تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797517737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاریخچه کاشت مو به روش میکروگراف چیست ؟


واضح آرشیو وب فارسی::


در هرموی سر از مهم‌ترین شاخصه‌های زیبایی ظاهر خانم‌ها و آقایان می‌باشد و طبیعی است که تراکم بالا و شادابی آن برای تمام افراد مهم و ضروری به شمار می‌رود. بسیار از خانم‌ها و آقایان در طول زندگی خود دچار ریزش مو می‌شوند که در برخی شدید و در برخی دیگر خفیف است. در گروهی از این افراد (بیشتر در آقایان)، ریزش مو به حدی شدید می‌شود که پوست کف سر آن‌ها شروع به خودنمایی می‌کند. غالبا این ریزش‌ها دائمی هستند و به آن‌ها ریزش موی آدروژنتیک (ریزش مو با الگوی مردانه) گفته می‌شود که طی آن نواحی از سر دچار طاسی خواهد شد. سال‌های سال، افرادی که دچار طاسی شده بودند، آرزوی داشتن موی پرپشت و طبیعی را در سر خود می‌پروراندند تا اینکه علم به آرزوی آن‌ها جامه عمل پوشانید. به این ترتیب متدهای مختلفی برای درمان آلوپسی (یا همان ریزش مو) به جهانیان معرفی شد که هرکدام به نوبه خود تاثیر مشخصی را روی پوست عاری از مو می‌گذارند.
 
انسان و روش‌های سنتی برای رشد مو!
انسان در طول قرن‌های اخیر همواره به دنبال کسب علم و ارتقا روش‌ها به ویژه در زمینه زیبایی و مراقبت از زیبایی بوده است. همان طور که احتمالا می‌دانید، علم پزشکی به دو دسته طب سنتی و طب نوین تقسیم بندی می‌شود. از تاثیرگذارترین و بزرگترین پزشکان طب سنتی در دنیا می‌توان به دانشمند برجسته ایرانی "ابوعلی سینا" اشاره نمود که کمک شایانی به پیشرفت علوم پزشکی نموده است. برخی از پزشکان طب سنتی دیگر نیز مانند نجیب الدین (دیگر پزشک حاذق ایرانی در زمان خوارزمشاهیان)، مسیر دانش ابن سینا را دنبال کرد و همچنین راهکارهای زیادی را با استناد بر نوشته‌های حکیم ابن سینا در مورد رشد موی سر، در کتاب خود ارائه داد. یکی از این راهکارها را در ادامه می‌خوانیم:
 روغن تخم مرغ را هر كجا بمالند در طول يـک هفتـه مـوی بـر آرد؛ برای اين كار بايد، يكرند خربزه را سوراخ كننـد و درونـه آن را خالی كنند و ده زرده تخم با پنج سير روغـن زيـت (روغن زیتون) و ده درم برگ مورد و ده درم سونش آهن (براده آهن) در ميـان خربـزه كننـد و سوراخ او را استوار كنند و آن را در گِل گيرند و خربـزه را در تنور (فِر) بگذارند تا يك شبانه و روز در آن تنور باشـد. بعـد آن را بردارند و گِل را از آن پاک كنند و پس آن چه در ميانش باشـد را بـا روغن زيت به دست مالند و مرهم كنند؛ در هر جـا كـه بمالنـد موی برآرد.
اینچنین بود که دستورات زیادی برای درمان ریزش مو به تحریر درآمد و در دسترس مردم قرار گرفت. اما امروزه دیگر کسی به سراغ روش‌های سنتی و باستانی نمی‌رود و مردم بیشتر به دنبال متدهای کم زحمت برای رویش موی خود هستند.
روش‌های طبیعی و غیر تهاجمی برای درمان ریزش مو و طاسی
امروزه، سازمان‌های معتبر پزشکی، متدهای استاندارد زیر را به عنوان راه حل‌های خانگی برای افزایش رشد مو و یا جلوگیری از ریزش مو مفید می‌دانند:
1. پرهیز از رژیم‌های محدود کننده: محدود کردن رژیم غذایی می‌تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد. از آنجا که رشد مو نسبت به سایر عملکردهای بدن حساس‌تر است، به سرعت متوقف می‌شود؛ زیرا بدن به علت نخوردن برخی مواد غذایی تحت فشار قرار می‌گیرد.
2. کنترل مصرف پروتئین: داشتن یک رژیم غذایی متعادل همراه با مصرف پروتئین مناسب، برای رشد مطلوب مو مهم است. به طور کلی، روزانه 50 گرم پروتئین یا بیشتر توصیه می‌شود.
3. دریافت کافی ویتامین‌ها: مصرف مناسب ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص، به طور ویژه برای سلامت عمومی بدن مهم هستند و همچنین در تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد مو نقش اساسی دارند. این موارد شامل آهن، زینک، بیوتین، امگا3 و امگا6، ویتامین سی، ویتامین دی و ویتامین E می‌باشد.
4. ماینوکسیدیل: برخی از داروهای شیمیایی مانند ماینوکسیدیل از نظر بالینی برای رشد مو آزمایش شده‌اند و نتایج مثبتی را نشان داده‌اند. ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موهای ارثی در پشت سر استفاده می شود و در واقع دارای ماده فعال روگاین است و استفاده از این محلول توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده است. Rogaine برای همه مفید نیست و دیدن نتایج حاصل از آن ممکن است 4 ماه طول بکشد.
5. ماساژ سر: ماساژ پوست سر می‌تواند به ترمیم رشد مو کمک کند؛ همچنین می‌تواند همراه با روغن و ماسک‌های مو استفاده گردد. این کار باعث تحریک پوست سر، افزایش خونرسانی و بهبود ضخامت مو می‌گردد. تصور می‌شود که نیروهای کششی در طول ماساژ، رشد و ضخامت مو را در سلول‌های پاپیلای پوستی ترغیب می‌کنند.


 
روش‌های نوین تمام رقبای سنتی درمان طاسی را کنار زدند
با پیشرفت علم به ویژه در حوزه مهندسی پزشکی، متدهای کم تهاجمی به عموم مردم معرفی شد که توسط عمل جراحی سرپایی انجام می‌گیرند. امروزه به این روش‌ها کاشت موی طبیعی می‌گویند که به لطف استقبال پرشور مردم، انواع مختلفی از آن طراحی و به مرحله اجرا رسید. طبق تحقیقات، دو مدل از این متد، طرفداران بیشتری به خود جذب کردند که عبارت هستند از کاشت موی میکروگرافت (Micrograft hair transplant) و کاشت موی مستقیم یا DHI (direct hair implantation). خوشبختانه این متدها به سرعت در همه دنیا به خصوص در کشورمان ایران به کار گرفته شد و توسط پزشکان آموزش دیده در مراکز معتبر ارائه می‌شود. جدول زیر بیانگر مهم‌ترین نکات و نحوه انجام این دو روش می‌باشد:

 

 

کاشت موی مستقیم (DHI)

میکروگرافت

 

 

 

 

نحوه انجام

الف) در طی کاشت مستقیم مو (DHI)، ابتدا ناحیه پشت سر به عنوان منطقه بانک مو انتخاب شده و توسط داروهای مخصوص، بی‌حس می‌شود.

ب) سپس جراح به جای اینکه به صورت دستی، کانال‌هایی در ناحیه کچلی برای قرار دادن فولیکول مو ایجاد کند (مانند متدهای سنتی کاشت مو)، از یک ابزار قلمی شکل ویژه استفاده می‌نماید که می‌تواند به طور همزمان هم برش در ناحیه پیوند ایجاد کند و هم بلافاصله، فولیکول مو را  در آن قرار دهد.  نکته مهم در مورد این روش این است که فولیکول‌های مو به طور تکی تکی از پوست سر خارج و به ناحیه طاسی پیوند داده می‌شوند.

الف) متد میکروگرافت نیز از جمله روش‌هایی است که توسط دستگاه‌های اتوماتیک و برقی انجام می‌گیرد. طی این روش نیز ناحیه پشت سر به عنوان منطقه "اهدا کننده فولیکول مو" انتخاب شده و سپس بی‌حس می‌شود.

ب) در مرحله بعد جراح یک نوار از پوست پشت سر که حاوی بالاترین میزان تراکم فولیکول است را از سر جدا کرده و به دست تکنسین خود می‌دهد تا شبیه‌ترین موها را با توجه به ضخامت و قدرت موی سر انتخاب و برای کاشت آماده نماید.

پ) در نهایت موها با استفاده از دستگاهی که کاشت مو به روش میکروگرافت را بر عهده دارد، در مناطق مورد نظر پیوند زده می‌شوند.

 

 

 

 

 

مزایا

1) با پایان این روش، هیچ جای زخمی در ناحیه پشت سر که نشان از کاشت مو است باقی نمی‌ماند.

2) میزان بقای فولیکولها با روش DHI نیز بیش از 90٪ می‌باشد.

3) دوره نقاهت بعد از کاشت مو DHI بسیار کوتاه‌تر از سایر روش‌ها است.

4) زمان جلسه این نوع کاشت مو بسیار کوتاه است و در یک جلسه پایان می‌یابد.

5) برای خانم‌ها آقایان بالای 21 سال قابل انجام می‌باشد.

1) روشی کم تهاجمی است که احتمال آسیب به بافت در آن کم می‌باشد.

این متد منجر به شوک‌های آلرژی نخواهد شد.

2) برای افرادی که دچار طاسی‌های شدید و گسترده هستند، روشی مناسب به حساب می‌آید.

3) برخی از بیمارانی که تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار گرفته‌اند می‌توانند به راحتی از این متد استفاده نمایند.

4) نتایج نهایی این روش بسیار طبیعی و پرتراکم خواهند بود.

5) از نظر اقتصادی، صرفه بیشتری نسبت به  دیگر متدهای کاشت مو دارد.

 

 

معایب

1) برای طاسی‌های بسیار گسترده مناسب نمی‌باشد.

2) تعداد پیوند تار مو در یک جلسه با این روش بین 1500 تا 3000 گرافت می‌باشد.

1) یکی از معایب و مشکلاتی که در این روش وجود دارد این است که جای زخم‌های بزرگ دایره‌ای شکل را در پشت سر ایجاد می‌کند که اغلب باعث نارضایتی زیباجویان می‌شود.

2) دوره نقاهت طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

 


کلام آخر
ریزش مو یا سر کم مو چیزی نیست که به مذاق انسان‌هایی که همواره به دنبال زیبایی و کمال بوده‌اند خوش بیاید. هرچند که در مواردی، جلوگیری از طاسی اجتناب ناپذیر است (مانند اختلالات ژنتیکی، بی‌نظمی هورمونی، سوختگی در طی حوادث و ...) بازهم بسیاری از پزشکان عقیده دارند که رعایت سبک زندگی سالم چشمگیرترین تاثیر را برای جلوگیری از ریزش مو به نمایش می‌گذارد. داشتن وعده‌های غذایی سالم، انجام منظم فعالیت‌های ورزشی، پوشاندن موها از تیررس اشعه‌های خورشید و استفاده از شامپوهای متناسب و سازگار با مو از جمله موارد لازم برای حفظ سبک زندگی سالم می‌باشند. با این حال اگر ناخواسته دچار طاسی یا ریزش شدید مو شوید، راه‌های زیادی برای کنترل شدت آن و درمانش در اختیار خواهید داشت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن