تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797908518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرق لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::
زیبایی دندان، یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی است. به همین سبب، باعث شده تعداد دندان پزشکان و مراجعه کنندگان به طور قابل توجهی زیاد باشد. در حال حاضر همه مردم به سلامتی دندان‌های خود اهمیت ویژه داده و برای ترمیم و زیبایی آن‌ها هزینه‌های زیادی خرج می‌کنند.
لمینت دندان و کامپوزیت دندان، دو روش بسیار رایج ترمیم دندان هستند که توسط دندانپزشک زیبایی انجام می‌گیرند. این لمینت دندان و کامپوزیت دندان قیمت بالایی دارند و برای تصمیم گیری بهتر حتما تفاوت‌ها آن‌ها را مطالعه کرده و با دندانپزشک زیبایی خود مشورت کنید. در ادامه به توضیحاتی راجب کامپوزیت و لمینت دندان می‌پردازیم.

لمینت دندان چیست؟



لمینت یک روکش نازک است که بر روی دندان کشیده می‌شود. این لایه، طبق رنگ دندان و علاقه فرد انتخاب شده و دندان را به شکل دل‌خواه در می‌آورد. لمینت اکثرا برای جنبه زیبایی انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است ضمن زیبایی، استحکام و مقاومت خود دندان را نیز بالا می‌برد.

کامپوزیت دندان چیست؟



کامپوزیت دندان روشی است که با رنگ دندان، نقص‌های دندان را پر می‌کنند. کامپوزیت در یک یا نهایتا دو جلسه وابسته به حجم کار انجام گرفته و مشکلات دندان اعم از بد فرمی، تَرَک و لب پر شدن دندان را با آن محو می‌کنند. این ماده از جنس پلیمر بوده و حتی از جنس خود دندان نیز سفت و سخت‌تر است.

کاربردهای کامپوزیت دندان

 دندان‌های کج
 دندان خرگوشی
 لب پر شدگی جزئی
 روشن‌تر کردن دندان
 فاصله بین دندان‌ها

کاربردهای لمینت دندان

 ترمیم دندان‌ها بد فرم و کج
 دندان‌های بدرنگ
 دندان‌های ترک خورده یا شکسته
 دندان‌های کوتاه
 دندان‌های فاصله دار

مزایا و معایب کامپوزیت دندان

 

 مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت نیاز زیادی به وقت ندارد و در عرض یک یا دو جلسه انجام می‌گیرد. همچنین کامپوزیت دندان قیمت کمتری نسبت به لمینت دندان دارد و بسیار مقرون به صرفه است. کسانی که بودجه نسبتا کمی برای ترمیم دندان‌های خود دارند، می‌توانند برای کامپوزیت اقدام کنند.
یکی دیگر از مزایای کامپوزیت این است که، در صورت آسیب دیدگی آن، ترمیم ارزان قیمت و کم هزینه‌ای دارد و می‌توان آن را در طی زمان بسیار کوتاه، تمدید کرد. قابل توجه است که کامپوزیت هیچ عوارضی نداشته و تنها در صورت عدم مراقبت و رسیدگی، ممکن است باعث ملتهب شدن لثه شود.

 معایب کامپوزیت دندان

مهم‌ترین عیب کامپوزیت، عمر و دوام بسیار کم است و پس از مدتی نیازمند تعویض کامپوزیت خود هستید. همچنین پس از گذشت مدتی، متوجه رنگ عوض کردن و زرد شدن آن می‌شوید. پس از کامپوزیت کردن دندان خود، باید از جویدن اشیاءِ سفت خودداری کنید، چرا که می‌تواند باعث شکستگی و ساییدگی شده و پس از مدت کوتاهی، نیازمند به تمدید و مراجعه دوباره به دندانپزشک زیبایی باشید.

مزایا و معایب لمینت دندان

 مزایای لمینت دندان

 لمینت دندان دارای عمر و دوام بسیار طولانی است. به طوری که در صورت مراقبت درست، می‌تواند ماندگاری و عمر 12 ساله داشته باشد. لمینت دندان، مقاومت زیادی در برابر لک دارد. به عبارتی در طول سال‌هایی که لمینت کرده‎اید، دیگر زردی دندان را تجربه نخواهید کرد! چرا که به صورت بسیار طبیعی لبخند را زیباتر کرده و عیوب آن را از بین می‌برد.
همچنین کیفیت و براقیت مثال زدنی دارد و با قالب گیری انجام می‌شود.

 معایب لمینت دندان

یکی از مشکلات نگران کننده لمینت این است که راه بازگشت نداشته و به صورت دائمی انجام می‌شوند. یعنی اگر برای لمینت پیش یک دندانپزشک غیر حرفه‌ای رفته و یا از لمینت کردن پشیمان شوید، هیچ راه بازگشتی نخواهید داشت و در کوتاه‌ترین حالت ممکن 6 سال تا از بین رفتن آن طول می‌کشد. پس به خوبی دندانپزشک زیبایی خود را شناخته و از تصمیم خود مطمئن باشید.
همچنین ساخت لمینت‌ها پروسه بسیار طولانی دارند و ساخت آن‌ها به یک ماه می‌رسد. چرا که نیازمند دقت و قالب گیری فوق دقیق برای دندان‌ها هستند. نوع و شکل دندان هر فردی متفاوت است و همانند اثر انگشت، هر کسی شکل دندان متفاوتی دارد.
شایان توجه‌ترین عیب لمینت دندان، قیمت آن است. چرا که قیمت بالایی داشته و امروزه هر دندانپزشکی با علم و تجربه متفاوت، به لمینت دندان پرداخته‌اند. البته با توجه به مزایای آن ارزشش را دارد، البته اگر دندانپزشک حرفه‌ای بوده و شما حاضر به مراقبت و نگهداری روزانه از دندان‌های خود باشید.

تفاوت‌ها لمینت و کامپوزیت دندان

 استحکام و مقاومت

استحکام لمینت بسیار بیشتر از کامپوزیت است. چرا که لمینت دندان با یک تکنولوژی پیشرفته در لابراتوار ساخته می‌شوند و مقاومت قابل توجهی دارند. کامپوزیت می‌تواند با یک فشار نسبتا محکم دچار شکستگی شود، پس باید از جویدن اشیا و غذاهای سفت و سخت پرهیز کنید تا نیاز به پرداخت هزینه‌های دیگر نباشد.

 عمر و دوام

به طور عادی، عمر لمینت دندان 7 الی 10 سال و در صورت مراقبت خوب و استفاده از مواد مرغوب برا لمینت، می‌تواند بیش از 12 سال دوام داشته باشد. اما کامپوزیت در بهترین شرایط عمر 5 الی 7 ساله دارد. البته به نوع نگهداری و مراقبت از آن‌ها نیز بستگی دارد.

 قیمت و هزینه

لمینت دندان ضمن مزایای خوبی که دارد، دارای قیمت بالایی نیز است و در صورت استفاده از مواد مرغوب برای لمینت، می‌تواند بیش از دو برابر کامپوزیت قیمت داشته باشد. برای کسانی که قصد ندارند هزینه زیادی برای ترمیم خرج کنند، کامپوزیت دندان گزینه بهتری می‌باشد. چرا که قیمت لمینت دندان در بازار، دو برابر کامپوزیت توصیف می‌شود.

کامپوزیت یا لمینت؟

قطعا با توصیف‌هایی که کردیم، نمی‌توان گفت کدام بهتر است. شما باید هدف خود از ترمیم، مشکلات و بودجه خود را در نظر گرفته و با بررسی مزایا و معایب هرکدام، نسبت به ترمیم دندان خود تصمیم بگیرید. البته مشورت با دندانپزشک زیبایی مورد اعتماد نیز می‌تواند بهترین گزینه باشد. زیرا هیچ‌کسی بهتر از خود دندانپزشک زیبایی نمی‌تواند جواب و گزینه بهتر برای شما را تشخیص دهد.

 مناسب‌ترین و بهترین دندانپزشک زیبایی کیست؟



دکتر محمدرضا فرهنگی، مناسب‌ترین و بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال ترمیم و جراحی‌های یبایی دندان خود هستند. محمدرضا فرهنگی فارغ التحصیل دکترای دندانپزشکی بوده و مدارک مختلفی از دانشگاهRochester  آمریکا در زمینه دندانپزشکی زیبایی دریافت کرده است. همچنین ایشان از سال 2008 عضو کنگره بین المللی ایملنتولوژیسته‌ها می باشد.
می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر محمدرضا فرهنگی، از خدمات و اطلاعات این دندانپزشک بهره‌مند شده و با آن‌ها تماس برقرار کنید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن