تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797772706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح های کتابخانه خانگی


واضح آرشیو وب فارسی::

‌کتابخانه‌ها می‌توانند یکی از  جذاب‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای باشند. امروزه، کتابخانه‌ های خانگی فقط محلی برای نگهداری کتاب نیستند؛ بلکه به یک عنصر دکوراتیو تبدیل شده‌اند. حتی در محیط‌های کوچک می‌توان از آن‌ها به عنوان پارتیشن و برای جدا کردن فضاهای مختلف استفاده کرد.

در سال‌های اخیر، تغییر سبک زندگی و رواج آپارتمان‌نشینی باعث شده مدل کتابخانه‌ها تغییر کند و کمتر از کتابخانه‌های بزرگ استفاده شود. امروزه، انواع مختلفی از کتابخانه های خانگی طراحی می‌شود که می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

 

نکات مهم برای انتخاب کتابخانه خانگی

سبک دکوراسیون منزل ایرانی ، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید برای انتخاب کتابخانه مورد توجه قرار گیرد. هارمونی بین کتابخانه و سایر عناصر دکوراتیو باعث می‌شود تغییرات مثبتی در طراحی داخلی منزل ایجاد شود.

توصیه می‌شود هنگام انتخاب کتابخانه رنگ دیوار و سایر وسایل منزل و همچنین نحوه چیدمان آن‌ها را در نظر بگیرید. اگر رنگ مبلمان خانه قهوه‌ای تیره است، بهتر است از کتابخانه کلاسیک استفاده شود. اما برای دکوراسیون مدرن که در آن بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده شده، کتابخانه های مدرن گزینه مناسب‌تری هستند.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود، ابعاد و اندازه محیط است. اگر اتاق کوچک است، بهتر است کتابخانه‌ای با عرض کم انتخاب کنید. هر چقدر تعداد طبقات این نوع کتابخانه‌ها‌‌ بیشتر باشد، فضای بیشتری را برای نگهداری کتاب در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر اتاق بزرگ است، دیوارهای عریض آن محل مناسبی برای قرار دادن کتابخانه هستند. از قفسه‌های کتابخانه‌های بزرگ می‌توان برای قرار دادن قاب عکس و وسایل تزیینی هم استفاده کرد.

عمق کتابخانه حداکثر 30 سانتی‌متر و ارتفاع آن بین 90 تا 240 سانتی‌متر است. اگر می‌خواهید کتابخانه را داخل اتاق پذیرایی قرار دهید و از طبقات آن برای قرار دادن وسایل دکوری استفاده کنید، نیازی نیست که مدل‌هایی با عمق زیاد را انتخاب کنید. برای انتخاب ارتفاع نیز باید بلندی سقف و ارتفاع سایر وسایل منزل را در نظر بگیرید.

 

جنس کتابخانه

برای ساخت کتابخانه از مواد مختلفی مثل چوب، ام دی اف و فلز استفاده می‌شود. جنس قفسه‌ها باید به صورتی باشد که بتوانند وزن کتاب‌های سنگین را تحمل کنند.

کتابخانه های چوبی در مقایسه با سایر مدل‌ها محکم‌تر هستند و وزن بیشتری را می‌توانند تحمل کنند. همچنین به راحتی با تخت یا مبلمان ست می‌شوند. البته کتابخانه های ام دی اف (MDF) هم از استحکام قابل قبولی برخوردار هستند. این مدل کتابخانه‌ها وزن کمی دارند و فشار زیادی به کف ساختمان وارد نمی‌کنند. از نظر هزینه، استفاده از MDF مقرون به صرفه‌تر است.

 

انواع کتابخانه خانگی از نظر قابلیت حمل

کتابخانه خانگی در دو مدل غیرقابل حمل (ثابت) و قابل حمل ساخته می‌شود. کتابخانه ثابت شبیه کمد دیواری روی دیوار ثابت است و در صورت تعویض منزل امکان استفاده از آن وجود ندارد. بنابراین، برای افرادی که مستاجر هستند، مناسب نیست. در مقابل، کتابخانه قابل حمل را می‌توان جا به جا کرد و محل قرار گرفتن آن‌ را تغییر داد.

 

بیشتر بخوانید: هنگام نقاشی ساختمان با غلطک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

انواع طرح های کتابخانه خانگی

در گذشته، کتابخانه‌ها فقط از یک چهارچوب و تعدادی قفسه تشکیل شده بودند. اما کتابخانه‌های امروزی از تنوع زیادی در طرح و رنگ برخوردار هستند:

کتابخانه کلاسیک

برای محیط‌های مجلل که در آن‌ها از وسایل چوبی تیره رنگ استفاده شده، مناسب است. این مدل دارای قفسه‌های ثابت است و مثل کمد دیواری نصب می‌شود. معمولا کتابخانه های کلاسیک دارای درب هستند و بخشی از درب آن‌ها شیشه‌ای است.

کتابخانه مدرن

امروزه، تغییر و تحول زیادی در صنعت دکوراسیون به وجود آمده و استفاده از سبک‌های مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است. کتابخانه های خانگی هم از این امر مستثنی نیستند. کتابخانه های مدرن در رنگ‌های روشن و در جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. با این حال، استفاده از کتابخانه‌ های MDF با برش‌های چند ضلعی رایج‌تر است.

از انواع کتابخانه های مدرن می‌توان به مدل‌های پازلی، کندویی، لبه زاویه‌ای، آکریلیک و منحنی اشاره کرد:

· قفسه‌های پازلی: از تعداد زیادی باکس تشکیل شده است. با کنار هم قرار گرفتن این باکس‌ها که ممکن است شکل‌های خاص داشته باشند، کتابخانه ساخته می‌شود.

· قفسه‌های کندویی: این نوع کتابخانه که شبیه کندوی عسل است کمی جاگیر است و برای خانه‌های کوچک مناسب نیست. این مدل قفسه‌ها محل مناسبی برای قرار دادن وسایل دکوری و گلدان‌ هستند.

· قفسه‌های لبه زاویه‌ای: همان‌طور که از نام آن مشخص است، لبه‌های آن به صورت زاویه‌دار طراحی می‌شوند. اما قفسه‌ها منظم و مسطح هستند.

· قفسه‌های آکریلیک: از جنس شیشه یا پلاستیک شفاف ساخته می‌شوند و برای قرار دادن وسایل دکوری هم مناسب هستند. این مدل کتابخانه‌ها بسیار کاربردی هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. قفسه‌های آکریلیک را می‌توان در قسمت‌های مختلف خانه نصب کرد.

· قفسه‌های منحنی و مارپیچ: یک سطح غیرصاف و منحنی است که روی دیوار نصب می‌شود. این نوع قفسه‌ها نمی‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند.  



کتابخانه دیواری ساده

به کتابخانه دیواری، شلف هم گفته می‌شود. این مدل که معمولا نمای ساده‌ای دارد و با کمترین جزییات طراحی می‌شود، برای فضاهای کوچک مناسب است. با انتخاب این مدل می‌توانید از فضای روی دیوار به بهترین شکل استفاده کنید.

کتابخانه کنج دیواری

گوشه دیوارها، معمولا فضاهای پرت خانه هستند که نمی‌توان از آن‌ها برای قرار دادن مبلمان استفاده کرد. در حالیکه، طراحی درست آن‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داشته باشد.

هم در خانه‌های بزرگ و هم در خانه‌های کوچک از این قسمت می‌توان برای قرار دادن کتابخانه استفاده کرد. با توجه به میزان فضای موجود، می‌توان طرح‌های مختلفی را برای این نوع کتابخانه در نظر گرفت.

کتابخانه فانتزی

با استفاده از خلاقیت می‌توان کتابخانه‌هایی طراحی کرد که هم کاربردی و هم زیبا باشند. این مدل کتابخانه‌ها به دلیل طراحی خاص خود، زیبایی منزل شما را دو چندان می‌کنند. کتابخانه‌ های فانتزی برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون مدرن و همچنین برای اتاق کودکان و نوجوانان مناسب هستند. این مدل قفسه‌ها بیش از سایر مدل‌ها حالت دکوری دارند و برای نگهداری وسایل تزیینی مناسب هستند.

کتابخانه های فانتزی در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ و با استفاده از اشکال مختلف هندسی یا به شکل اجسام مختلف طراحی می‌شوند. رنگ کتابخانه باید با سایر رنگ‌هایی که در محیط استفاده شده، همخوانی و مطابقت داشته باشد. هارمونی بین رنگ‌‌ها باعث ایجاد نظم در محیط داخلی می‌شود؛ بنابراین هنگام انتخاب رنگ کتابخانه به تناسب آن با رنگ آمیزی ساختمان خود توجه کنید.

 







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1500]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن