تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796855597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوکوحرام بیش از 1000 دختربچه را ربوده است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بوکوحرام بیش از 1000 دختربچه را ربوده است
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل "یونیسف" اعلام کرد گروه تروریستی بوکوحرام از سال 2013 تاکنون بیش از 1000 دختربچه را در شمال شرقی نیجریه ربوده است.
آفتاب‌‌نیوز : یونیسف امروز با صدور بیانیه ای در آستانه چهارمین سالگرد ربوده شدن 276 دانش آموز مدرسه ای در شهر چیبوک اعلام کرد تروریست ها با دزدیدن دختر بچه ها ،اقدام به ایجاد رعب ووحشت واظهار زور می کنند که این امر با خشم جهانی مواجه شده است.


"محمد مالک " مسئول یونیسف در نیجریه گفت که همچنان کودکان نیجریه تا حد زیادی در معرض حمله هستند و هر آن ممکن است این رقم افزایش یابد.


وی افزود: یک دختر جوان نیجریه ای 17 ساله به نام خدیجه که توسط بوکوحرام ربوده شده بود در اتاقی زندانی شده ووی را مجبور به ازدواج با یکی از تروریست های این گروه نموده و چندین بار مورد تجاوز قرار گرفته است.


مالک ادامه داد: خدیجه حامله شد واکنون با پسر کوچک خود در اردوگاه آوارگان زندگی می کند و به دلیل مشکلات زبان و ننگ اینکه همسر یک عضو گروه تروریستی بوکوحرام است با زنان دیگر ارتباطی ندارد. 


یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد که تاکنون 2295 معلم کشته شده وبیش از 1400 مدرسه در درگیری ها ویران شده است.


درگیری با گروه تروریستی بوکوحرام وارد دهمین سال خود شده وهیچ نشانه ای حاکی از نزدیک شدن به پایان درگیری ها وجود ندارد و در فوریه /بهمن گذشته نیز بیش از 100 دانش آموز دختر از شهرک دابچی ربوده شدند.


پس از یک ماه بوکوحرام تقریبا همه دخترها را برگرداند وفقط 5 تن آنها که توسط بوکوحرام زندانی شده بودند، کشته شدند وهمچنان یک دختر بچه به نام "لیا شاریبو" همچنان در دست آنها زندانی است وهمکلاسی های آنها که آزاد شده اند علت را مخالفت وی با مسلمان شدن دانستند.


براساس بیانیه یونیسف پس از گذشت 4 سال از ربودن دختران چیبوک همچنان 100 دختر مفقود هستند وبر اساس گفته دخترهای آزاد شده وکارشناسان امور بوکوحرام برخی از آنها را کشته شده اند.


گروه تروریستی بوکوحرام با پخش ویدیویی در ژانویه / دی ماه گذشته ادعا کرد که برخی دختران مفقود چیبوک بنا به خواست خود نزد ربایندگان باقی مانده اند.


گروه تروریستی بوکوحرام دو پاره شده به طوری که جناحی از آن که وابسته به داعش است و با دولت وارد مذاکره شده، تحت سرکردگی «ابومصعب البرناوی» قرار دارد و به حمله به اهداف نظامی معروف است. «ابوبکر شیکاو» سرکرده جناح دیگر بوکوحرام است که به کشتار غیرنظامیان با استفاده از بمب گذاران انتحاری، بدنام است.


مقام های ارشد امنیتی نیجریه هشدار داده اند که دستیابی به توافق با بوکوحرام، امری دشوار است زیرا این گروه به دو جناح رقیب با اهدافی متفاوت تقسیم شده است. 


نبرد 9 ساله بوکوحرام برای برقراری حکومتی تندرو در شمال شرقی نیجریه، به کشته شدن دستکم 20 هزار نفر و بی خانمانی بیش از دو میلیون تن منجر شده است. 


کارشناسان اعلام کرده اند مذاکره با بوکوحرام دشوار است زیرا این گروه دچار چند دستگی و اختلاف است؛ گروه اصلی تحت فرمان «ابوبکر شیکاو » است که به وسیله دختران دست به عملیات انتحاری می زند اما گروه های دیگر همچنان دیدگاه های خاص خود را دارند.


«بوکوحرام در زبان هوسایی، معنای «آموزش غربی حرام است»دارد. این گروه در ماه ژانویه سال 2002 توسط فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.


«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام 18 بهمن ماه گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد.


به گزارش روز جمعه پایگاه خبری اسکای نیوز عربی، شیکاو افزود، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.


ابوبکر شیکاو از سال 2009 و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را بر عهده دارد. 


عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600هزار نفر در نیجریه شده است.


بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس سال 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.


گروه تروریستی بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون گسترش داده و با استفاده از حملات انتحاری به ویژه با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.


منبع: ایرنا





۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن