تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796735884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلایل سانحه هواپیمایی آسمان به هفته دیگر موکول شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دلایل سانحه هواپیمایی آسمان به هفته دیگر موکول شد
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه به دستور بازپرس قضایی پرونده، انتشار گزارش نهایی و دلایل وقوع سانحه هواپیمایی آسمان یک هفته به تعویق افتاد، گفت: با نمایندگان فرانسوی شرکت ای. تی . آر درباره دو مساله مطرح در وقوع سانحه اختلاف نظر داریم.
آفتاب‌‌نیوز : حسن رضایی فر  درباره انتشار گزارش نهایی بررسی دلایل وقوع سانحه پرواز تهران- یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: گزارش مقدماتی حاوی اطلاعات جزیی بود اما اطلاعات تکمیل شده و یافته‌های حاصل از اطلاعات کامل در گزارش نهایی درج شده است.



وی با بیان اینکه در گزارش نهایی اطلاعات حاصل از ارزیابی کامل سیستم‌های هواپیما، عملکرد هواپیما، عوامل انسانی و عوامل فنی و مسایل طراحی آمده است، افزود: گزارش نهایی به بازپرس قضایی پرونده تحویل و اعلام شده که باید فرصت داشته باشند تا درصد و سهم تقصیر بین عوامل موثر در بروز سانحه را مشخص کنند. به همین دلیل گزارش نهایی فعلا منتشر نمی‌شود.


 این مقام مسئول تاکید کرد: احتمالا اوایل هفته آینده گزارش نهایی منتشر و اعلام عمومی می‌شود.


رضایی فر با بیان اینکه هدف سازمان، پیشگیری از وقوع این سوانح است، گفت: در این گزارش هم علل وقوع این سانحه مشخص شده و نه مقصر سانحه.


وی ادامه داد: گزارش سازمان هواپیمایی اشاره‌ای به مقصر و تعیین قصور نکرده است و اساسا هدف از تهیه این گزارش شناسایی مقصر نبوده است.


وی در پاسخ به این سوال که چه عواملی در بروز این سانحه نقش داشتند، اظهار داشت: در تهیه این گزارش برای شناسایی دلایل وقوع سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج عوامل انسانی، سازمانی، فنی در نظر گرفته شده است. آب و هوا و شرایط جوی یک مساله اساسی در وقوع این سانحه است.


مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا در آن شرایط جوی نباید پرواز انجام می‌شد؟ گفت: این موضوع در گزارش عنوان شده است. شرایط جوی برای انجام این پرواز مناسب نبوده است اما دستور العمل‌های عملیاتی مجاز می‌دانسته که این پرواز به مقصد فرودگاه شیراز یا اصفهان انجام شود.


وی تاکید کرد: خلبان می‌توانسته پس از عبور از فرودگاه اصفهان یا شیراز گزارش شرایط جوی فرودگاه یاسوج را بگیرد و منوط به مناسب بودن شرایط جوی پرواز را ادامه بدهد در غیر این صورت به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در فرودگاه شیراز یا اصفهان فرود می‌آمد. در گزارش درباره اینکه این پرواز باید انجام می‌شده یا نه به صورت مفصل توضیح داده شده است.


رضایی فر در پاسخ به این سوال که آیا در گزارش نهایی فرصت دفاع به شرکت آسمان داده شده است، گفت: به طور قانونی گزارش را باید مرجع ذی صلاح بررسی کند اما در چارچوب اخلاق بهتر است که در گزارش نهایی به نظرات و بررسی‌های شرکت مورد نظر (شرکت هواپیمایی آسمان) اشاره شود و به همین دلیل تا روز قبل از انتشار گزارش، کار‌شناسان شرکت آسمان در کنار سازمان هواپیمایی بودند و نقطه نظرات کار‌شناسان این شرکت هم گرفته و فرصت دفاع به شرکت آسمان داده شد.


مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری درباره بررسی‌های نمایندگان شرکت‌ای. تی. آر فرانسه درباره دلایل وقوع این سانحه اظهار داشت: نمایندگان‌ای. تی. آر (شرکت سازنده این هواپیما) ایران را ترک کردند البته در دو مساله جزیی با نمایندگان‌ای. تی. آر اختلاف نظر داشتیم. فرانسوی‌ها نظر ما را شنیدند و برای پاسخ گویی از سازمان هواپیمایی تا پایان ماه می‌فرصت خواستند.


وی با تاکید بر اینکه در بحث طراحی و تاثیر آن در یخ زدگی بال و ملخ‌های هواپیما با فرانسوی‌ها اختلاف نظر داریم، گفت: قرار بر این شده که نظر قطعی‌ ای. تی. آر در این باره تا پایان ماه می به سازمان هواپیمایی اعلام شود.


رضایی فر گفت: البته به طور قانونی شرکت‌ها و سایر نهاد‌ها تا دو ماه پس از اعلام گزارش نهایی فرصت ارایه نظرات خود را دارند.


ایلنا 





۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن