تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796948035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه یک مهمانی ترتیب دهیم : سوال و جواب آشپزی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: مهمونی‌دادن از اون کارهایی است که واقعا برای روحیه خوبه و لحظات شادی رو فراهم می‌کنه اما نکاتی در باب مهمونی لازمه که بدونید !
اولا شاد باشید . مهمانی یعنی دور هم جمع شدن برای شادی بیشتر . بانوان‌خوب شما مسئول مهمانی نیستید که دائما در فکر و خیال هستید قرار است که یک عده بیایند و از همه چیز شما ایراد بگیرند ! آنهایی که بخواهند ایرادی بگیرند همیشه دهانشان باز است !
در مهمانی مدیریت زمان بسیار مهم است بخصوص برای آنهایی که هر چه وقت کمتری داشته باشند عصبی‌تر شده و خب ضریب اشتباهاتشان بالاتر می‌رود. مردان خوب و همسران عزیز در هنگامی که قرار است مهمانی برگزار کنید حواستان باشد که به همران بانوی‌خوبتان باید مثل یک تیم هماهنگ عمل کنید . در این گاه باید خوی خود را با همسرتان دمسان نمایید اگر شما خونسرد هستید و اطمینان دارید همه چیز مناسب است و در زمان باقیمانده وقت برای همه چیز هست و همسرتان دائم در جنب و جوش و محاسبه و … بی‌خیال در گوشه‌ای ننشینید و لبخند بزنید . باور کنید این باعث نمی‌شود همسرتان آرامش بگیرد بلکه با این کار او را بیشتر مضطرب می‌کنید و احساس اینکه او دست تنهاست را به او القا می‌کنید . همپا و دمسان به کارها برسید و چه بهتر که کارها را به صورت هماهنگ از نظر زمانی و مکانی تقسیم کنید !
از نظر اشپزی : اگر می‌خواهید برنج درست کنید حتما برنج را از شب قبل یا صبح (برای مهمانی شام) پاک کنید و در آب بریزید . اگر آش یا سوپی می‌پزید حتما نخود و لوبیا از قبل آماده کنید (زودپزهای جدید در اینگونه موارد واقعا عصای دست خواهند بود) . برای دسر به خاطر داشته باشید ژله و کرم‌کارامل یا بعضی خمیرهای پیراشکی‌ها یا کیک‌ها حتما باید مدت زمانی معین را در یخچال و در دمای خنک بماند تا به اصطلاح بگیرد . از طرفی بعضی غذاها مثل سوپهای لعابدار (یا سوپهای آماده ) خصوصا سوپهایی با مایه شیر-خامه (که معمولا سفید یا روشن هستند) اگر مدت زمانی منتظر بمانند رویه‌ می‌بندند و سوپ بدمنظر می‌شود پس تا جایی که می‌شود سوپ را نزدیک به زمان سرو درست کنید یا در ظروفی بریزید که معمولا می‌توان آنها را روی گرم‌کنی با شعله شمع قرار داد . بدینگونه سوپ به اندازه کافی گرم می‌ماند و رویه هم نمی‌بندند (می‌تونید اگر سرو شام به تعویق افتاد سوپ را هم بزنید ).

زیاد غذا درست نکنید . معمولا تعداد مهمانها مشخص است و شما با توجه به اشنایی که با مهمانها دارید می‌دانید که هر کس به چه اندازه میخورد. لازم نیست اگر 8 نفر مهمان دارید و می‌خواهید دو یا سه جور غذا درست کنید حتما از هر غذا به اندازه 8 نفر بپزید . محاسبه کنید در مهمانان چه کسی کدام غذا را دوست دارد. میزان سوپ و پیش‌غذاها و تشریفات بعد از غذا (دسرها و پذیرایی‌ها) را حتما در نظر داشته باشد چون مثلا اگر مهمانی برای جشن تولد دارید و می‌خواهید بعد از شام کیک را سرو کنید و بعد شام الویه و سوپ و مثلا لازانیا بپزید و به عنوان دسر ژله و بستنی بدهید خب مطمئن باشید یا کسی لب به کیک و چای نمی‌زند یا فردا تمام بچه‌های حاضر در مهمانی مهمان بیمارستان یا تخت خانه هستند. لازم نیست (و معمولا اتفاق نمی‌افتد) که افراد مهمانی از همه غذاها بخورند معمولا معلوم است اگر چند نوع غذا دارید چه کسی برنج و خورشت فسنجان را دوست دارد و چه کسی مثلا ترجیح می‌دهد که شب برنج نخورد و جوجه کباب خالی را با سبزیجات وسوپ ترجیح می‌دهد. وقتی در مهمانی 5 خانم حساس به وزن و کالری دارید و دو آقای درگیر مشکلات چربی و اوره و چند بچه‌ی شیطان بازیگوش لازم نیست 3 جور خورشت با دو جور برنج (مثلا شیرین پلو و باقالی پلو) بپزید و بعد انتظار داشته باشید همه راضی و خوشحال از مهمانی بیرون بروندو غذایی هم باقی نماند . بچه‌ها را هم در نظر داشته باشید !
این نکته را در نظر داشته باشید که غذاهایی که بعد از مهمانی دور ریخته می‌شود در واقع می‌توانست چند نفر را آن شب را گرسنه‌ خوابیده‌اند سیر کند. لازم نیست برای نشان دادن دستپخت یا توانایی مالیتان غذای بپزید و بعد در حالی که نه کسی غذاهایتان رادرست حسابی خورده و مزه‌ی آنها را به درستی چشیده باشد نه ممنونتان بوده مرتکب اسراف و ظلم در حق بیچارگان شوید . طوری مهمانی را اداره کنید که هم هر کس غذایی که دوست دارد را سیر بخورد و طعمش را احساس کند هم غذایی اضافه نیاید. لازم نیست تمام افراد حاظر در مهمانی از تمام غذاهای شما بچشند. مهمانی سالن تست طعم و چشیدن غذا نیست کسی که یک بشقاب پلوی زعفرانی و خورشت فسنجان با گوشت اردک خورده و طعم آن لذت بره معمولا نمی‌تواند یک بشقاب لازانیا با سس توبسکو و پنیر پیزای زیاد بخورد و باز هم لذت ببرد . پس به اندازه دو نفر خورشت و برنج درست کنید و به اندازه دو نفر مثلا لازانیا و برای بچه‌ها هم مثلا الویه یا خوراک سوسیس یا پیتزای کوچولو . بدینگونه هر کس چیزی که دوست دارد را می‌خورد و لذت می‌برد و با خاطره‌ای خوش مهمانی را ترک می‌کند.

سعی کنید در چیدن ظرفها و ملزومات (چنگال ، قاشق ، کارد یا در صورت لزوم قاشق سوپ‌خوری یا بستنی‌خوری) و دستمال سفره و لیوان یا گیلاس با سلیقه باشید. منظم بچینید و دمسان. در ضمن نوشیدنی‌های مهمانی را هم مناسب با غذاهای خود انتخاب کنید لازانیا را با دوغ نمی‌خورند و خورشت قیمه و شیرین پلو را نوشابه زیاد دلچسب نیست و می‌توانید به جا از نوشابه‌های گازدار (شخصا توصیه‌ نمی‌کنم) ، دوغ شربتهای ایرانی (شربت نعنا یا بهارنارنج و … که با خورشتها بسیا ر خوش‌خوراک هستند) یا آب میوه‌های طبیعی (مثل آب یا شربت پرتقال ) استفاده کنید.

نوع دسر را هم باید با توجه به غذا انتخاب کنید و مثلا بعد از یک آبگوشت بزباش و ترشی و ماست و دوغ کسی بستنی و کرم‌کارامل نمی‌خورد !

مردان خوب توجه داشته باشند که در تمام مراحل مهمانی از شب نشینی و آماده کردن غذا و سرو و جمع کردن و سرو دسر و بعد دوباره پذیرایی تکمیلی یار و کمک همسر عزیزتان باشید وظیفه شما این نیست که مهمان‌ها را سرگرم کنید و بانوی‌خوبتان مدام در آشپز‌خانه یا سر میز‌شام باشد بلکه به تناوب به هم یاری برسانید و از نظر فکری هم یار و یاور باشید ! بسیار توجه کنید که برگزاری مهمانی مثل برگذاری یک جلسه کاری احتیاج به پشتیبانی و همفکری و کار تیمی دارد . کاری کنید که بعد از تمام شدن مهمانی و رفتن مهمانها همه خاطره خوشی از لحظه لحظه آن شب داشته باشند .
به نقل از سایت: http://goodhusband.wordpress.com/2007/0 ... %84%D8%A1/

از نظر من مهمانی دادن یا رفتن به مهمانی برای لذت بردن از همنشینی طرف مقابل است بنابراین ترتیب دادن یک مهمانی بستگی به هدف میزبان از برگزاری ان دارد.

عجبه وارد شدم بعد از كلي زحمت
سلام به همگي يه هفته نبوديم دلم براتون تنگ شده بود
من جمعه نهار مهمون دارم زرشك پلو با ميرزاقاسمي مي خوام درست كنم مي خوام يه چيز ديگه هم درست كنم به نظرتون چي بهتره كه به غذا هام هم بياد ميزم هم خوشگلتر بشه بعد مي خواستم ژله بستني درست كنم خوبه باز هم اگه نظر بهتري داريد مشتاقم بدونم
سارينا جون مشگلت چيه بگو شايد بتونيم كمكت كنم دوستم غصه نخور ما كنارت هستيم
بازم ممنون از راهنماييتون

eli جان ، غدا هایی که می خوایی درست کنی هم خیلی خوشمزه هستند و هم کامل من فکر می کنم احتیاج به غذای دیگه ای نباشه به جاش اگه از یه پیش غذا ساده و راحت استفاده کنی هم میزت قشنگ میشه هم کارت اسونتر. مثلا چیزهایی مثل این :
کدو چیپس http://www.ashpazonline.com/cook497.html.
چیپس و پنیر http://www.ashpazonline.com/cook508.html
خوراك سيب زميني با اسفناج http://www.ashpazonline.com/cook247.html






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5947]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن