محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1796972665
نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی بازی Streets of Rage 4 "به قلم علی حسن زاده" این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است. نوستالوژی؛ کلمهی قدرتمندی در دنیای بازیهای ویدئویی که همواره با شور و شوق و لذت خاصی همراه بوده و یادآور یک دوران طلایی در گذشته و ایام خوش کودکی است. حتی اگر شما هم جزء آن دسته از بازیکنانی باشید که سالهای متمادی با این صنعت همراه بوده و عناوین بیشماری را تجربه کرده و اشباع شدهاید، به جرأت میتوان گفت باز هم در برابر عناوین قدیمی دهه ۹۰ میلادی مقاومتی نمیکنید و با اشتیاق خاصی بار دیگر به انجام بازیهای چون Contra، Double Dragon و Streets of Rage (همان شورش در شهر خودمان!) میپردازید؛ چرا که این عناوین در زمان کودکی، ما را با دنیای فوقالعاده بازیهای ویدئویی آشنا کردند و در قلب ما مکان خاصی دارند. با پیشرفت صنعت بازی و ظهور سبکهای جدید و متفاوت، رفته رفته سبکهایی چون Shoot’em Up و Beat’em Up از یاد و خاطرات محو شده و به فراموشی سپرده شدند و به همراه آن، آرزوی دیدن شمارهی جدیدی از این عناوین به گور برده شد. در سالهای اخیر با بالا گرفتن تب و تاب ساخت عناوین ریمستر و ریمیک، شاید به ذهن کسی خطور نمیکرد که قرار است بار دیگر ادامه یکی از محبوبترین عناوین سبک Beat’em Up را تجربه کنند. اما در سال ۲۰۱۸ استودیوی کوچک و تقریبا گمنام Dotemu با همکاری ۲ استودیوی Lizardcube و Guard Crash Games به رویای همگان جامه عمل پوشاندند و حال پس از ۲۶ سال، چهارمین قسمت از سری Streets of Rage (به اختصار SoR4) عرضه شده است.
عنوان SoR4 را میتوان نامه عشق سازندگان به طرفداران دانست. معمولاً بازسازی یا ساخت نسخهی جدید عناوین قدیمی پس از سالهای بیشمار، با ریسک زیادی همراه است؛ چنانچه قرار باشد اندک تغییراتی که صورت میگیرد از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، این عناوین محکوم به شکست خواهند بود. سازندگان این نکته را کاملاً مد نظر داشته و بهترین عملکرد ممکن را در قبال ساخت این عنوان نشان دادهاند. همچون عناوین قبلی در این سری، چهارمین نسخه به ریشههای خود به شدت وفادار بوده و با یک عنوان Beat’em Up درست و حسابی و کامل روبرو هستیم. به طور کلی داستان در عناوین این سبک تنها بهانهای برای زد و خورد با دشمنان بوده و به جرأت میتوان گفت بود و نبود آن هیچ تفاوتی ایجاد نمیکند. شهر Wood Oak City پس از شکست Mr. X، ده سال را در آرامش طی میکند تا اینکه تهدیدی جدید، امنیت شهر را مختل کرده و بار دیگر بهانهای برای جمع شدن قهرمانان دوستداشتنی ما یعنی Axel Stone، Blaze Fielding، Adam Hunter و ۲ شخصیت جدید یعنی Cherry Hunter و Floyd Iraia برای مقابله با این تهدید شده است. داستان بازی تنها از طریق میانپردههایی ثابت و چند خط دیالوگ در قالب نوشته روایت میشود. یکی از نکات جالبی که سازندگان به آن توجه خاصی داشتهاند، ظاهر جدید شخصیتهای قدیمی و اصلی است. با توجه به اینکه ۱۰ سال از اتفاقات نسخهی سوم گذشته است، گذشت این سالها در ظاهر شخصیتها پدیدار است. به طور مثال Axel دیگر جوانی با ظاهر دههی ۹۰ نیست و اکنون به مردی میانسال که که صورت او را ریشی انبوه پوشانده، تبدیل شده است. جزئیات اینچنینی در بازی به وفور یافت میشوند و توجه سازندگان به جزئیات ستودنی است.
با انتخاب یک شخصیت، بازی شروع میشود. البته شایان ذکر است که نه تنها همچون گذشته قادر خواهید بود که به صورت ۲ نفره بازی کنید، بلکه حتی میتوانید تا سقف ۴ نفر هم بازی کنید! این ویژگی به قدری خوشایند است که در دورهمیها، لذت بازی رو دوچندان میکند. هر شخصیت قابلیتهای متفاوتی از حیث قدرت، سرعت و تکنیک داشته و با تنوع خوبی روبرو هستیم. ضربات به چند دسته معمولی، قدرتی، دفاعی، هوایی و ویژه تقسیم میشوند. کلیت بازی همانند عناوین پیشین این سری است اما تغییراتی نیز در این حین صورت گرفته است. به طور مثال اجرای ضربات قدرتی که در عناوین پیشین باعث کم شدن سلامتی میشد نیز در این نسخه کماکان وجود دارند اما پس از اجرای هر ضربه، مقداری از سلامتی با ضربه زدن به دشمنان قابل بازیابی است که با رنگ سبز نشان میشود. چنانچه پیش از وارد کردن ضربه، ضربهای بخورید، این مقدار قابل بازیابی از بین میرود. این مکانیزم تا حدودی یادآور مکانیزم بازیابی سلامتی در عنوان Bloodborne است. هدف سازندگان از انجام این کار، حفظ ریتم مبارزات با انجام کامبوهای مختلف و متنوع بوده است. برای اجرای حرکات ویژه نیز آیتمی به شکل ستاره در نظر گرفته شده است که با مصرف آن میتوانید قدرتمندترین ضربه هر شخصیت را به دشمنان و بدون هیچگونه پنالتیای، وارد کنید. سلاحهای سرد نیز بار دیگر حضور داشته و شامل طیف وسیعی میشوند. استفاده از این سلاحها برای وارد کردن آسیب زیاد به دشمنان است اما محدودیت همیشگی خود را داشته و پس از استفاده چند باره، از بین میروند.
حال که تمامی موارد ذکر شده در بالا را با هم جمع بزنیم، با یکی از جالبترین قسمتهای بازی روبرو میشویم. همانطور که پیشتر ذکر شد، تأکید بر اجرای کامبوها در این عنوان بسیار پر رنگ است و از اینرو، بازیکنان میتوانند نهایت مهارت خود را در کامبو زدن نشان دهند که در رأس آن اجرای کامبوهایی موسوم به Touch of Death (لمس مرگ) است. بدین معنا که با جایگیری مناسب و استفاده درست از حرکات و سلاحها، دشمنان و به خصوص باسهای بازی را به هوا پرت کرده و پیش از رسیدن به زمین و بدون آنکه ضربهای بخورید، نابود کنید. این کار به سرعت در نزد بازیکنان از محبوبیت خاصی برخوردار شده و انواع و اقسام ویدئوهای اینچنینی در اینترنت منتشر شده است که بازیکنان مهارت خود را به تصویر کشیدهاند. البته باید گفت که انجام این کار نیازمند تمرین و ممارست است و به سادگی صورت نمیگیرد. بازی شمال ۱۲ مرحله بوده و پس از شکست خیل عظیم دشمنان، در پایان هر مرحله با باس روبرو میشوید. باسهای بازی از چالش خوبی برخوردار هستند و مبارزه با آنها به سادگی صورت نمیگیرد؛ چرا که علاوه بر ضربات قدرتمندی که وارد میکنند، در صورتی که خط سلامتی آنها از حد خاصی بگذرد، وارد فاز دوم میشوند که یا حالت هجومیتری به خود میگیرند یا دشمنان عادی نیز به میدان میآیند. چالش موجود در بازی بسیار خوب بوده و حتی دشمنان عادی هم تهدیدی بزرگ برای بازیکن به حساب میآیند. متاسفانه یکی از مشکلات بازی و شاید بتوان گفت تنها ایرد موجود، در اینجا خود را نشان میدهد و آن حذف قابلیت دویدن از بازی بوده است. البته شخصیت Cherry قادر به دویدن و شخصیت Adam قادر به Dash زدن است، اما برخی از دشمنان به گونهای طراحی شدهاند که بازیکن نیازمند مانور سریع در صحنه است و نبودن این قابلیت به ضرر آنها تمام شده و مبارزات را به شدت سخت میکنند. این تصمیم عجیب سازندگان به خصوص وقتی که این قابلیت در نسخه سوم وجود داشت، تا حدودی به پیکردهی مبارزات برای بعضی از شخصیتها ضربه زده است.
در کنار بخش داستانی، بخش Arcade برای علاقهمندان به چالش بیشتر گنجانده شده است. در این بخش باید تمامی مراحل بازی را تنها با چند جان اضافه به انتها برسانید و در صورت باخت، باید از اول شروع کنید. در بخش دیگری به نام Boss Rush میتوانید به مبارزه با باسهای بازی بپردازید و خود را در برابر آنها محک بزنید. و در نهایت بخش Battle که میتوانید به مبارزه با دیگر بازیکنان بپردازید. با به پایان رساندن هر مرحله و کسب امتیاز لازم، شخصیتهای ۳ عنوان قبل باز شده و میتوانید آنها را دقیقاً به همان حالت پیکسلی خود انتخاب کنید. در واقع سازندگان تمامی زمینههای لازم برای لذت بردن از بازی را تدارک دیدهاند و اما در زمینه طراحی، بازی در بهترین حالت ممکن قرار دارد. بر خلاف عناوین گذشته، دیگر شاهد طراحیهای پیکسلی نیستیم و در عوض تمام طراحیها با دست صورت گرفته است. طبق اعلام سازندگان، برای هر شخصیت اصلی ۱۰۰۰ فریم انیمیشن و برای دشمنان، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ فریم انیمیشن طراحی و کشیده شده است که رقم قابل توجهی است و این موضوع، جزئیات بینظیر در طراحی بازی رو توضیح میدهد. انیمیشنهای شخصیتها عالی بوده و حرکات نرم و زیبای آنها چه در زمان ایستادن و چه در اجرای حرکات، ستودنی است. جزئیات فوقالعاده در لباسها و حتی موهای شخصیتها در دید پنهان نمانده و با دقت مثال زدنی اجرا شدهاند. طراحی شهر و مراحل نیز به همین صورت بوده و حس و حال فوقالعادهای را به بازیکن القا میکنند. تابلوهای نئون فروشگاهها، بازتاب تصاویر در آب، نور چراغهای برق و ساختار اشیاء و ساختمانها به بهترین شکل ممکن انجام شده و به طور کلی از نظر طراحی با بهترین حالت ممکن روبرو هستیم. و اما موسیقی بازی که همواره جزئی جداناپذیر از این سری بوده است نیز در بهترین حالت خود قرار دارد. موسیقی جدید حال و هوای عناوین قدیمی را داشته و ادای احترامی به آنها بوده است. با این حال باز هم سازندگان در نامه عشق خود به طرفداران کم نگذاشتهاند و موسیقی عناوین قدیمی نیز در بازی گنجانده شده است که میتوان آن را از طریق گزینهای در بخش تنظیمات، فعال کرد و از حس و حال کلاسیک بازی لذت برد. بازبینی تصویری:
داستان از طریق میانپردههای تصویری روایت میشود
در بخش Battle، میتوانید به مبارزه با دیگر بازیکنان بپردازید
شخصیتهای قدیمی با حالت پیکسلی خود قابل انتخاب هستند
در بخش Boss Rush باید با یک خط سلامتی به مبارزه با تمامی باس ها بپردازید
طراحی بازی و جزئیات به کار رفته در محیط فوقالعاده است نکات مثبت: سیستم مبارزات متنوع و عالی طراحی بینظیر و جزئیات عالی چالش و تنوع بسیار خوب دشمنان و باسها موسیقی جذاب و قابلیت انتخاب موسیقی Retro نکات منفی: حذف سیستم دویدن یا Dash زدن سخن آخر: هر آنچه که از یک SoR انتظار میرفت، به بازیکنان داده شده است. نوستالوژی و مدرنیته در بهترین حالت خود! Verdict
Everything the players expect from a Streets of Rage title, has been given to them. Nostalgia and modernization at their best Final Score: 9 out of 10
5 روز پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی بازی Rain of Reflections: Chapter 1
نقد و بررسی بازی Rain of Reflections Chapter 1 به قلم علیرضا محزون این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است ترکیب ژانرهای مختلف برای رسیدن به یک فرمول سرگرمکننده ایدهای است که برخی بازیسازان در عناوین خود به کارنقد و بررسی بازی Animal Crossing: New Horizons
نقد و بررسی بازی Animal Crossing New Horizons به قلم سید محمد حسین بطحایی سؤالی که این روزها به کرات با آن مواجه میشوم این است که «چه چیز انیمال کراسینگ جذابیت دارد که این همه بازیکن دارد » «هدف انیمال کراسینگ اصلاً چیست » و از این قبیل سؤالات عنقد و بررسی بازی Warriors Orochi 4 Ultimate
نقد و بررسی بازی Warriors Orochi 4 Ultimate نبرد قهرمانان به قلم حامد محمدپور این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است سری بازیهای Warriors Orochi و Dynasty Warriors از جمله عناوینی است که سرگرمی و لذت مخاطب از یک بازی ویدئویی رانقد و بررسی بازی Dreams
نقد و بررسی بازی Dreams به قلم علیرضا رزمجویی وقتی پا به دنیای Dreams میگذارید صرفاً مانند نوزادی هستید که با هر چیزی شگفتزده میشود به هر سمتی نگاه بیاندازید مخلوقی را خواهید دید که درک نحوهی شکل گرفتن آن برایتان غیرممکن است مدتی میگذرد ونقد و بررسی بازی Warhammer: Vermintide 2
نقد و بررسی Warhammer Vermintide 2 به قلم شهاب زارعی هدف ما نابود کردن ناقوس بزرگی بود که Skavenها میپرستیدند با اینکه در ساعات ابتدایی Vermintide 2 بودم این مرحله را قبلاً تجربه کرده بودم و میدانستم که به محض نابود شدن ناقوس باید با یک مینیباس مبارزه کنیمنقد و بررسی بازی Mosaic
نقد و بررسی بازی Mosaic “به قلم علیرضا آبروشن” این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است بعضی از بازیهای تعاملی همواره با یک سوال بزرگ همراه شدهاند آیا بهتر نبود تا یک فیلم یا سریال باشند به عنوان مثال بعضی از افرانقد و بررسی بازی Persona 5 Royal + نقد ویدیوئی
نقد و بررسی بازی Persona 5 Royal به قلم عرفان حایری این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است نقد و بررسی این بازی به صورت نوشتاری و ویدیوئی تهیه شده و برای تماشای آن میتوانید به انتهای مطلب مراجعه کنید پرسونا یکی از محبوبترنقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake + نقد ویدیوئی
نقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake به قلم کامیاب قربانپور این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است دقیقاً در سن ۷ سالگی فاینال فانتزی ۷ را بازی کردم این عنوان به هیچ وجه بازی بدی نیست و حتی برخی معتقدند که دست کمی از یک شنقد و بررسی بازی Resident Evil 3 + نقد ویدیوئی
نقد و بررسی بازی Resident Evil 3 به قلم عرفان حایری این نقد براساس نسخه ارسالی سازندگان برای سایت پردیسگیم نوشته شده است برای مشاهدهی لینکهای مرتبط نقد ویدیوئی میتوانید به انتهای مطلب مراجعه کنید بازگشت دوباره نمسیس درست مثل یک رویا است رویایینقد و بررسی بازی God of War
نقد و بررسی بازی God of War به قلم محمد تقوی نفسی تازه در جنگلهای انبوه اسکاندیناوی خدای جنگ نمادی شکوهمند از دوران طلایی PS2 و یکی از بنچمارکهای سونی با عرضهی هشتمین نسخهاش یعنی نسخهی کنونی سیزده ساله میشود سیزده سال برای سری بازی-
علم و فناوری
پربازدیدترینها