تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797944243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند درصد کودکان ایرانی گرفتار لُکنت هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چند درصد کودکان ایرانی گرفتار لُکنت هستند؟
رئیس انجمن گفتاردرمانی گفت: حدود یک درصد ایرانی‌ها گرفتار ناروانی گفتار (لکنت) هستند که این آمار در کودکان به پنج تا هفت درصد می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر علی قربانی با بیان اینکه ناروانی گفتار در کودکان سه تا پنج سال می‌تواند طبیعی باشد، افزود: ترساندن کودک، تب و تشنج می‌تواند سبب ماندگاری این مشکل شود.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: ناروانی گفتار می‌تواند سبب عدم ارتباط، تمسخر و پیامدهای رفتاری باشد؛ بنابراین پیشگیری‌های اولیه، ثانویه و درمان این مسئله حائز اهمیت است.


قربانی اضافه کرد: برخی از کودکان قبل از دوران مدرسه گرفتار اختلالات تولید صدا هستند و یا به‌اصطلاح نوک زبانی حرف می‌زنند و برخی کلمه‌ها را به‌درستی ادا نمی‌کنند؛ درصورتی‌که این مشکل در آن‌ها برطرف نشود، در دوران مدرسه در دیکته نویسی و رونویسی دچار مشکل خواهند داشت که می‌توان با آموزش و گفتاردرمانی مانع افت تحصیلی آن‌ها شد.


رئیس هیئت‌مدیره انجمن گفتاردرمانی اظهار کرد: کودکان نارس به دلیل اختلالات تغذیه‌ای ممکن است دچار اختلال در عملکرد اندام‌های گویایی همچون زبان دهان و حلق شوند و این مسئله برای آن‌ها مشکلات گفتاری ایجاد کند که می‌توان با گفتاردرمانی در راستای رفع مشکل آن‌ها اقدام کرد.


وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌سالان نیز می‌توانند مبتلابه اختلالات صوت ناشی از گرفتگی صدا یا خشن بودن صدا باشند به‌طوری‌که زنان صدای کلفت و مردانه و مردان صدای زنانه داشته باشند که با گفتاردرمانی می‌توان به آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه داد تا حنجره‌ آن‌ها آسیب نبیند.


رئیس انجمن گفتاردرمانی اضافه کرد: راهکارهای درمانی مبتنی بر آموزش است و بر این اساس فرد می‌تواند بهبود یابد و اندام‌های گویایی یا گفتاری‌اش خوب عمل کند؛ همچنین گفتاردرمانی کمک می‌کند که فرد مهارت‌های دریافتی بهتری داشته باشد.


قربانی با اشاره به اینکه گاهی نیاز به مداخلات بیشتری اعم از دست‌کاری اندام‌های گویایی توسط درمانگر داریم، گفت: این اقدام شامل جراحی نیست و فرد درمانگر با دست یا قاشقک اندام گویایی را دست‌کاری می‌کند تا عملکرد آن بهتر شود.


وی بیان داشت: کودکان دچار شکاف کام، کسانی که مراحل رشد کندتری دارند یا دچار آسیب‌های عصبی و مسائل رفتاری هستند، ممکن است با مشکلات گفتاری همراه شوند که اقدامات پزشکی و دارویی توسط متخصصان مربوطه برای آن‌ها صورت می‌گیرد و در کنار این مسئله اختلالات گفتاری فرد هم با آموزش گفتار درمان کاهش و درمان می‌شود.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: گفتار جنبه‌های مختلف بیوشیمیایی عصب‌شناختی، ساختمانی، حسی و حرکتی فیزیولوژیکی و یادگیری دارد و این پایه‌هایی است که بر اساس آن گفتار را یاد بگیریم.


شانزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران از 20 تا 21 اردیبهشت‌ماه جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی تالار امام علی (ع) برگزار می‌شود.


منبع: ایرنا







۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن