تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796676165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت النترا وارداتی و مونتاژ و اختلاف قیمت آن‌ها


واضح آرشیو وب فارسی::

از رشد و توسعه خودروسازان کره‌ای و البته ورودشان به ایران مدت زمان زیادی نمی‌گذرد. اما این کمپانی‌ها، در همین مدت زمان حدودا ۲۰ ساله، توانسته‌اند در جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده و خود را به عنوان حرفه‌ای‌های این صنعت به اثبات برسانند. در این بین، هیوندای به عنوان یکی از دو خودروساز بزرگ کره‌ای، که قدمت و پیشینه طولانی‌تری نیز دارد، از محبوبیت و مقبولیت بیشتری برخوردار است. این مقبولیت هیوندای را در ایران نیز شاهد هستیم؛ به طوری که محصولات هیوندای طی حضور حدودا ۱۵ ساله در ایران، بارها توانسته‌اند عنوان پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی کشور را از آن خود کنند.

همچنین از این کمپانی مدل‌های ورنا، آوانته، اکسنت و النترا در داخل مونتاژ شده‌اند که در بهبود بازار آن تاثیر بسزایی داشت. اما در بین محصولات متعدد هیوندای که در کلاس‌ها، نسل‌ها، تیپ‌ها و سال‌های مختلف وارد کشور شده‌اند مدل‌های النترا، اکسنت و توسان توانسته‌اند عنوان پرفروش‌ترین خودروهای این کمپانی را در ایران (در سال ۹۶) از آن خود کنند. این در حالی است که هیوندای سانتافه طی سال‌های ۹۱ تا ۹۳ پرفروش‌ترین خودروی وارداتی ایران بود و همواره در بین شاسی بلندهای محبوب خارجی در ایران قرار گرفته است.

 

تفاوت در امکانات رفاهی

هیوندای النترا ۲۰۱۷ در سال ۹۶، یعنی قبل از توقف واردات خودرو، پرفروش‌ترین سدان هیوندای در ایران بود. البته مونتاژ این نسخه در کرمان‌موتور نیز نمی‌تواند در این امر بی‌تاثیر باشد. موتور ۲ لیتری این نسخه از النترا با ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت، ۱۷۹‌نیوتن‌متر گشتاور و جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار توانسته صفر تا صد ۸.۵ ثانیه‌ای را به نام خود ثبت کند. حداکثر سرعت این نسخه نیز۲۰۰‌کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این مدل از النترا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و ۵ ستاره ایمنی موسسه NHTSA است. نمونه‌های وارداتی در برابر نسخه‌های مونتاژی به نوعی مدل فول آپشن محسوب می‌شوند و از امکاناتی مانند ایربگ سرنشینان جلو، جانبی، پرده‌ای زانویی ، سیستم‌های ترمز و پایداری EBD، ABS، TCS، ESC و VSM، سیستم Active ECO ، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی به‌همراه گرمکن، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، کروز‌کنترل، سانروف، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب و سیستم تهویه مطبوع جداگانه بهره می‌برند.

در نسخه‌های مونتاژ داخل، ایربگ زانویی حذف شده است. همچنین سیستم صوتی پیشرفته اینفینیتی نمونه وارداتی با سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 جایگزین شده است. در نمونه‌های وارداتی شاهد ۸ اسپیکر (ووفر و آمپی‌لی فایر ۳۶۰ واتی) و سیستم تشخیص صدا هستیم. اما در النترا ۲۰۱۷ کرمان‌موتور سیستم صوتی تنها به ۴ بلندگو و ۲ تیونر مجهز است. این دو نسخه که در تمام ویژگی‌های طراحی بدنه و کابین و مشخصات فنی مشابه هستند، از نظر کیفیت ساخت و متریال به کار رفته نیز تفاوت خاصی نشان نمی‌دهد.

 

تفاوت در قیمت

در بحث قیمت اما، النترا ۲۰۱۷ وارداتی از ابتدا با نمونه مونتاژی تفاوتی حدود ۴۰ میلیونی داشت. این تفاوت شاید امروز چندان زیاد نباشد در سال ۹۶ به منزله دو خودروی پراید صفر کیلومتر محسوب می‌شود. بنابراین اختلاف قابل توجهی بود. همین اختلاف قیمت و البته تفاوت نه چندان مهم دو خودرو باعث شد تا نسخه‌های مونتاژی از فروش بهتر و بیشتری برخوردار باشند. این تفاوت قیمت همواره در دو نمونه النترا ۲۰۱۷ موجود در بازار کشور دیده می‌شد. به این ترتیب که با افزایش نرخ نسخه صفر نمونه وارداتی تا ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، مدل‌های صفر نسخه‌های مونتاژی با قیمت ۱ میلیارد و ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شدند.

البته همزمان با افت قیمت، این اختلاف کمتر شده و به حدود ۱۰۰ تا ۵۰ میلیون تومان رسید. به این معنی که، در آذر ماه سال ۹۹، النترا ۲۰۱۷ وارداتی در نسخه‌های صفر با قیمتی حدود ۱میلیارد و نمونه‌های مونتاژی صفر آن حدود ۹۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند. این اختلاف قیمت در نمونه‌های کارکرده کمتر می‌شود. به طوری که النترا وارداتی ۲۰۱۷ کم کارکرد و سلامت، در همین تاریخ ۷۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و نمونه‌های مونتاژی مشابه با قیمت کمتر از ۸۵۰ میلیون تومان خرید و فروش نمی‌شود. برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز انواع تیپ‌ها و نسخه‌های النترا به اینجا مراجعه کنید.

 







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن