تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796832226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای تجمیع با دانشگاه علمی کاربردی/افزایش ۱۵ برابری بودجه پژوهشی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آمادگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای تجمیع با دانشگاه علمی کاربردی/افزایش ۱۵ برابری بودجه پژوهشی
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آمادگی این دانشگاه به منظور ادغام با دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: از آنجا که معتقد هستیم آموزش‌های مهارتی نباید به صورت جزیره‌ای ارائه شود، این آمادگی را داریم در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری در عرصه‌های آموزش‌های مهارتی با دانشگاه علمی کاربردی هماهنگ عمل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : ابراهیم صالحی‌عمران در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در سال جاری پرداخت و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور نقش بسیار قابل توجهی در حل بزرگترین چالش و معضل اجتماعی امروز کشور یعنی بیکاری می‌تواند ایفا کند،‌ چرا که این دانشگاه با توجه به مهارت‌محور بودن آموزش، دانشجویانی را تربیت می‌کند تا بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه برای اشتغال نداشته باشند.


وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۰ هزار دانشجو، ۱۷۳ آموزشکده و آموزشگاه، ۱۵۰ رشته تحصیلی (۹۶ رشته کاردانی، ۴۷ رشته کارشنایی ناپیوسته و ۷ رشته کارشناسی پیوسته) در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد، ضمن اینکه ۱۸ درصد دانشجویان در رشته‌های علوم انسانی،‌ ۲ درصد رشته‌های کشاورزی، ۲۹ درصد معماری و ۵۱ درصد فنی – مهندسی تحصیل می‌کنند.


رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در واکنش به ادغام این دانشگاه با دانشگاه علمی کاربردی نیز گفت: آموزش فنی‌ و حرفه‌ای در کشور به صورت مجزا و بدون ارتباط با یکدیگر از طریق نهادها و ارگان‌های مختلف خصوصی و دولتی ارائه می‌شود در واقع به وزارت کار و سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش در دوره‌های کارودانش و هنرستان، وزارت علوم در دو دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و علمی کاربردی و برخی دستگاه‌های دولتی و خصوصی دیگر هر یک آموزش‌های کوتاه مدت مهارتی را ارائه می‌دهند که هیچ یک از این دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگی و تعامل ندارند. در واقع آموزش‌های مهارتی در کشور ما متولیان مختلفی دارد که باید برای اثرگذاری بیشتر با یکدیگر هماهنگ و ارتباط داشته باشند.


دکتر صالحی‌عمران خاطرنشان کرد: اگر ارتباط افقی و عمودی از لحاظ برنامه‌ریزی‌های آموزشی، پاسخگویی به نیازهای انسانی مورد نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی در دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی که آموزش‌های مهارتی ارائه می‌دهند وجود داشته باشد، قطعا اثرگذاری بیشتری نیز در جامعه ایجاد خواهد کرد و از ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت جزیره‌ای نیز جلوگیری می‌شود.


وی همچنین به مصوبه ملی مهارت و فناوری مجلس شورای اسلامی در خصوص دو دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: این مصوبه به منظور برنامه‌ریزی دقیق‌تر در حوزه آموزش‌های مهارتی تصویب شده است تا براساس آن هماهنگی بیشتری بین دو دانشگاه ارائه دهنده آموزش‌های مهارتی در کشور ایجاد شود، چرا که این آموزش‌ها همانند آموزش عالی که در دوره‌ای با گسترش کمی بسیار زیادی مواجه شد، نیازمند اصلاح است.


رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای توجه به آموزش‌های مهارتی را یکی از راهکارهای اصلاح چالش فعلی آموزش عالی توصیف کرد و گفت: اگر می‌خواهیم مشکل فعلی آموزش عالی رفع شود،‌ باید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رجوع کنیم، ضمن اینکه تاکید می‌کنم اگر سیستم‌های آموزش مهارتی در کشور با یکدیگر هماهنگ عمل نکنند، در دراز مدت دچار چالش خواهند شد.


دکتر صالحی‌عمران اظهارکرد: در حال حاضر، دانشگاه فنی و حرفه‌ای که به آموزش‌های عام و دانشگاه علمی کاربردی که به آموزش‌های خاص در ارتباط با مشاغل را ارائه می‌دهند، باید در برنامه‌ریزی‌های خود به صورت هماهنگ عمل کنند و آموزش‌های خود را در دسترس رصد بازار کار ارائه دهند، چرا که این دو دستگاه می‌تواند با هماهنگی در کنار هم تبدیل به یک دانشگاه قدرتمند در عرصه آموزش‌های مهارتی در کشور شوند.


رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه تجمیع دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی به معنای حذف یک دانشگاه یا ادغام نیست، بیان کرد: وقتی بحث ادغام مطرح می‌شود، یعنی بخشی از یک دانشگاه حذف شود در صورتی که منظور ما تجمیع و هماهنگی برای دستیابی به آموزش مهارت محور قدرتمند و تاثیرگذار در کشور است.


به گفته دکتر صالحی‌عمران در حال حاضر تجمیع دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی در حال بررسی قرار می‌گیرد، اما نمی‌توان زمان دقیقی را برای این موضوع مطرح کرد چرا که تصمیم‌گیری در این مورد بستگی به شرایط سیستم سیاسی،‌ همکاری مجلس شورای اسلامی و غیره دارد، اما دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نوبه خود این آمادگی را دارد که با دانشگاه علمی کاربردی در این عرصه هماهنگ باشد.


به گزارش ایسنا، وی در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان نیز گفت: این افراد باید دو سال دوره سربازی خود را در اختیار نیروی انتظامی باشند و بعد این است که سربازان در اوقات فراغت خود دوره‌های آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت را ببینند تا بعد از اتمام سربازی در عرصه خاصی مهارت کسب کرده و مشکلی برای ورود به بازار کار نداشته باشند.


رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: براساس توافق صورت گرفته هر سال باید ۱۰۰ هزار سرباز تحت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای قرار بگیرند و سقف ارائه این آموزش‌ها تا ۵۰۰ هزار سرباز است.


دکتر صالحی‌عمران از اشتغال بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: با توجه به اینکه انجمن فارغ‌التحصیلان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاسیس شده است، این انجمن وضعیت دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی از نظر میزان ورود به بازار کار و اشتغال مورد بررسی قرار می‌دهد که آمارهای اعلام شده بیانگر این است که بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شوند که این آمار در برخی از رشته‌ها تا صد در صد نیز می‌رسد.


وی همچنین اعطای مجوز دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی درسی و آموزش‌های مهارتی از سوی وزارت علوم به این دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: براساس این مجوز، قدرت تصمیم‌گیری دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ایجاد و تغییر برنامه‌های درسی افزایش می‌یابد و ما می‌توانیم در برنامه‌های آموزشی و دوره‌های تحصیلی خود بازنگری اساسی داشته باشیم، چرا که سرفصل‌های ثابت نمی‌تواند جوابگوی آموزش‌های مهارتی در کشور باشد.


رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای تاکید کرد: ایجاد رشته‌های جدید، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه سبز در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، افتتاح پروژه‌های عمرانی بالای ۷۰ درصد ساخت و برخی برنامه‌های دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال جاری است.


دکتر صالحی‌عمران از افزایش جمعیت دانشجویی فنی حرفه‌ای در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۴۰ رشته کارشناسی ناپیوسته را تاسیس می‌کنیم و در حال حاضر با شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم رایزنی می‌کنیم که این رشته‌ها برای سال جاری تاسیس شود.


وی با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای تربیت استادکار و مربیان فنی حرفه‌ای برای آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دیگر گفت: قرار است در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش امضا کنیم تا بتوانیم با تربیت مربیان و استادکار کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را رفع کنیم.


آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای راه اندازی رشته‌های متناسب با درخواست صنایع


رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای همچنین از افزایش ۱۵ برابری بودجه پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بودجه پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بود که این میزان با افزایش ۱۵ برابری به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، ضمن اینکه هر دانشجویی که ایده پژوهانه‌ای داشته باشد، مورد حمایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار خواهد گرفت.


دکتر صالحی‌عمرانی در پایان از آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای راه اندازی رشته‌های متناسب با درخواست صنایع خبر داد و گفت: ما این آمادگی را داریم که رشته‌های خود را براساس درخواست صنایع تاسیس کنیم و آن‌ها می‌توانند نیازهای خود به نیروی متخصص را به ما اعلام کنند. در واقع صنایع در اصلاح برنامه‌های درسی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمک کنند.









۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن