تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796431098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چیز که باید در مورد تغذیه و اصول آن در پرندگانی همچون پرنده ای مانند کاسکوها دانست !


واضح آرشیو وب فارسی::

کاسکو یا طوطی خاکستری، از جمله طوطی سانان است که به جهت استعدادی که در تقلید صدا و ارتباط با انسان دارد، بسیار پرطرفدار است. این پرنده محبوب و خوش اشتها تقریباً از هر چیزی تغذیه می‌کند. اما این امر موجب نمی‌شود که شما به تغذیه این پرنده بی توجه باشید و همه چیز را برای خوردن در اختیارش قرار بدهید. چراکه موادغذایی ممنوعه‌ای نیز در این میان وجود دارند که تغذیه از آنها می‌تواند جان کاسکو شما را به خطر بیاندازد. برای آشنایی با این موادغذایی و نکاتی که باید در تهیه غذای کاسکو خود در نظر داشته باشید تنها کافی است تا با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.



در رژیم غذایی کاسکو از آجیل خام استفاده کنید

اگر می‌خواهید کاسکوی خود را با یک برنامه غذایی مناسب تغذیه کنید، باید بخش بزرگی از رژیم او را به آجیل خام اختصاص دهید. در این میان انواع تخمه نظیر تخمه آفتابگردان و تخمه کدو، بزرگترین بخش از هر وعده غذایی یعنی حدود 60 درصد آن را تشکیل می‌دهند. استفاده از دیگر دانه‌های مغذی همچون پسته، گردو و بادام نیز در غذای کاسکو مجاز است. البته به شرطی که همه این مواد، تازه بوده و به صورت خام مورد استفاده قرار بگیرند. فراموش نکنید که تغذیه کاسکو با آجیل‌های کهنه، شور و بو داده، خطرناک است و می‌تواند به طور جدی مشکلاتی را در سیستم گوارشی پرنده شما ایجاد نماید.

برای تامین ویتامین  Bاز غلات بهره بگیرید

مصرف ویتامین B توسط طوطی سانان، بدن این پرندگان را در برابر بیماری‌های خطرناکی چون نیوکاسل ایمن می‌کند. از این رو وجود موادغذایی دارای ویتامین B نظیر انواع غلات در رژیم کاسکو بسیار مهم است. بر این اساس بخشی از غذای کاسکو می‌تواند متشکل از برنج، عدس، ذرت، نخود و گندم باشد.
جالب است بدانید کاسکو به خوردن برخی از این مواد نظیر گندم به صورت خام نیز علاقه نشان می‌دهد اما بهتر است گندم، نخود و عدس را به صورت نیم پز یا جوانه زده به غذای پرنده اضافه کنید. همینطور برنج نیز باید به صورت نیم پز در غذای پرنده مورد استفاده قرار بگیرد. البته با این شرط که در پخت هیچ کدام از این مواد از ادویه، نمک و روغن استفاده نشود.

ستفاده از کلسیم و پروتئین را فراموش نکنید

رژیم غذایی کاسکوها باید حاوی کلسیم باشد، زیرا آنها نسبت به نژادهای دیگر پرندگان، نیاز بیشتری به آن دارند. این ماده برای سلامت استخوان‌ها، عملکرد عصب و قلب و جلوگیری از انقباض عضلات و لخته شدن خون کاسکو ضروری است. برای این منظور همان طور که دانه مارکت گفته است برای غذای کاسکو می‌توان از استخوان ماهی یا پودر استخوان‌های موجود در بازار به‌عنوان غذای این پرنده استفاده کرد. کاسکو همچنین برای کمک به جذب کلسیم، به ویتامین D3 نیز نیاز دارد که نور خورشید می‌تواند نیاز روزانه او به این ویتامین را تأمین کند.

همینطور گنجاندن موادغذایی سرشار از پروتئین نظیر گوشت ران مرغ و تخم مرغ نیز در تغذیه کاسکوها ضروری است. برای این منظور می‌توانید تخم مرغ و بخشی از ران مرغ را به صورت آبپز در اختیار پرنده خود قرار دهید. فراموش نکنید که استفاده از موادغذایی غنی و مکمل‌های مناسب می‌تواند باعث درخشندگی پرها و مقاومت نوک و ناخن کاسکوی شما شود. بنابراین بهتر است علاوه بر غذاهای مناسب، از پلت‌هایی که در فروشگاه‌های معتبری نظیر دانه مارکت به فروش می‌رسند نیز کمک بگیرید.



با حذف غذاهای ممنوعه از رژیم کاسکو، جان پرنده خود را نجات دهید!

شاید تصور کنید که وقتی صحبت از موادغذایی ممنوعه می‌کنیم به غذاهایی اشاره داریم که ممکن است کاسکوی شما را چاق یا بی حوصله کنند. اما بد نیست بدانید غذاهای ممنوعه، موادی هستند که مصرف کمترین مقدار آنها، موجب ایجاد حمله قلبی، آسیب به سیستم عصبی و مرگ پرنده می‌شوند. از این رو این مواد به هیچ عنوان نباید در غذای کاسکو مورد استفاده قرار بگیرند. اصلی‌ترین موادغذایی ممنوعه برای کاسکوها شامل انواع نوشیدنی‌های حاوی الکل یا کافئین دار، هسته سیب، پوست، میوه و هسته آووکادو، ادویه و نمک، پنیر، انواع قارچ، کنگر، ریواس، کرفس، سیر و پیاز خام، بادام زمینی، لوبیای خام، شکلات و بوته، ساقه و برگ گوجه فرنگی است.

با استفاده از مایعات، بدن پرنده خود را هیدراته کنید

آب از جمله مایعاتی است که باید برای بقا به اندازه کافی در دسترس کاسکوها قرار بگیرد. فراموش نکنید که پرنده شما نباید به هیچ عنوان کم آبی را احساس کند. بنابراین همانطور که به ظرف غذای کاسکو ی خود توجه دارید، حتماً ظرف آب او را نیز 3 تا 4 بار در روز از آب معدنی یا آب تصفیه شده، پر کنید. گفتنی است علاوه بر آب می‌توانید از انواع آبمیوه نیز برای تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن کاسکو استفاده نمایید. در پایان فراموش نکنید که برای تامین کلیه ویتامین‌های مورد نیاز در بدن پرنده خود حتماً از موادغذایی ارگانیک و طبیعی بهره بگیرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1061]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن