تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796778566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لوله مانیسمان و دیگر لوله‌های پرکاربرد در انواع سیستم لوله‌کشی | آخرین اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: لوله مانیسمان و دیگر لوله‌های پرکاربرد در انواع سیستم لوله‌کشی
انواع لوله های موجود در بازار، در صنایع مختلف، دارای کاربردهای متنوعی هستند. ولی بعضی از این لوله­ ها، بدلیل ویژگی منحصربفرد خود، نقش پر­رنگ­تری در بعضی از صنایع دارند. از جمله این لوله ­ها می­توان به لوله مانیسمان، لوله گلخانه ­ای، لوله جدار چاهی، لوله گالوانیزه و لوله درز­دار، اشاره نمود.
اگر قصد آشنایی با انواع لوله‌ها و نحوه کاربرد آنها، در صنایع مختلف، مانند نفت­ و­گاز، پتروشیمی، ساختمان، کشاورزی و ...  را دارید با ما همراه شوید، تا ضمن آشنایی با  ویژگی­ های این نوع لوله‌ها، اطلاعات مفیدی نیز در رابطه با موارد استفاده آنها در صنایع مختلف، کسب نمایید.   لوله چیست؟ لوله، استوانه‌­ای توخالی است که از آن برای انتقال انواع مواد سیال، مانند گازها و مایعات، استفاده می ­شود. جنس لوله‌ها می­تواند از فولاد، آهن، پلی­اتیلن و پلاستیک و ... باشد. انواع لوله‌ها را می­توان بر حسب نوع جنس، نحوه کاربرد و یا نحوه اتصالات آن‌ها به هم، به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم نمود. که در اینجا به چند مورد از لوله‌های پرمصرف و پرکاربرد در انواع سیستم لوله‌کشی، اشاره می‌شود:   لوله مانیسمان جنس لوله مانیسمان، از فولاد می ­باشد. و در فرایند تولید آن، از هیچگونه عمل جوش و برشی استفاده نمی­ شود، به همین دلیل به آن، لوله بدون درز، نیز می ­گویند. از مزایا و ویژگی­ های لوله مانیسمان، می ­توان به موارد زیر اشاره نمود: مقاومت بسیار بالا در مقابل فشارها و ضربه­ های فیزیکی. مقاومت بسیار زیاد در برابر تغییرات دما و تحمل محیط­ های بسیار سرد و یا بسیار گرم. قابلیت و انعطاف­ پذیری بسیار بالا در نحوه اتصالات و در نتیجه، جلوگیری از هر گونه نشتی در جریان انتقال سیالات. هزینه پایین نگهداری. مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، خوردگی و فرسایش. با توجه به این ویژگی­ ها، لوله مانیسمان، جز لوله‌­های فولادی بسیار پرمصرف و پرکاربرد، در صنایع مختلف و انواع سیستم لوله‌کشی، به حساب می ­آید. از کاربردهای این لوله در صنایع، می ­توان به موارد زیر اشاره نمود: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، بویژه در خطوط انتقال نفت و گاز. صنایع کشتی سازی. مخازن بویلرها و مخازن سوخت CNG خودروسازی و قطعه سازی. صنایع نیروگاهی، صنایع کشاورزی و تاسیسات آبرسانی. از آنجا که لوله مانیسمان در صنایع مختلف، دارای کاربردهای متنوعی نیز م ی­باشد، لذا علاوه بر سایزهای مختلف، در ضخام تها و رده­ های مختلفی نیز تولید می­ شود، که پر مصرف­ترین آنها رده ­های 20، 40 و 80 می­باشد.  

لوله مانیسمان   لوله گلخانه‌ای با توجه به اینکه گلخانه، در تامین انواع محصولات و ارائه آنها به بازار در همه فصول سال، نقش مهم و اساسی دارد، لذا ساخت گلخانه مناسب و با کیفیت، همواره از دغدغه­ های سرمایه­ گذاران این صنعت می ­باشد. بخش اصلی در ساخت یک گلخانه، سازه­ آن می ­باشد. در حقیقت، سازه گلخانه برای ایجاد دیوارها و سقف گلخانه، مورد استفاده قرار می ­گیرد که روی آن، نیز با مواد شفافی مانند پلاستیک و شیشه، پوشانده می ­شود. برای ایجاد سازه گلخانه می­توان از مواد مختلفی مانند چوب، آلومینیوم و یا لوله‌­های پی­ وی­ سی استفاده نمود. که هر کدام به نوبه خود، دارای معایبی نیز می­ باشند. ولی بهترین گزینه برای سازه گلخانه، لوله گلخانه‌ای با پوشش گرم گالوانیزه می­ باشد. لوله گلخانه­ ای­ از جنس فولاد بوده و شرکت­های سازنده، با پوشش گرم از جنس روی، آنها را گالوانیزه نموده و بدین ­ترتیب بر کیفیت و عمر آن می ­افزایند. بعضی از مزایای مهم این لوله‌­ها عبارتند از: عدم زنگ­زدگی و پوسیدگی از داخل و بیرون لوله، به دلیل وجود پوشش روی. کیفیت و عمر زیاد آنها و در نتیجه کاهش هزینه ­های گلخانه. راحتی و سرعت در نصب، بدلیل وجود انواع اتصالات آنها. مقاومت و استقامت بالا در برابر رطوبت، باد و باران و همچنین هر گونه حمل و نقل و جابجایی. مقرون به صرفه بودن و هزینه کمتر نسبت به سایر سازه ­ها.   سایزهای 4/3 اینچ، 2/1 اینچ و 1 اینچ، از سایزهای پر­مصرف لوله گلخانه‌ای می ­باشند. این سایز­ها، علاوه بر وزن کمتر و حمل و نقل آسانتر، قابلیت تغییر شکل بالایی نیز دارند و همچنین به آسانی و در مدت زمان کمتری، نیز نصب می­ شوند.   

لوله گلخانه­ای   لوله گالوانیزه یکی دیگر از لوله های بسیار پر مصرف، لوله گالوانیزه می­ باشد. این لوله از جنس استیل بوده و با روی، پوشانده می­ شود. پوشش روی، باعث مقاومت لوله در برابر خوردگی و در نتیجه افزایش طول عمر این لوله ­ها می­شود. ولی از طرف دیگر، پوشش روی، خود نیز شامل سرب می ­باشد که می­تواند آسیب ­هایی را به همراه داشته باشد. لوله گالوانیزه، بر حسب نوع فلز لوله، به دو دسته  لوله گالوانیزه آهنی و لوله‌ گالوانیزه فولادی تقسیم می ­شود. از ویژگی­ها و مزایای لوله گالوانیزه، می ­توان به موارد زیر اشاره نمود: بسیار مقاوم و با دوام. قابلیت بازیافت و استفاده مجدد. قیمت مقرون بصرفه. اتصال سریع و آسان و عدم نیاز به دستگاه جوش. تعمیر و تعویض آسان و کم هزینه. لوله گالوانیزه، در انتقال سیالات، مانند آب و گاز،  تخلیه پسماند­های فاضلاب، اجرای سیستم ­های تهویه هوا، اجرای لوله کشی در انواع ساختمان ­ها، و همچنین تولید انواع سازه­های فلزی، کاربرد دارد.  

لوله گالوانیزه   لوله جدار چاه لوله جدار چاه، یا لوله جدار چاهی، یکی از لوله‌های صنعتی پرکاربرد می‌باشد. جنس این لوله ها از فولاد بوده و در دو نوع شیاردار و بدون شیار تولید می ­شوند. این لوله‌ها با قرارگیری در دیواره چاه، مانع از ریزش چاه به درون آن می­ شوند. انواع لوله جدار چاه، براساس ضخامت و قطر دهان تولید می شوند. برای هر نوع پروژه، لوله با ضخامت و قطر دهانه مشخصی مورد استفاده قرار می­ گیرد تا بتواند بخوبی از ریزش چاه، جلوگیری نماید. لوله جدار چاه، دارای کاربردهای متنوعی می­باشد که از جمله آنها می­ توان به موارد زیر اشاره نمود: جلوگیری از ریزش چاه و همچنین ماسه ­های اطراف به درون چاه. جداسازی مواد مختلف در انواع مخازن، مانند جدا کردن آب از نفت و گاز در مخازن نفت و گاز. حفاظت از ابزار درون چاهی، مانند موتور آبی که جهت پمپاژ آب، در درون چاه قرار می­ گیرد. جداسازی لایه ­های کم فشار و لایه های پرفشار، در درون چاه.  

لوله جدار چاهی   لوله درز­­دار برای تولید لوله درز­دار، در ابتدا ورق فولادی را برش داده و پس از نورد، به شکل دایره درمی ­آورند. و در نهایت، درز بوجود آمده، جوش داده شده و به مرحله آزمایش، فرستاده می شود. و به دلیل همین فرایند جوشکاری، به این لوله­ها، لوله‌های درز­جوش و یا جوشی نیز می­ گویند. این لوله‌ها، وزن کم و سختی زیادی دارند و در نتیجه، در برابر نیرو و فشار زیاد، استقامت بالایی دارند. لوله درز­دار، به سه دسته کلی تقسیم می­شود: لوله درز­جوش: به این لوله‌­ها، لوله سیاه صنعتی هم گفته می ­شود و کاربرد آنها در انتقال سیالات با فشار پایین و یا انتقال سیالات در اندازه­های بالاتر از 24 اینچ می ­باشد. لوله درز­دار جدار چاهی: همانگونه که قبلا گفته شد، این لوله‌­ها در دیواره چاه قرار می­ گیرند و مانع از ریزش چاه به درون آن می ­شوند. لوله درز­دار داربستی: این نوع لوله­ها برای ایجاد داربست و جهت دسترسی به نقاط سخت، در سازه­ ها و یا ساختمان ها، مورد استفاده قرار می­ گیرند. لوله درز­­دار، در صنایع مختلف، دارای کاربردهای وسیعی می­ باشند، مانند: انتقال سیالات در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین خطوط انتقال آب. صنعت کشتی‌سازی، حفاری تونل و معدن. صنایع مبل سازی و تولید نرده. تولید سازه­ ها و مصنوعات فلزی. پل­ سازی و اسکله ­سازی.  

لوله درز­دار   اگر قصد کسب اطلاع از پائین ­ترین قیمت روز انواع لوله‌های باکیفیت کارخانجات داخلی و خارجی معتبر را دارید به سایت بازرگانی آهن­ تک مراجعه نمایید. این مجموعه، با دو دهه سابقه فعالیت، در زمینه تامین و فروش انواع لوله‌ها، از معتبرترین فروشگاه­های حال حاضر کشور می باشد. با مراجعه به سایت بازرگانی آهن­ تک، ضمن بازدید از انواع لوله‌­های باکیفیت این مجموعه، می‌توانید از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان مجرب آن، نیز استفاده نمایید. این مجموعه، با تخصص و تجربه کاری طولانی، کیفیت محصولات خود را 100 درصد، ضمانت نموده و سفارشات لوله مورد نیاز شما را با پایین­ترین قیمت روز و در سریعترین زمان ممکن، در هر نقطه از کشور به شما تحویل می‌نماید.



پنج شنبه, 01 اسفند 1398 ساعت 11:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن