تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796736918




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه طراحی مطب بام


واضح آرشیو وب فارسی::


امروزه طراحی مطب بام آرک، یکی از مهم ترین و پر اهمیت ترین اصول و قاعده برای دکوراسیون یک مطب مناسب به شمار می رود.

 امروزه کم تر پزشکی وجود دارد که مطب ساده داشته باشند و اغلب پزشکان به دنبال مطبی مناسب با شخصیت و تخصص خود هستند. زیرا نمی توان این موضوع را انکار کرد که مطب مناسب، باعث جلب توجه و گرایش بیشتر بیماران به این مطب و این پزشک خواهد شد!

همچنین برخی از پزشکان بر این باورند که طراحی مطب و یا تغییر دکوراسیون داخلی مطب هزینه های زیادی را در پی خواهد داشت. ولی با شیوه های اصولی و مناسب و وجود خلاقیت می توان مطبی بسیار متناسب در نوع تخصص و شخصیت پزشک طراحی کرد.

طراحی و ایجاد یک مطب یا دکوراسیونی مناسب با وجود امکانات بیشتر، قطعا باعث راحتی و اطمینان بیماران می شود. به طوری که این مطب باعث برتری بیشتر نسبت به سایر مطب ها خواهد شد. پس طراحی و دکوراسیون مطب نقش موثری در گرایش و جذب بیشتر بیماران به سوی این مکان خواهد داشت.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب


امروزه با بالا رفتن هزینه ها، نیازی به گرفتن مطبی بزرگ و با متراژ بالا نیست. در مطب های کوچک نیز با استفاده از خلاقیت و طراحی مناسب، می توان مطبی زیبا و لوکس را به وجود آورد. به طور مثال؛ اگر در طراحی مطب بتوانید از نقاط پرت و بدون استفاده مکان برای طراحی یک مطب به طور مناسب استفاده کنید و محل قرار گیری بیماران و میز منشی را به طوری طراحی و پیاده سازی کنید که هم بیماران و هم منشی و پزشک احساس راحتی کنند، می توان در مکانی کوچک هم مطبی زیبا و لوکس را ایجاد کرد و دیگر نیازی به خرید و یا اجاره کردن مکان های بزرگ برای طراحی مطب نیست.

اصول طراحی مطب

طراحی مطب نمی توان به هر شکل و سلیقه یی ایجاد شود و قوانین و اصول مربوط به خود را دارد. در طراحی مطب باید به نکاتی مانند: بهداشت، ایمنی، آسایش و راحتی بیمار، امکانات مناسب جهت تشخیص و مداوای بیمار و ... توجه داشت. البته نا گفته نماند که بخشی از اصول طراحی مطب نیز بستگی به نوع تخصص پزشک برای مداوای بیمار دارد. به طور مثال؛ برخی از اصول طراحی مطب دندانپزشکی با برخی از اصول طراحی مطب بیماران عمومی تفاوت هایی دارد.

نکاتی در مورد طراحی مطب

طراحی و دکوراسیون داخلی مطب باید به گونه ای باشد که بیمار در آن احساس آرامش کند. همچنین محل قرار گیری تخت بیمار و فاصله بین بیمار و میز پزشک نیز در آرامش بیمار و همچنین بهتر شدن دکوراسیون داخلی مطب نقش بسیار موثری ایفا می کند.

نکات قابل توجه برای طراحی مطب

از برخی نکات موثر و قابل توجه برای طراحی مطب می توان به نوع چینش میز منشی، محل قرارگیری بیماران در سالن انتظار مطب، میزان روشنایی مناسب در سالن و داخل مطب و موارد دیگر اشاره کرد. همچنین استفاده و نوع رنگ بندی مناسب نیز نقش بسیار موثری در طراحی و پیاده سازی یک مطب دارد.

طراحی مطب باید به گونه ای باشد که بیمارانی که ساعت های متعدد در انتظار ویزیت هستند و یا پزشکی که شبانه روز در حال معاینه و مداوای بیماران می باشد، احساس خستگی و کسالت نکنند. به طور مثال؛ وجود یک تلویزیون در سالن انتظار مطب می تواند بخشی از احساس خستگی و بی قراری بیماران را رفع کند. همچنین وجود و طراحی صندلی های مناسب و محل قرار گیری آن ها نیز نقش زیادی در آرامش بیماران دارد.

این نکات برای پزشکان نیز به همین گونه است. باید فضای داخلی مطب طوری طراحی و پیاده سازی شود تا پزشکی که ساعت ها در حال معاینه و مداوای بیمار است، احساس خستگی نداشته باشد. پس شیوه و نحوه چیدمان لوازم داخلی مطب نیز باید به گونه ای باشد تا پزشک نیز احساس راحتی داشته باشد.

طراحی مطب در زمان شیوع بیماری کرونا

امروزه متاسفانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و خطرات آن، روال طراحی مطب نیز متفاوت تر خواهد شد. با توجه به فراگیری این بیماری، طراحی مطب باید به گونه ای باشد تا از گسترش این بیماری در هنگام وجود بیمار در مطب جلوگیری شود که از مهم ترین روش ها برای این موضوع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قرارگیری و چیدمان مناسب و ایجاد فاصله گذاری برای بیماران.

2- طراحی مناسب و استفاده از نکات ایمنی و بهداشتی برای میز منشی و ارتباط آن ها با بیماران. به طور مثال؛ استفاده از پلاستیک و یا شیشه در جلوی میز منشی.

3- فاصله مناسب بین بیمار و پزشک معالج و استفاده از شیشه و یا پلاستیک بین پزشک و بیمار.

4- ایجاد و طراحی دستگاه و یا محلی برای ضد عفونی کردن دست ها؛ هم برای پزشک و هم برای بیماران.

5- تا حد امکان مطب و سالن انتظار مطب طوری طراحی شود که هوای آزاد به طور مداوم در حال جریان باشد تا خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد.

6- استفاده از دستگاه تهویه و تسویه هوا در مطب هایی که فضای بسته زیادی دارند.

هزینه های طراحی مطب

بعد از رعایت تمام استانداردها و نکات مهم برای طراحی مطب، بخش مهم و قابل توجه دیگر در این موضوع، بحث مالی و هزینه های طراحی مطب است.

برای طراحی مطب هیچ گاه رقم و عدد دقیقی را نمی توان عنوان کرد. زیرا هزینه های مطب بستگی به موارد بسیار دیگری نیز دارد. مانند:

1- نوع و متراژ مطب

2- نوع طراحی و استفاده از نوع مصالح

3- محل قرار گیری مطب در نواحی مختلف شهری

4- نوع ملک مورد استفاده برای طراحی مطب

5- طراحی مطب در کدام نقطه و شهر ایران با توجه به تفاوت قیمت ها در بین شهرها و شهرستان ها و موضوعات دیگر

مواردی که گفته شد، برخی از مسائل مهم برای هزینه های طراحی یک مطب است که نقش زیادی را در تفاوت هزینه ها دارند.

البته همان طور که گفته شد، می توان با اندکی خلاقیت و استفاده از افراد با تجربه در زمینه طراحی مطب، در هزینه ها نیز صرفه جویی کرد.

با توجه به نکات و اصولی که برای طراحی مطب گفته شد، امیدواریم بتوانید یک مطب زیبا و مدرن برای خود طراحی کنید.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1390]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن