپرت است. اين لباسها در عين اين كه زيباست، رسمي و مجلسي است. تعدادي از مانتوها كه بر مبناي سليقه جوانان دوخته شده، برگ برنده اين شوهاي لباس است.
طراحان جوان در پوشيدن لباس و بستن شال و روسري، به مانكنها كمك ميكنند. مثل فضا نوردي كه چند دقيقه مانده به پرتاب سفينهاش. اينها دانشجويان رشته طراحي لباس از دانشگاههاي مختلف تهران هستند كه زيرنظر «فروزان شاه كوپا» كارگردان اين شوي لباس فعاليت ميكنند.
شاه كوپا، طراح لباس و مدرس دانشگاه الزهرا در رشته طراحي است. او با برگزاري 25 شوي زنده لباس بر اساس استانداردهاي فرانسه و ايتاليا يكي از موفقترين زنان مجري در اين مدل جشنوارههاست.
او كه با جمع آوري 30 دختر جوان كه 10 نفر آنها كاملا حرفهاي هستند، گروه ثابتي را در جشنواره «زنان سرزمين من» تشكيل داده، ميگويد: «رشته modeling سالهاست كه در دانشگاههاي دنيا تدريس ميشود. من از طريق آموزش مكاتبهاي با آنها در تماسم، تا در جريان آخرين متدهاي شوي لباس قرار بگيرم.»
بعد هم ميگويد: «بعضي از مانكنها پنج سال است كه با من كار ميكنند. هرچند حجم زياد لباسهاي طراحي شده در اين دوره باعث شد، تعدادي مانكن استخدام كنم و به آنها آموزش دهم، اما به طور كلي اين دختران در راه رفتن يا همان دفيله، كمتر از مانكنهاي جورجيو آرماني و ورساچه و والنتينو نيستند. استاندارد قد مانكنها 175 سانت است و مانكنهاي ما بين 170 تا 180 سانت قد دارند.
دفيله ريلي
رديف اول صندليهاي سالن، در قرق مهمانان خارجي از جمله همسران سفراي خارجي و تعدادي طراح و كارگردان شوي لباس است. آنچه آنها به عنوان لباس رسمي و مانتو بر تن دارند، برگرفته از مدلهاي ايراني اسلامي در بازار ايران است. «كريستينا شيمل»، بانوي جواني از كشور آلمان، اين شو را نمونه بديعي در شوهاي رايج دنيا عنوان ميكند:
«دلم ميخواست بعضي از مانتوها تن من بود. به نظرم فشن بسيار جالبي است و چه خوب كه سال آينده شوي بينالمللي آن هم برگزار شود. اميدوارم آن موقع در ايران باشم.»
حالا نوبت آخرين مرحله از اين شوي لباس است. حاضران سرگرم سان ديدن هستند. 30 مدل جوان به ترتيب در دفيله ريلي، با گلچيني از بهترين لباسها پشت سرهم و با فواصل مشخص وارد cat walk ميشوند.اين نمايش آخر، بهترين نمايش اين شو است.
بدون شك نميتوان برگزاري چنين شوي ابتدايياي را با باشكوهترين فشنهاي خارجي با آن مانكنها و نورهاي رقصان و cat walk شيشهاي مقايسه كرد، اما آنقدر تمهيدات و امكانات در كشوري مثل ايران كه قرار است ايده دهنده و طراح لباس اسلامي زنان باشد وجود دارد كه از اين شوها بيشتر از اين انتظار برود. اگر دومين دوره جشنواره زنان سرزمين من بيشتر از آن كه يك مزوندار مايهدار بالاشهري باشد، حاصل ايده چند طراح جوان خوش ذوق است. همانطور كه آن مانكن جوان گفت حتي خود مانكنها مايل به پوشيدن بسياري از اين لباسها نيستند، چه رسد به زنان سرزمين ما!






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن