تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797535157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت شرکت: آیا نحوه ثبت شرکت در ایران را می دانید؟


واضح آرشیو وب فارسی::

کار کردن از نیاز های اساسی زندگی به حساب می آید و همه ما برای امرار معاش باید کار کنیم، اما اگر بتوانیم به صورت مستقل و برای خود کار کنیم مزیت های بیشتری هم خواهیم داشت، ثبت شرکت فوری یکی از آن کارهایی ست که می توانید انجام دهید، اگر به دنبال اطلاعاتی در رابطه با این موضوع هستید، ادامه مطالب را از دست ندهید.


ثبت شرکت

ثبت شرکت

احتمالا این سوال برای شما هم وجود دارد که اصلا چه ضرورتی به ثبت یک شرکت وجود دارد و چرا باید این کار را انجام دهیم. به دلیل اهمیت این موضوع در همین ابتدا آن را بررسی می کنیم و پیشنهاد می دهیم که همچنان با ما همراه باشید.

یکی از مهم ترین مواردی که در رابطه با این سوال باید به آن دقت داشته باشید، این است که با ثبت یک شرکت تمام امتیاز های آن را برای خود خواهید داشت. به طور مثال فرض کنید که شما شرکتی را با نامی خاص برای خود تاسیس کرده اید، اما آن را ثبت نکرده اید. در این حالت هر شخص دیگری می تواند از آن نام برای شرکت خود استفاده کند.

فاجعه زمانی رخ می دهد که شرکتی با همان موضوع فعالیت شما این کار را می کند، چنین حالتی مانند این است که شما با دست خود تمام اعتبار شرکتتان را به دیگری تقدیم کنید! اما باز هم علت های دیگری وجود دارد که بدانید برای شروع کار خود در همان ابتدا بهتر آن است که شرکت خود را به ثبت برسانید.

قانونی بودن یک کار از آن مواردی است که اهمیت بسیاری دارد. هنگامی که شما کار خود را به صورت قانونی انجام دهید، مشتری های بیشتری خواهید داشت و البته خود هم اعتماد به نفس بیشتری دارند، ثبت یک شرکت نشان دهنده این است که شما کار خود را به صورت قانونی انجام می دهید و به همین دلیل مزیت های بسیاری را برای شما دارد.

مراحل ثبت شرکت

بعد از آن که با ضرورت این کار آشنا شده اید، این سوال پیش می آید که برای ثبت یک شرکت باید چه مراحلی را پشت سر بگذاریم؟ به دلیل اهمیت این موضوع در این قسمت قصد داریم آن را شرح دهیم و پیشنهاد می دهیم که همچنان با ما همراه باشید.

  • در ابتدا لازم است که شما موضوع فعالیت خو و نوع شرکت مورد نظرتان را به طور دقیق و البته حساب شده ای انتخاب کنید.

به این موضوع دقت داشته باشید که برای انتخاب موضوع فعالیت شرکت لازم است که به تخصص، مهارت و تجربه خود دقت داشته باشید. در رابطه با نوع شرکت هم پیشنهاد می دهیم که متناسب با هدفی که برای آینده کسب و کار خود در نظر گرفته اید، نوع خاصی از شرکت را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعدی شما باید نام مناسبی ا انتخاب کنید.

انتخاب نام هم از آن مواردی است که به دقت بسیاری نیاز دارد. به شما توصیه می کنیم که قبل از انتخاب یک نام و ارائه آن به اداره ثبت حتما استعلام بگیرید، در این حالت مطمئن خواهید بود که نام مناسبی را انتخاب کرده اید.

  • مدارک لازم را جمع آوری کنید.

طبیعتا می دانید که برای ثبت شرکت به مدارکی نیاز دارید. به این نکته مهم دقت داشته باشید که در بعضی از موارد شما برای شروع فعالیت خود به جواز تاسیس نیاز دارد، حال این مجوز متناسب با نوع فعالیت شما می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل باید بگوییم که مدارک مورد نیاز شما به موضوع فعالیتتان بستگی دارد.

  • به طور اینترنتی ثبت نام کنید.

در سامانه اداره ثبت باید فرم خاصی را تکمیل کنید و ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. این مرحله را باید به صورت غیر حضوری انجام دهید و نیازی به مراجعه به اداره ثبت نیست، البته دقت داشته باشید که باید مدارک را در سامانه مذکور بارگذاری کنید.

  • مدارک ارائه را به اداره ثبت ارائه دهید.

بعد از آنکه مدارک مورد نیاز را به طور کامل جمع آوری کردید، لازم است که آن ها را به صورت فیزیکی به اداره ثبت ارائه دهید، برای این کار می توانید از پست استفاده کنید و شخصا به اداره ثبت مراجعه نکنید.

  • تائیدیه بگیرید.

مدارک شما باید بررسی شود، نام هایی که به طور پیشنهادی ارائه داده اید هم بررسی خواهد شد. اگر مشکلی در نام ها و همچنین مدارک نباشد، این تائیدیه را خواهید گرفت.

  • آگهی نوبت اول را منتشر کنید.

در این مرحله شرکت شما به طور قانونی ثبت شده است و شماره ثبت هم دریافت کرده اید، اما یک آگهی برای اطمینان از این موضوع که نام شرکت شما در گذشته انتخاب نشده است، منتشر خواهید کرد.

  • آگهی نوبت دوم را منتشر کنید.

این آگهی صرفا برای اطلاع رسانی از ثبت شرکت شما ست.

بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل شرکت شما به طور موفقیت آمیز به ثبت رسیده است و شما می توانید فعالیت های تجاری و و اقتصادی خود را شروع کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

زمان ثبت شرکت برای بسیاری از متقاضیان اهمیت دارد، زیرا می خواهند فعالیت و کار خود را زودتر شروع کنند و البته زودتر هم به وضعیت مالی مورد نظر خود برسند. یکی از کارهایی که می تواند این زمان را برای شما کاهش دهد، اطلاع از مدارکی ست که برای ثبت شرکت به آن نیاز دارید.

البته همانطور که در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم. مدارک مورد نیاز برای شرکت های مختلف با یکدیگر متفاوت خواهند بود. اما نگران نباشید، در ادامه این مطلب قصد داریم مدارکی را بیان کنیم که در ثبت هر شرکتی با هر موضوعی لازم است.

  • مدارک شناسایی از اعضای اصلی شرکت شما، این اعضا متناسب با نوع شرکت متفاوت خواهند بود، اما شما برای ثبت به مدارک شناسایی و هویتی همه اعضا نیاز دارید.
  • آدرس دقیق شرکت
  • شماره تلفن دفتر شرکت و البته شماره همراه اعضای اصلی شرکت
  • اساسنامه شرکت، اساسنامه اهمیت بالایی دارد، زیرا به منزله چارچوب کلی شرکت شما عمل می کند.
  • اقرار نامه
  • شرکتنامه
  • و ...

دیگر مدارک مورد نیاز به موضوع فعالیت شما بستگی دارد و به شما پیشنهاد می دهیم که قبل از اقدام برای ثبت، با یک کارشناس متخصص مشورت کنید و از مدارک مورد نیاز خود به طور کامل مطلع شوید.


مدارک و شرایط ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت

این سوال برای شما هم وجود دارد که برای ثبت یک شرکت باید چه شرایطی را داشت؟ خوب در پاسخ باید بگوییم که این شرایط متناسب با نوع شرکتی که برای ثبت انتخاب می کنید، متفاوت خواهد بود، به همین دلیل نمی توان شرایطی را به طور دقیق برای همه شرکت ها بیان کرد.

از آن جایی که ثبت دو شرکت سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود در ایران بیشترین متقاضی را دارد، در ادامه تنها شرایط ثبت این دو شرکت را توضیح خواهیم داد. البته اگر شما قصد ثبت شرکتی غیر از این دو را دارید، به سادگی می توانید با یک کارشناس متخصص در این رابطه مشورت کنید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت این نوع از شرکت باید شرایط زیر را داشته باشید؛

  • سه نفر را به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره معرفی کنید.
  • دو نفر را به عنوان بازرس های شرکت معرفی کنید.
  • حداقل مبلغ 100 هزار تومان را به عنوان سرمایه اولیه در نظر داشته باشید.
  • از مبلغی که به عنوان سرمایه اولیه در نظر گرفته اید، حداقل 35% را در حساب بانکی به نام شرکت قرار دهید.

با داشتن این شرایط به سادگی می توانید یک شرکت سهامی خاص را برای خود به ثبت برسانید.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت این نوع از شرکت باید شرایط زیر را داشته باشید؛

  • حداقل دو نفر به عنوان شریک در کنار هم باشید.
  • حداقل مبلغ 100 هزار تومان را به عنوان سهم الشرکه یا همان سرمایه اولیه در نظر داشته باشید.

نکته ای که در شرایط ثبت این دو نوع از شرکت ثابت است، سادگی آن می باشد، یعنی نیاز نیست که کارها و مراحل سختی را پشت سر بگذارید.


هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت

از مهم ترین مطالبی که در رابطه با ثبت یک شرکت باید به آن دقت داشته باشید، قیمت ثبت شرکت که برای این کار باید پرداخت کنید. اما نکته مهم این جا ست که نمی توان مبلغ دقیقی را برای این کار در نظر گرفت، چون این هزینه برای هر کسی با دیگری تفاوت هایی دارد. اما باید چه کار کرد؟

ما تماس با ثبتینو را به شما پیشنهاد می دهیم. این موسسه معتبر در رابطه با ثبت شرکت ها ست که می تواند کمک بسیاری در این روند به شما داشته باشد و سوال های شما را پاسخ دهد.

لازم به ذکر است که مشاوره های اولیه در ثبت شرکت ثبتینو به طور کاملا رایگان انجام می شود، یعنی اگر شما به نبال برآورد هزینه ای از ثبت شرکت خود هستید، یا هر سوال دیگری در این رابطه دارید، کافی ست با کارشناس های ثبتی تماس بگیرید و سوال خود را مطرح کنید و به طور رایگان پاسخ صحیح و البته کارشناسی را بشنوید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3687]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن