تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796890690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه در کنگره شیخ غلامرضا یزدی گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آنچه در کنگره شیخ غلامرضا یزدی گذشت
دبیر علمی کنگره مرحوم شیخ غلامرضا یزدی با اشاره به ضرورت استفاده مستمر از دستاوردهای علمی کنگره مرحوم شیخ غلامرضا یزدی، گفت: ابعاد مختلف حاج شیخ به صورت مستمر برای نسل جوان تبیین شود.
آفتاب‌‌نیوز :  حجت السلام و المسلمین «سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی» در کنگره ملی مرحوم شیخ غلامرضا یزدی که با حضور مسئولان کشوری و استانی و همچنین علمای کشوری برگزار شد، اظهار کرد: تقدیر از عالمان در حقیقت تکریم و تعظیم بر خدا است.


وی با اشاره به تشکیل چند کنگره برای ساماندهی امور مربوط به برگزاری کنگره شیخ غلامرضا یزدی، افزود: بیش از یک سال قبل فراخوان این کنگره در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور منتشر شده است.


دبیر کمیته علمی کنگره ملی مرحوم شیخ غلامرضا یزدی با بیان این‌که مقالات مختلفی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، گفت: جوان بودن پژوهشگران و نویسندگان مقالات از جمله ویژگی‌های این کنگره است.


حسینی کوهستانی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های علمی مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی، تصریح کرد: بالغ بر 45 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و تمام آنها توسط آیت الله استادی از شاگردان مرحوم حاج شیخ ارزیابی شدند.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد تهیه و انتشار کتاب «فاتح قلوب» را یکی از اقدامات شاخص کمیته علمی کنگره دانست و بیان کرد: این کتاب مجموعه ای از مقالات تأیید شده در کنگره است که توسط آیت الله محمدرضا ناصری یزدی و آیت الله استادی ارزیابی بررسی و تأیید شدند.


این مقام مسئول در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از دستاوردهای علمی و پژوهشی این کنگره، تأکید کرد: ابعاد مختلف مرحوم شیخ غلامرضا یزدی باید به صورت مستمر برای نسل جوان تببین شود.


تکریم از علمای دین،تکریم و بزرگداشت خداست


 معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این ‎که تکریم از علمای دین، تکریم و بزرگداشت خداست، گفت: حاج شیخ غلامرضا یزدی هویت عالم را به تبلیغ دین خدا می‌دانست. 


آیت الله«سیدهاشم حسینی بوشهری» در کنگره بزرگداشت مرحوم شیخ غلامرضا یزدی با بیان این‌که سخن گفتن در مورد کسانی که تمام هستی خود را برای رضای خدا اهدا  کردند کار ساده‌ای نیست، اظهار کرد: اگر علما و روحانیون موضوع روایت اخلاص را در دستور کار خود قرار دهند، هم تکریم مقام حاج شیخ را انجان داده و هم وظیفه تبلیغ خود را انجام داده‌اند.


وی با اشاره به این‌که اگر دو عنصر در انسانی پدید بیاید محبت او در دل‌ها جای می‌گیرد، افزود: اخلاص و صداقت دو لازمه و عامل مهم برای شاخص شدن و برجسته شدن انسان هاست.


امام جمعه موقت قم در ادامه با بیان این‌که زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگان دینی و علمی ضروری است، گفت: طبق روایات بزرگداشت علما دینی را خدا گرفته و ما فقط دنبال رو این فرهنگ و ارزش الهی هستیم.


آیت الله حسینی بوشهری تکریم از علمای دین را تکریم و بزرگداشت خدا دانست و بیان کرد: بنا به فرمایش رسول الله گرامی اسلام فرمودند بعد از معصومین علمای دین عزیزترین افراد نزد حق تعالی هستند.


وی با اشاره به بیانات امام صادق (ع)  در مورد علمای دینی و اخلاقی، تصریح کرد: بنا به فرمایش امام صادق (ع)، عالمان مرزبانان فکری و پاسداران ارزش‌های علمی و دینی جامعه هستند.


معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد:«خداترس بودن»، «هدایت‌گری جامعه»، «برخورداری از روح اخلاص»، «مسئولیت پذیری» و «برخورداری از زهد و آخرت گرایی»، از جمله ویژگی‌های عالمان دین است.


این مقام مسئول با اشاره به ویژگی‌های رفتاری مرحوم حاج شیخ، گفت: مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی معتقد بود هویت عالم به لباس نیست، بلکه به تبلیغ دین خداست.


آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری کنگره بزرگداشت شخصیت‌های علمی و دینی را فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از زندگی پربرکت عالمان دین دانست و بیان کرد: این چنین مراسم‌ها قبل از آنکه بزرگداشت حاج شیخ باشد، فرصتی برای آموزش اقشار مختلف به ویژه جوانان است.


به گزارش ایسنا،وی مردمی بودن حاج شیخ را از دیگر ویژگیهای این عالم ربانی دانست و اظهار کرد: این که زرتشتی و کلیمی به دنبال جنازه حاج شیخ غلامرضا اشک می ریزند نشان دهنده بزرگی اخلاق و عرفان مرحوم شیخ غلامرضا یزدی بوده است.


امام جمعه موقت قم در پایان خطاب به مبلغین حاظر در مراسم با بیان این‌که نگه داشتن مردم در صحنههای دفاع از ارزش‌های اسلامی مهمترین رسالت روحانیون و طلبه هاست، افزود: مبلغین باید سبک زندگی اسلامی را با آموزه‌های زیبای دینی به مردم جامعه منتقل کنند.


عالمان دینی،طبیبان جامعه هستند


حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره عالمان دینی، گفت: عالمان دینی طبیبان جامعه برای توسعه فرهنگی و اجتماعی هستند.


ایشان در کنگره بزرگداشت مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی با بیان این که عالمان دینی طبیبانی هستند که حیاط جامعه به آنها وابسته است، اظهار کرد: معرفت اسلام شناخت علم است و به همین دلیل عالمان دینی نقش مهمی در هدایت و درمان جامعه ایفا می‌کنند.


وی با اشاره به فضائل مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی، افزود: شاگردان حاج شیخ از جمله افراد برجسته از نظر علمی و اخلاقی هستند که نشان دهنده روح بلند و عمل صالح شیخ غلامرضا یزدی است.


حجت الاسلام راشد یزدی دانشمند بودن به علوم دینی را یکی از مهمترین ویژگی‌های حاج شیخ دانست و گفت: عمل کردن به دستورات الهی و خلوص نیت از جمله دلایل محبوبیت شیخ غلامرضا یزدی بین اقشار مختلف بوده و است.


این کارشناس مسائل دینی در ادامه با بیان این‌که اخلاص از دیگر ویژگی‌های حاج شیخ بوده است، تصریح کرد: متأسفانه امروزه آن طور که باید و شاید اخلاص در جامعه وجود ندارد و این یکی از دلایل وجود مشکلات اقتصادی و فرهنگی مختلف است.


وی ثابت قدم بودن در حراست از ارزش‌های اسلامی و دینی یکی دیگر از ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی حاج شیخ بوده است، تأکید کرد: نهادینه کردن ارزش های اخلاقی دین اسلام بین اقشار جامعه اولویت مهم شیخ غلامرضا یزدی بود.


راشد یزدی در پایان برگزاری کنگره شیخ غلامرضا یزدی را اقدامی مهم و کارآمد در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عالمان دینی دانست و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره عالمان دین راهی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است.


در مراسم کنگره ملی بزرگداشت مرحوم شیخ غلامرضا یزدی از«جواد مجیدی»،«شیما عزیزی»،«محبوبه عربی»،«هدایت کارگر شورکی» و «مسعود کریمی» به عنوان پژوهشگران برتر کنگره مرحوم شیخ غلامرضا یزدی معرفی و تجلیل شدند.


 فراخوان این کنگره از حدود یک سال گذشته در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور منتشر و 45 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی شیخ غلامرضا یزدی ارسال شده است که از این تعداد 6 مقاله به عنوان مقالات برتر معرفی و تجلیل شدند.









۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن