تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796706543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر ریلی به شهری که خرابه ندارد!


واضح آرشیو وب فارسی::



اصفهان پایتخت ایران در دورۀ صفویان و سومین شهر پر جمعیت ایران، بعد از تهران و مشهد بوده و دارای آثار تاریخی متعددی است. بسیاری از بناهای تاریخی در اصفهان در یونسکو هم به ثبت رسیده است. میدان نقش جهان به عنوان یک نمونۀ شاخص از این بناهای تاریخی به شمار می رود که با معماری اسلامی (در قرون هفتم و هشتم مشتمل بر معماری های ایرانی، بین النهرینی، بیزانسی و رومی و در قرن های بعدی ترکیبی از معماری چینی و هندی) و با نام رسمی "میدان امام" به عنوان میدان مرکزی شهر اصفهان و در واقع قلب تپندۀ مجموعۀ نقش جهان در بهمن 1313 با شمارۀ 102 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

در کنار چند جاذبۀ گردشگری معروف جهانی، می توانیم به آثار تاریخی دیگری همچون پل خواجو، میدان عتیق، کلیسای وانک، کاخ هشت بهشت، آتشگاه اصفهان، پل مارنان، برج کبوتر خانه، سی و سه پل،  چهل ستون، عالی قاپو و ... نیز اشاره کنیم که ارزش سفر به این شهر تاریخی را دو چندان می کند. همچنین صنایع دستی، صنایع فولاد و طلا، اصفهان را چند قدم جلوتر از دیگر شهرهای توریستی ایران قرار داده و مجموع این موارد باعث شده ارزش سفر به اصفهان دو چندان شود. شهری که خرابه ندارد!


 این شهر بیش از 20 هزار جاذبۀ تاریخی و فرهنگی ارزشمند دارد و با وجود زیر ساخت مناسب ترابری، هر سال مسافرین زیادی به سمت این شهر راهی می شوند که این بین عده ای دیگر با خرید بلیط هواپیما اصفهان و هتل خودشان را به اصفهان شهر نصف جهان ایران می رسانند.

تاریخچه قطار ریلی اصفهان

اصفهان از سال 1347 به خطوط ریلی کشور پیوست. خط اصفهان در جنوبی ترین بخش شهر قرار گرفته و مسافران می توانند به راحتی پس از رسیدن ایستگاه، با طی کردن مسیری کمتر از 1 ساعت رانندگی به نقاط مورد نظرشان برسند. ایستگاه قطار اصفهان با 615 کیلومتر خط اصلی و 99 کیلومتر خطوط ریلی تجاری و صنعتی، جزء بزرگترین خطوط ریلی کشور محسوب می شود که هر ساله میزبان بیش از 1 میلیون مسافر است و به شهرهای تهران، مشهد، بندرعباس، اهواز، کاشان، سیستان و بلوچستان و ... متصل است. پرترددترین مسیرهای ریلی شهر اصفهان شامل تهران-اصفهان و مشهد-اصفهان هست که روزانه افراد زیادی از این مسیرها جا به جا می شوند. دانشجویان بخش عمدۀ مسافرین ریلی خط تهران-اصفهان را تشکیل می دهند و به همین دلیل به آن خط دانشجویی هم گفته می شود! این مسیر قطارهای متفاوتی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم. می توانید با تهیه بلیط قطار اصفهان به راحتی هر یک از قطارهای زیر را استفاده کنید.

بهترین قطارهای مسیر اصفهان

سفر با قطار واقعاً لذت خاصی دارد و آرامشی که به مسافر منتقل می کند، در مقایسه با مخاطرات جاده ای و یا سفر هوایی قابل توصیف نیست. حال اگر آن خط ریلی در مسیری چشم نواز باشد، لذت سفر دو چندان می شود. انتخاب قطار هم نکته مهمی است که بر روی تجربه شما از سفر موثر است. دو قطار مهمی که در مسیر ریلی اصفهان تردد دارند و پر طرفدار هستند، "قطار غزال سیر" و "قطار نور" است.

قطار غزال سیر

قطارهای غزال 9 کوپه دارند و از کلاس های اتوبوسی، کوپه ای و VIP استفاده می کنند و می توانیم آن را بهترین قطار ایران بنامیم. قطار غزال سیر، بعد از قطار تندروی پردیس، دومین قطار تندروی شبکه ریلی کشور است که هم امکانات خوبی دارد و هم تنوع مناسبی در کلاس های مختلف دارد، به همین دلیل در ردۀ قطارهای محبوب قرار می گیرد. از جمله امکاناتی که این قطار را تبدیل به هتل متحرک در ریل های ایران کرده عبارت از سیستم صوتی و تصویری مدرن، صندلی های منعطف، سیستم تهویه هوای در همه واگن ها، سیستم پیام رسان، میز تاشو و سرویس بهداشتی در واگن ها بوده است. اگر قصد خرید بلیط این مدل قطار را دارید، بهتر است بدانید در کلاس های مختلف ممکن است با اسامی "قطار پرستو" یا "قطار سروش" هم برخورد کنید که هر دو اینها مربوط به "قطار غزال سیر" است و تنها کمی در امکانات واگن ها تفاوت دارند.



قطار نور

قطار نور هم یکی دیگر از قطارهای حاضر در خط ریلی اصفهان است که در ردۀ هتل های 5 ستاره طبقه بندی می شود. قطار نور 54 واگن مسافربری دارد، 5 واگن رستوران و 5 واگن مولد برق هم به آن 54 تا متصل شده تا مسافرانش بهترین سفر ریلی را تجربه کنند. این قطار در سه کلاس اکونومی، بیزینس و فرست کلاس دسته بندی شده و هر کدام از این کلاس ها سطح خدمات متفاوتی را به مشتریان ارائه می کنند. عمده مسیر حرکتی این قطار در خطوط اصفهان-مشهد، تهران-شیراز، تهران-مشهد و کرج-مشهد است. از ویژگی های مهم قطار نور؛ واگن مخصوص بانوان می باشد که برای خانم هایی که به تنهایی قصد سفر دارند بسیار مناسب است.

اما شاید دغدغۀ مهمی که اکثر افراد پس از رسیدن به مقصد دارند، انتخاب بهترین اقامتگاه اقتصادی در مقصد است. با هدف سفری مقرون به صرفه اما با کیفیت، می خواهیم چند هتل با قیمت مناسب را به شما معرفی کنیم تا تجربۀ سفرتان کامل شود.

 

چه هتلی در اصفهان رزرو کنیم؟

در این قسمت به معرفی چهار هتل اقتصادی می پردازیم.

هتل زهره اصفهان «Zohreh Hotel»

پس از سفری لذت بخش با قطار، اقامت در هتلی نزدیک به زاینده رود تجربه متفاوتی را رقم می زند. هتل زهره اصفهان با معماری زیبایی از تلفیق هنر اسلامی و ظاهری مدرن تلاش کرده در کنار اقامتی اقتصادی، بهترین فضا را برای شما فراهم کند. این هتل 10 طبقه در مرکز شهر قرار گرفته، سال 1384 فعالیتش شروع شده و دارای 52 واحد اقامتی است.

هتل ملل اصفهان «Melal Hotel»

بین پل فردوسی و سی و سه پل؛ دقیقاً جایی است که به هتل ملل اصفهان می رسید. سال 1381 در 7 طبقه احداث شده و در ردۀ هتل های اقتصادی و مناسب شهر اصفهان دسته بندی می شود.

هتل ونوس اصفهان «Venus Hotel»

هتلی شیک و تمیز با ظاهری که معماری آن شما را به یاد دوران صفویه می اندازد. از نظر موقعیت مکانی در نزدیکی چهار راه گلدسته و چهار راه فلسطین واقع شده و دسترسی مناسبی به سی و سه پل، میدان نقش جهان و چهار باغ عباسی دارد. هتل ونوس اصفهان سال 90 در فضایی به مساحت 5000 متر مربع احداث شده و در 8 طبقه و 58 واحد اقامتی پذیرای میهمانان گرامی است.

هتل خواجو اصفهان «Khajoo Hotel»

خواجو؛ آخرین هتل لیست ما است. در خیابان چهار باغ خواجو واقع شده و دسترسی خوبی به بازار سنتی، زاینده رود، پل خواجو و  میدان نقش جهان دارد. دارای 114 واحد اقامتی است و از سال 1396 در 6 طبقه در حال خدمت رسانی به مسافرین مختلف است. با اقامت در این هتل می توانید لحظات خوبی را تجربه کنید.

هتل های اصفهان دارای رتبه بندی و درجات متفاوتی هستند. تلاش کردیم در کنار معرفی انواع قطارها، بهترین هتل های اقتصادی را  به شما معرفی کنیم تا بعد از سفرتان در محیطی آرام و دلنشین به استراحت بپردازید.

 

 

منبع:  eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل:  [email protected]
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن