تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797801048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه خدمات درمانی به 7500 نفر از زائران در دارالشفای حضرت معصومه(س) - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: ایسنا/قم سرپرست درمانگاه دارالشفای حضرت معصومه(س) مستقر در موکب اهالی قم المقدسه از ارائه خدمات درمانی به 7500 نفر از زائران خبر داد و گفت: 65 درصد از مراجعه کنندگان درمانگاه از غیر قمی بودند. به گزارش ایسنا و از روابط عمومی موکب اهالی قم المقدسه، علی اصغر سلیمانی با بیان اینکه این درمانگاه از تاریخ 20 آبان فعالیتش را در موکب اهالی قم آغاز کرده است، گفت: تاکنون 7500 نفر از خدمات درمانی این درمانگاه استفاده کرده‌اند. از کل افراد مراجعه کننده به درمانگاه 5150 نفر آقا و 2350 نفر خانم هستند که 35 درصد این افراد اهل قم، 55 درصد غیر قمی و 10 درصد عراقی بوده اند.
سلیمانی در خصوص علت مراجعه افراد به درمانگاه دارالشفاء اظهارکرد: گرفتگی عضلانی، تاول، سرماخوردگی و آنفلونزا و حساسیت بیشترین علت مراجعه کنندگان به درمانگاه بوده است و بعد از آنها انواع شکستگی ها، دردهای کلیوی از جمله مراجعه بوده است.
سرپرست درمانگاه دارالشفاء حضرت معصومه (س) تأکید کرد: باتوجه به وجود پزشکان مجرب در این درمانگاه چندین عمل سرپایی هم انجام شده است که خداروشکر با تمهیداتی که صورت گرفته مشکل خاصی به وجود نیامده است. مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، میزبانی موکب اهالی قم المقدسه از زائران اربعین در شهر کربلا را بسیار بجا و خوب ارزیابی کرد و گفت: برپایی موکب هایی مانند موکب اهالی قم المقدسه در شهر کربلا علاوه بر اینکه حوائج زائران را تأمین می کند باعث می شود که زائران سختی کمتری بکشند و رغبت بیشتری برای حضور در این همایش عظیم داشته باشند. حجت الاسلام و المسلمین سعید روحانی با بیان اینکه وجود سیدالشهدا در ایران یا عراق خلاصه نمی شود، بلکه وجود ایشان جهانی است و همین محور مشترک بین ایران و عراق قرار گرفته و قلب ها را به هم نزدیک کرده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه پیاده روی عظیم اربعین ویژگی های بی شماری دارد اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی های این همایش با عظمت، ساخته شدن انسان است. وقتی انسان پا در این راه می گذارد و این سختی ها را می چشد آرام آرام حجاب ظلمت از فکر و نگاهش کنار می رود.
روحانی ادامه داد: بزرگترین اجتماع شیعیان با همگی سادگی هایش کاملاً مردمی و با عشق اداره می شود؛ البته این موضوع نباید مانع از این شود که دولت ها وظایف خودشان را فراموش کنند و انجام ندهند.
وی با اشاره به فعالیت های موکب اهالی قم المقدسه تاکید کرد: فعالیت های این موکب بسیار بجا و خوب است، گاهی اوقات زائران زبان بلد نیستند به سختی می افتند و اینکه مردم قم و همچنین شهرهای دیگر ، موکب هایی برپا کنند تا موجب رفع حوائج مردم شود؛ اولاً زائر به سختی کمتری می افتد و ثانیاً رغبت مردم به این سفر بیشتر می شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم به ضرورت فعالیت های فرهنگی در این موکب ها اشاره کرد و گفت: اگر مجالس عزاداری، سخنرانی و مداحی برای زائران درنظر گرفته شود بیشتر از فرصت حضور در شهر کربلا می توان بهره برد.
وی با بیان اینکه میزبانی برادران عراقی نباید تحت الشعاع قرار گیرد اظهار کرد: حرمت میزبان باید نگاه داشته شود و در استفاده از موارد مصرفی و غذایی صرفه جویی را در نظر گرفت که اسراف نشود.
روحانی تأکید کرد: با توجه به اینکه خیلی از زائران اربعین به شهر مقدس قم می آیند و این استان در شاهراه 17 استان وجود دارد، بسیار ضروری است که مواکبی در قم نیز بوجود آید تا زائران اربعینی در ایران نیز از آسایش برخوردار باشند. امسال در قم موکب هایی با همکاری برخی سازمانها به ویژه سپاه ایجاد شد که باید در سالهای آینده تعدادش بیشتر شود تا قم میزبان خوبی برای زائران اربعین باشد.
روحانی با بیان اینکه میزبانی زائر امام حسین در قم، اگر افضل از میزبانی در کربلا نباشد کمتر نیست، خاطر نشان کرد: اگر خوب برنامه ریزی کنیم تمام مساجد قم، علاوه بر مصلی قدس می توانند میزبان زائران اربعین در قم باشند. همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: بیش از 7500 نفر تا پایان شب اربعین به دارالشفای حضرت معصومه(ع) مراجعه کردند و این نفرات به غیر از افرادی است که بطور سرپایی مداوا شده و اسامی آنان ثبت نشده است.  محمد گلفشان در حاشیه بازدید از بخش های مختلف موکب اهالی قم المقدسه در شهر کربلا اظهار کرد: زائران عزیز در راه با توجه به سرمای هوا و مسیر طولانی پیاده روی دچار بیماری سرماخوردگی، حساسیت و دردهای عضلانی می شوند و لازم است که وقتی به شهر کربلا می رسند خدمات در شأن این زائران ارائه شود. همه پرسنل، پزشکان و کادر درمانی و امدادی با عشق و علاقه به سیدالشهدا تمام سختی های راه را نادیده می گیرند تا بتوانند بهترین خدمت درمانی را به زائرین ارائه بدهند. آنها نیز برای عشق و علاقه به اباعبدالله مسیر طاقت فرسای نجف تا کربلا را طی می کنند. مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم  افزود: هلال احمر استان قم تنها واحدی است که در تمام ایران بطور مستقل کار می کند و هلال احمرهای دیگر شهرستان ها بطور مشترک با هم اقدام به ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی می کنند. گلفشان خاطر نشان کرد: مرکز پزشکی حج همکاری خوبی با هلال احمر در تأمین داروها داشته است چرا که تامین این داروها، اعتبار بالایی می خواهد که تأمین این اعتبار از توان هلال احمر استان قم خارج بود. وی یادآور شد: ایجاد زیرساخت امری ضروری برای خدمات دهی بیشتر به زائران است که امیدواریم سالهای آینده برای ارائه خدمات بیشتر درمانی، بهداشتی و امدادی زیرساخت های مناسبی ایجاد شود.
انتهای پیام



دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن