تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797811859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس‎ سنا افغانستان سند کریدور ترانزیتی بندر چابهار را تایید کرد - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
مجلس‎ سنا افغانستان سند کریدور ترانزیتی بندر چابهار را تایید کرد
توافق‌نامه سه جانبه بندر چابهار که از آن به عنوان کریدور ترانزیتی بین‌المللی میان افغانستان، ایران و هند یاد می‌شود، از سوی مجلس سنای افغانستان تایید شد. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه ماندگار افغانستان، این توافق‌نامه که دارای یک مقدمه و ۱۵ ماده می‌شود، در جلسه عمومی این هفته مجلس سنا ارائه شد. توافق‌نامۀ چابهار چندی پیش از سوی مجلس نمایندگان نیز با اکثریت آرا تصویب شده بود.
آگاهان اقتصادی به این باورند که افغانستان کشوری وارداتی و محاط به خشکی است و انتقال اموال بازرگانی با استفاده از راه آبی و دریا، می‌تواند هزینه انتقال اموال را کاهش دهد و زمینه سرمایه‌گذاری در کشور را نیز افزایش دهد.
به گفتۀ آگاهان، ناامن بودن مسیر ترانزیت بندر کراچی که همیشه مورد تهدید گروه‌های شورشی در مناطق مرزی بین دوکشور بوده است، از یک سو و آسیب‌پذیری مناسبات دوکشور از سوی دیگر، از مواردی به شمار می‌رود که می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای استفاده از بندر کراچی به عنوان خط ترانزیت برای افغانستان را تحت الشعاع قرار دهد و چابهار گزینۀ مناسب برای انجام این کار به شمار می‌رود. مسئولان در حکومت افغانستان نیز با شمردن سهولت‎هایی که بندر چابهار برای انتقال کالاهای بازرگانی ایجاد می‌کند، می‌گویند که استفاده از این بندر سبب می‎شود تا کالاهای مشترک به صورت ساده انتقال یابند.
مسافر قوقندی سخنگوی وزرات تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید: کالای افغانستان از بندر چابهار بطور ساده و در زمان کوتاه به هند صادر می شود و برعکس کالاهای مورد نیاز افغانستان از هندوستان به این کشور و نیز با استفاده از این بندر کالاهای هند از مجرای افغانستان و ایران به آسیای میانه راه پیدا می کند.
به گفتۀ سخنگوی وزارت تجارت و صنایع، هندوستان یکی از همکاران صادراتی و وارداتی افغانستان بوده و پس از امضای این تفاهم‌نامه، صادرات این کشور به‌گونۀ چشم‌گیر به هندوستان افزایش خواهد یافت. گفته شده است که چابهار به دلیل نزدیکی با افغانستان و نقطه اتصال کشور به آبهای آزاد و تعرفه پایین هزینه‎های بارگیری، نگهداری، صادرات و واردات کالاها مورد توجه مقام‎ها، تجار و بازرگانان داخلی و خارجی قرار گرفته است. از سویی هم این بندر، به دلیل شرایط آب و هوایی اش قادر است در تمامی طول سال امکان انتقال کالا به آسیای میانه را فراهم کند. در کنار آن، یک بزرگراه عمده که چابهار را به بزرگراه قندهار ـ هرات متصل می‌کند و دو طرح ریلی نیز در دست اجرا قرار دارد که نخستین خط آهن که هندی‎‌ها ساخت آن را برعهده دارند بندر چابهار را به منطقه حاجیگک، متصل خواهد کرد. خط دوم که ایرانی‌ها سرگرم ساخت آن هستند، شهر هرات را به مشهد ایران متصل و از آن جا به سمت ترکیه ادامه خواهد یافت. انتهای پیام



سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن