تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797091130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب و کار پرسود با راه اندازی خط تولید مواد شوینده و شامپو - ماشین سازی حسنی


واضح آرشیو وب فارسی::

مواد شوینده جزو مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین نیاز روزمره خانواده‌ها به شمار می‌روند و همواره در سبد خرید روزانه مردم جای دارند. از آن‌جا که مصرف مواد شوینده بالا است، هیچگاه از میزان تقاضای آن کم نمی‌شود بلکه هر چه تولید این مواد بیشتر شود نیاز مردم بهتر پاسخ داده می‌شود. بنابراین خط تولید مواد شوینده در بین بخش‌های مختلف تولیدی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر به عنوان یک کار آفرین در صدد راه اندازی بخش‌های تولیدی هستید، خط تولید مواد شوینده ایده آل‌ترین انتخاب برای سرمایه گذاری و کارآفرینی است. این خط تولید درآمدزایی بسیار بالایی دارد اما قبل از استارت آن باید اطلاعات کاملی راجع به چگونگی راه اندازی این خط تولید داشته باشید. همکاری با شرکت‌های متخصص در این عرصه خالی از لطف نیست. در این راستا شرکت ماشین سازی حسنی بهترین انتخاب است.



برای شروع هر کاری باید تخصص و دانش کافی در آن حوزه را داشته باشید. شما می‌توانید برای سرمایه گذاری و درآمدزایی در مسیرهای مختلفی قدم بگذارید اما باید به خوبی فراز و نشیب راه را بشناسید و یا اگر با مسیر آشنا نیستید باید یک راهنمای مطمئن، آگاه و آشنا با مسیر به همراه داشته باشید. این اصل در هر زمینه‌ای مطرح است و راه اندازی خط تولید مواد شوینده نیز از این قاعده مستثنا نیست. این جمله بدان معنی نیست که تولید مواد شوینده بدون تخصص غیرممکن است بلکه باید بدانید راه اندازی یک بخش تولیدی مواد شوینده با توجه به سرمایه اندکی که نیاز دارد، حتی مراحل قانونی ساده برای أخذ مجوز و همچنین تقاضای بالای بازار فروش بهترین مسیر برای درآمدزایی و البته اشتغال‌زایی است. با ما همراه باشید تا چگونگی راه اندازی بخش تولیدی مواد شوینده و صفر تا صد درآمدزایی با هزینه اولیه اندک را شرح دهیم و در نهایت با معرفی شرکت ماشین سازی حسنی شما را دراین مسیر راهنمایی کنیم.

مراحل قانونی راه اندازی خط تولید مواد شوینده

مواد شوینده تولیدی در دو بخش شوینده‌های صنعتی و شوینده‌های بهداشتی  تقسیم می‌شوند. شوینده‌های بهداشتی در واقع همان مواد شوینده موجود در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها هستند که به راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرند. نکته این‌جا است که مواد شوینده صنعتی به مجوز نیاز ندارند اما برای تولید شوینده‌های بهداشتی باید مجوز لازم را از از سازمان بهداشت و اداره‌های مربوطه دریافت کنید. بر خلاف تصور عموم راه اندازی یک بخش تولیدی مواد شوینده اصلاً کار دشواری نیست و با سرمایه اندک امکان‌پذیر است. اولین نکته مهمی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که برای تولید مواد بهداشتی باید  یک محیط بهداشتی تدارک ببینید. بعد از آن قدم اول تهیه تجهیزات و ماشین آلات است. تمام ماشین‌ها باید مکانیزه و مجهز به سیستم کنترل بوده و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید شده باشند.

بهتر است از دستگاه‌های تمام اتوماتیک استفاده کنید چون به کار گیری این دستگاه‌ها فعالیت و تعداد اپراتور را به حداقل می‌رساند. به این ترتیب هر چه تعداد اپراتور کمتر باشد و اکثر کارهای تولیدی با دستگاه صورت گیرد، روند کار سریع‌تر پیش رفته و بازدهی و سوددهی بیشتر خواهد بود. جنس تمام ماشین آلات باید از استیل ضد زنگ بوده و امکان استفاده از آن‌ها برای انواع شوینده‌ها فراهم باشد. تمام دستگاه‌هایی که در این خط تولید استفاده می‌شوند کاملاً استاندارد و بهداشتی هستند. هنگام خرید دستگاه‌ها حتماً به گارانتی و خدمات پس از فروش آن توجه کنید. هر چه ماشین آلات باکیفیت‌تر و مقاوم‌تری تهیه کنید، تولید راحت‌تر و پربازدهی خواهید داشت.

تجهیزات لازم برای خط تولید مواد شوینده

  • دستگاه لیبل زن
  • دستگاه شیرینگ پک و جت پرینتر
  • نوار نقاله
  • دستگاه میکسر عادی و میکسر دور پایین
  • ماشین پرکن دنده‌ای مواد شوینده تولید شده
  • دستگاه درب گذاری اتوماتیک و پلمپ آن

تهیه مواد اولیه مورد نیاز

قطعاً بعد از تهیه دستگاه‌ها باید به فکر تهیه مواد اولیه برای استارت تولید باشید. برای تهیه مواد اولیه باید نوع ماده شوینده تولیدی را انتخاب کنید چون مواد باید متناسب با نوع محصول تهیه شوند. میزان استفاده از هر ماده در فرمولاسیون مواد شوینده متفاوت است و به نظر کارشناس آن بستگی دارد. اگر مواد اولیه به میزان مناسب استفاده نشوند از کیفیت محصول نهایی کاسته می‌شود . بنابراین عدم رضایت مشتری از محصولات شما را در پی دارد. هر چه کیفیت بالاتر باشد درآمد زایی بیشتر خواهد بود.

 

فضای مناسب برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده

فضای لازم برای یک بخش تولیدی مواد شوینده نسبت به میزان تولید و هزینه‌های جاری برای تولید، کم است. شما می‌توانید در یک فضای بهداشتی کوچک کار خود را استارت بزنید. به همین دلیل خط تولید مواد شوینده به عنوان یک کسب و کار کم هزینه و پر سود شناخته شده است. شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز مشتری، هزینه اولیه‌ای که در اختیار دارید و تولید محصول باکیفیت به سود بالایی برسید و برای تعدادی از افراد بیکار نیز موقعیت شغلی ایجاد کنید. حداقل فضایی که برای راه اندازی این کسب و کار نیاز دارید حدود ۴۰ متر است. البته این فضا فقط برای سالن تولید است و انبار و آزمایشگاه شامل آن نمی‌شود. برای احداث چنین کارگاهی می‌توانید با سرمایه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی کار خود را شروع کنید و در عرض مدت محدودی چندین برابر هزینه اولیه سود کنید.

اگر بودجه کافی در اختیار دارید، می‌توانید  به صورت حرفه‌ای شروع به کار کنید. برای راه اندازی یک واحد تولیدی یا کارخانه حداقل ۱۲۰ متر فضا نیاز دارید. به هر حال هر بخش تولیدی گسترده به اتاق مدیریت، فضایی برای استراحت کارکنان، فضای آزمایشگاه، انبار محصولات و غیره نیاز دارد. بنابراین می‌توانید در این محدوده فضایی با پارتیشن‌های جداکننده بخش‌های مختلفی تدارک ببینید. برای تأمین چنین فضایی می‌توانید از کارشناسان مربوطه کمک و مشاوره بگیرید. شما می‌توانید برای این حجم از تولید سرمایه ۱۰۰ میلیونی تا ۲ میلیاردی را به کار بگیرید. نکته مهم در مورد هر بخش تولیدی کوچک یا بزرگ این است که باید بهداشت فضا به خوبی رعایت شود. بنابراین کف و دیوار کارگاه باید سرامیک یا کاشی باشد. شرایط واجب دیگر آن تأمین آب و برق تک فاز برای راه اندازی دستگاه‌ها می‌باشد.

قوانین محیط زیستی برای کارخانه تولید مواد شوینده

اگر قصد دارید کارخانه‌ای برای خط تولید مواد شوینده راه اندازی کنید باید قوانین زیست محیطی را رعایت کنید تا آسیبی به محیط زیست وارد نشود. برخی از این قوانین را در زیر بیان می‌کنیم.

  • فاصله کارخانه تا آلوده کننده درجه اول مانند گاوداری و مرغداری باید ۱۰۰۰ متر باشد.
  • فاصله تا آلوده کننده درجه دو مانند کشتارگاه صنعتی باید ۳۵۰ متر باشد.
  • فاصله با کارخانه سیمان باید حداقل ۳۰۰ متر باشد.
  • فاصله با محیط روستایی و مسکونی باید ۵۰۰ متر باشد.

سود حاصل از راه اندازی خط تولید مواد شوینده

وقتی به راه اندازی یک کسب و کار فکر می‌کنید، در بیشتر مواقع به سراغ دوستان و آشنایانی می‌روید که حرفه‌ای را شروع کرده و در آن مسیر موفق بوده‌اند. این موضوع چندان هم خالی از لطف نیست اما باعث می‌شود ذهن شما محدود به کسب و کارهایی شود که می‌شناسید. در نتیجه از حرفه‌های دیگر که امکان راه اندازی با سرمایه اندک را دارند، بی اطلاع و دور می‌مانید. ایجاد خط تولید مواد شوینده جزو آن دسته از کسب و کارهایی است که با هزینه کم راه اندازی شده و سوددهی بالایی دارد اما نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان سوددهی آن را داشت. تولید مواد شوینده و مشکلات آن نظیر قیمت مواد اولیه، قیمت نهایی محصول تولیدی، میزان سرمایه اولیه و درآمد‌زایی از دغدغه اصلی کارآفرینان و تولیدکنندگان این بخش می‌باشد.

نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که هر لیتر مواد شوینده تولید شده برای تولیدکننده چه مقدار هزینه اولیه و چقدر سود دارد. عوامل مختلفی در سوددهی نقش دارند. به عنوان مثال این که مواد اولیه را با چه قیمتی تهیه کنید، خرید شما به صورت کلی است یا خرید جزئی دارید، این که مواد اولیه را به صورت مستقیم از تولیدکننده آن خرید کنید یا از طریق واسطه‌ها به دست آورید همگی در قیمت نهایی محصول و میزان سود شما سهیم هستند. قطعاً هزینه تولید بین شرکتی که مواد اولیه را از یک کارخانه به صورت مستقیم و با حجم بالا تهیه می‌کند، با شرکتی که همان مواد اولیه را بعد از چرخیدن بین واسطه‌ها و با حجم کم دریافت می‌کند، متفاوت خواهد بود.



هزینه‌های اضافه مانند خرابی کمتر دستگاه‌ها، به کارگیری نیروی کار کمتر، هدر رفت مواد اولیه حین کار، اجاره کارگاه و غیره بر روی  قیمت نهایی محصول تأثیرگذار هستند. هزینه تولید به قیمت خرید مواد اولیه نسبت به قیمت بازار بستگی دارد. در نتیجه اگر هزینه‌های اضافه از هزینه تولید کسر گردد، سوددهی خوبی خواهید داشت. در کل درآمد حاصل از تولید مواد شوینده به میزان فروش محصول بستگی دارد. بر اساس آن هر چه هزینه‌های تولیدی کاهش یابد و فروش بیشتر شود به سود بیشتری می‌رسید. به صورت میانگین ۴۰ تا ۶۰ درصد تولید مواد شوینده برای تولیدکننده سود خواهد داشت. بنابراین با یک برنامه ریزی دقیق، تهیه تجهیزات مکانیزه پرقدرت، فرمولاسیون مناسب و به کارگیری کادر مجرب می‌توانید در مدت کوتاهی به یک سرمایه دار تبدیل شوید.

حال که با نحوه راه اندازی خط تولید مواد شوینده آشنا شدید بهتر است با خط تولید دو نوع مواد شوینده پرمصرف آشنا شوید. در ادامه به نحوه تولید این مواد می‌پردازیم.

خط تولید شامپو

پیش‌تر گفتیم که تجهیزات و مواد اولیه برای تولید مواد شوینده به نوع  شوینده بستگی دارد. تجهیزات لازم برای خط تولید شامپو شامل مخزن بارگیری مواد اولیه، میکسر با امکانات سیرکولاسیون و هموژن کردن مواد، مخزن آرامش یا انتقال مجهز به پمپ خلاء، میکسر دور پایین برای افزایش سرعت حباب و سایر تجهیزات بسته بندی می‌شود. مواد اولیه شامپو نیز شامل اتیلن، اسانس، انواع روغن‌های گیاهی، مونواستائارات، گلایکول، نمک طعام برای تنظیم غلظت شامپو و غیره می‌باشد. نکته مهمی که در تولید شامپو مطرح می‌شود این است که کم یا زیاد شدن هر کدام از این مواد بر کیفیت نهایی شامپو اثر می‌گذارد. برای تولید شامپو ابتدا مواد را بر حسب فرمولاسیون مخصوصی که  کارشناسان از قبل تنظیم کرده‌اند، داخل میکسر بریزید و با یک دیگر ترکیب کنید. سپس باید مواد  را در مخزن انتقال یا استراحت بریزید.

مواد اولیه شامپو بر اثر هم‌خوردن، کف تولید می‌کنند؛ بنابراین باید مدت مشخصی در حال استراحت باقی بمانند تا کف آن‌ها فروکش کند. بعد از طی کردن تایم استراحت مواد برای بسته بندی آماده شده و با کمک دستگاه پرکن داخل ظرف‌های مخصوص پر می‌شوند. در نهایت با استفاده از جت پرینتر شماره محصول و تاریخ تولید روی بطری محصول زده می‌شود. راه اندازی واحد تولیدی شامپو بسیار راحت و به صرفه است. تمام تجهیزات و ماشین آلات آن را می‌توانید در ماشین سازی حسنی تهیه کنید.

خط تولید مایع دستشویی

مایع دستشویی از شوینده‌های بهداشتی بسیار پرمصرف می‌باشد و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که برای آن تعریف شده، برتری‌های بسیاری نسبت به صابون جامد یافته است. مایع دستشویی استفاده آسان‌تری دارد و از لحاظ رعایت نکات بهداشتی ایده آل‌تر است. به همین دلیل در تمام مکان‌های عمومی مانند سرویس‌های بهداشتی داخل شهری و بین شهری از صابون مایع یا همان مایع دستشویی استفاده می‌شود. از طرفی ماده اولیه مایع دستشویی قابلیت حمل و نقل ساده‌تری دارد. محبوبیت مایع دستشویی و میزان مصرف آن در شرایط اپیدمی ویروس کرونا چند برابر شده است، چون پزشکان و محققان معتقدند که شست و شوی مکرر دست‌ها با مایع دستشویی خطر ابتدا به کرونا را کاهش می‌دهد. بنابراین در این شرایط نیاز بازار به این شوینده افزایش یافته و قطعاً راه اندازی خط تولید مایع دستشویی نیز بسیار سودده خواهد بود.

این شوینده از نمک‌های سدیم یا پتاسیم و اسیدهای چرب تشکیل می‌شود. مواد شیمیایی تشکیل دهنده آن نیز پتاس، سود، روغن‌ برزک، عصاره گل و الکل صنعتی می‌باشد. فرمولاسیون این ماده به گونه‌ای تنظیم می‌شود که هیچ آسیبی به پوست وارد نشود و با پوست‌های مختلف سازگار باشد. از آنجا که بهداشتی بودن و استاندارد بودن مایع دستشویی اهمیت بسیاری دارد، بارها در طی مراحل تولید مورد آزمایش قرار می‌گیرد و وقتی اجازه بسته بندی آن صادر می‌شود که جواب تمام تست‌های بهداشتی آن قابل قبول باشد.



نقش ماشین سازی حسنی در راه اندازی خط تولید مواد شوینده چیست؟

همان طور که گفتیم یکی از اصلی‌ترین عوامل سوددهی در راه اندازی واحدهای تولیدی مواد شوینده شامپو، مایع دستشویی و سایر شوینده‌ها تهیه ماشین آلات مکانیزه و استاندارد است. هر چه دستگاه‌ها مقاوم‌تر و بادوام‌تر باشند و نیروی انسانی کمتری نیاز داشته باشند، تولید باکیفیت‌تر خواهد شد. از طرفی مسئله هزینه برای کارآفرینانی که سرمایه اولیه اندکی دارند و یا تخصص کافی در این حوزه را ندارند، بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین اگر بتوانید این تجهیزات را از شرکتی تهیه کنید که محصولات خود را با قیمت منصفانه ارائه می‌دهند و همراه با فروش تجهیزات گارانتی و خدمات پس از فروش دارند، بسیار ایده آل است.

شرکت ماشین سازی حسنی با چند سال تجربه در عرصه تولید بهترین دستگاه‌های اتوماتیک، خدمات ارزنده‌ای را به کارآفرینان خط تولید مواد شوینده ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با اطمینان دستگاه‌های تولید شده بر اساس فناوری روز دنیا را از ماشین سازی حسنی تهیه کنید. کارشناسان خبره و مجرب این شرکت در مسیر آموزش و یادگیری استفاده از دستگاه‌ها همراه شما خواهند بود و در هر ساعت آماده پاسخ گویی به سؤالات شما هستند. این امر یک نکته مثبت محسوب می‌شود چون هزینه استخدام اپراتور متخصص دستگاه از هزینه‌های جاری کسر می‌گردد و کارفرما می‌تواند بعد از گسترش فضای تولید نسبت به استخدام نیروی کار بیشتر اقدام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق لینک زیر وارد سایت ماشین سازی حسنی شوید.

https://www.novinebtekar.ir






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن