تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796711848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان با چاشنی جریمه در اصفهان - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
درمان با چاشنی جریمه در اصفهان
ایسنا/اصفهان اجرای طرح محدودیت ترافیکی در اصفهان هرچند موجب کاهش آمد و شد خودروها در محدوده مرکزی این شهر شده و توانسته از شمار انبوه خودرو در این محدوده بکاهد اما پیامد آن، جریمه شدن افرادی است که ناگزیرند برای مراجعه به مراکز درمانی و پزشکی وارد این محدوده شوند. به گزارش ایسنا، طرح زوج یا فرد یکی از راهکارهایی است که برای کاهش آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور، همچون اصفهان اجرا می شود. اجرای این طرح در قلب شهر اصفهان، ابتدا مشکلاتی را برای کارکنان سازمان‌های دولتی و غیر دولتی همچون استانداری و شهرداری مرکزی که در هسته مرکزی شهر اصفهان قرار دارند به دنبال داشت و به همین دلیل ساعت اجرای آن به 8 تا 13 و  16 تا 20 تغییر کرد تا کارکنان اداره‌های واقع در محدوده ترافیکی بتوانند در ساعاتی که این طرح اجرا نمی‌شود، با خیال آسوده و به راحتی تردد کنند و نگرانی و بیمی از جریمه  نداشته باشند.

اما اجرای طرح تنها محدود به شهرداری مرکزی و استانداری اصفهان نیست، بلکه این طرح در خیابان هایی اجرا می شود که شمار قابل توجهی مرکز درمانی دارد و برای افرادی که ناگزیر هستند به مراکز درمانی واقع در این محدوده ترافیکی مراجعه کنند، مشکل ساز شده است.

دردسرهای بیماران و پزشکان

بیمارستان نور و علی اصغر (ع) یکی از بیمارستان های مهم دولتی اصفهان است که در این محدوده ترافیکی قرار دارد. این بیمارستان، علاوه بر سه مرکز اورژانس تخصصی (مسمومیت، روانپزشکی داخلی و قلب و کلیه)، یک کیلینیک تخصصی، یک مرکز دیالیز، یک داروخانه تخصصی نیز دارد و نه تنها از استان اصفهان بلکه از استان‌های همجوار نیز مراجعه کنندگان زیادی دارد.

به گفته مسئولان این بیمارستان، روزانه بیش از 40 تا 50 نفر بیمار دیالیزی برای انجام همودیالیز پذیرش می‌شوند. این در حالی است که هر بیمار دیالیزی در خوشبینانه ترین حالت، باید سه روز در هفته برای انجام دیالیز به بیمارستان مراجعه کند و اجرای این طرح مشکلات زیادی برای بیماران دیالیزی و همراهان آنها که باید به بیمارستان نور و علی اصغر (ع) بیایند ایجاد کرده که پیامد آن درمان با چاشنی جریمه است! 

کلینیک بیمارستان نور و علی اصغر (ع) روزانه بیش از هزار نفر مراجعه کننده دارد و این شمار مراجعه کننده، سوای آن دسته افرادی است که مجبورند به اورژانس‌ها و داروخانه این بیمارستان مراجعه کنند.

بیمارستان عیسی بن مریم (ع)، دیگر بیمارستان مهم دولتی است که در محدوده طرح زود یا فرد قرار دارد. آن طور که مسئولان این بیمارستان می گویند با اجرای این طرح، آن‌ها مجبورند برخی پزشکان و پرستاران را که مجاز نیستند وارد طرح شوند، با آمبولانس و یا تاکسی به بیمارستان بیاورند!

علاوه بر آن اجرای طرح تحول نظام سلامت مزید بر علت شده است تا شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های دولتی افزایش یابد به طوریکه ماهانه حدود 8 هزار تا 10 هزار نفر از اصفهان و استان‌های دیگر به درمانگاه بیمارستان عیسی بن مریم (ع) مراجعه می‌کنند.

طبابت ساعت مشخصی ندارد

شغل پزشکان اقتضا می‌کند در طول شبانه روز و حتی در ساعت‌هایی که طرح محدودیت ترافیکی اجرا می‌شود به اورژانس‌ها بروند و جان بیماری را نجات دهند. در واقع شغل پزشکی ساعت و زمان مشخصی ندارد و چه بسیار مواقعی که یک پزشک متخصص مجاز نیست با خودرود خود به محدوده زوج یا فرد وارد شود اما بنا به درخواست پزشکان و برای مشاوره و درمان یک بیمار باید به بیمارستان خورشید و یا عیسی بن مریم مراجعه کنند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می گویند: نقض قانون افتخار نیست ولی وقتی جان انسان‌ها در میان است، هیچ قانونی مقدم بر آن نیست.

طرح محدودیت ترافیکی سبب شده است تا پزشکان و پرستاران در روزها و ساعت‌های غیر مجاز و در حین رفتن به بیمارستان‌های واقع در محدوده طرح زوج یا فرد، جریمه شوند؟!

فقط قبول دارند!

اجرای طرح محدودیت ترافیکی فقط برای مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های یاد شده مشکل ایجاد نکرده است بلکه برای افرادی که بخواهند به مطب پزشکان در خیابان‌های آمادگاه و شمس آبادی که اکثر مراکز درمانی در آنجا واقع شده، بروند نیز درد سر ساز شده است. بسیاری از بیماران و همراهان آنها مجبورند در زمان‌هایی که طرح زوج یا فرد اجرا می‌شود با خودرو شخصی وارد محدوده طرح ترافیکی شده و ناگزیر جریمه نیز بشوند؛ درحالی که بیماری خبر نمی‌کند و هر لحظه ممکن است فردی دچار بیماری شود و بخواهد به پزشک مراجعه کند.

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل ترافیک شهردار اصفهان در این باره می‌گوید: با افزایش حساسیت‌ها نسبت به موضوع آلودگی هوا مسئولان به دنبال راهکاری عملی بودند و یکی از طرح‌های قابل اجرا محدودیت تردد خودروها بر اساس شماره پلاک آن‌ها بود که از سه سال گذشته در حال اجرا است.

صلواتی در پاسخ به این سؤال که یکی از مشکلات طرح زوج و فرد وجود مراکز درمانی متعدد و پزشکان در این منطقه است، خاطر نشان می کند: ما به دنبال جریمه کسی نیستیم، اما برای بیمارانی که به تناوب نیازمند مراجعه هستند کارت‌های تردد صادر و تاکنون نزدیک به 2000 مجوز تردد برای ورود به محدوده صادر شده است.

در حالی معاون حمل و نقل ترافیکی شهردار اصفهان از صدور مجوز تردد برای دو هزار خودرو صحبت می‌کند که علاوه بر کادر بیمارستانی، تنها یکی از این بیمارستان‌ها روزانه در حدود یک هزار مراجعه کننده دارد! اصفهان، پذیرای بیمارانی از شهرستان‌های مجاور نیز است که بر حسب اجبار و نیاز راهی این شهر می‌شوند اما از سه سال گذشته تا کنون راهکار قابل ملاحظه‌ای برای رفع مشکل آن‌ها اندیشیده نشده است.

سرهنگ رضا رضایی، رییس پلیس راهور اصفهان نیز می گوید: ساعت اجرای این طرح طوری برنامه ریزی شده تا آنهایی که می‌خواهند وارد این محدوده شوند و یا محل سکونت شان در این محدوده است، مشکلی برای تردد نداشته باشند و افرادی که ساکن این محدوده ترافیکی هستند و یا محل کارشان در این محدوده است می‌توانند در ساعت‌هایی که این طرح اجرا نمی‌شود، تردد کنند.

ساخت پارکینگ در محدوده ترافیکی؟!

قرار گرفتن سه پارکینگ عمومی طبقاتی بزرگ (فرشادی، طالقانی و باغ گلدسته) دراین محدوده ترافیکی، از دیگر اشکالات طرح نوبت بندی خودروها در اصفهان است که اگر این پارکینگ‌ها خارج از محدوده اجرای طرح ساخته می‌شد، مردم می‌توانستند در روزهای غیر مجاز خودرو شخصی خود را در پارکینگ عمومی پارک کنند و با وسیله نقلیه عمومی وارد این محدوده ترافیکی شوند.

به گفته غلامرضا شیران، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، مسوولان اجرایی شهرهای ایران مدعی هستند اجرای طرح محدودیت ترافیکی علاوه بر کاهش آلودگی هوا، میزان سفرهای شهری را کم می‌کند و سرعت‌ها را افزایش می‌دهد اما این مشکلات با اجرای طرح زوج یا فرد برطرف نمی‌شود.

وی می افزاید: طرح زوج و فرد اگر درست برنامه ریزی نشود، هیچ مشکلی را بر طرف نمی‌کند و فقط سبب افزایش ترافیک، موجب تجمع خودروها، افزایش مصرف سوخت و آلایندگی‌ها در محدوده اجرای طرح محدودیت ترافیکی می‌شود و در واقع تمامی دستاوردها در ابعاد زیست محیطی، انرژی و آلودگی هوا در محدوده اجرای نوبت بندی عبور خودروها را از بین می‌برد.

این کارشناس حمل و نقل و ترافیک معتقد است شورای هماهنگی ترافیک استان اصفهان در اجرای صحیح این طرح دقت لازم را نکرده است و اگر این طرح، خوب و با هماهنگی کارشناسان، اجرایی می‌شد، نباید برای افرادی که در ساعت‌های غیر مجاز ناگزیر به ورود به این محدوده ترافیکی هستند، مشکلاتی ایجاد کند. 

اجرای طرح زوج یا فرد در محدوده مرکزی اصفهان که مراکز پزشکی و درمانی مهمی قرار دارد بی تردید مشکلات متعددی را برای بیماران و همراهان آنها که ناگزیرند از راه‌های دور و نزدیک و در ساعت‌های غیر مجاز وارد شوند، به وجود آورده است و چه بسیار افرادی که با نگاه خیرخواهانه و به ناچار وارد این محدوده شده‌اند تا برای نجات بیماری را به بیمارستان انتقال دهند اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و بی تدبیری در اجرای طرح زوج و یا فرد، پلاک خودرو آنها به عنوان متخلف ثبت و جریمه شده‌اند و چه بسا افرادی که لاجرم از استان‌های مختلف برای درمان بیماران خود به اصفهان آمده‌اند و می‌آیند و وارد طرح محدودیت ترافیکی شده‌اند و با 40 هزار تومان جریمه بدرقه و رهسپار دیار خود شده‌اند و فریاد اعتراض آنها به جایی نمی‌رسد؟! انتهای پیام



سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن