تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796332567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش ویژه «گاردین» از اعتراف‌گیری اجباری در چین؛ فشار بازجوها موهایم را در ۳۹ سالگی سفید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گزارش ویژه «گاردین» از اعتراف‌گیری اجباری در چین؛ فشار بازجوها موهایم را در ۳۹ سالگی سفید کرد
اعترافات اجباری در مقابل دوربین تلویزیون دولتی در چین رواج دارد. فعالان حقوق بشر می گویند این شیوه باید متوقف شود. کارزاری به راه افتاده تا این موضوع را دنبال کند و گزارش هایی را منتشر می کند که از جزئیات آن چه بر سر زندانیان آمده و زور و اجبار برای گرفتن اعتراف از آنان توسط نیروهای امنیتی و پلیس را ارائه می کند.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- «موهایم سفید شده است. آن هم پیش از پیری» گزارش‌های زیادی از اعترافات اجباری در چین وجود دارند.  کسانی که مجبور به اعتراف  شده‌اند توسط پلیس مجبور به پوشیدن لباس مدنظر بازجوها شده بودند، در مقابل دوربین نشسته و یک متن دست شان داده شده بود. دستورالعمل‌ها  در مورد  نحوه بیان جملات توسط پلیس به آنان آموزش داده می شود.


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه «گاردین» در گزارشی درباره اعتراف گیری در چین و نحوه آن می‌نویسد: «اعترافات اجباری در مقابل دوربین تلویزیون دولتی در چین رواج دارد. فعالان حقوق بشر می گویند این شیوه باید متوقف شود. کارزاری به راه افتاده تا این موضوع را دنبال کند و  گزارش هایی را منتشر می کند که از جزئیات آن چه بر سر زندانیان آمده و زور و اجبار برای گرفتن اعتراف از آنان توسط نیروهای امنیتی و پلیس را ارائه می کند. طبق گزارش های منتشر شده از یک نهاد غیر دولتی حقوق بشری دستکم ۴۵ مورد اعتراف اجباری از طریق تلویزیونی در چین از سال ۲۰۱۳ میلادی به این سو پخش شده است. این گروه حقوق بشری  از جامعه بین المللی خواسته تا به اعمال تحریم علیه مدیران بخش مخابرات و ارتباطات چین از جمله تلویزیون دولتی چین بپردازد. این گروه همچنین خواستار مسدود شدن اموال آنان در بانک های خارجی و ممنوع کردن سفر آن ها از سوی دولت های خارجی شده تا بر دولت چین فشار آورده شود تا به این شیوه گرفتن اعتراف از متهم پایان دهد». 



گزارش ویژه «گاردین» از اعتراف‌گیری اجباری در چین؛ فشار بازجوها موهایم را در ۳۹ سالگی سفید کرد



در این گزارش آمده است که بازجوها حتی چگونگی حفظ کردن، نحوه ادای جملات و حتی حالت چهره و گریه کردن های مابین آن را نیز به اعتراف کنندگان اموزش می دهند. معمولا هفت ساعت طول می کشد تا یک اعتراف ضبط شود که تنها چند دقیقه از آن در شبکه تلویزیون دولتی چین نمایش داده شود». 


برخی اوقات اعترافات در زندان ضبط می شوند؛ متهم لباسی نارنجی رنگ می پوشد و پشت میله زندان می نشیند در حالی که سایرین با فضایی متفاوت مورد اعتراف گیری قرار می گیرند. جالب آن که اعترافات همواره پیش از محکومیت رسمی متهم در دادگاه در تلویزیون  دولتی نمایش داده می شوند که این موضوع خود نقض قوانین چین است که فرض را بر بیگناهی متهم قرار می دهد. در بیش از ۹۹ درصد موارد دادگاه های چین متهم را محکوم به مجازات می کنند و مجرم تشخیص می دهند و به شدت متکی به اعتراف گیری هستند. از زمانی که «شی جین پینگ» در چین در سال ۲۰۱۲ میلادی به قدرت رسیده، سرکوب جامعه مدنی تشدید شده است و در جریان آن صدها نفر از فعالان حقوق بشر و وکلا بازداشت شده اند. اعتراف گیری اجباری در چین از دوران انقلاب فرهنگی ۷۶-۱۹۶۶ میلادی رواج یافت؛ دهه‌ای که در آن تحولات سیاسی به گونه‌ای بود که مخالفان حکومت با برچسب «ضدانقلابی» در خیابان‌ها بازداشت می‌شدند و با زور و شکنجه وادار به اعتراف به ارتکاب جرم ادعایی می شدند. 


یکی از افرادی که از او هنگام بازداشت اعتراف اجباری گرفته شده و خود را «لی» معرفی می کند به خبرنگار «گاردین» می گوید: «پلیس من را تهدید کرد که اگر با آنان همکاری نکنم حکم حبس را برایم صادر می کنند، شغل‌ام را از دست خواهم داد، خانواده‌ام من را ترک می کنند و شهرت و اعتبارم را برای بقیه عمرم از دست می دهم». او می گوید: «من تنها ۳۹ سال داشتم اما آن قدر تحت شکنجه و آزار و اذیت روانی از سوی بازجوها قرار گرفتم که موهایم سفید شد».   


«پیتر دالین» از فعالان سابق نهادهای غیردولتی از سوئد که مدتی را در چین بوده است به دلیل نقض قوانین چین مجبور به اعتراف اجباری مقابل دوربین تلویزیون دولتی آن کشور در سال ۲۰۱۶ شد. او می گوید اعتراف گیری از او به عنوان یک زندانی خارجی نه صرفا توسط پلیس و برای اهداف تبلیغاتی بلکه به طور مستقیم توسط دولت به عنوان بخشی از سیاست خارجی در دستور کار قرار دارد. او می گوید علاوه بر وی اعترافات طیف وسیعی از مظنونان خارجی و داخلی را در بر می گرفت؛ از یک پژوهشگر در شرکتی بریتانیایی گرفته تا ‌یک ناشر چینی متولد سوئد و چندین فعال چینی. 


«جویی مینهای» کتاب فروش از جمله کسانی است که مقابل دوربین مجبور به اعتراف اجباری شد. او مجبور به اعتراف به ارتکاب جرم قاچاق از تایلند به چین شد. او می گوید این اعتراف‌گیری‌ها برای خرد کردن روحیه مخالفان داخلی صورت می گیرند. 


«دیوید باندورسکی» پژوهشگر در دانشگاه هنگ کنگ در پروژه رسانه‌ای  درباره چین می گوید: «این اعترافات با هدف تسلیم کردن فرد در مقابل قدرت حاکم هستند. این نوعی تحت فشار قرار دادن و واداشتن شهروندان به اطاعت است». «شی» مدام در شیپور لزوم رعایت قانون و حاکمیت آن می دمد در حالی که این نوع اعتراف گیری‌ها خود برخلاف مفاد قانون هستند». 





۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن