تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797961520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ واقعی دلار ۴۲۰۰ تومان است/ افت ۴۰ درصدی ارزش پول ملی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نرخ واقعی دلار ۴۲۰۰ تومان است/ افت ۴۰ درصدی ارزش پول ملی
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران نرخ واقعی دلار را نهایتا ۴۲۰۰ تومان دانست و تصریح کرد که نرخ ۵۶۰۰ تومانی موجود در بازار اصلا واقعی نیست و عزمی هم برای کنترل این بازار وجود ندارد. این در حالی است که ارزش پول ملی ۴۰ درصد افت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : یحیی آل اسحاق - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش نرخ دلار آثار واقعی در اقتصاد دارد، تصریح کرد: پیش از این ماجراها ارزش پول ملی تا ۳۴ درصد کاهش یافته بود و می‌توان گفت که پس از تغییرات به وجود آمده در بازار ارز، ارزش پول ملی تا ۴۰ درصد کاهش یافته است؛ یعنی عملا یک میلیون تومان پول در جیب مردم ارزشی معادل ۶۰۰ هزار تومان پیدا کرده است.


وی با بیان اینکه برخی در مصاحبه‌های خود نسبت به مردم بی‌انصافی می‌کنند، اظهار کرد: ما شاهد این پدیده هستیم که برخی در صحبت‌های خود می‌گویند که "افزایش نرخ دلار به نفع اقتصاد است"، در صورتی که طرح این موضوع به این شکل عملا بی‌انصافی در حق مردم است.


آل‌اسحاق ادامه داد: با نگاهی دقیق به بازار می‌توان استدلال طرفداران افزایش قیمت ارز را به طور کامل رد شده دانست، چراکه آنها می گویند که "این روند به نفع صادرکننده خواهد بود" در صورتی که چنین نگاهی بسیار سطحی و ساده‌انگارانه است. زیرا صادرات شاید در اولین محموله‌های صادراتی به  نفع صادرکننده باشد اما در ادامه، تولید از افزایش نرخ ارز متاثر خواهد شد و  تولیدکننده کالای خود را گران‌تر به صادرکننده ارائه می‌کند و حالا صادرکننده ایرانی که پیش از این نیز قدرت رقابت چندانی با رقبای خارجی را نداشته‌ است، باید با قیمت بالاتر کالای خود را خریداری و در بازارهای جهانی ارائه کند که عملا این نشان می‌دهد در حوزه صادرات نیز ضربه خواهیم خورد.


۷۰ درصد از کالاهای وارداتی مواد اولیه و قطعات یدکی است


رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ادامه تصریح کرد: استدلال دیگر افرادی که افزایش قیمت ارز را به نفع اقتصاد می‌دانند این است که "افزایش قیمت دلار به نفع تولید تمام خواهد شد" اما نگاهی به آمار گمرک نشان می‌دهد که ۷۰ درصد واردات کشور شامل مواد اولیه و قطعات یدکی می‌شود و این یعنی چنین حجمی از محصولات وارداتی به کشور قرار است گران شود که هزینه تولید را بالا می‌برد و بازار را دچار اختلال می‌کند.


آل اسحاق همچنین با بیان اینکه چنین اتفاقی قدرت خرید مردم را به شدت می‌کاهد، اظهار کرد: عمدتا خریدی که در سطح بازار صورت می‌گیرد توسط طبقه متوسط رو به پایین است که این طبقه با گرانی به وجود آمده دیگر توان سابق را نخواهد داشت و فقط می‌تواند غذا بخرد و اجاره خانه بدهد. به همین علت فروش تولیدات داخلی مانند پرده یا لوازم غیرضروری کاهش می‌یابد.


وی همچنین با انتقاد از برخی مصاحبه‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد، گفت: جو روانی برخی گفت‌وگوها باعث می‌شود نقدینگی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی موجود در جامعه که دست مردم است، به سمت خرید ارز و طلا برود و به افزایش قیمت‌ها شدت بخشد.


عزمی برای کنترل نرخ ارز نیست


رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران در خصوص این که آیا عزمی برای کنترل ارز وجود دارد؟ گفت: با چیزی که می بینیم می شود گفت که دولت عزمی  برای کنترل بازار ندارد و احتمالا تصمیماتی که در این زمینه گرفته می شود بیش از اینکه اقتصادی باشد سیاسی است یا بر اساس برخی پیش‌بینی های جهانی است.


به گزارش ایسنا، در ماه های اخیر قیمت ارز به طور مستمر در حال رشد بوده به طوری که در روز های گذشته قیمت دلار با عبور از مرز ۵۰۰۰ تومان واکنش هایی را بر انگیخت و امروز نیز دلار با رسیدن به ۵۸۰۰ تومان به مرز های ۶۰۰۰ تومان نزدیک و نزدیک تر می شود.









۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن