تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796683593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار نکته یک جهانگرد استرالیایی درباره سفر به ایران: به آن کشور شگفت‌انگیز سفر کنید+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چهار نکته یک جهانگرد استرالیایی درباره سفر به ایران: به آن کشور شگفت‌انگیز سفر کنید+عکس
ذهنیت جاری در خبرها و رسانه ها درباره ایران را سیاستمداران شکل می دهند تا افکار را آن گونه که می خواهند نسبت به ایران منفی سازند. از ایران به عنوان کشوری خطرناک یاد می شود. من اما در ایران جز زیبایی و مهمان نوازی و دوستی مردمان در طول دو هفته سفرم چیز دیگری ندیدم.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس فرهنگی- یک جهانگرد استرالیایی (Ellie Cleary) تجربه سفر خود را با استرالیایی‌ها در سایت «نیوز» آن کشور به اشتراک گتشته است.


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ او می‌گوید: «اگر چه در ایران باید حجاب داشته باشید اما لزوما لازم نیست تمام موهای‌تان را بپوشاند؛ می‌توانید لباس‌های سبک و راحت با رنگ‌های روشن بپوشید. با هیچ آفتاب‌سوختگی‌ای در آنجا مواجه نشدم؛ اگرچه هوای ایران عمدتا گرم است. در مورد حجاب من متوحه شدم که چقدر کلیشه‌های اشتباهی درباره زنان و نوع پوشش‌شان در ایران در ذهن استرالیایی ها وجود دارد. نه، اشتباه می کنید لباس های زنان طبق آن کلیشه های محافظه کارانه که ما در ذهن داریم نیستند. ما فکر می کنیم جایی که زنان حجاب دارند آزاد نیستند و سرکوب می شوند. این در مورد بسیاری از خانم های ایرانی صدق نمی کند. آنان از تحصیلکرده‌ترین زنان در جهان هستند. فقط به صرف این که باید روسری کنند بدان معنا نیست که در زندگی و در زمینه آموزش پیشرفتی نمی کنند. دوستانم پیش از سفر به من می گفتند: «به ایران می روی؟ چرا»؟ یکی از دوستانم با خنده و شوخی به من گفت: «امیدوارم وقتی می روی و بر می گردی تبدیل به یک «بنیادگرا» نشده باشی». این حرف ها سبب می شد تا کمی بیش از حالت معمول نگران باشم. به من توصیه می کردند که مراقب خود باشم تا در ایران بازداشت نشوم. اگر می خواستم به آن حرف ها گوش دهم شاید هرگز نمی توانستم به ایران سفر کنم. در این جا آن چه در ایران کشف کردم را با شما به اشتراک می گذارم». 



چهار نکته یک جهانگرد استرالیایی درباره سفر به ایران: به آن کشور شگفت‌انگیز سفر کنید+عکس



۱-ایران خطرناک نیست 


کباب‌های خوشمزه، بازارهای رنگارنگ، مساجد زیبا و مهمتر از همه رفتار دوستانه و مهان نوازی ایرانیان شما را جذب می کند. وزارت امور خارجه استرالیا اما به دلیل خطر احتمالی وقوع حملات تروریستی، خشونت‌های سیاسی و اعتراضات خشونت‌آمیز به اتباع استرالیایی درباره حفاظت از امنیت شخصی‌شان در جریان سفر به ایران هشدار می دهد. دولت استرالیا توصیه می کند که از مناطق مرزی افغانستان، پاکستان و عراق به ایران نروید. 


۲- باورهای نادرستی که در مورد ایران دارید 


ذهنیت جاری در خبرها و رسانه ها درباره ایران را سیاستمداران شکل می دهند تا افکار را آن گونه که می خواهند نسبت به ایران منفی سازند.  از ایران به عنوان کشوری خطرناک یاد می شود. من اما در ایران جز زیبایی و مهمان نوازی و دوستی مردمان در طول دو هفته سفرم چیز دیگری ندیدم. تبلیغات در مورد ایران بازتاب ذهنیت و خواسته رهبران کشورهای غربی و نه واقعیت‌ها درباره شهروندان آن کشور هستند.  



چهار نکته یک جهانگرد استرالیایی درباره سفر به ایران: به آن کشور شگفت‌انگیز سفر کنید+عکس




چهار نکته یک جهانگرد استرالیایی درباره سفر به ایران: به آن کشور شگفت‌انگیز سفر کنید+عکس



۳-معنای واقعی «مودب بودن» را در ایران متوجه می‌شوید 


تمام ملیت ها می توانند از مهمان‌نوازی ایرانیان درس بیاموزند. وقتی از راننده پرسیدم چقدر؟ او گفت قابل شما را ندارد چیزی نیست. این بدان معنا نیست که او نمی خواهد پولی بگیرد. معنای این کار «تعارف» است. تعارف یک نوع خصلت ایرانی است که در آن یکی دو بار جواب منفی برای نگرفتن چیزی داده می شود؛ به نشانه احترام و معمولا در مورد مسائل مالی بیشتر صدق می کند. من خوش شانس بودم که با ایرانیان صحبت کردم؛ آنان مهربان‌ترین و مودب‌ترین مردمانی بودند که تا به حال دیده‌ام. داستان‌هایی درباره مهمان‌نوازی ایرانیان از مسافران خارجی دیگر هم شنیده بودم. 


۴-زیبایی معماری اسلامی 


در اروپا ما در مورد کلیساهای زیبا هیجان‌زده هستیم در آسیا بیشتر از معابد هندوها و در چین از معابد بودایی‌ها با رنگارنگ‌بودن‌شان لذت می‌بریم. اما وقتی به ایران می‌آیید همه چیز تغییر می‌کند. وقتی به شیراز، یزد و اصفهان می روید خود را برای معماری زیبا آماده کنید. به میدان نقش جهان اصفهان بروید و خود را برای رنگ های آبی باور نکردنی در کنار کاشی های مسجد شاه آماده کنید. 



چهار نکته یک جهانگرد استرالیایی درباره سفر به ایران: به آن کشور شگفت‌انگیز سفر کنید+عکس




چهار نکته یک جهانگرد استرالیایی درباره سفر به ایران: به آن کشور شگفت‌انگیز سفر کنید+عکس






۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن