تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793499434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس شورای حوزه علمیه تهران: بی‌سوادها و بی‌تجربه‌ها مدعی‌اند فقیه بانک‌داری نمی‌داند!!/ نمی‌توان بدون فلسفه برای جامعه فتوا صادر کرد/ انتقاد از «رسانه ملی»


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: رئیس شورای حوزه علمیه تهران: بی‌سوادها و بی‌تجربه‌ها مدعی‌اند فقیه بانک‌داری نمی‌داند!!/ نمی‌توان بدون فلسفه برای جامعه فتوا صادر کرد/ انتقاد از «رسانه ملی»

رئیس شورای حوزه علمیه تهران گفت: با توجه به اینکه سیاست و اقتصاد جامعه توسط علوم انسانی مدیریت می‌شوند و نه علم فقه؛ در نتیجه یک مدیر جزء و بی تجربه در رسانه ملی راجع به بانکداری که اکثر فقها بر ربوی بودن آن انتقاد دارند، سخن می‌گوید و به یک مرجع تقلید اهانت می‌کند و مدعی است فقیه بانکداری نمی داند!.


رئیس شورای حوزه علمیه تهران گفت: با توجه به اینکه سیاست و اقتصاد جامعه توسط علوم انسانی مدیریت می‌شوند و نه علم فقه؛ در نتیجه یک مدیر جزء و بی تجربه در رسانه ملی راجع به بانکداری که اکثر فقها بر ربوی بودن آن انتقاد دارند، سخن می‌گوید و به یک مرجع تقلید اهانت می‌کند و مدعی است فقیه بانکداری نمی داند!.
به گزارش حوزه، استادعلی اکبر رشاد، در اجلاسیه سالانه اساتید حوزه علمیه استان تهران که در سالن شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با گرامی داشت سالروز شهادت استاد مطهری و با تقدیر از زحمات و مجاهدت های علمی و تربیتی اساتید حوزه های علمیه اظهار داشت: واقعیت این است که اساتید عمود خیمه حوزه های علمیه هستند زیرا اساتید حوزه موثرترین و تعیین کننده ترین نقش را در تدبیر امور حوزه و تربیت طلاب جوان برعهده دارند. رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به نقش اساتید در تربیت علمی و معنوی طلاب، ادامه داد: جوانی که به عنوان داوطلب وارد حوزه می شود ظرف 3 سال باید به صورت یک مسلمان تراز تربیت شود. جوانان باید در این سال ها طلبه شوند و روح طلبگی در کالبدشان دمیده شود و اگر در چند سال اول، ظاهر طلبه تصحیح نشود دیگر جبران و اصلاح نخواهد شد. وی، کسب مهارت، فهم درست متون دینی و مهارت درست اندیشیدن را از اهداف اولیه طلاب در مقدمات حوزه برشمرد و گفت: چنانچه طلبه ای در سطح یک حوزه این مهارت ها را بدست آورد، در ورود به سطح دو حوزه با یک طلبه توانمند مواجه خواهیم بود که شوق کسب علوم مختلف و تسلط بر مبانی علمی در او وجود دارد. استاد رشاد ادامه داد: بعد از این دو سطح، باید در سطح سوم طلبه گرایش علمی خود را معین کند و به تعبیری باید علم گرایش شناسی را دارا باشد. و در ادامه و در سطح چهار، طلبه باید اجتهاد ورزی و پژوهش کند، به عبارت دیگر بنا نیست طلبه در سطح چهار مجدد آموزش ببیند و دوباره کفایه بخواند، طلبه باید فن اجتهاد را بیاموزد. تولیت حوزه علمیه امامرضا(ع) تهران تصریح کرد: در مقطع کنونی حوزه یک اشکال وجود دارد و آن این است که به علوم به صورت بسیط می نگریم. ما نیازمند مبادی پژوهی به تعبیر گذشته و به تعبیر دیگر آشنایی با فلسفه های مضاف هستیم، باید طلاب را در دوره های مقدماتی با فلسفه های مضاف آشنا سازیم. وی با بیان اینکه علوم انسانی امروز رقیب اصلی دین است، اظهار داشت: اگر مسئله ای بنام تعارض علم و دین وجود دارد در غرب تعارض الهیات دینی و علوم طبیعی را شاهدیم. در جهان اسلام رقابت میان علوم انسانی و شریعت وجود دارد، تمام ادعایی که شریعت در تدبیر شئون امت ها مطرح می کند علوم انسانی تمام آن ادعا ها را دارد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه به اینکه سیاست و اقتصاد جامعه توسط علوم انسانی مدیریت می شوند و نه علم فقه؛ در نتیجه یک مدیر جزء و بی تجربه در رسانه ملی راجع به بانکداری که اکثر فقها بر ربوی بودن آن انتقاد دارند، سخن می گوید و به یک مرجع تقلید اهانت می کند و مدعی است فقیه بانکداری نمی داند! استاد رشاد در پایان با بیان اینکه نجات و استمرار انقلاب اسلامی در نجات و انقلابی ماندن حوزه های علمیه است، گفت: امروز نمی توان بدون استفاده از فلسفه برای جامعه فتوا صادر کرد. بنا بر این اهتمام به مبانی، موضوعات و مقولات باید در اولویت قرار گیرد. فقه قطعاً علم رکنی حوزه است، اما برای کمک به آن به دیگر علوم نیاز است.
 

 آخرین‌نیوز (رسانه مستقل ایرانیان) را در پیام‌رسان سروش دنبال کنید


سه شنبه, 11 ارديبهشت 1397 ساعت 14:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن