تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797987263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو مشکل مهم ایران از نظر وزیر بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دو مشکل مهم ایران از نظر وزیر بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همه حوزه‌ها در کشور دچار بی‌سوادی مدرن و کمی‌گرایی شده‌ایم و بیماری کمی‌گرایی ما را دچار نقص بزرگی در کشور کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر هاشمی در نوزدهمین همایش آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: باید قبول کنیم خروجی‌های دانشگاه‌های ما در برخی از موارد آن قدر بی‌مهارتند که با جامعه نمی‌توانند ارتباط راحتی برقرار کنند.


وی با اشاره به این که متاسفانه دچار بی‌سوادی مدرن شده‌ایم، گفت: تعداد دانشکده‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان افزایش پیدا کرده است و باید گفت بیماری کمی‌گرایی در همه حوزه ها ما را دچار نقص کرده است. البته این موضوع در رشته‌های غیر پزشکی بیشتر از پزشکی است.


وزیر بهداشت اظهار کرد: بیمارستانی را در غرب کشور افتتاح کردم که با وجود این که همه مهندسین و ناظرین آن دارای مدارک عالی دانشگاهی بودند در زمانی که مردم بیشترین نیاز را به آن داشتند بعد از زلزله غرب کشور فرو ریخت و این در حالی است که بیمارستان هایی با قدمت ۵۰ سال از جای خود تکان نخوردند و این نشان دهنده بی سوادی مدرن در کشور است.


هاشمی با تاکید بر لزوم اصلاح رتبه بندی دانشگاه ها گفت: نباید کمیت را در افزایش دانشجویان، دانشکده ها و اساتید رشته های علوم پزشکی مبنای رتبه بندی ها قرار دهیم؛ چرا که موجب کمی‌گرایی به جای کیفی‌گرایی در دانشگاه ها شده است.


وزیر  بهداشت با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تربیت بیش از حد دانشجوی PHD اظهار کرد:  ممکن است برخی به این موضوع اعتراض کنند اما انصاف نیست هم دانشجوی بی کیفیت آموزش دهیم و هم شغلی برای آنان وجود نداشته باشد.


وی با اشاره به لزوم کوتاه کردن برخی دوره‌های آموزشی علوم پزشکی افزود: خیلی از محفوظاتی که در مقطع آندر گرجوئیت هست، لزومی ندارد، ادامه پیدا کند و نباید طول دوره ها تا این حد طولانی شود.


هاشمی همچنین گفت: بیمارستان‌های آموزشی که از جهت فضاهای آموزشی، اساتید و اعضای هیات علمی و تجهیزات مشکلی ندارند، باید به سمت خودگردانی حرکت کنند و تنها دانشجویانی که بضاعت مالی ندارند را استثنا قرار دهند اما در آینده نزدیک چاره‌ای جز این نخواهند داشت.


وزیر بهداشت با اشاره به ظرفیت بودجه سال ۹۷ در استان‌ها و امکان استفاده از این بودجه به منظور تقویت زیرساخت ها و تجهیزات آموزشی افزود: بودجه هزار میلیارد تومانی مشترک میان وزارت بهداشت و علوم است که دانشگاه‌ها باید از این فرصت به منظور به روز رسانی تجهیزات خود استفاده کنند.


هاشمی ادامه: باید در ادامه طرح تحول سلامت حتما از اعتباراتی که در اختیار ما و بیمه ها قرار دارد به صورت هدفمند استفاده کنیم و اولویت ها را مشخص کرده و نهایت صرفه جویی را اعمال کنیم.


وی افزود: قطعا از معاونت های آموزشی دانشگاه ها انتظار همراهی همه جانبه می رود و کمک شود که در پایان سال کسری بودجه نداشته باشیم.


وزیر بهداشت تاکید کرد: دستور رئیس جمهور و برنامه ما در وزارت بهداشت، صرفه جویی در هزینه کرد اعتبارات است.


وی با بیان این که اگر کشور به دست افراد باسوادتری اداره می شد هزینه اش خیلی کمتر از آن چه بود که اکنون داشتیم، ادامه داد: ما نمی توانیم ادای کشورهای اروپایی و آمریکایی را در بیاوریم و این قدر فلوشیپ و فوق تخصص تربیت کنیم.


به گزارش ایسنا، هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: طولانی شدن دوره های تخصصی در پزشکی بسیار آسیب زننده است. با فلوشیپ ها  و فوق تخصص ها تنها آسیب ها زیاد می‌شود. ما باید بتوانیم دوره هایی که نیاز داریم را به اندازه تربیت کنیم.









۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن