تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797818952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات حمله سایبری به ۱۱ بانک اصلی ایرانی / احتمال اختلال جدی در نظام پولی و مالی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جزییات حمله سایبری به ۱۱ بانک اصلی ایرانی / احتمال اختلال جدی در نظام پولی و مالی
رئیس پلیس فتا کشور گفت: به ۱۱ بانک از ۳۲ بانک کشور حمله سایبری شده است و بانک‌هایی مدنظر بودند که بیشترین مشتری را دارند.
آفتاب‌‌نیوز : سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا کشور در نشست خبری که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ما در یک هزار و 38 شهر و 28 هزار روستا اینترنت نسل‌ 3 و 4 را دارا هستیم.


وی ادامه داد: از سال 90 تاکنون‌ میزان جرایم 900 درصد افزایش‌ داشته است، اما به طور کلی در ایران به ازای‌ 1400 نفر یک جرم اما در هند به از‌ای یک میلیارد و 300 نفر جمعیت 57 فقره جرم‌ وجود دارد.


رئیس پلیس فتا کشور بیان کرد: 51 هزار نفر متقاضی دریافت فروشگاه‌های اینترنتی و نماد اعتماد هستند که به طور کلی 31 هزار نفر از آن‌ها موفق به دریافت نماد اعتماد شدند، در واقع این نماد مالک فروشگاه‌ را برای پلیس و اصناف مشخص می‌کند.


سردار هادیان‌فر ادامه داد: در خصوص حملات سایبری‌ باید بگویم ما در روز بیش از 6 میلیون حمله سایبری‌ را در کشور شاهد هستیم‌ که درصد زیادی از آن‌ها دفع می‌شود و بخش زیادی از حملات مربوط به کاربران است.


وی ادامه داد: 7 هزار و 525 حمله‌ سایبری‌ در سال 96 شناسایی شده است که 296 حمله جدی‌ به سامانه و زیرساخت‌های حساس رخ داده که در واقع 58 درصد آن‌ها از سوی آمریکا‌ و چین صورت گرفته و هدف حمله آن‌ها بانک‌ها و مؤسسات‌ مالی بوده است و در اولویت‌ بعدی‌ زیرساخت‌ها، مخابرات و توزیع برق و گاز بوده است و خوشبختانه همواره‌ ما این حملات را ساماندهی کرده‌ایم.


سردار هادیان‌ فر افزود: با توجه به حملات سایبر‌ی ممکن است اختلا‌لاتی در نظام پولی و مالی به وجود آید که لازم است بانک‌ها در این زمینه توجه بیشتری کنند، چراکه حمله سایبری‌ به 11 بانک از 32 بانک که مشتری بیشتری دارند صورت گرفت که ما در این زمینه تذکرات لازم را داده‌ایم و از مرکز افر‌ا گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم؛ تلاش ما مقابله‌ با نفوذ به سیستم‌ها است که با جرأت‌ می‌توان گفت که تاکنون آسیب جدی به زیرساخت‌های کشور وارد نشده و محافظت از زیرساخت‌های کشور در دستور کار قرار گرفته است و هماهنگی بین پلیس‌ فتا‌ و وزارت ارتباطات انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه در طول 6 سال گذشته در زمینه جرایم‌ سایبری نزدیک به 120 هزار فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: بیش از 86 درصد پرونده‌ها کشف و رسیدگی شده است.


وی با تأکید بر استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی گفت: امروز مدیر تلگرام‌ به روسیه‌ رفته و در آنجا به عنوان ششمین نفر از 600 نفر ثروتمند‌ شناخته شده است و حاضر نیست در مقابل گروه تکفیری‌ در تلگرام‌ بایستد‌، چراکه معتقد است این گروه خشونت‌ را ترویج نمی‌کنند.


وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا 2018 بیش از 186 میلیارد دلار اطلاعات مردم در تلگر‌ام فروخته‌ شود که ما تأکید داریم از پیام‌رسان‌های داخلی که نگهدارنده‌ اطلاعات در داخل کشور هستند، استفاده شود.


سردار هادیان‌فر با بیان اینکه بیشتر جرایم در تلگر‌ام رخ می‌دهد و تقریباً 20 درصد جرایم‌ در اینستا‌گرام صورت می‌گیرد، گفت: به طور مثال می‌توانیم به 2 پرونده در زمینه‌ تلگرام‌ اشاره کنیم‌ که یکی از آن‌ها پرونده قتلی‌ در استان مرکزی‌ بود که فردی از طریق‌ تلگر‌ام با هم‌کلاسی قدیمی خود دوباره آشنا شده و با آن دست به یکی کرده و همسر‌ خود را به قتل رسانده است که باید بگویم اگر ما این پیام‌رسان را رصد‌ می‌کردیم هیچگاه‌ این اتفاق نمی‌افتاد.


وی ادامه داد: برخی از افراد که درآمدی از تلگرام‌ دارند، جو بی‌اعتمادی را در فضای مجازی داخلی مانند سروش و بیسفون‌ را ایجاد می‌کنند و یک بازی به راه انداخته‌اند که همین جا باید بگوییم سروش زیر نظر صدا و سیما است و به این شکل نیست که ما تمام اطلاعات شهروندان را دائماً رصد کنیم.


وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی و وزارت اطلاعات به زودی ارز مجازی را تولید‌ می‌کند، گفت: در حوزه کسب و کار پلیس فتا و وزارت ارتباطات همکاری خوبی خواهند داشت تا افراد برای کسب و کار خود به آنجا مراجعه کنند.


رئیس پلیس فتا کشور در خصوص پوز‌های سیّار‌ نیز گفت: نباید پوز‌های سیّار‌ دور از دسترس‌ مشتریان‌ قرار گیرد. در واقع باید مبلغ توسط فروشنده ثبت و رمز توسط مشتری زده شود تا مشکلاتی در این زمینه صورت نگیرد و در خصوص پوزهای‌ سیّار‌ نیز برخی افراد در این زمینه کلاهبرداری‌ کرده و کد 16 رقمی‌ عابر بانک‌ مراجعه‌کننده را در پوز خود ذخیره و با دریافت رمز می‌توانند از حساب افراد برداشت کنند که تاکنون در این زمینه پرونده داشته‌ایم و فردی 200 میلیون تومان از طریق پوز سیّار برداشت کرده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان





۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن