تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797526057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجربه ما از بتای بازی West of Dead


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

تجربه ما از بتای بازی West of Dead "به قلم محمد جواد مجیدزاده"
در سراسر دنیا، بسیاری از افراد آرزو دارند تا برای اندک لحظه ای هم که شده، حال و هوای غرب وحشی را تجربه کنند؛ آن جو خاص داغ پر از هیجان درگیری با یاغی‌ها و گاوچران‌ها. آن فضای مملو ترس همواره مورد خیانت قرار گرفتن، آن فشار مخصوص محیط برای تصمیم گیری در لحظه. به طور خلاصه، تجربه زندگی روزانه در لبه پرتگاه مرگ. همین حس خاص و آرزوی مشترک باعث شده است تا در انواع مدیوم‌های سرگرمی، شاهد عناوینی باشیم که هرکدام به نوع خود سعی در ارائه تجربه ای خاص از آن جو به ما دارند. از عناوین بسیار قدیمی مثل Wild Gunman گرفته تا شاهکارهای بی حد و حصر امروزی مثل Red Dead Redemption 2. پیوستگی سایه مرگ با زندگی روزانه قهرمانان نیز موجب شده است تا بازگشت از مرگ و انتقام از بانیان نیز به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از این تجربه زندگی در لبه پرتگاه جاودانگی، موضوع جذاب و پر طرفداری باشد. West of Dead عنوانی منحصر‌به‌فرد است که پکیج کاملی از آمال و آرزوهای وسترن بازیبازان را به تصویر می‌کشد. این بازی که هم اکنون در فاز بتا قرار دارد، عنوانی مستقل در سبک Roguelike است که همین سبک منحصربه‌فرد نیز به تجربه جذاب این بازی ارزش بالایی می‌بخشد. در West of Dead شما در نقش یک هفت‌تیرکش قرار خواهید گرفت که با کشتن ارواح سرگردان و موجودات از ریخت افتاده، قصد دارد تا تعادل را به برزخ میان مرگ و زندگی بازگرداند؛ هفت‌تیرکشی با صداپیشگی Ron Perlman و قیافه‌ای مانند Ghost Rider.  

زاویه دید بازی به صورت ایزومتریک است و قرار است تا شما همانگونه که سبک بازی به آن اشاره دارد، به جست و جو در اتاق‌های متصل به هم بازی بپردازید و با کشتن دشمنان، قدم به قدم به بازگرداندن تعادل نزدیک‌تر شوید. علاوه بر این، ترتیب اتاق‌ها و به طور کلی پیکربندی مراحل بازی، هر دفعه که شما یک دور جدید بازی را شروع می‌کنید کاملاً متفاوت است و نشان از پایبندی سازندگان بازی به اصول سبک Roguelike دارد. به همین دلیل، ممکن است شما در طول یک Run به رخداد‌های فرعی ای برخورد کنید کنید که در Run‌های قبلی تجربه نکرده اید؛ مثلاً یک شخصیت فرعی با یک مأموریت‌ فرعی. یکی از مثال‌های این مأموریت‌‌های فرعی که ما در بازی به آن برخورد کردیم، سیستم Burden بود که در آن شما تا موقعی که تعداد مشخصی از دشمنان را از بین نمی‌بردید و به قولی این "بار" را از روی دوش خود برنمی‌داشتید، با یک ضربه می‌مردید؛ در عوض شخصیت بانی این مأموریت‌ فرعی به شما سلاح و وسیله می‌داد.

  در نسخه بتا، شاهد این نکته بودیم که بازی از سیستم شخصی سازی نسبتاً وسیعی برخوردار است. انواع سلاح‌های مخصوص آن دوران با مشخصات خاص خودشان، یک سری آیتم‌های جانبی که به نوعی Ability‌های شما به حساب می‌روند و در نهایت آیتم‌هایی خریدنی از فروشگاه‌های داخل بازی که شامل سلاح و یک سری آیتم‌های دفاعی و تهاجمی دیگر می‌شود، نیز در بازی وجود دارند.  

علاوه بر ادوات مختلف، شما قادر به شخصی سازی کاراکتر خود در مسیر‌های مختلف Toughness، Perception و Resourcefulness نیز هستید که به ترتیب موجب ارتقای جان، آسیب وارده از طریق سلاحتان و قابلیت‌های ویژه شما می‌شوند. ارتقای این مسیرها از طریق ایستگاه‌هایی در بازی صورت می‌گیرد که به صورت اتفاقی در اطراف نقشه پراکنده‌اند و با رسیدن به آنها می‌توانید یک امتیاز در هر کدام از این مسیر‌ها سرمایه گذاری کنید. اسلحه‌های موجود در بازی نیز دارای لول بندی هستند؛ اگرچه به دلیل محدود بودن نسخه بتا، حد بالای این سطح بندی نامشخص است. علاوه بر تنوع در ادوات و قابلیت‌های موجود در بازی، دشمنان نیز با وجود اینکه فقط با نسخه بتای بازی روبرو هستیم، از تنوع خوبی برخوردار بودند.  

علی رغم اینکه خود بازی برای تجربه بهتر، توصیه به استفاده از گیم پد می‌کند، حرکت در محیط، هدف گیری و به طور کلی تمامی موارد موجود در بازی با ماوس و کیبورد نیز به خوبی قابل تجربه هستند. همچنین مکانیک شلیک برخی اسلحه‌ها نیز جالب توجه است؛ به صورتی که هرچه بیشتر دکمه شلیک را نگه دارید و بعد رها کنید، شلیک دقیق‌تر و صدمه‌زننده‌تری خواهید داشت. همانگونه که تقریباً در تمامی بازی‌های تیراندازی نیاز به پناه گرفتن دارید، West of Dead نیز از این قضیه مستثنا نیست. فقط بدانید و آگاه باشید که Cover‌های این بازی تخریب پذیر هستند و نمی‌توانید همیشه پشت آنها بمانید. حرکت بین کاورها بسیار نرم و روان است و به طور کلی انیمیشن‌های حرکت کاراکتر بازی به خوبی طراحی شده اند و حس خوبی را به ما منتقل کردند. طراحی سلاح‌ها نیز به نوعی نزدیک به واقعیت است و مثلاً نمی‌توانید با شاتگان، ۱۰۰ متری خود را بزنید. صداگذاری و موسیقی بازی نیز به خوبی حس غرب وحشی را به ما منتقل می‌کردند. با اینحال، مشکلات جزئی مانند غیب شدن Cover‌ها و هوش مصنوعی نسبتاً ضعیف دشمنان و همچنین مسیریابی نامناسب هم بازیکن و هم دشمنان در نسخه بتا وجود داشتند که البته می‌توان امیدوار بود در نسخه نهایی برطرف شده باشند. قطعات موسیقی موجود در بازی نیز تنوع چندانی نداشتند و پخش آن‌ها نیز گاهی به صورت تصادفی قطع می‌شد.  

به طور کلی، West of Dead عنوان سرگرم کننده ای به نظر می‌رسد که با توجه به گستردگی شخصی سازی‌های موجود در آن، می‌توان امیدوار بود تا بتواند ساعت‌های زیادی بازیکنان خود را سرگرم کند. همچنین، پایبندی سازندگان به اصول سبک Roguelike – از جمله وجود Permadeath، تصادفی بودن نقشه و... – نشان از این دارد که با بازی خوش ساختی روبرو خواهیم بود. West of Dead قرار است تا در تاریخی نامعلوم، اما به زودی و در بهار امسال بر روی پلتفرم Steam منتشر شود.



3 روز پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن