تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796839301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده کل سپاه پاسداران: از رهبر انقلاب دستور محرومیت‌زدایی داریم/ بر اساس برآورد‌های صورت‌گرفته مجموع پروژه‌های عمرانی که هم اکنون در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا قرار گرفته است تنها به ۵ درصد کل پروژه‌های عمرانی کشور بالغ می‌شود | آخرین و جدیدترین اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: فرمانده کل سپاه پاسداران: از رهبر انقلاب دستور محرومیت‌زدایی داریم/ بر اساس برآورد‌های صورت‌گرفته مجموع پروژه‌های عمرانی که هم اکنون در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا قرار گرفته است تنها به ۵ درصد کل پروژه‌های عمرانی کشور بالغ می‌شود

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران در شرایط سخت تحریمی در حال پیشرفت و توسعه است، تصریح کرد: در این شرایط نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و سد‌ها در ایران ساخته شده و بهتر از کشور‌های ثروتمند است و این پیشرفت با حرکت ما تداوم می‌یابد.


فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران در شرایط سخت تحریمی در حال پیشرفت و توسعه است، تصریح کرد: در این شرایط نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و سد‌ها در ایران ساخته شده و بهتر از کشور‌های ثروتمند است و این پیشرفت با حرکت ما تداوم می‌یابد.
در حـالـی که امـریکایی‌ها به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حوزه عمرانی هستند، فرمانده کل سپاه در مراسم بهره‌برداری از جدیدترین اقدام عمرانی و سازندگی سپاه با بیان اینکه ملت ایران مرد عبور از گردنه‌های سخت هستند، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هر دشمنی را شکست داده و با کوچک‌ترین تجاوز ضربه فنی و درهم می‌شکنند؛ سخنی که نشان می‌دهد سپاه با چنین فشار‌هایی به هیچ عنوان از وظیفه ذاتی خود که خدمت به مردم است، کوتاه نخواهد آمد. در مراسم افتتاح هزارو ۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی استان البرز سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مردم روستای جارو شهرستان اشتهارد، با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: افتخار می‌کنم که امروز این توفیق حاصل شد که به اتفاق تعدادی از همکاران به دست‌بوسی مردم شریف و عزیز استان البرز و شهرستان اشتهارد نائل شوم. بنده خود روستایی و روستا‌زاده هستم و روستایی بودن را درک می‌کنم و روستایی بودن را چیز دیگری می‌دانم که صدق، صفا، صمیمیت، مهربانی، رزق حلال و پاک‌دستی از ویژگی‌های آنهاست. سختی‌های بزرگی را با جهاد پشت سر گذاشته‌ایم
فرمانده کل سپاه با تشکر از استاندار، فرمانده سپاه البرز و بسیج سازندگی برای اقدامات انجام شده در راستای محرومیت‌زدایی بیان کرد: روحانیون پرچمدار حل مشکلاتی هستند که مردم در روستا‌ها به آن دچار می‌شوند. ما سختی‌های بزرگی را با جهاد پشت سر گذاشته‌ایم و بر دشمنان بزرگی پیروز شده‌ایم. ایران اسلامی دشمنان خود را تا قبرستان آرزوهایشان بدرقه کرد و اجازه ندادیم از ما سبقت بگیرند و از رؤیا‌های باطل و خواست آن‌ها عبور کردیم و با جهاد، کشور را از دست دشمنان نجات دادیم و همه این دستاورد‌ها ناشی از پیروی از ولی فقیه بود.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امریکا، اسرائیل غاصب، سعودی‌ها و انگلیسی‌ها تنها دشمنان ملت ایران نیستند بلکه فقر و محرومیت دشمن ماست، متذکر شد: وقتی این همه انسان عاشق در کشور داریم که حماسه اربعین را خلق می‌کنند و با این همه انسان‌های عاشق و پای کار نباید در این کشور، فقیر، محروم و بیماری وجود داشته باشد.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه شأن ملت ایران اسلامی رفاه است و باید برای دستیابی به این مهم همه تلاش کنند، گفت: منابع غنی و سرشاری در ایران وجود دارد که می‌تواند همه جهان را سیر کند. همه نعمت‌های جهان در ایران وجود دارد.
وی با بیان اینکه ایران محور وحدت و پیروی از ولایت و رهبری است که این موهبت بی‌نظیر الهی است، تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب یک موهبت الهی است که خداوند به این کشور اعطا کرده و او ما را برای جنگ با فقر فرمان داده و دغدغه ایشان آرامش، عزت، شرف و آبروی این مردم است و امنیت و پیشرفت مردم دغدغه رهبری معظم انقلاب است.

ما دشمن فقر و محرومیت هستیم
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایران در شرایط سخت تحریمی در حال پیشرفت و توسعه است، تصریح کرد: در این شرایط نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و سد‌ها در ایران ساخته شده و بهتر از کشور‌های ثروتمند است و این پیشرفت با حرکت ما تداوم می‌یابد، ما به یک نهضت قوی نیاز داریم، لذا باید در میان شهرها و روستا‌ها حرکت و ایران را بسازیم و چشم دشمنان را خیره کنیم.
وی با بیان اینکه ما دشمن فقر و محرومیت هستیم و پای این قضیه تا پای جان هستیم، گفت: ملت ایران مرد عبور از گردنه‌های سخت هستند و از طرفی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هر دشمنی را شکست داده و با کوچک‌ترین تجاوز ضربه فنی و درهم می‌شکنند. سردار سلامی با بیان اینکه این جسم ما هیچ ارزشی ندارد الا اینکه در مقابل خواسته‌ها و آرزو‌های ملت ایران تکه‌تکه شود، گفت: روستای جارو و محبت مردم باصفای اشتهارد را فراموش نمی‌کنم.

امریکا به دنبال تحریم بازوی مبارزه با فقر
این پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی در مناطق گوناگون کشور در حال پیشرفت است که فشار‌های فراوانی در حوزه فعالیت‌های عمرانی روی این نهاد انقلابی از سوی غرب و امریکا در حال اعمال شدن است.
اغلب این فشار‌ها نیز به بهانه مداخله این نهاد در حوزه اقتصاد و به بهانه مقابله با تروریسم در حال اعمال است، به عنوان مثال در جدیدترین اقدام برای فشار بر این نهاد، وزارت امور خارجه امریکا با صدور اطلاعیه‌ای گفته است که «در اجرای ماده ١٢٤٥ قانون آزادی و مقابله با گسترش تسلیحات اتمی در ایران مصوب سال ٢٠١٢، وزیر امور خارجه به دو فقره اطلاعات جدید دست یافته است. مورد اول عبارت است از تشخیص اینکه بخش عمران در ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، دوم اینکه چهار قلم کالای استراتژیک در ارتباط با برنامه‌های هسته‌ای، نظامی یا موشکی بالستیکی ایران کاربرد دارد.»
این اطلاعیه می‌افزاید که «اولاً در نتیجه کسب این اطلاعات، وزیر خارجه در مشورت با وزیر خزانه‌داری تصمیم گرفته است که فروش، عرضه یا انتقال فلزات، گرافیت و زغال سنگ به صورت خام یا نیمه پردازش شده و همچنین نرم‌افزار‌های دارای کاربرد صنعتی به ایران یا از ایران در صورتی که برای استفاده در ارتباط با فعالیت‌های عمرانی ایران باشد را مشمول قوانین تحریم ایالات متحده قرار دهد.»
این اقدام وزارت امور خارجه امریکا در حالی صورت می‌گیرد که نهاد‌های عمرانی سپاه همچون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اقدام به توسعه و ساخت پروژه‌هایی می‌کنند که فواید آن به تمام بخش‌های جامعه می‌رسد. از جمله این موارد می‌توان به توسعه سد‌ها و همچنین نیروگاه‌ها اشاره کرد. علاوه بر این بخش مهمی از مأموریت قرارگاه‌های سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی بحث محرومیت‌زدایی در روستا‌ها متمرکز شده است. این قرارگاه‌ها در قالب خدمات گوناگون همچون ارائه خدمات پزشکی و درمانی و همچنین ساخت تاسیسات عام‌المنفعه تلاش می‌کنند تا به کاهش فقر در روستا‌های ایران کمک کنند.
نکته مهم این است که فرآیند‌های محرومیت‌زدایی در قرارگاه‌های مرتبط در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بودجه صفر انجام می‌شود و هیچ مبلغی از بودجه عمومی کشور به این مسئله اختصاص نمی‌یابد. تمام مبالغ صرف شده نیز از طریق منابع داخلی نهاد‌های نظامی صورت می‌گیرد و بار بزرگی را از روی بودجه عمومی کشور و دولت برمی‌دارد.
 
شبهه‌هایی که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد
علاوه بر این تلاش‌های فراوانی صورت می‌گیرد تا با برخی بزرگنمایی‌ها در خصوص ابعاد فعالیت‌های اقتصادی سپاه، این نهاد به عنوان محدودکننده فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی در کشور معرفی شود. این در حالی است که بر اساس برآورد‌های صورت‌گرفته مجموع پروژه‌های عمرانی که هم اکنون در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا قرار گرفته است تنها به ۵ درصد کل پروژه‌های عمرانی کشور بالغ می‌شود.
از سوی دیگر بر اساس ابلاغیه‌های صورت گرفته از سوی نهاد‌های بالادستی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تنها وارد پروژه‌های بالای هزارمیلیارد تومان می‌شود که هیچ کدام از آن‌ها قابلیت اجرا توسط بخش خصوصی را ندارد. علاوه بر اینکه بسیاری از پروژه‌های داخلی این قرارگاه نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود، هم اکنون نیز قرارگاه خاتم‌الانبیا نزدیک ۲۵ هزار میلیارد تومان از دولت به دلیل اجرای پروژه‌ها و تحویل آن‌ها طلبکار است.
در کنار تمام موارد فوق تمام نهاد‌های نظامی کشور بنا به صلاحدید نهاد‌های بالادستی در حال خروج از فعالیت‌های شرکت‌داری هستند. بانک‌های نظامی هم اکنون در حال ادغام با یکدیگر هستند و بنیاد‌های تعاون که متولی اصلی شرکت‌داری در این حوزه بوده‌اند در حال واگذاری سهام خود به بخش خصوصی هستند. با در نظر گرفتن موارد فوق می‌توان گفت که حضور سپاه تاکنون تنها در بحث سازندگی و اجرای پروژه‌های عمرانی متمرکز شده و اجرای پروژه‌های گوناگون نشان می‌دهد امریکا با فشار‌های مداوم در تلاش برای محروم کردن ایران از این توانمندی مهم در حوزه مبارزه با فقر و آبادانی کشور است.
 

منبع: روزنامه جوان




شنبه, 11 آبان 1398 ساعت 08:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن