تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797888595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرستاری در منزل از بیمار سکته مغزی


واضح آرشیو وب فارسی::

نگهداری و پرستاری در منزل از بیمار سکته مغزی موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. بنابراین اگر نیاز به اطلاعات کاربردی در زمینه پرستاری از بیمار سکته مغزی دارید با ما همراه شوید.

پس از عبور از مرحله سکته مغزی، عزیزان شما به مجموعه دیگری از اولویت‌های مراقبتی نیاز دارند. ممکن است مادر یا پدر شما بعد از سکته مغزی دچار فلج شدن جزئی و از دست دادن بخشی از تحرک خود شده باشند. از این رو نیاز به خدمات پرستاری در منزل و دریافت کمک در آنها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ممکن است در گذشته شما تنها برای رفع نیازهای اساسی آنها مانند خرید مواد غذایی و یا پرداخت قبوض و موارد این چنینی به کمکشان می‌رفتید.


پرستاری در منزل - سپید گستر

اما پس از سکته مغزی، رفع نیازها و سالخوردگی سالمند شما، نیاز به پشتیبانی قوی‌تری دارد. او ممکن است در انجام کارهای شخصی خود مانند استحمام و نظافت نیز به کمک و پرستاری در منزل نیاز داشته باشد. در این شرایط می‌بایست در کنار رسیدگی به امورات مربوط به خانواده و شغل خود؛ از آنها نیز مراقبت کنید. با توجه به حجم کارها و سختی مدیریت شرایط زندگی امروزی، مراقبت از مادر یا پدر عزیز و معلولتان می‌تواند به سرعت از کنترلتان خارج شود. حال این سوال پیش می‌آید که فرزندان و خانواده این افراد برای پرستاری از بیمار سکته مغزی خود در منزل چه راهکارهایی در اختیار دارند؟ نکات مطرح شده در ادامه می‌تواند رمزگشای این مسئله باشد. 

 پرستاری در منزل از بیمار سکته مغزی


پرستاری در منزل از بیمار سکته مغزی - سپید گستر

در مغز سالم، جریان خون، اکسیژن را به سلول‌ها می‌رساند. اما در طی سکته مغزی، روند خونرسانی مغز به طور موقت قطع می‌شود. این خاموش شدن موقتی باعث مرگ سلول‌های حیاتی مغز می‌شود. آسیب مغزی منجر به از دست دادن کنترل حافظه و حرکات عضلانی می‌شود. بنابراین فرد مسن بازمانده از سکته مغزی با چالش‌های جسمی و روحی زیادی روبرو است. بسته به شدت آسیب مغزی، عزیز شما از نظر حرکتی و شناختی از جزئی تا شدید دچار نقصان خواهد شد. پس از سکته مغزی، فرد ممکن است با شرایط زیر مواجه شود.

  • ضعف در دست یا پاها
  • از دست دادن حافظه
  • فلج جزئی صورت
  • دشواری در تکلم یا از دست دادن توانایی صحبت کردن
  • فلج یک طرفه بدن

بنابراین آماده باشید تا مراقبت‌های گسترده‌ای را برای عزیز در حال بهبودی خود انجام دهید. مراقبت و پرستاری در منزل بعد از سکته مغزی می‌تواند خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید به یک چالش تبدیل شود. شما باید برای کارهای روزمره واجب خود برنامه‌ای را تنظیم کنید. چرا که بیمار ممکن است در انجام فعالیت‌های روزمره و ساده قبلی خود به کمک نیاز داشته باشد. او به سرعت برای انجام اموراتی مانند دوش گرفتن، لباس پوشیدن، غذا خوردن، استراحت، ارتباطات احساسی به شما وابسته خواهد شد.

هر چند باور این مسئله ممکن است دشوار باشد؛ اما می‌بایست آماده باشید تا اگر عزیز مسن شما برای همیشه دچار نقص حرکتی شده است؛ همانند یک پرستار حرفه‌ای خدمات پرستاری در منزل را به او ارائه دهید. طبق نظر انجمن ملی سکته مغزی، برخی از افراد به طور کامل پس از سکته مغزی بهبودی می‌یابند. اما بیش از 2/3 درصد از بازماندگان دچار نوعی ناتوانی جسمی و حرکتی می‌شوند. 

بنابراین مراقبت خانواده برای طولانی مدت از فرد مبتلا به سکته مغزی کافی نخواهد بود. پس از سکته مغزی، عزیز شما نیاز به یک برنامه مراقبتی پایدار و تخصصی دارد. از سویی قبول این مسئولیت در کنار سایر مسئولیت‌های شغلی و شخصی شما ممکن است سبب ایجاد تداخل و فرسودگی جسمی و روحی شود. در مواردی دیده شده است که این عزیزان از کیفیت مراقبتی کافی برخوردار نبوده و در برخی مواقع از بهداشت ضعیفی برخوردارند. استفاده

از خدمات پرستاری در منزل می‌تواند نه تنها کیفیت رسیدگی به عزیزان را بهبود ببخشد؛ بلکه جای کافی برای ایفای نقش شما در زندگی والدین و زندگی خصوصی‌تان ایجاد می‌کند. 

خدمات پرستاری در منزل برای بیمار سکته مغزی 

وقتی عزیز شما دچار سکته مغزی می‌شود؛ خدمات حرفه‌ای پرستاری در منزل می‌تواند کمک بزرگی برای آنها باشد. یک مراقب حرفه‌ای می‌تواند خلا شما را در مراقبت‌های شخصی روزانه برای آنها پر کند. بدون کمک خدمات پرستاری از بیمار سکته مغزی، فرد بیمار ممکن است توانایی استحمام یا حتی لباس پوشیدن را نداشته باشد. اما یک پرستار آموزش دیده، مهارت‌هایی را برای برگرداندن عزت نفس سالمند دارد.

استفاده از خدمات پرستاری در منزل برای بیمار مبتلا به سکته مغزی کمک می‌کند چنانچه فرد علائم یک مشکل جدی و تهدیدکننده سلامتی را نشان دهد؛ سریعا اقدامات لازم را انجام داده و از بروز حوادث ناگوار بعدی جلوگیری کند.  پرستار حرفه‌ای در بسیاری از مواقع می‌تواند اقدامات پزشکی اولیه را برای احیای بیمار تا رسیدن به بیمارستان انجام دهد. از این رو پرستار فرد دچار شده به سکته مغزی گاهی اولین کسی است که علائم حمله احتمالی مجدد را متوجه می‌شود و به موقع درخواست کمک می‌کند. این مسئله دقیقا همان آرامش خاطری است که خانواده‌های این عزیزان در مراقبت و پرستاری از بیمار سکته مغزی نیازمند آن هستند.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 944]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن