تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797056844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ‌ترین مشکل جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی چه بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بزرگ‌ترین مشکل جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی چه بود؟
دبیر بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی معتقد است: مشکلات در برگزاری این جشنواره مانند بحث کمبود زمان و بودجه باعث شد، بسیاری از آرمان‌ها و برنامه‌هایی که برای این جشنواره در نظر داشتیم را نتوانیم اجرا کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : با برگزاری آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه)، بیست و یکمین دوره برگزاری این جشنواره نیز به پایان رسید؛ جشنواره‌ای که برگزاری آن با انتقاداتی همراه بود؛ از دیر اعلام شدن نام دبیر جشنواره تا کنسل شدن اجرای یک گروه تئاتری خارجی و ندادن کمک هزینه‌های ورودی گروه‌های شرکت کننده تا روز اختتامیه از مشکلاتی بود که در برگزاری این دوره جشنواره به چشم می‌خورد.

بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود زمان بود

حسین عبداللهی - دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی - در گفت‌وگویی با ایسنا درباره ارزیابی خود از برگزاری این دوره جشنواره بیان کرد: در این دوره بزرگترین مشکل ما کمبود زمان بود. دبیرخانه جشنواره باید این رویداد را در کمتر از چهار ماه برگزار می‌کرد و بخش عمده‌ای از این زمان به خاطر تعطیلات نوروز کم شده بود؛ در نتیجه این مشکل باعث شد که خیلی از آرمان‌ها و برنامه‌هایی را که برای این جشنواره در نظر داشتیم، نتوانستیم، اجرا کنیم.

او ادامه داد: البته در این دوره به اهداف مهمی نیز دست یافتیم مانند برگزاری بخش مناطق و ملی این جشنواره که به نظر می‌رسید برگزاری آن نشدنی باشد زیرا که هیچ پیش تولید یا چشم‌انداز روشنی از برگزاری آن نداشتیم و مجبور بودیم که در همان فرصت کمی که در اختیار داریم، فراخوان آن را برای انتخاب استان مورد نظر منتشر کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه "توجه به زیرساخت‌های استان‌ها برای انتخاب مکان بخش مناطق تئاتر دانشگاهی بسیار مهم بود" توضیح داد: ما باید استانی را به عنوان مرکز برگزاری این بخش انتخاب می‌کردیم که از نظر امکانات رفاهی، اسکان و سالن‌ها شرایط خوبی داشته باشد و به نظر می‌رسد که بوشهر بهترین انتخابی بود که می‌توانستیم انجام دهیم و در نهایت هم از این بخش آثار قابل توجهی روی صحنه رفت.

بخش مناطق را بدون بودجه برگزار کردیم

دبیر این دوره جشنواره ادامه داد: ما بخش مناطق را بدون دریافت کمترین میزان بودجه‌ای برگزار کردیم و هنوز هم برای این بخش مبلغی دریافت نکردیم و امیدواریم این هزینه‌ای که شده به ما بازگردد. در واقع ما توانستیم با دعوت از نهادهای مختلف ۹۵ درصد هزینه این بخش را تأمین کنیم. برآورد ما از این بخش بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان بود که در نهایت هم قرار بر این شد که وزارت علوم مبلغ حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای این بخش هزینه کند و بقیه آن از طریق کمک‌ نهادهای فرهنگی تأمین شد.

عبداللهی اضافه کرد: بخش‌های هزینه‌بر هر جشنواره شامل اسکان، جوایز، تبلیغات و رفت و آمد است. در این دوره اسکان گروه‌های نمایشی توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر صورت گرفت که قطعا از وزارت علوم کمک هزینه‌هایی گرفته‌اند. جوایز را نیز حوزه هنری تهران و بوشهر به عهده گرفتند و هزینه داوری را به غیر از مرحله بازخوانی که بر عهده دبیرخانه است، حوزه هنری بوشهر برعهده داشت. بخش تبلیغات را نیز حوزه هنری بوشهر عهده‌دار شد.

وزارت علوم به تنهایی از پس برگزاری این جشنواره بر نمی‌آید

او با اشاره به اینکه "برگزاری این جشنواره توسط وزارت علوم اتفاقا می‌تواند مثبت باشد" توضیح داد: این یک جشنواره دانشجویی و دانشگاهی است و دانشجویان بهترین جایی که می‌توانند با آن تعامل داشته باشند، وزارت علوم است، اما وزارت علوم به تنهایی و با این بودجه‌ای که در اختیار دارد نمی‌تواند از پس برگزاری آن برآید بنابراین لازم است که مرکز هنرهای نمایشی، حوزه هنری، حتی شهرداری و به طور کلی متولیان فرهنگ و هنر به یاری این جشنواره بیایند.

عبداللهی ادامه داد: اگر جمعی مشورتی در وزارت علوم بوجود بیاید که شامل تعدادی از دبیران انجمن‌های علمی و تئاتر دانشگاه‌ها، همچنین تعدادی از مدیران تئاتری و چند کارشناس از وزارت علوم باشد می‌توانند جمع خوبی برای انتخاب دبیر، سیاست‌گذاری این جشنواره و در نهایت هم می‌توانند مشاوران خوبی برای دبیر باشند.

باید تصمیم می‌گرفتیم که یا کمک هزینه ورودی گروه‌ها را بدهیم یا جایزه

او درباره اینکه قرار بود کمک هزینه ورودی گروه‌های شرکت کننده در جشنواره در زمان اختتامیه این جشنواره به شرکت کنندگان داده شود، نیز توضیح داد: مبلغ ناچیزی در آخرین روز جشنواره به دبیرخانه تزریق شد که ما باید انتخاب می‌کردیم این مقدار پول را برای جوایز اختصاص دهیم یا کمک هزینه گروه‌ها. در نهایت با صحبت‌هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که جایزه فقط به یک نفر می‌رسد اما کمک هزینه به کل اعضای گروه‌ها، بنابراین این مبلغ را به عنوان کمک هزینه به شرکت‌کنندگان این جشنواره دادیم. جوایز هم تا یکی، دو هفته آینده از طریق وزارت علوم به برگزیدگان داده خواهد شد.

 قطعا برای دوره بعد نامزد دبیری نخواهم شد

دبیر ۲۱مین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی با تاکید بر این که "من قطعا برای دبیری دور بعدی این جشنواره کاندید نخواهم شد" اظهار کرد: باید فرصت تجربه دبیری و برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در اختیار دیگر دانشجویان مستعد هم قرار دهیم ولی قطعا هر گروهی که انتخاب شوند به آن‌ها کمک خواهم کرد، زیرا برای من هم همین اتفاق افتاد و بزرگترین پشتوانه این جشنواره کسانی هستند که سالها قبل هم در دبیرخانه این جشنواره حضور داشتند.

عبداللهی ادامه داد: برای انتخاب دبیر بعدی جشنواره فراخوان آن داده شده و بر روی سایت، کانال و اینستاگرام جشنواره قرار گرفته است. این فراخوان تا خردادماه ادامه دارد و امیدوارم دبیر تا تیرماه مشخص شود زیرا فرصت تابستان زمان بسیار خوبی است تا دبیرخانه بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری جشنواره داشته باشد و جلسات هم اندیشی با مدیران و گروه‌ها برگزار کند و درنهایت فراخوان خوبی را تولید کنند.

او درباره اعتراض مدیر تولید پروژه نمایش ایرانی ـ بلژیکی «بودن» از شرایط اجرا در این رویداد که در نهایت باعث انصراف او از جشنواره شد نیز توضیح داد: ما با اعضای این گروه در دبیرخانه صحبت کردیم و بخشی از مشکلات برطرف شد. به نظر من این اتفاق بیشتر به خاطر شیطنت‌های اطرافیان این گروه اتفاق افتاد. در واقع ممکن است که درآمد آنها با جابه جایی مکان اجرایشان بیشتر شود اما درنهایت هم به ضرر آن‌ها شد و هم ما، زیرا که آن‌ها تماشاگران بی‌نظیری را از دست دادند و به گفته خودشان انرژی بیشتری در اجرا در جشنواره تئاتر دانشگاهی بود که در اجرا در سالنی دیگر نبود.

دبیر این دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی درپایان با تأکید بر اینکه "مدیرکل فرهنگی وزارت علوم قول داده که از سال آینده بخش مناطق حداقل در چهار یا پنج منطقه برگزار شود" گفت: این اتفاق می‌تواند نوید خوبی برای بچه‌های تئاتری که در شهرستان‌ها درس می‌خوانند و یا در آنجا فعالیت می‌کنند، باشد.


ایسنا





کد خبر: ۵۲۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰





۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن