تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797782540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی عنوان WatchDogs Legion| بیداری لندن!


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
watchdogs: legion
به نام خدا نقد و بررسی عنوان WatchDogs Legion به قلم محمد امین معتمد این نقد فاقد اسپویل میباشد و برای جلوگیری از آن بعضی از نکات ذکر نشده است.   مقدمه سلام به همه دوستان عزیز پردیس گیمی امیدوارم که حالتون خوب باشه، در این نوشته بنده سعی می‌کنم که نظرات و تجربیات شخصی خودم را از آخرین نسخه‌ی مجموعه بازی  WatchDogs به شما عزیزان ارائه کنم. عنوانی که با معرفی آن انتظار می‌رفت شرکت یوبیسافت بعد از کمپانی راکستار در سبک بازی‌های جهان‌باز خلاقیتی شگرف ایجاد کند. اما متاسفانه خروجی کار مطابق انتظار پیش نرفت. با این وجود نسخه‌ی‌ اول از داستانی قوی‌تر به نسبت دو نسخه‌ی بعدی بهره می‌برد. پس از  بازخوردهای مثبت و منفی که بر بازی وارد گشت کمپانی یوبیسافت از نسخه‌ی دوم این مجموعه رونمایی کرد. عنوانی که سعی داشت با تمرکز بیشتر بر مکانیزم‌های گیم‌پلی، همچنین اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی برای شخصی‌سازی کردن و تمرکز بر اشتباهات نسخه‌ی  قبل تجربه‌ی بهتری را به کاربران ارائه نماید. اما باید دید که آیا سومین نسخه از این مجموعه توانسته مطابق تبلیغات و هایپ کردن‌های همیشگی این کمپانی عمل کند یا خیر.  
watchdogs: legion
نسخه‌ی سوم دارای چند فکشن و گروه‌های مختلف است که کنترل شهر لندن را به دست گرفته‌اند، که اگر بخواهیم آنان رو به دو دسته مجاز و غیر مجاز تقسیم‌بندی کنیم در دسته‌ی گروه‌های غیر مجاز Clan Kelly/Zero Day/404: و در دسته‌ی مجاز:Metropolitan Police/Albion/SIRS قرار می‌گیرند که گروه Albion که یک تشکیلات شبهه نظامی مزدور است از خطرناک‌ترین دسته‌های حاکم بر لندن می‌باشد. محیط و طراحی بازی  
watchdogs: legion
اولین چیزی که در بدو ورود به شهر لندن توجه من را به شدت به خود جلب کرد طراحی زیبای شهر لندن در این عنوان بود. گویی  این بازی شما را به یک سفر مجازی به شهر لندن از پشت نمایشگر دعوت کرده باشد.  زیبایی‌های این شهر که حال رنگ و بوی فناوری و مدرنیته به خود گرفته می‌تواند بسیار چشم‌نواز باشد. کمپانی یوبیسافت انصافاً همیشه در زمینه‌ی طراحی محیط سنگ تمام گذاشته است، هرچند قبلا  در عنوان AC: Syndicate شاهد به تصویر کشیدن لندن ویکتوریایی در اوج انقلاب صنعتی بوده‌ایم که در جایگاه خود بسیار زیبا ارائه شد.  منتهی حال که این شهر با گذشت زمان دستخوش تغییر شده است می‌تواند توجهات‌ بسیاری را به خود جذب کند و از نقاط قوت این عنوان به حساب می‌رود.  
watchdogs: legion
علاوه بر این امر ما با یک محیط پویا روبرو هستیم و همینطور که بازیکن مشغول گشت‌وگذار و کشف نکاتی جدید است،  در بازی حوادث گوناگون و زندگی جریان دارد که ما نمونه‌هایی از آن را در اقصی نقاط شهر مشاهده می‌کنیم. از دعوای بین دو فرد گرفته،  تا فردی که بر سر یادبود عزیز از دست رفته خود گریه می‌کند.  
watchdogs: legion
گیم‌پلی از لحاظ گیم‌پلی اول از همه ایده‌ی استفاده از تمامی NPCهای موجود در دنیای بازی بسیار انقلابی است چرا که باعث می‌شود شما بتوانید از تمام پتانسیل‌های گنجانده شده در افراد مختلف استفاده نمایید، حتی دشمنان بازی را به کار بگیرید و با استفاده از یونیفرم‌های آنان برای رسیدن به  مناطق حفاظت شده راه خود را هموار نمایید و برای رسیدن به اهداف خود طرح ریزی کنید. این امر حال و هوای سری هیتمن را در بازی ایجاد میکند.  این بار به شما گزینه‌ای داده شده که بی گدار به آب نزنید و با نقشه وارد عمل شوید، مراحل را بسته بر انتخاب خودتان به صورت مخفیانه و یا پر سر و صدا به پایان برسانید. این شمایید که تصمیم می‌گیرید سرنوشت افراد را رقم بزنید، آنان را از پای در بیاورید و یا برای استخدام کردن آنان در آینده آسیب جدی به آن‌ها وارد نکنید.  
watchdogs: legion
در ابتدا بازی به شما حق انتخاب می‌دهد که علاقه دارید درصورت کشته شدن شخصیت شما آن کرکتر برای همیشه از تیم و بازی شما حذف شود  یا  فقط مدتی را مجبور به صبر کردن شوید تا دوباره قادر به کنترل شخص مجروح و یا دستگیر شده باشید. البته باید در انتخاب این گزینه دقت کنید چرا که اگر همه شخصیت‌های موجود در تیم خود را از دست دهید دیگر راهی برای جبران نیست و بازی به طور کامل ریست خواهد شد. هر فرد در دنیای بازی قابلیت‌ها و تکنیک‌های منحصر به فرد خود را دارد که در شرایط مختلف می‌تواند کاربردی باشد. گاهی قابلیت های دو یا چند NPC  ممکن است با هم یکی باشد اما در بازی تنوع کرکترها بسیار زیاد بوده و به گونه‌ای است که به شخصه دوتا کرکتر با صورت یکسان در بازی مشاهده نکردم.  
watchdogs: legion
برای انتخاب عضو جدید تیم خود تنها نیاز است که پروفایل NPC  مورد نظر خودتان را اسکن کنید، لیست قابلیت‌های آن شخص مورد نظر را مشاهده کنید، سپس با وی صحبت کنید. اکثراً به دلیل وجهه‌ی بدی که برای گروه DEDSEC درون دنیای بازی به وجود آمده کسی در همان ابتدا  حاضر نمی‌شود که به عضویت گروه در بیاید و شما ناچار به انجام یک یا چند ماموریت فرعی برای به دست آوردن شخصیت مورد نظر  خواهید شد. اما با یکسری اقدامات مثل نجات دادن افراد گرفتار شده در چنگال نیرو های امنیتی بازی می‌توانید نظر آنان را برای پیوستن به تیم خود جلب کنید. همچنین نقشه بازی دارای چند منطقه است که شما می‌توانید با انجام دادن 3 یا 4 ماموریت فرعی مشخص شده و در نهایت یک ماموریت اصلی برای هر منطقه اصطلاحاً آن ناحیه را فتح کنید، و به عنوان پاداش یک کرکتر متخصص دریافت کرده و از محل Tech Pointهای موجود در آن منطقه با خبر شوید.  
watchdogs: legion
در بازی سعی شده که ویژگی ها و قابلیت های متنوعی گنجانده شود، مثلا بعضی از افراد قابلیت استفاده از پهپادهای شخصی خود را دارند و یا یکسری Abilityهای اضافه در مبارزات تن به تن را ارائه می‌کنند. همچنین بعضی از شخصیت‌ها دارای خودروی شخصی می‌باشند که البته این امر برای همه کرکترها وجود ندارد.   
watchdogs: legion
در بازی یکسری مینی گیم‌هایی مثل: پرتاب دارت و یا چالش روپایی زدن با توپ و همچنین ماموریت‌های فرعی تعبیه شده تا بازیکن به هنگام گشت و گذار در فضای شهر لندن احساس خستگی نکند.  
watchdogs: legion
یکی از بزرگترین معایب بازی شیوه‌ی روایت داستان آن است. خطوط داستانی کوتاه و بسیار تکراری می‌باشند و نهایتاً بعد از گذشت چند مرحله با حال و هوای تکراری شما به باس‌فایت خط داستانی مورد نظر می‌رسید که این امر در جای خود می‌تواند آزار دهنده باشد. و در آخر بازی شما را با یک پایان‌بندی سطحی و قابل پیش‌بینی روبرو می‌کند و به طور کلی مراحل بازی از هیجان کمی برخوردار می‌باشند. وجود عناصری مثل پهپادی که قابلیت ایستادن به روی آن و پرواز به سمت ساختمان‌های بلند را به شما می‌دهد و یا مترو‌هایی که برای Fast Travel کردن به کار می‌روند موجب شده تا بازیکن راحتی بیشتری را در گیم پلی احساس نماید، هرچند که دیگر مانند نسخه اول از متروهای قابل مشاهده و کنترل کردن خبری نیست.  
watchdogs: legion
سیستم هک بازی نسبت به نسخه‌های دوم و سوم بسیار روان‌تر بوده و آزادی عمل بیشتری در روند گیم‌پلی در اختیارتان می‌گذارد. دیگر خبری از Energy Bar برای هک کردن نیست و شما میتوانید هرچقدر که دوست دارید به هک کردن محیط بپردازید و تنها در یکسری شرایط مثلا هک کردن پهپادهای دشمن بعد از انجام هک مدت زمان اندکی اصطلاحا Cool Down خواهید داشت، که بعضی از شخصیت‌هایی که دارای ویژگی Fast Hack  و سایر ویژگی‌های مشابه هستند قادر خواهند بود همین مدت زمان هرچند کم را کوتاه‌تر نمایند.  
watchdogs: legion
همچنین در بازی یکسری معماهایی برای رسیدن به اهدافی مشخص وجود دارند که شما بسته به نوع ماموریت خود باید با بهره گیری مناسب از گجت‌ها و یا ظرفیت‌های موجود در محیط برای دستیابی به این اهداف تلاش کنید. معماهایی که گاه می‌تواند واقعاً اعصاب بازیکن را خورد کند.  
watchdogs: legion
برای اولین بار ما شاهد وجود خودروهای خودران بدون سرنشین در سراسر محیط بازی هستیم که درصورت نیاز به راحتی می‌توانید سوار آن‌ها شده و مشغول گشت‌وگذار در شهر لندن شوید. البته این امر شاید غیر منطقی به نظر برسد که ما شاهد خودروهایی بدون سرنشین و سرگردان در سطح شهر باشیم، گویی خودرو ها دارند خودسرانه به سر کار می‌روند همچنین اگر حوصله رانندگی هم ندارید می‌توانید سیستم رانندگی خودکار را تنها با زدن یک دکمه فعال نمایید تا خودرو به سمت مقصد راه بیفتد.  
watchdogs: legion
از نقاط ضعف موجود در گیم‌پلی بازی نسبت به نسخه‌های پیشین عدم توجه مردم به جرم و جنایت‌های درحال وقوع توسط بازیکن در سطح شهر می‌باشد. به عنوان مثال اگر شما در جایی که پلیس و یا پهپاد نظارتی وجود نداشته باشد خودرویی را از شخصی بدزدید و یا به چند تن از مردم آسیب برسانید برایتان دردسر نمی‌شود، درصورتی که در نسخه‌های قبل ما شاهد تماس NPCهای حاضر در صحنه جرم با پلیس بودیم که این یک پس‌رفت در نسخه‌ی جدید به شمار می‌رود.  
watchdogs: legion
همچنین همانند سایر عناوین کمپانی یوبیسافت ما متاسفانه همچنان شاهد وجود باگ‌هایی در بازی هستیم که بعضاً ممکن است آزاردهنده باشند ولی نمی‌توان گفت که تجربه‌ِ این عنوان را غیر قابل تحمل و آزاردهنده می‌کنند.
سیستم شخصی‌سازی و مهارت‌ها اگر نسخه‌ی دوم بازی را در نظر بگیریم در این زمینه توانسته بود موفق‌تر از نسخه‌ی اول عمل کند و حالا که ما نسخه‌ی سوم را در دست داریم شاهد یکسری تغییران نسبت به نسخه دوم هستیم. به عنوان مثال دیگر قادر به خرید خودروی شخصی و یا سلاح برای کارکتر مورد نظر خود نخواهید بود، اما در زمینه لباس بازی سعی کرده تنوع بالایی را در اختیار بازیکن قرار دهد، به گونه ای که تا ساعات پایانی بازی بنده همچنان برند‌های جدیدی از فروشگاه‌های لباس را در سطح شهر پیدا می‌کردم و هر برند استایل مشخص و خاص خود را برای شخصی‌سازی ارائه می‌دهد تا دست بازیکن را برای شخصی‌سازی باز بگذارد. در سایر زمینه‌ها شخصی‌سازی بازی محدود به انتخاب رنگ برای خودروهای شخصی و یا سلاح‌های بعضی از شخصیت‌ها می‌شود و این بار سلاح‌های مرگبار نیز به صورت انحصاری بین بعضی از شخصیت‌ها تقسیم شده و همه دارای سلاح نمی‌باشند. اما بازی یکسری سلاح‌های غیر کشنده را برای همه شخصیت‌ها به صورت یکسان ارائه می‌دهد که شما در منوی مربوط به هر شخصیت می‌توانید برای استفاده از سلاح مورد نظرتان اقدام کنید.  
watchdogs: legion
در نسخه‌ی سوم بر خلاف نسخه‌ی اول و دوم ما با فروشگاه‌های لباسی که می‌توان وارد آن ها شد و هر کدام در یک نقطه از شهر واقع شده‌اند روبرو نیستیم و این بار فقط ماکت‌هایی از فروشگاه‌ها وجود دارد که با رفتن به جلوی در هرکدام خرید خود را انجام می‌دهید. همچنین این بار سعی شده که فروشگاهها به صورت گسترده و کنار هم باشند و شکل یک بازار را تشکیل می‌دهند تا موجب صرفه‌جویی در وقت بازیکن شود و نیاز نباشد برای مراجعه به فقط یک فروشگاه تمام شهر را طی کنید.   
watchdogs: legion
وجود ماسک‌های جذاب حس خوبی را در زمینه شخصی سازی ظاهر کرکتر‌ها به بازیکن القا خواهد کرد.  
watchdogs: legion
همچنین بازی علاوه بر Abilityهایی که برای هر شخصیت ارائه می‌دهد دارای یک درخت مهارت است که شما برای آسان‌تر کردن گیم‌پلی و مراحل به گرفتن هر مهارت نیازمند می‌باشید.  برای این امر باید ابتدا Tech Pointهای گنجانده شده در  نقشه‌‌ی بازی را بدست آورید، سپس مهارت مورد نظر را باز یا به اصطلاح آنلاک کنید. این مهارت‌ها می‌تواند دزدیدن پهپادها و تیربار‌های هوشمند دشمن یا غیرفعال کردن آنان و حتی وا داشتن این گجت‌ها برای مبارزه با دشمنان باشد، و یا ارائه سلاح‌های غیر کشنده برای شخصیت‌ها.  بنظر من این بخش به خوبی در اختیار گیم‌پلی بازی قرار می‌گیرد و هر مهارت تاثیر مثبتی در روند بازی خواهد گذاشت.  
watchdogs: legion
  سیستم مبارزات  
watchdogs: legion
سیستم مبارزات بازی به ویژه در نبرد‌های تن‌به‌تن به  زیبایی طراحی شده و برای هر شخصیت ابزارهای متفاوتی وجود دارد تا به وسیله آن‌ها مبارزه کند. سبک‌های مبارزه برای شخصیت‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. طبیعی است که یک پیرزن 80 ساله مانند یک مرد ورزشکار 30 ساله قادر به مبارزه نخواهد بود اما این ابزار‌ها هستند که سعی در بالانس کردن مبارزات دارند وسیله‌هایی مثل شوکر برای فرد مسن و یا چوب بیسبال و غیره برای استفاده کردن در نبرد‌ها و همچنین سلاح‌های گرم که در بازی موجود هستند. اما این منطق بازی‌سازان است که تعیین کرده در دست کدام شخصیت‌ها قرار داشته باشند.  
watchdogs: legion
علاوه بر این منطق خلاقانه‌ای که در مبارزات وجود دارد این است که مطابق رفتار شما دشمن‌ها نیز رفتار متقابل از خود نشان می‌دهند، به عنوان مثال اگر شما با دست خالی به مبارزه با دشمنان بروید آنان نیز با دست خالی دست به دفاع از خود می‌زنند و حالا اگر شما از سلاح استفاده کنید دشمنان پاسخ شما را با آتش خواهند داد. همچنین از نکات جالبی که در این بازی به چشم من خورد این است که اگر  در یک درگیری به دشمن آسیب زده و او را روانه‌ی بیمارستان کنید ممکن است بعدها در خیابان با آن فرد روبرو شده و او شما را بشناسد و مجدداً با شما درگیر شود، که این نشان دهنده‌‌‌ی پویا بودن و به اصطلاح داینامیک بودن بازیست.  
watchdogs: legion
  گرافیک و هوش مصنوعی    
watchdogs: legion
گرافیک بازی و تکسچرهای آن قابل قبول و چشم نواز می‌باشند، طراحی ساختمان‌ها و محیط شهر لندن به ویژه در فضاهای بسته لذت‌بخش است. اما در مقایسه با سایر عناوین منتشر شده در  نسل فعلی خارق‌العاده نیست و هنوز حال و هوای نسل بعدی را به خود نگرفته است. از نظر هوش مصنوعی اگر بخواهم منصفانه نظر بدهم باید بگویم چون به شخصه تمرکز بر محیط بازی و عناصر گنجانده شده در آن را بیشتر مد نظر داشتم این عنوان را به روی درجه سختی normal  تجربه کردم که شاهد هوش مصنوعی ضعیف دشمنان در این درجه سختی بودم.  
watchdogs: legion
  سخن آخر:    
watchdogs: legion
آخرین نسخه‌ی سری  Watchdogs توانسته ایده‌های خوبی را وارد دنیای سراسر فناوری و مدرنیته‌ی این بازی کند، منتهی هرچند که ایده‌ی تنوع در استفاده از کرکتر اصلی برای یک بازی انقلابی باشد اما همچنان فقدان یک کرکتر واحد با شخصیت پردازی قوی در بازی حس می‌شود. بزرگ‌ترین ضعف Legion شکل روایت داستان و خسته‌کننده بودن آن است و سعی شده بیشتر روی تنوع شخصیت ها و NPC  ها تمرکز داشته باشد که این خود بیشترین ضربه را به این عنوان وارد کرده. شاید اگر ما شاهد یک داستان قوی با روایتی هیجان انگیز و دلپذیر بودیم می‌شد حتی نمره‌ای در حد 9 را به این بازی اختصاص داد زیرا سعی شده که اختیارات گسترده‌ای برای تجربه‌ی گیم‌پلی به بازیکن داده شود. این عنوان ارزش یکبار امتحان کردن را دارد منتهی ما در بازه‌ی زمانی قرار داریم که عناوینی با انتظار عملکرد بهتر در راه هستند  پس اگر اولویت در انتخاب بازی برای شما حائز اهمیت می‌باشد بهتر است اندکی صبر کنید؛ شاید گزینه‌های بهتری هم پیش روی شما قرار گیرد. و اگر از من می‌شنوید توجه به اعداد و ارقام را کنار گذاشته و از تجربه‌ی محصولات صنعت گیم لذت ببرید زیرا گیم هم یک اثر هنریست و هرکس از دید خود به آن نگاه می‌کند و آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نقاط قوت: طراحی شهر لندن تنوع قابلیت‌های شخصیت‌ها تنوع شخصیت‌ها سیستم مبارزات پویا بودن شهر لندن
نقاط ضعف: داستان و روایت داستانی ضعیف وجود باگ‌ها حذف یکسری از قابلیت‌هایی که در نسخه‌های قبلی وجود داشت
امتیاز پردیس‌گیم به این بازی امتیاز 7.5 از 10 میباشد. Verdict The latest version of the Watchdogs series has been able to bring good ideas into the world of technology and modernity of this game, but although the idea of ​​variety in using the main character for a revolutionary game is still lacking a single character with strong characterization in the game. Legion"s biggest weakness is the storytelling and boring form, and it has tried to focus more on the variety of characters and NPCs, which has dealt the biggest blow to the title. Maybe if we saw a strong story with an exciting and pleasant narrative, we could even assign a score of 9 to this game because it has tried to give the player extensive authority to experience the gameplay. This title is worth a try, but we are in a time when titles are on the way to expect better performance, so if the priority in choosing a game is important to you, it is better to wait a while, maybe you will have better options. And if you want my opinion, put aside the numbers and enjoy the experience of the products of the game industry, because the game is also a work of art and everyone looks at it and evaluates it from their own point of view Final Score: 7.5 out of 10



19 آبان 1399





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن