تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797591181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرامیک ضد اسید و نکاتی که هنگام نصب آن باید رعایت کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

سرامیک ­های ضد اسید، یکی از مهم­ترین سرامیک­ های پرسلانی هستند که در ساختمان­ های صنعتی کاربرد دارند. این نوع سرامیک­ ها، با توان مقاومتی بالایی که دارند، می­توانند گزینه مناسبی برای محافظت از کف یا دیواره­ های کارخانه­ های تولیدی، پالایشگاه ­ها و سایر محیط­های صنعتی که با اسیدهای مختلف سر و کار دارند، به حساب بیایند. سرامیک­ های پرسلان ضد اسید همانطور که از اسمشان پیداست، در محیط­هایی که احتمال ریخته شدن مواد اسیدی و خورنده در آن محیط­ ها بیشتر است، نصب می­شوند و می­توان گفت که کاربرد اصلی سرامیک پرسلانی در این محیط­ ها است.

اگر می­خواهید با سرامیک­های ضد اسید، مزایای آن­ها و نکاتی که باید در حین نصب شان رعایت شود، بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می­کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

سرامیک ضد اسید چیست؟

شاید برای شما هم که سرامیک ضد اسید چیست؟ سرامیک ­های ضد اسید، سرامیک­ های پرسلانی بدون لعاب هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی دارند. جذب آب این نوع سرامیک پرسلان بسیارپایین و مقداری در حد 1.5 یا کمتر است. رنگ سرامیک­ های ضد اسید معمولاً کرمی است و در اشکال هندسی مستطیل و مربع ساخته می­شوند. سرامیک­ های ضد اسید استحکام و سختی بالایی دارند و اغلب در محیط­هایی مورداستفاده قرار می­گیرند که کف یا دیواره های آنها در معرض اسید و مواد شیمیایی هستند. به طور کلی، این سرامیک­ ها در برابر هر ماده شیمیایی که قدرت خورندگی داشته باشد، مقاومت بسیار بالایی دارد.


سرامیک ضد اسید

مزایای سرامیک ضد اسید صنعتی چیست؟

استفاده از سرامیک­ های ضد اسید صنعتی مزایای زیادی دارد که برخی از مهم­ترین آن­ها عبارت­اند از:

  • جذب آببسیار پایین

  • مقاومت بالا در برابر یخ زدگی

  • دارای مقاومت بالا در برابر سایش

  • دارای مقاومت مکانیکی بالا

  • مقاوم در برابر اسیدها

کاربرد سرامیک ضد اسید صنعتی چیست؟

سرامیک­ های ضد اسید صنعتی، معمولاً در محیط­های زیر کاربرد دارند:

  • محیط ­هایی که در معرض اسیدها قرار گرفته ­اند
  • محیط­هایی که در معرض بارهای سنگین دینامیکی قرار دارند. مانند؛ کف انبارهای صنعتی که لیفتراک­های حامل بار بر روی آن تردد می­کنند.
  • محیط­هایی که در معرض ترافیک سنگین عبور و مرور افراد قرار دارند، مانند: مکان­ های عمومی
  • در محیط­ هایی مثل آشپزخانه­ های صنعتی و سرویس­های بهداشتی عمومی که در معرض مواد دارای بوی آزاردهنده قرار دارند، از سرامیک­های ضد اسید استفاده می­کنند. سرامیک ضد اسید، به دلیل خاصیت جذب آب بسیار پایینی که دارد، مانع از نفوذ مواد بدبو به بدنه بسیار سختش می­شود و همین موضوع، از ایجاد بوی نامطبوعی که ممکن است به مرور زمان در محیط ثابت شود، جلوگیری می­کند.
  • سرامیک­ های ضد اسید نوع آجدار، بیشتر در محیط ­هایی که خاصیت لغزندگی دارند، کاربرد دارد. این محیط­ها شامل حاشیه استخرها، آشپزخانه­های صنعتی که در معرض چربی ­ها قرار دارند و موارد دیگر می­شوند.
  • از سرامیک­ های ضد اسید در حوضچه­ های اسید و مواد شیمیایی استفاده می­شود.
  • جهت پوشش کف و دیواره سالن­ های صنعتی مورد استفاده قرار می­گیرد.
  • در صنایع غذایی، کارخانه­ های تولید فرآورده ­های لبنی، صنایع روغن کشی، صنایع فرآوری گوشت، کنسرو سازی، کارخانه ­های نوشابه ­سازی، صنایع بسته بندی مواد غذایی و… کاربرد دارد.

نکات مهم در انتخاب سرامیک ضد اسید مناسب

در انتخاب سرامیک های ضد اسید، لازم است حتماً نکاتی را موردتوجه­تان قرار دهید. اگر این نکات رعایت نشوند، می­توانند در بلند مدت  آسیب­ های جبران ­ناپذیری را به محیط وارد کنند.

نکته اول: به خاطر داشته باشید که جایگاه اصلی این سرامیک­ها عموماً محیط­های صنعتی است. محیط­های صنعتی، ممکن است پر رفت و آمد باشند و اگر سرامیکی که برای این محیط انتخاب می­شود، لغزنده باشد، باعث لیز خوردن افراد شود. بنابراین، در محیط­ های صنعتی حتماً از سرامیک­ های آج­دار استفاده کنید. سرامیک­ های آج­دار سرامیک ­هایی هستند که لغزندگی آن­ها کم است و آج­هایی که بر روی آن­ها تعبیه شده­اند، از لیزخوردن افراد جلوگیری می­کنند. استفاده از سرامیک ­های ضداسید آج­دار، برای حفظ ایمنی کار و حفظ سلامتی کارگران امری ضروری است.


سرامیک ضد اسید

نکته دوم: در فضاهای صنعتی که امکان وجود عوامل کثیف کننده محیط معمولاً بیشتر از محیط­ های دیگر است، بهتر است برای حفظ نظم و آراستگی محیط، از سرامیک­های ضد اسید نوع دانه قرمز استفاده شود که نسبت به سرامیک­ های ضد اسید ساده، خاصیت چرک تاب بودن بیشتری دارند، و آلودگی و لکه را کمتر نمایان می­کنند.

 

نکته سوم: سرامیک­ های ضد اسید بدون پایه کربنی در برابر دو ماده مقاوم نیستند. این دو ماده، اسید فسفریک و اسید هیدروفلوئوریک هستند که قدرت و شدت خورندگی بالایی دارند. برای این منظور، قبل از انتخاب سرامیک ضد اسید، لازم است که محیط صنعتی مورد استفاده خود را بشناسید. اگر در این محیط، با موادی مثل؛ اسید هیدرو فلوئوریک و اسید فسفریک سر و کار دارید، پس بهتر است از سرامیک­های ضد اسید با پایه کربنی استفاده کنید.

نکاتی که در حین نصب سرامیک ضد اسید صنعتی باید رعایت شوند

اگر قصد دارید از ویژگی ­های مثبت این سرامیک ­های ضد اسید صنعتی بهره­مند شوید، لازم است حتماً نکات زیر را حین نصب و بندکشی این سرامیک ­ها رعایت کنید:

1. در مرحله زیر سازی کار دقت لازم را به خرج دهید

یکی از نکات مهمی که لازم است قبل از نصب مورد توجه قرار گیرد، زیر سازی مناسب کار است. به زیر سازی کار توجه زیادی داشته باشید، زیرا اگر آن را رعایت نکنید، حتی اگر از بهترین و با کیفیت­ترین نوع سرامیک ضد اسید استفاده کرده باشید، زیر سازی نامناسب کیفیت کار را بسیار پایین می­آورد و سطح سرامیک­ ها ظرف مدت کوتاهی، از بین می­رود و دچار شکستگی می شوند. لازم است که سرامیک­ های ضد اسید، توسط افراد متخصصی در این حرفه، نصب شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

2. از ملات ضد اسید مناسب برای نصب و بندکشی استفاده کنید

اگر از ملات ضد اسید مناسب استفاده نکنید، به مرور زمان اسیدهای محیط صنعتی با ایجاد خورندگی در ملات­های عادی، از بندکشی­ ها عبور می­کنند و به زیر سرامیک­ها نفوذ خواهند کرد. این موضوع باعث لق شدن، شکستگی، آسیب دیدگی سرامیک­ ها می­شود یا این­که یک بوی نامطبوع در محیط ایجاد می­شود که از بین بردن آن کار ساده­ای نیست.­ در استفاده از ملات ضد اسید و پودر بندکشی مخصوص، حتماً نکاتی را که سازنده ارائه داده است، به درستی رعایت کنید. توجه داشته باشید که ضخامت بندکشی، به سایز سرامیک بستگی دارد و می­تواند از 3 تا 5 میلی متر در نظر گرفته شود.

3. ایجاد درز انبساطی را فراموش نکنید

اجرای درز انبساطی را در محیط­ هایی که تغییرات دمای زیاد اتفاق می­افتد­، یا محیط در معرض نور مستقیم قرار دارد، فراموش نکنید. درز انبساطی بایستی تا ضخامت کامل بستر ادامه پیدا کند. برای پر کردن درز انبساطی، از مواد پرکننده­ای که خاصیت شکل پذیری دارند مانند فوم پلی­اورتان استفاده کنید.

4. از چسب­های مخصوص استفاده کنید

برای چسباندن سرامیک­ های ضد اسید، تنها باید از چسب­های مخصوص آن استفاده کرد. از آنجا که زمان چسبیدن چسب و خمیر بندکشی سرامیک ضد اسید، کوتاه است و جدا کردن آن­ها بعد از چسبیدنشان کار دشواری است، سعی کنید کار نصب را با دقت هرچه تمام­تر انجام دهید.

این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که در هنگام نصب و بندکشی، لازم است باقی مانده چسب و خمیر بندکشی را سریع پاک کنید تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود.


سرامیک ضد اسید

پودر بند کشی سرامیک ضد اسید صنعتی چیست؟

در محیط­ های صنعتی تنها استفاده از سرامیک ضد اسید برای عایق کاری کافی نیست، بلکه لازم است تمامی پودرهای بندکشی و چسب­ های کاشی و سرامیک که در مراحل نصب و راه­اندازی مورد استفاده قرار گرفته ­اند، دارای ویژگی ضد اسید بودن باشند. در غیر این صورت، پودرهای بندکشی نامرغوب نبودن به مرور از بین می­روند همین موضوع، باعث ایجاد خوردگی در کاشی یا شکسته شدن آن می­شود.

پودر بند کشی ضد اسید شامل مواد معدنی مخصوص پر کردن، ترکیبات شیمیایی و چسب مخصوص است که برای بندکشی کاشی، سرامیک و سنگ در محیط­هایی که در معرض مواد شیمیایی و اسیدی هستند، مورد استفاده قرار می­گیرد. وقتی مواد معدنی، مواد شیمیایی و رزین­ها یا همان چسب­های مخصوص، در کنار هم قرار می­گیرند، به صورت خمیری (ملات) در می­آیند که در برابر نفوذ اسید مقاوم می­شوند.

در این مقاله، با سرامیک ­های ضد اسید صنعتی، خصوصیت ویژه آن­ها، مزایا و نکاتی که باید در حین نصب مورد توجه قرار گیرند، آشنا شدید. اگر به دنبال یک محصول و مرغوب باکیفیت هستید، برند کاشی پالاس را به شما پیشنهاد می­کنیم که تولیدکننده سرامیک ­های پرسلان ضد اسید است و می­تواند نیاز شما را به این نوع سرامیک­­ ها را به بهترین شکل تامین کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2034]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن