تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797782652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا خرید هاست ضروری است؟


واضح آرشیو وب فارسی::



همانطور که می دانید، یکی از ملزومات ضروری برای راه اندازی سایت، خرید هاست می باشد. به عبارتی، هر چقدر هم سایت شما با کیفیت طراحی شود، تا زمانی که یک هاست برای آن تهیه نکنید، قابل اجرا نمی باشد. احتمالاً، میپرسید مگر هاست چیست که این قدر ضروری و مهم است؟! به طور کلی، تمامی اطلاعات سایت (مانند: عکس، متن، کدهای برنامه نویسی و...) بر روی سرور قرار میگیرد. حال اینکه سرور میتواند کامپیوتر شما و یا کامپیوتر دیگری باشد که معمولاً، کامپیوتری به غیر از کامپیوتر شما است. سرور، از قطعات سخت افزاری و نرم افزارهای قدرتمندی تشکیل شده است و به طور شبانه روزی به ارائه خدمات می پردازد. هاست، بخشی از منابع این سرور می باشد که به نگهداری و پردازش اطلاعات سایت شما می پردازد. اجازه دهید که با این مثال ساده، مفهوم هاست را بهتر بیان کنیم: فرض کنید که شما یک شیرینی پز هستید و انواع مختلفی از شیرینی های لذیذ و رنگارنگ را آماده کرده اید. واضح است که برای نگهداری و عرضه شیرینی های تولید شده، نیاز به یک مغازه دارید. بله، درست متوجه منظورم شده اید. این مغازه، تشبیه دقیقی از یک هاست می باشد. شیرینی های تولید شده مثل اطلاعات سایت شما هستند. بنابراین برای نگهداری آنها، نیاز به یک میزان معینی فضا دارید



آیا هاست و دامنه یکی هستند؟

پاسخ این سوال خیر است. در واقع، اگر به مثال بالا توجه کنید، مغازه شما دارای یک نام می باشد. این نام، همان دامنه سایت شما است که از فضای ذخیره سازی اطلاعات (هاست) متفاوت می باشد. بنابراین، قبل از اینکه اقدام به خرید هاست کنید، نیاز به انتخاب و خرید یک نام دامنه دارید. نام دامنه، حکم آدرس مغازه شما را دارد. دانستن نام دامنه برای یافتن وب سایت در اینترنت لازم است. به عنوان مثال، www.google.com یک نام دامنه برای سایت گوگل می باشد. البته، اخیراً از سایت های بدون پیشوند www استقبال شده است.

نحوه ارتباط بین هاست و دامنه

تا اینجا دانستیم که نام دامنه در نوار آدرس و ظاهر سایت قابل مشاهده بوده ولی هاست، فضای از سرور است که از دید کاربر پنهان می باشد. جالب است بدانید که میتوانید خرید هاست و خرید دامنه را به طور مجزا و از دو شرکت مختلف انجام دهید؟! اکنون سوال اینجاست که چگونه ارتباط بین هاست و دامنه برقرار می شود؟ پشت پرده نام دامنه، رشته ای از حروف و اعداد است که همان آدرس سایت می باشد. توجه داشته باشید که هر نام دامنه، به طور منحصر به فردی فقط به یک آدرس هاست مرتبط می باشد. پس، زمانی که نام سایت را در اینترنت جستجو می کنید، داده هایی که در فضای هاست مربوط به آن دامنه ذخیره شده است، بازیابی و نمایش داده می‌شود. در بیانی ساده تر، می‌توان دفتر تلفن را در نظر گرفت که هر شماره با یک نام خاص ثبت شده است.



تنظیمات ارتباط هاست و دامنه

همانطور که گفته شد، میتوانید خرید هاست و دامنه را از یک و یا دو شرکت انجام دهید. برای تنظیم ارتباط بین هاست و دامنه دو حالت کلی وجود دارد:

_ حالت اول: اگر خرید هاست و دامنه از یک شرکت انجام دهید، نیازی به تغییر دادن تنظیمات نام دامنه ندارید. ضمن اینکه فرآیند مدیریت و یا تمدید این دو سرویس را میتوانید از طریق یک داشبورد انجام دهید.

_ حالت دوم: در این حالت، نیاز به انجام یکسری تنظیمات دارید. در واقع، زمانی که خرید هاست و دامنه وب سایت شما در دو شرکت مختلف انجام شود، باید آن ها را به یکدیگر معرفی و مرتبط نمایید. برای انجام این کار، بایستی تنظیمات DNS دامنه سایت خودتان را ویرایش و به سمت شرکت ارائه دهنده هاست معرفی نمایید. معمول و معقول تر این است که جهت تمرکز و مدیریت بهتر هر دو سرویس را در یک شرکت نگهداری نمایید. با این وجود اگر هاست و دامنه وب سایت شما در دو شرکت ذخیره شده است، نگران نباشید؟! چرا که امکان انتقال و یکجا کردن آنها وجود دارد. کافی است که مراحل دستورالعمل های شرکت مربوطه را دنبال کنید. به این نکته مهم توجه داشته باشید: روش طراحی سایت را متناسب با نیاز کاری خودتان انتخاب نمایید. به عنوان مثال، زمانی که از سایت ساز استفاده میکنید، انتقال سایت کمی دشوار و یا غیرممکن است. در حالی که انتقال سایتی که با وردپرس ایجاد شده باشد، راحت تر انجام می شود.


زمان خرید هاست، دقت کنید!

برخی از ویژگیها و مزایا هستند که بهتر است در زمان خرید هاست و دامنه، به آنها توجه نمایید. در اینجا، مختصری از آنها را بیان کرده ایم.

_ دامنه ارزان: برخی از شرکتهای ارائه کننده میزبانی وب سایت هستند که سرویس دامنه را به صورت ارزانتر و یا رایگان ارائه می کنند. این ویژگی خوبی برای صرفه جویی در هزینه های راه اندازی سایت می باشد.

_ سرعت بیشتر: یکی از عوامل مهم برای اینکه رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود یابد، سرعت بارگذاری وبسایت است. مطمئناً شما هم به عنوان یک کاربر، دوست ندارید که زمان زیادی را برای باز شدن سایت، منتظر بمانید. بنابراین، از شرکتهایی خرید هاست انجام دهید که برنامه های قدرتمند و سرور های متعددی در مکانهای مختلف داشته باشند.

_ ذخیره سازی مناسب: خرید هاست را متناسب با هدف و اندازه سایت خودتان انتخاب کنید. ممکن است یک سرویس اشتراکی جوابگوی کار شما باشد و یا اینکه وبسایت شما نیاز به یک میزبانی اختصاصی داشته باشد. علاوه بر میزان فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی، پهنای باند هم متفاوت است که بایستی مناسب با ویژگیهای سایت خود انتخاب کنید.

_ قیاس پذیری هاست: این ویژگی هاست، به طور چشمگیری موجب صرفه جویی در منابع می‌شود. به این صورت که میزان فضای هاست با توجه به حجم نیاز و مراجعات کاربران به سایت کم و یا زیاد می شود.

_ پشتیبان و امنیت: شاید بتوان گفت که این مزیت یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باعث برتری یک سرویس میزبانی میشود. سعی کنید از شرکتهایی که پشتیبانی مداوم و ۲۴ ساعته ارائه می دهند، استفاده نمایید.

قیمت طراحی سایت و خرید هاست

تا اینجا، با اهمیت و ضرورت خرید هاست آشنا شدیم. با این حال، توصیه میکنیم که جهت اطمینان از کیفیت خدمات، به شرکتهای معتبر و متخصص مراجعه نمایید. پیشنهاد ما ،مجموعه ایران هاست می باشد. این شرکت معتبر، طیف گسترده‌ای از خدمات طراحی سایت و سرویس میزبان را ارائه میکند. شرکت ایران هاست، در سال ۱۹۹۹ میلادی فعالیت خودش را در این زمینه شروع کرده است. این شرکت، مالکیت ۱۰۰ درصدی بر سرورهای خودش دارد. همچنین، خرید هاست را در پنل های خرید هاست وردپرس، خرید هاست سی پنل و... در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت و سایر خدمات این مجموعه، کافی است که بر روی iranhost.com  کلیک نمایید. همچنین، برای مشاهده قیمت خرید هاست در پنل های مختلف، می توانید در منوی میزبانی وب از بین گزینه‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. در صورتیکه سوالی در خصوص خدمات آنها دارید با شرکت در گفتگوی زنده می‌توانید سوالات خود را از کارشناسان متعهد و با تجربه این مجموعه پرسید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137562]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن